200000 km Golf variant 1.0 2019

200.000 in 6 jaar is 33.000 km per jaar. valt nog wel mee.

als de auto goed onderhouden is dan kan daar nog prima wat bij. natuurlijk heeft hij de kilometerstanden gehaald dus kansen op reparaties is altijd groter dan eentje van die zelfde leeftijd die 100.000 minder gelopen heeft, maar daar is de prijs dan ook naar toch?

als hij in die 200.000 km netjes onderhouden is dan kan het prima en valt hij echt niet binnenkort uit elkaar.

maar dit exemplaar? 116PK, Een hele kale trendline? Waar zijn de kentekenplaten? Import ? Waarom juist dit exemplaar als er gigantisch veel aanbod is?

Inderdaad, naar de onderhoudshistorie vragen. Ziet er op het oog netjes uit maar als ik snel je criteria invoer met wat speling in de prijs vind ik in de selectie alternatieven, luxer (namelijk Comfortline in plaats van Trendline) met minder kilometers (maar dat hoeft geen breekpunt te zijn) én bijvoorbeeld NAP-check. Mijn advies is dan ook om meerdere exemplaren te vergelijken.

Laatst bewerkt:
Je hoort weinig klachten bij deze motor, maar 2 ton km's is vaak wel een kantelpunt voor een rondje groot onderhoud (Schokdempers, wat draagarmrubbers/draagarmen, koppelingsplaat, distributieriem etc) Niet verontrustend, misschien al uitgevoerd, maar helemaal fris zal het niet meer zijn.

De prijs is er idd naar. Groot onderhoud snap ik. Waarom deze auto? Ik vroeg het mij af. Gezien de prijs en jonge leeftijd. Ik heb een bericht gestuurd voor de kenteken. Dus zal idd wel import zijn.

Waarom persé een Golf, zie je andere topic over een iets oudere Golf die in Apeldoorn staat.

Kijk ook naar de Seat Leon station en de Ocatavia Station. Mogelijk vind je een beter uitgerust exemplaar of een exemplaar met minder kilometers binnen het budget dat je voor de aanschaf hebt gesteld.

Je kunt het waarschijnlijk niet achterhalen, maar als het "rustige" snelwegkilometers zijn geweest heb ik meer vertrouwen in deze auto dan ééntje die 15k km per jaar door de randstad hier gereden heeft.

Je kunt het waarschijnlijk niet achterhalen, maar als het "rustige" snelwegkilometers zijn geweest heb ik meer vertrouwen in deze auto dan ééntje die 15k km per jaar door de randstad hier gereden heeft.
Dit is een goeie. Tja, ik zou haast met jonge auto’s dit soort standen dat het snelwegmeters zijn.

Ja, zat ik ook al na te kijken. Wat ik zoal lees is dat golf toch wat degelijker is.

weet niet wat jou definitie van degelijk is. maar puur technisch is een golf 1.0 TSI niet veel anders dan de skoda of seat variant. Een wat luxere skoda of seat met mogelijk iets minder kilometers voor dit geld zou ik absoluut boven deze golf verkiezen.

De gangbare prijzen van dit model ken ik niet dus daar ga ik mij niet over uitspreken.

Maar grote kans dat het snelwegkilometers zijn, wat minder erg is dan korte afstandjes, de auto ziet er heel netjes uit op foto, en hij staat op A-merk banden, zowel de gemonteerde wielen als de bijgeleverde winterwielen.

Voor zover ik op foto kan zien heb ik dus een positieve houding tegenover deze auto. Wat prijs/tegenaanbod betreft spreek ik mij niet uit.

Zou ik eerder voor zoiets gaan, 49 euro duurder maar rijker uitgerust en lagere kilometerstand.
Golf Variant
Puur qua spullen voor je geld is dit een veel beter aanbod. Niet alleen de kilometers maar inderdaad rijker uitgerust, zo zie ik betere stoelen, automatische airco ipv manuele, een navigatiesysteem (kan het niet heel goed zien maar ik heb de indruk dat die andere auto alleen de uitgebreide radio heeft en niet de navi), lichtmetalen velgen ipv wieldoppen, knoppen op het stuur. Die grijze is een trendline wat destijds de instapversie was als ik me niet vergis. Mogelijk zit er niet eens cruise control op.
De witte lak vind ik zelf niks, maar dat donkergrijs op die andere ook niet geweldig.

