Bubbelen zal de vloeistof niet echt doen. Mijn ervaring met Ford is, is dat je de vloeistof heel goed ziet lopen, en dat hij met behoorlijk kracht terug in het vaatje stroomt. Het lijkt wel op bubbelen. Maar lucht heb je zo uit het systeem, door twee keer heen en terug te sturen, liefst met de wielen van de grond.
Op grond van je verhaal lijkt de stuurpomp het goed te doen. Bij volledig insturen hoor je dat hij flink eraan staat te trekken. De drukopbouw is er dus.
Dat hij niet terug gaat naar de middenpositie, ligt niet aan de pomp. Dat heeft echt met je stuur, of met de wielophanging of je veerpootlagers te maken.
Is de stuurkolom verstelbaar? Zo ja, haal deze een paar keer heen en weer. Kruiskoppelingen hebben bij Ford een mooie rubber tussenschijf, deze wil nog wel eens scheuren. Is dat allemaal in orde, dan verdenk ik dat je stuurhuis een zwaar punt heeft (misschien agv. een vroegere aanrijding/stoeprand oid.)
Zonder brug/assteunen is dat heel lastig te bepalen.