13 inch velg

• Onderwerp starter Huisbaas Bob
  • Startdatum
H

Huisbaas Bob

Guest
Hallo,

Ik heb mij een raceband kunnen bemachtigen, en wel een van de F1 (BossGP). Nou wil ik hem als decoratie gebruiken.
Hierbij zoek ik een mooi 13 inch velgje. De enige 13 inch velgen die ik kan vinden op internet zijn aanhanger velgen en dat ziet er niet heel aantrekkelijk uit op een raceband. Nou vroeg ik mij af of iemand een plek weet waar je een redelijk mooie 13 inch velg kan vinden?

Hopelijk heeft er iemand een idee!

Zoek eens op Mini velgen, het origineel werd als Cooper met 13 inch geleverd.

Houd er rekening mee dat die band behoorlijk breed is, tenminste dat neem ik aan. Daarvoor heb je wel een redelijk brede velg nodig, anders krijg je hem er nooit omheen gedraaid.
Struin gewoon wat velgensites af, of de bekende verkoopsites als Ebay of MP (gebruikte velg van een oldtimer-racer / rallywagen?).
Wanneer dat geen resultaat geeft... maak je er gewoon een fraaie klok van! :cool:

Een glasplaat laten snijden en gebruiken als bijzettafeltje.

Een Suzuki Alto (+- bj 2000) heeft ook 13" Alleen wijken deze weinig af van aanhangervelgen. Mogelijk 2 aan elkaar lassen om de goede breedte te krijgen?

Verbrede 13inch velg nemen. Zie : https://link.marktplaats.nl/m1208002396

Even een gek idee: 3D printen? Je hebt alleen de eerste 5 cm nodig voor het zicht neem ik aan?

Er staan een paar echte op ebay.co.uk voor 150 pond.

Ik heb nog 4 LM 13" velgen (Ford RS) liggen maar daar zitten nog goede banden om dus die gaan niet goedkoop weg

Oude Golfjes hadden ook 13 inch, die kan je laten verbreden. Maar oogt niet echt lekker.

Wellicht op MP nog oude Graku wielen in 13 inch? Worden geld waard, maar als iemand één krom exemplaar heeft dan is ie toch niet voor iets anders als decoratie te gebruiken.

@CXXX hij wil geen aanhanger velgen omdat die niet zo mooi zijn, kom jij aan met een stel verbrede aanhanger velgen.

Waarom wil je een normale velg in een f1 band stoppen? Dat zal er hoe dan ook raar uit zien denk ik.

Maar goed. Waar kan je 13 inch velgen kopen? Bij elke bandenzaak? Ik zie niet waarom dat met 13 inch ineens anders zou zijn?

Wat ik me afvraag: past zo'n Formule 1 band wel op een 'straat'velg met de velgrandvorm J?
99,9% van de auto's op straat heeft velgrandvorm J, welke meestal vermeld staat achter de velgbreedte.
(7,5J = 7,5 inch breed & velgrandvorm J )

Een F1 band is vóór 245 mm, achter 325 mm. Achter heb je dan een 13J (!!) velg nodig, voor een voorband kun je met een 9J toe. Ook onvindbaar in 13 inch. Voor de achterband heb je letterlijk twee keer de normale velgbreedte nodig, dus twee op elkaar gelaste velgen. En dan is het er nog van uitgaande dat een F1 band pakt op een J rand, iets wat ik betwijfel. Dit moet je denk ik anders oplossen. Moet de band op druk staan? Anders zou je zoiets tegen de voorste bandrand kunnen lijmen met vloeibaar rubber:

https://www.ebay.co.uk/itm/Revolution-6x13-PCD-98-Alfa-Fiat-Lancia-Alloy-wheel-Alfasud-33-X19-RFX-Race/142531170426?hash=item212f85107a:g:~NkAAOSweJ1Z2NbR

Terug
Bovenaan