No brainer. Voor nagenoeg hetzelfde geld is de witte veel luxer uitgerust. DeeTwee gaf al diverse punten aan. Ik zie in de witte sowieso ook nog een extra knop i.v.m. achteruitrijcamera / parkeersensoren rond de versnellingspook, die in de grijze ook niet aanwezig is. Dus moest het een van deze 2 worden, dan zeker de witte.

Alleen al vanwege de fijne ergonomische stoelen moet je voor die Comforline Business gaan. Ik heb zelf een redelijk vergelijkbare mk7.5 variant (1.4 en nog ietsjes luxer).

Wij zaten 1,5 jaar geleden voor dezelfde keuze; zullen we een Golf Variant kopen met kleine motor en >200.000 km? We hebben het gedaan en hij bevalt ons prima, morgen vertrekken we voor 2 weken autovakantie naar Italië, met inmiddels 235000 op de teller.
Ik was begin januari 2024 op zoek naar een Octavia Station met de 1.0 liter motor; ik wilde een grote maar lichte en zuinige auto die wel een vouwwagen zou kunnen trekken, maar zwaarder hoefde niet. Tijdens die zoektocht kwam deze Variant voorbij, in luxe R-line uitvoering, met DSG en met de 1.2 liter motor. De particuliere verkoper zei dat hij bewust voor de 1.2 had gekozen omdat dat een 4-cilinder is en geen 3-cilinder zoals de 1.0. Qua verbruik zou het niet zoveel schelen. De Golf was betaalbaarder dan de meeste Octavia's, zag er erg netjes uit dus we hebben de sprong gewaagd. En tot nu toe tot tevredenheid dus. Geen gekke kosten gehad, alleen nieuwe banden, verder werkt alles. Hij rijdt gemiddeld 1 op 17 of zo, en op de snelweg bij 105 nog veel zuiniger.

Alleen al vanwege de fijne ergonomische stoelen moet je voor die Comforline Business gaan. Ik heb zelf een redelijk vergelijkbare mk7.5 variant (1.4 en nog ietsjes luxer).

Wij zaten 1,5 jaar geleden voor dezelfde keuze; zullen we een Golf Variant kopen met kleine motor en >200.000 km? We hebben het gedaan en hij bevalt ons prima, morgen vertrekken we voor 2 weken autovakantie naar Italië, met inmiddels 235000 op de teller.
Ik was begin januari 2024 op zoek naar een Octavia Station met de 1.0 liter motor; ik wilde een grote maar lichte en zuinige auto die wel een vouwwagen zou kunnen trekken, maar zwaarder hoefde niet. Tijdens die zoektocht kwam deze Variant voorbij, in luxe R-line uitvoering, met DSG en met de 1.2 liter motor. De particuliere verkoper zei dat hij bewust voor de 1.2 had gekozen omdat dat een 4-cilinder is en geen 3-cilinder zoals de 1.0. Qua verbruik zou het niet zoveel schelen. De Golf was betaalbaarder dan de meeste Octavia's, zag er erg netjes uit dus we hebben de sprong gewaagd. En tot nu toe tot tevredenheid dus. Geen gekke kosten gehad, alleen nieuwe banden, verder werkt alles. Hij rijdt gemiddeld 1 op 17 of zo, en op de snelweg bij 105 nog veel zuiniger.
Okay, welk bouwjaar? Dus boven de 2 ton gekocht. Hoeveel km heeft het nu? Fijn dat alles tot nu toe goed is gegaan. Zal vast goed gaan trip naar Italie.

Je gaat wel redelijk van het ene naar het ander uiterste. Wat ik persoonlijk bij Dacia het probleem vind zijn de matige stoelen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

De Dacia Jogger is hele ruime, praktische en betrouwbare auto, met degelijke motoren. Heb er te kort in gezeten, om een goed oordeel over de stoelen te hebben.

De 1.0 op het voordelige lpg is een hele goede keus.

Laatst bewerkt:
De Dacia Jogger is hele ruime, praktische en betrouwbare auto, met degelijke motoren. Heb er te kort in gezeten, om een goed oordeel over de stoelen te hebben.

De 1.0 op het voordelige lpg is een hele goede keus.
Over de stoelen weet ik niet. Maar de motoren zijn zekers degelijk wat ik zoal heb gelezen.

