2.4 GDI blok van mitsubishi

BrianDenkers

Net ingestapt
Op het moment rij ik een Mitsubishi Galant met enkele mankementen.

Deze auto heeft zijn tijd gehad en ben dus opzoek naar een andere auto, bij het zoeken kwam ik een 2.4 galant tegen met een GDI blok erin. maar weet zelf niets af van dit type blok, van ex monteur heb ik gehoord dat dit slechte motoren zijn maar zou graag meer informatie willen over de 2.4 GDI blok van Mitsubishi.

Wie weet mij meer te vertellen hierover? :D

Wat voor Galant (generatie) rijdt je nu als ik vragen mag? De 'gewone' 2.0 benzine staat betrouwbaar bekend. De 2.5 V6 weet ik niet.. De 2.4 gdi was 1 van de eerste direct ingespoten blokken; die ook interne vervuiling ging afgeven. Het fijne weet ik niet van de 2.4 gdi; de 1.8Gdi was in ieder geval uit ervaring niet geweldig. Ondermaatse kwaliteit voor een Japanner. Volgens mij is er zelfs korte tijd een 2.0 liter GDI geweest, niet in de Galant dacht ik?.Die was ook droevig in een auto als de Pajero Pinin, voortijdig overleden ondanks dealeronderhoud.

ik rij nu een 2.0 Galant uit 2003, maar helaas is er iets niet goed met mijn versnellingsbak en andere grote kosten posten, daarom doe ik deze Galant weg.

gebeurd dat vaak die interne vervuiling of 1x in de paar jaar?

Dat is iets wat blijft gebeuren. Ik durf daar geen uitspraak over te doen. Bij meer verkochte merken met directe inspuiting (VW Audi (T) FSI) adverteren ze daar geloof ik voor met methodes (walnoten schillen erdoorheenjagen ofzo?) om dit tegen te gaan. Maarja, de normale 2.0 was wel goed, en de V6 zal vast (als je die nog kunt vinden) een veel mooier geluid geven en qua verbruik niet schelen met de 2.4gdi!

die v6'jes zijn er nog wel maar met 250k of zelfs over de 300k aan kilometers. Dat vind ik zelf wel erg veel kilometers voor een auto.

Terug
Bovenaan