3-zit achterste bank Peugeot 806 2.0 TD

Guest
Hallo,

ik had graag geweten waar ik een 3-zit zetel (helemaal achteraan aan de koffer) zou kunnen vinden voor mijn Peugeot 806 2.0 TD (BJ 2001)
of mag in meerdere zetels zolang ik 3 zitplaatsen heb in plaats van 2.
Momenteel heb ik in totaal 7 zitplaatsen bestuurder inbegrepen en ik wil er een 8 plaatsen van maken omdat ik nog een kind op komst heb.
Enige probleem is dat ik niet van auto wil veranderen want hij rijd best wel heel zuinig.
Ik doe met een volle tank van 80 L. zo ongeveer 1100 à 1250 Kilometerkes ermee, hangt af van mijn rijgedrag maar is best wel veel vind ik vergeleken met mijn 4 andere autos die ik al gehad heb in het verleden.
Dus ja, daarom wil ik hem niet weg doen en ik kan er zeker nog een hele hoop kilometers mee doen want de teller staat nu ongeveer op 150.000 km.
Heel weinig voor diesel. ;)

Dus als mij iemand kan aanraden waar ik die in occasie kan vinden en of het regelmentair is voor de keuring en zo voort, stuur mij gerust een privé bericht of mail me naar :
sfunserver@hotmail.com

Dank u voor jullie tijd.

Ja, de 806 is als 8-persoons auto geleverd.

In Nederland zou ik je de onderdelenlijn adviseren (www.onderdelenlijn.nl). Hoe dat met de Belgische keuring zit durf ik niet te zeggen.

1100 a 1250 km doe ik met me alfa met gemak.

en 6 kinderen??? is dat nog wel te doen op vakantie??

MikeM zei:
Ja, de 806 is als 8-persoons auto geleverd.
.

Ah oke, dat wist ik niet. Wel logisch met die vierkante vorm. Geweldige auto overigens! (y)

snelle willy zei:

Is dat überhaupt wel te doen... Helemaal als je geen televisie mag hebben. ;)

lol 6 kinderen is wel te doen ze, soms kan je daar een beetje zot van worden maar tjah ... tzijn dan ook kinderen hé :D
Bedankt voor de link.

En ja op kenteken staat er 8 plaatsen op.
Dus zou het normaal geen probleem mogen zijn denk ik?
Nu juist die zetels vinden ... ;)

Ik heb 'm gevonden, op de afbeelding links boven.

21.jpg

Ik zou even een merkspecifieke sloperij contacteren als ik jou was. Hier in Antwerpen (jij bent ook Belg als ik me niet vergis) ligt op een sloperij voor Italiaans spul een Ulysse als ik me niet vergis, misschien dat 'ie daar in zit. Maar de kans dat 'ie ook qua bekleding overeen komt...

Rob0032 zei:
snelle willy zei:

Is dat überhaupt wel te doen... Helemaal als je geen televisie mag hebben. ;)

Ik lees ook zes stuks. En ik vond vakantie met mijn gevulde achterbank met drie "kinderzitjes" al een opgave (met wel tv/DVD). :)

Voor deze papa Stefen, respect. In plaats van gezocht op een bank op de 3e rij heb ik gekeken naar een losse extra stoel:
van www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/merk/citroen/model/c8/onderdeel/achter-stoel/status/gebruikt/onderdeelid/

Uit de advertentie: MIDDELSTE STOEL OOK VOOR OP 3E RIJ, Gedemonteerd van een Citroen C8
van www.autosnuverink.nl zit in Borculo, Gelderland.

[email subject="losse middelste stoel rij 3"]https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/merk/citroen/model/c8/onderdeel/achter-stoel/status/gebruikt/onderdeelid/4660xa0a62x10025562x8/onderdeel/[/email]

verzending in NL is € 30.

Ik wens u een prettige (en vooral een rustige) vakantie. En laat ik het niet vergeten sterkte voor de komende periode. :cool:

In mijn herinnering waren de eenvoudige (basis) uitvoeringen van deze 4 -ling in NL een tijdje met slechts een bank geleverd, op de middelste rij dan wel.. Dat biedt misschien wel meer keus...

