....

106Goku zei:
Nu ging het wel helemaal goed, ik heb namelijk minder snel getankt ( toch genoeg pompen bij Mr Wash ) en tussen door een sec pauze afentoe. Heb trouwens ook gehoord dat langzaam tanken beter zou zijn dan snel tanken, dan verdampt minder Benzine en hou je dus meer over.

[Bron] https://www.google.de/amp/nl.m.wikihow.com/Tanken-met-je-auto%3Famp%3D1

Zo hé... Als je dat nodig hebt vraag ik me af hoe je in godsnaam aan een rijbewijs komt. Vraag me echt af hoe het kan dat er mensen zijn die tanken 'moeilijk' vinden...

Durashift zei:
Nico GTR zei:
(..)

wikihow zei:
Zorg dat je zeker weet welk type brandstof je moet tanken voordat je begint. De verkeerde brandstof kan je motor onherstelbaar beschadigen. Als je toch merkt dat je de verkeerde brandstof hebt getankt, al is het maar een klein beetje, start dan niet de auto! Bel de wegenwacht, ze kunnen de tank leegpompen of je auto naar een garage brengen waar de tank zal worden schoongespoeld.

Dit is onzin, benzine in een diesel is niet goed en start dan niet de auto maar een beetje diesel in een benzine auto? Gewoon aftanken met de juiste brandstof, starten en als die begint te roken en een beetje schud is dat heel normaal. Schade ontstaat alleen aan de bougies.

(..)
Mwah, beetje benzine in een diesel is niet erg.. deed men vroeger ook om het vlokken tegen te gaan. ;)

Hoe ouder de diesel hoe beter dat gaat inderdaad. En als het een litertje is op een verder volle tank......ach dat komt nog wel goed!

s velthuis zei:
D. Elzinga zei:
Lycan Capri zei:
Mijn god wat staan er achterlijke artikelen op dat wikihow

Schitterend toch? Alsof de lezer het verstandelijk vermogen van een pinda heeft:

https://nl.wikihow.com/Zo-rijd-je-in-een-auto-met-automatische-versnellingsbak

1
Stap in de auto. Gebruik de sleutel om de deur te openen en ga op de chauffeursstoel zitten.

6
Draai aan het stuur om de auto naar een kant te sturen. In de D-stand draai je het stuur naar links om de auto naar links te sturen en naar rechts om de auto naar rechts te sturen.

o_O

Je hele leven heb je optimistjes met een helmstok leren besturen, kom je ineens in een auto te zitten. Kan zo fout gaan. Ik heb pijlen op m'n stuur getekend. Ideaal.

Bij mij wezen de pijlen tegen elkaar in.

Ah, heb jij ook 'harder' op het rechter pedaal geschreven en 'zachter' op het middelste? Ik haalde ze steeds door elkaar. Nou zit er nog een pedaal, maar ik heb maar twee voeten, dus die snap ik niet en gebruik ik niet.

En op mijn fiets heb ik dan weer op beide pedalen 'harder' geschreven. Heel verwarrend allemaal. Snap niet dat ze daar niet wat meer eenheid in kunnen aanbrengen....

In het begin zal de auto misschien af en toe afslaan, maar dat geeft niets, dat gebeurt bij iedereen

:confused:

Zet je rechtervoet op de rem en ontgrendel de handrem.

Ja oke!

Kijk goed in alle spiegels en kijk wat zich voor en naast de auto bevindt.

Gedaan

Laat langzaam je linkervoet naar boven komen terwijl je met je rechtervoet het gaspedaal langzaam indrukt. Nu zal de auto gaan rijden. De basis van wegrijden met een handgeschakelde auto is als volgt: de koppeling loslaten terwijl je het gaspedaal indrukt. Deze beweging moet je goed onder de knie krijgen om de auto te laten rijden.
Het kan een tijdje duren voordat je deze techniek door hebt. In het begin laat je de koppeling waarschijnlijk te snel los, waardoor de auto afslaat, of je laat de koppeling niet snel genoeg opkomen, waardoor de motor veel toeren maakt en de auto naar voren schiet als je de koppeling loslaat.

