2-takt vraagje voor de techneuten.

Marcel21674

Wegverkenner
Mijn Rieju RS2 matrix heeft een vreemd probleem, waar ik niet uit kom. Koud start en loopt hij perfect. Klik op de startknop met een beetje choke en hij draait. Dat gaat goed, tot hij (volgens de temperatuurmeter), rond de 60 a 70 graden komt (koelwater) Dat valt hij in ene uit en wil vervolgens alleen nog stationair draaien op een voledige choke en eventueel met iets gas. Geef ik meer gas of laat ik de choke los, dan valt hij direct uit. Zodra hij weer afkoeld gaat het langzaam aan weer steeds beter.
Iemand hier ervaring mee?
 
Rij je er te traag / rustig mee en gaat / gaan de bougie(s) roeten?

Geen idee wat een “André Rieu RS2” is maar wel decennia ervaring met NSR 125, RG250 Walter Wolf, RGV250, RD350 YPVS etc racetweetakts. Je moet er echt mee gassen of ze gaan bokken, stilvallen en noem het maar. Staat je mengsmering correct afgesteld?
 
Klinkt mij als een sproeier die deels dicht zit.
Krijgt veel te weinig benzine, komt alleen in de buurt van een goede verbranding met minder lucht, dus choke.
 
Rij je er te traag / rustig mee en gaat / gaan de bougie(s) roeten?

Geen idee wat een “André Rieu RS2” is maar wel decennia ervaring met NSR 125, RG250 Walter Wolf, RGV250, RD350 YPVS etc racetweetakts. Je moet er echt mee gassen of ze gaan bokken, stilvallen en noem het maar. Staat je mengsmering correct afgesteld?
Spaanse brommertjes, beetje derbie achtig.
AM6 blokje met een 6 bak.
Echte toeren machines.
Rij er wel ook sportief mee.
Bougie er net uit gehad. Zag echt licht grijs, dus loopt te arm. Nog maar eens wat spelen met de afstelling en sproeiers.
Schakelbrommer.jpg
bak
 
Bij mijn motor (ook een tweetakt) zat er vuil in de (enige) carburateur. Hij startte en liep goed, maar zodra de vlotterbak leeg was ging hij steeds langzamer. Totdat ik volgas ingehaald werd door een e-bike oma.

Ik weet niet of deze een carburateur heeft, maar misschien dat daar vuil zit?
 
Als je het nodige weet van afstelling en sproeiers komt het zeker goed!

Als arme student mijn laatste centen stukgeslagen op een Yam RD350 YPVS bij een Matra Murena specialist, haha. Eigenaar was een liefhebber en niet het type om iemand te rollen, hij wist dat het mijn laatste centen waren. Na een paar dagen sukkelen met die RD terug naar de beste man, de RD viel bij warme motor echt constant stil.

Deed niet eens een helm op, sigaret in de mondhoek en VLOOG met dat ding weg in een enorme tweetakt rookwolk en was na 3’ terug. De parallelle Tweepitter liep mooi. “Gas geven met dat ding man”, Gitane opsteken en verder sleutelen aan zijn Murenas, zalig.
 
Bij mijn motor (ook een tweetakt) zat er vuil in de (enige) carburateur. Hij startte en liep goed, maar zodra de vlotterbak leeg was ging hij steeds langzamer. Totdat ik volgas ingehaald werd door een e-bike oma.

Ik weet niet of deze een carburateur heeft, maar misschien dat daar vuil zit?
Dat is het rare, het is niet lamgzamer, het is gewoon aan en uit. En dan alleem op een volledige choke willen draaien.
Verdenk ook een beetje het vacuum benzine kraantje.
 
Check eens of het membraam gescheurd is. Klinkt alsof de sproeier niet opengetrokken wordt door vacuüm. De choke overrulet dit.
 
Probleem is opgelost. Bleek de vlotternaald te zijn die vervuild was. Schoon gemaakt en getest. Loopt als een raket.
 
  • Leuk
Waarderingen: MLL
Terug
Bovenaan