..al laat het plaatje van Rob0032 wellicht zien dat de bevestigingsgoten, op de 3e rij, niet op de juiste afstand staan voor het onderstel?

@Durashift: Volgens mij is de afstand tussen de wielkasten kleiner dan tussen de schuifdeuren. Daarom wordt in de advertenties op onderdelenlijn ook specifiek aangegeven 2e rij of 3e rij met de middelste stoel. Op rij 3 is deze naar mijn inschatting smaller. Zal dan ook voor de bank op rij 2 en 3 zo zijn.

En ok, ik wist dat kinderen en het bijbehorend vervoer duur zijn/is maar:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/interieur-en-bekleding/m949617579-3e-zitrij-peugeot-807-of-citroen-c8-achterbank.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Dag vakantiegeld.
€ 695 voor een 3e rij achterbank, phoe.
Autobedrijf J. Vossestein B.V.

Wellicht een andere optie van MP:
Er wordt gesteld 2 stoelen maar volgens mij zijn in totaal drie: Een linker- en een rechterstoel. Maar op de andere foto met de enkele stoel is/lijkt de smalle stoel degene die je moet hebben. Ik ben wel benieuwd waar de gordels gebleven zijn.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/interieur-en-bekleding/m949501385-2-stoelen-voor-807-c8-ulysse.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Altai zei:
@Durashift: Volgens mij is de afstand tussen de wielkasten kleiner dan tussen de schuifdeuren. Daarom wordt in de advertenties op onderdelenlijn ook specifiek aangegeven 2e rij of 3e rij met de middelste stoel. Op rij 3 is deze naar mijn inschatting smaller. Zal dan ook voor de bank op rij 2 en 3 zo zijn.

Klopt, ik denk ook dat dit niet past.. tenzij je voor een losse stoel erbij kiest.

Altai zei:
En ok, ik wist dat kinderen en het bijbehorend vervoer duur zijn/is maar:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/interieur-en-bekleding/m949617579-3e-zitrij-peugeot-807-of-citroen-c8-achterbank.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Dag vakantiegeld.
€ 695 voor een 3e rij achterbank, phoe.
Autobedrijf J. Vossestein B.V.

Klopt, MPV meubilair is altijd al prijzig geweest.. voornamelijk omdat standaard 5 zits werden verkocht en een extra zitrij vaak een optie was..
Dus, in de 2e hands markt creëert dat een bepaalde vraag.. tegen weinig aanbod.

Overigens, dit is voor een 807 / C8.. weet niet of dat dan past in de voorgaande generatie, de 806..

@Durashift: Ik dacht dat ik de juiste zoek voorwaarden ingevoerd had....
Ik kon dat niet uitstaan (hoge prijs en verkeerde type) en ben gisteravond verder gaan zoeken:
Ik krijg net de bevestiging een 3 zits bank voor € 250 passend voor een 2001 model.

Ik stuur TO een pb.

Ik heb per ongeluk afbeelding gebruikt van 807/C8, mijn excuses. Van 806 met bank achterin krijg ik geen afbeelding gevonden, in mijn vlugge zoektocht.

Herkenbaar Rob. Ik doe ook soms een vlugge zoektocht met mindere resultaten. :D

Plaatje van een "oude" Evasion:
69abad6568c1cac219ac034e5dc900fe.jpg

Is de oude Evasion/806 bodemplaat (lees rails en verankering stoelen en bank) gebruikt voor de nieuwere C8/807? Ik denk/schat in dat de 807 smalle 3e rij bank zal passen op de rails van de 806. Maar wie het echt weet mag het vertellen.

Als je echt op zoek bent naar een bank in plaats van stoelen, zoek dan ook eens op Fiat Ulysse van hetzelfde bouwjaar. Die zijn meer geleverd met banken. Van een 807 past niets, vloer is ook heel anders. Destijds heb ik daar ook naar gezocht, echter ik wilde graag dezelfde bekleding, dus ben gegaan voor 2 losse stoelen.

