206 GTI - Jvc Radio

Freddy1

Net ingestapt
Goedemiddag,

Ik dacht ik vraag het hier even op het forum.
Ik ben sinds een paar maand in het bezit van een 206 gti 2.0 puik karretje moet ik zeggen,
Nu heb ik het met een aantal radio's geprobeerd waar als laatste een JVC.
Nu het probleem. De tuning van de radio (zenders bass trebble etc...) worden niet opgeslagen, de radio gaat gerest aan overigens bij het ontgrendelen van de auto.

Nu moest de midden en achter demper vervangen worden en heb ik bij de garage gevraagd of ze er ook even na kunnen kijken en wellicht een idee hebben.
Ik heb zelf uiteraard het bekende 2 kabeltjes omdraaien geprobeerd dit is echter zonder resultaat.

De garage geeft echter aan dat ik een soort "adapter" moet bestellen deze zouden vrij goedkoop zijn en zou ik tussen de kabels van de auto en de radio kunnen plaatsen.
Echter heb ik geen flauw idee wat voor adapter ik moet hebben.. uiteraard is de radio een 1-DIN. en zit er naast de 2 standaard aansluitingen nog een 3e bij die voor de radiobesturing aan het stuur is die ik eigenlijk niet gebruik omdat hij niet op de JVC of andere radios kan. de inbouw uiteraard kan dit wel..

Iemand enige ervaring met het bovenstaande of een idee wat voor adapter ik zou kunnen gebruiken/bestellen..

Met vriendelijke groet,
Freddy

Mijn 206 doet hetzelfde met activeren. Rood en geel omdraaien maakt wel verschil voor geheugen etc, maar er is idd een adapter nodig om ervoor te zorgen dat de radio niet aan gaat zodra er spanning op de auto komt te staan.

Ik had het nagevraagd bij de dealer en die adapters kunnen zij iig niet meer bestellen. Peugeot levert ze niet meer. Een ander alternatief is om een extra draad vanuit de radio naar geschakeld contact te trekken ofzo. Weet niet precies hoe dat zit. Bij mij is dat ook gedaan door de vorige eigenaar, maar nogal prutswerk.

Ik heb geleerd ermee te leven.. auto op slot, van het slot, of een deur openen en de radio gaat aan voor 2 minuten.. de boel wordt wel gewoon onthouden bij mij iig

Misschien andersom zoeken? Van JVC naar Peugeot?

Misschien deze?

https://www.allekabels.nl/autoradio-kabel/1618/102314/autoradio-iso-aansluitkabel-jvc.html?gclid=EAIaIQobChMI8o_Jy4n07wIVxMPVCh0CfQAJEAAYASAAEgIMT_D_BwE

Dat is het hem net die van mij slaat niks op. dat hij 2 min aan blijft als ik auto op slot doet maakt mij niet zoveel uit dat kan de accu wel aan.
Echter elke keer tuner/tijd zenders opnieuw instellen is gewoon ruk, als ik dik 3 kwartier in de auto zit dan wil ik het nog wel doen maar als ik even op boodschap wil is het wel hinderlijk dan rijd ik zelfs zonder radio omdat het qua tijd zinloos is en ik luister wel graag radio.

Update,

Ik heb deze besteld komt dinsdag.
............

Ik laat weten dinsdag of dit de oplossing was :)

Het schijnt dat een kabelboom zoals deze nodig is voor elke aftermarket radio althans dat is wat de kenners op youtube aangeven..

Had je nog geen verloop ertussen zitten? De kabel die jij laat zien heb ik er ook ingezet en daarmee kan je gemakkelijk rood en geel omdraaien. Die lost het geheugenprobleem op. Fixt niet het probleem dat de radio telkens 2 minuten aanspringt overigens. Dat schijnt op de lange termijn ook niet goed te zijn voor de BSI had ik gehoord

Ik heb btw ook een JVC erin zitten, de KD-X351BT

Nee die ga ik er dus dinsdag tussen zetten, maar zoals ik begrijp heb jij dus dan vervolgens net als mij dezelfde situatie, en wat betreft de BSI ik heb geen idee voor nu heb ik nergens last van en mijn radio draait al zo sinds ik de auto heb ik probeer wel de radio zelf uit te doen bij het uitstappen dan blijft hij wel op stroom maar dat gaat uiteraard na 2 minuten wel uit. Of ik hier mee de BSI veilig hou? ik zou het niet weten ik ben dan wel nieuwsgierig of iemand weet wat wij hier dan vervolgens aan kunnen doen. ik heb wel wat gevonden over een kabeltje trekken van de radio naar de zekeringen o.i.d. maar geen flauw idee hoe ik dat moet verwerkelijken.

edit: ik heb trouwens zo goed als de zelfde type JVC.. Ook heb ik net gelezen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de BSI kapot zou gaan door een of andere radio. want de zekering die er tussen zou zitten moet het tegen houden? geen flauw idee als iemand op dit forum aan geeft dat de BSI weldegelijk een risico is zoals wij het hebben in de 206 zal ik toch even gaan kijken hoe ik dit zou kunnen oplossen..

Terug
Bovenaan