Kia Ceed 1.0 of Hyundai I30 1.0 ook overwogen ? Zijn ruime en degelijke auto’s. Als basisuitvoering qua opties meestal rianter uitgevoerd dan bijvoorbeeld een Golf.

Kia Ceed 1.0 of Hyundai I30 1.0 ook overwogen ? Zijn ruime en degelijke auto’s. Als basisuitvoering qua opties meestal rianter uitgevoerd dan bijvoorbeeld een Golf.
Ja, kijk ik ook naar. Lastig hoor. Ceed pro ook erg mooi. Wel meer verbruik dan de 1.0.

maar hoeveel rij je in het jaar? Vaak als je het op papier zet is het verschil heel weinig
Ongeveer 20000 woon-werk. En vakantie ongeveer 2000 a 3000. Soms hoger. Dus ongeveer 23000. Zijn wel van plan om door Italie te touren. Dus zal denk ik wel op 25000 komen.

Okay, welk bouwjaar? Dus boven de 2 ton gekocht. Hoeveel km heeft het nu? Fijn dat alles tot nu toe goed is gegaan. Zal vast goed gaan trip naar Italie.
welk bouwjaar? januari 2016
Hoeveel km heeft het nu? tja, iets meer dan die 235000 die ik al noemde, we zijn net terug uit Italië.
En de Golf heeft het uitstekend gedaan. In Italië is het erg lekker rijden met de DSG-automaat, je kunt gemakkelijk ingrijpen op het schakelen door 'm van D in S (sport) te zetten of door 'm zelfs handmatig een versnelling terug te schakelen (bergaf prettig om meer op de motor te remmen). De airco lijkt toch iets te lekken (vorig jaar is een druktest gedaan en was hij niet lek, maar in Italië bij wat warmer weer merkten we dat hij toch geen echt koude lucht kan produceren). Op de Duitse Autobahn reed hij prima, tot 150 km/u geprobeerd en geen rare geluiden, instabiliteit oid. Rijdt nog als bijna nieuw. O ja, en de bergruimte van zo'n Variant blijft met z'n tweeën natuurlijk een feestje als je daarvoor een gewone Golf, een Prius III en een Bravo gereden hebt met z'n vieren.

tot zover de Golf ervaringen, maar als je nu ook een Dacia overweegt, dan is de Golf natuurlijk kansloos ;)

welk bouwjaar? januari 2016
Hoeveel km heeft het nu? tja, iets meer dan die 235000 die ik al noemde, we zijn net terug uit Italië.
En de Golf heeft het uitstekend gedaan. In Italië is het erg lekker rijden met de DSG-automaat, je kunt gemakkelijk ingrijpen op het schakelen door 'm van D in S (sport) te zetten of door 'm zelfs handmatig een versnelling terug te schakelen (bergaf prettig om meer op de motor te remmen). De airco lijkt toch iets te lekken (vorig jaar is een druktest gedaan en was hij niet lek, maar in Italië bij wat warmer weer merkten we dat hij toch geen echt koude lucht kan produceren). Op de Duitse Autobahn reed hij prima, tot 150 km/u geprobeerd en geen rare geluiden, instabiliteit oid. Rijdt nog als bijna nieuw. O ja, en de bergruimte van zo'n Variant blijft met z'n tweeën natuurlijk een feestje als je daarvoor een gewone Golf, een Prius III en een Bravo gereden hebt met z'n vieren.

tot zover de Golf ervaringen, maar als je nu ook een Dacia overweegt, dan is de Golf natuurlijk kansloos ;)
Super! Dank voor je bericht. . Fijn dat de auto het prima doet. Automaat ben ik toch wel wat huiverig voor. Hoeveel had je ervoor betaald?

Haha, ja Dacia. Ik kan maar niet kiezen. Zelfs gekeken naar een Skoda Karoq, Renault megane station 1.3, Toyota corolla ts. Best wel veel opties.

Automaat ben ik toch wel wat huiverig voor. Hoeveel had je ervoor betaald?
Automaat; je bent hier op een autosite hè, dus je moet niet 'huiverig' zijn wat mij betreft maar feiten zoeken. In onze VW zit een DSG-bak en voor zover ik weet is die behoorlijk uitontwikkeld. In het begin waren er problemen, de laatste tijd veel minder. En overigens rijden er steeds meer mensen met een automaat de laatste tijd (dat zegt niet alles maar wel iets).
en 9k betaald.

Terug
Bovenaan