10 vs 8 inch in i20?

E M van den Hout

Net ingestapt
Hai,

Momenteel ben ik in de markt voor een nieuwe Hyundai I20. Kek karretje en rijdt lekker. Maar ... er is dus iets geks.
Hoewel iedereen het gevoel za hebben dat een draadloze variant van iets luxer is dan een bedrade variant, doet Hyundai het precies andersom. In de duurdere uitvoeringen zit in 10.25 inch multimedia system. Maar die heeft dus android auto/apple carplay alleen bedraad. De minder dure uitvoeringen met een mm system hebben het 8 punt nogwat display. En dit heeft dus draadloos android auto of apple carplay.

Ken iemand beide systemen in de huidige modellen? Stel dat de autoś verder gelijk zouden zijn, zijn er dan genoeg redenen waarom het 10.25 systeem de voorkeur zou moeten hebben ondanks het niet draadloos zijn? (de display grootte an sich vind ik niet o heel spannend, 8 inch is ook al lekker)

Grtx

Heb je al gesnuffeld in de reviews van de i20? Een kleine steekproef leert wel dat het multimediasysteem weinig genoemd wordt. Verder is het denk ik persoonlijke voorkeur, ga desnoods proefrijden. En ik vind een verbinding met een kabel nooit een probleem. Laadt de smartphone gelijk op.
Edit: aanvulling.

Laatst bewerkt:
Is het kleinere, draadloze systeem niet sowieso van een nieuwe generatie? Dus mogelijk ook een betere performance. Persoonlijk zou ik daar de voorkeur aangeven boven een groter scherm.

Laatst bewerkt:
Ik zou ook kijken naar de meest moderne qua hardware.

Overigens; ik gebruik apple carplay altijd bedraad omdat de telefoon gelijk word bijgeladen. Heb daar nooit zo'n probleem mee. Draadloos opladen kan ook, maar dan word de telefoon zo heet icm carplay en navi dat hij zichzelf uit schakelt na +/- 30 minuten. Maar dat ligt meer aan de Iphones.

Terug
Bovenaan