Altai zei:
Herkenbaar Rob. Ik doe ook soms een vlugge zoektocht met mindere resultaten. :D

Plaatje van een "oude" Evasion:
69abad6568c1cac219ac034e5dc900fe.jpg

(..)
Nope, sorry:) > ook C8 deze foto..

Evasion heeft de klokken recht voor het stuur en geen 'wegzakkende' hoofdsteunen.

Evasion_Harmonie_96_int.jpg

Met deze zoekterm "dimension interieur citroen evasion" krijg je meerdere afbeeldingen..

Ik voorzie niet dat een bank (van de 2e rij) op de achterste past. Wielkast zit in de weg.

drmmj zei:
Als je echt op zoek bent naar een bank in plaats van stoelen, zoek dan ook eens op Fiat Ulysse van hetzelfde bouwjaar. (..)

Ik wilde het toch ff weten... of de bank op de middenrij nu wel of niet geleverd is bij dit viertal.

Deze AW test spreekt over de bank achter de voorstoelen. Is de basis versie.
Mogelijkheid voor stoelen achterin te plaatsen was er dan niet meer, volgens de redacteur..

https://www.autoweek.nl/autotest/451/fiat-ulysse-18-l

Enfin, het wordt een (internationale?) zoektocht naar een achterbank op rij 2 voor dit model.. Misschien de diverse merkenforums afstruinen?

Hey,

Sorry, ik ben een tijdje weg geweest van deze forum
en ik heb ondertussen zelf al zitten zoeken maar zonder resultaat.
Ik las hier zojuist dat het ook met een extra stoel kan in plaats van een bank?
Van mij mag een extra stoel zeker hoor,
ik denk zelf dat het beter is dan een bank qua monteren en demonteren.
Ik vroeg me alleen af of er wel plaats is voor een extra stoel?
Lijkt me een beetje klein om nog een extra stoel tussen de 2 achterste stoelen te krijgen
en ik kan nergens een voorbeeld foto vinden.
In ieder geval, als jullie een bank of stoel kunnen vinden, mij maakt het niet uit zolang het maar past.
De uitvoering hoeft niet persé hetzelde te zijn als in mijn 806 (stoffen blauw) , het mag andere kleur zijn ,
die zijn blijkbaar moeilijk te vinden, (toch overal waar ik al voor gekeken heb) , of een andere stof mag eventueel ook.

Met verzend kosten of zelf ophalen heb ik geen probleem, als het kan liefts zelf ophalen, zo kan het getest worden of het wel past.

Jullie mogen me altijd links sturen als je iets mocht vinden.

Dank u.

Ik weet niet juist hoe ik fotos hier op post maar zo is mijn 806 (als de link werkt)

https://imgur.com/a/7PVAS

(link zou moeten werken)

7PVAS

Hmm afbeelding komt er niet op of ik doe iets verkeerd ... :/
ik ben geen specialiest in forums :p

Ik kan de foto zien via de link.

3 stoelen op de 3e rij gaat niet.. daar zijn ook geen montage 'ogen' in de vloer voor.

Kijk nou, een bank op de derde rij !!

fiat-ulysse-2-0-16v-s-19198760-3.jpg

fiat-ulysse-2-0-16v-s-19198760-6.jpg

Dat wordt gewoon een donor auto kopen.. :cool:

Kost wat.. maar dan heb je ook wat. ;)

https://www.autowereld.nl/fiat/ulysse/2-0-16v-s-19198760/foto.html

Bizar eigenlijk.. kom ik vandaag op weg naar én retour van mijn afspraak een MPV uit deze familiegeneratie tegen mét een bank op rij 3. Duidelijk te zien.. ook 3 hoofdsteunen erop..o_O

Heenweg een zilveren 806, terug een blauwe Evasion.
Beiden hadden een kenteken uit de G serie (cijfers-letters-letters sidecode). Dus van 2001 volgens mij. Facelift exemplaren ook.

Het past dus in de auto.. nu nog een beschikbare unit zien te vinden...

Suc6;)

Terug
Bovenaan