Kut! Mijn benen zijn niet lang genoeg daarvoor.

https://nl.m.wikihow.com/Zo-rijd-je-in-een-auto-met-automatische-versnellingsbak

Iets over auto's met 2 pedalen

Ingewikkeld hoor zo'n keuzehendel in plaats van dat het linkerpedaal gewoon voor de achteruit is :T

En bedankt......vrijdagmiddaggevoel zit er bij mij nu goed in op een woensdag....en dat is niet grappig.

Boppie zei:
En bedankt......vrijdagmiddaggevoel zit er bij mij nu goed in op een woensdag....en dat is niet grappig.

W8 maar tot de verkiezingsuitslag vanavond. Kan je morgen wel weer fris aan het werk, denk ik.

s velthuis zei:
D. Elzinga zei:
s velthuis zei:
Nou zit er nog een pedaal, maar ik heb maar twee voeten, dus die snap ik niet en gebruik ik niet.

Kijk eens aan: https://nl.wikihow.com/Schakelen

Oh, gelukkig. Probleem is dat ik geen wikihow heb kunnen vinden over hoe dingen te vinden op wikihow. Zo onhandig.

Dat interesseert toch ook niemand? De uitgebreide artikelen over hoe je je geslachtsdeel moet verstoppen, diarree kunt voorkomen, of hoe je de Amerikaanse vlag op respectvolle wijze verbrandt, dat zijn de basishandelingen die iedereen moet beheersen.

Nadat je de motor hebt gestart moet je goed kijken of er geen dieren onder je auto verstopt zitten voordat je wegrijdt.

Nog zo'n geweldige tip. Nooit aan gedacht(y)

D. Elzinga zei:
s velthuis zei:
D. Elzinga zei:
s velthuis zei:
Nou zit er nog een pedaal, maar ik heb maar twee voeten, dus die snap ik niet en gebruik ik niet.

Oh, gelukkig. Probleem is dat ik geen wikihow heb kunnen vinden over hoe dingen te vinden op wikihow. Zo onhandig.

Dat interesseert toch ook niemand? De uitgebreide artikelen over hoe je je geslachtsdeel moet verstoppen, diarree kunt voorkomen, of hoe je de Amerikaanse vlag op respectvolle wijze verbrandt, dat zijn de basishandelingen die iedereen moet beheersen.

Nadat je de motor hebt gestart moet je goed kijken of er geen dieren onder je auto verstopt zitten voordat je wegrijdt.

Geslachtsdeel verstoppen, hoe dan? Die heb ik nodig voor dat 3e pedaal!

s velthuis zei:
En op mijn fiets heb ik dan weer op beide pedalen 'harder' geschreven. Heel verwarrend allemaal. Snap niet dat ze daar niet wat meer eenheid in kunnen aanbrengen....

Wow, kan jij dat lezen als je voeten op die pedalen staan? Ik moest steeds afstappen, leesbril opzetten om het te kunnen lezen!

R-W zei:
D. Elzinga zei:
s velthuis zei:
D. Elzinga zei:
s velthuis zei:

Geslachtsdeel verstoppen, hoe dan? Die heb ik nodig voor dat 3e pedaal!

:D:D

Herr Dr. von Zen zei:
s velthuis zei:

Wow, kan jij dat lezen als je voeten op die pedalen staan? Ik moest steeds afstappen, leesbril opzetten om het te kunnen lezen!

Daarom heb ik het ook op mijn schoenen geschreven. Voor de auto heb ik dan andere schoenen.

Geniale antwoorden hier :)

Topic titel is wel een beetje jammer nu dat veranderd is in 4 punten..

Zijn er ook nog leuke wikhow's over het vervangen van olie, bougies enz?
Heb wel zin om nog wat hersendodende teksten te lezen:T

Verdorie, wat ben ik vroeger toch gevaarlijk bezig geweest:eek: .... maar goed dat al deze uitgebreide info tegenwoordig wat gemakkelijker te vinden is.

Nog interessanter dan de vraag wie deze dingen leest, is de vraag wie ze schrijft!:)

Braadslee misschien?

Terug
Bovenaan