G Furst zei:
FW Ta 183 Huckebein I zei:
G Furst zei:
Pino zei:
Ik zie geen reden om vrijwillig hiervoor te kiezen. Nog los van de problemen zelfs, er is zoveel anders mooiers te koop.
Zoals?

beetje deze types met een netto budget 9k. ?
iets ouder en iets goedkoper maar wel veel beter
iets jonger en duurder
duurste uitvoering
binnen budget en sept. 2008
Ik schrik altijd van die KM standen. Alles boven de 150dk vind ik veel of is dat een verkeerde perceptie? 3 serie voor 9.000 netto (auto's die dus staan aangeboden voor 9500 - 9750) zijn zeker onder deze KMstand te vinden...
p.s. mooie wagens, Lexus. Niet aan gedacht. Ga me erin verdiepen. Maar KM stand blijft een dingetje...?
U heeft het niet zo op met hoge km-standen, beste G.Furst? Dat hebt u gemeen met heel veel tweedehands kopers. Toch zijn er nogal wat eerste eigenaren die behoorlijk wat km maken. Zouden die hoge km-standen dan allemaal linea recta richting export gaan? Welnee. De grote diesels wel natuurlijk. Daar is in NL simpelweg te weinig markt voor en de rest-BPM-terugvordering immers te aantrekkelijk. Maar de benzine modellen? Nee, die vinden in NL nog wel aftrek. En in NL zijn de tweedehands prijzen voor sommige modellen duidelijk hoger dan elders. Zou dat alleen gelden voor Lexussen waar geen rest BPM meer op zit?
10 à 12 jaar oude drietjes met minder dan anderhalve ton op de teller: allemaal van één en het zelfde oude vrouwtje geweest zeker.... U denkt in alle ernst dat de vorige eigenaren alleen maar kwijlend naar hun mooie drietje hebben
gekeken, en nooit onder de verleiding zijn bezweken om eens een rondje met het ding te gaan
rijden?
Drietjes hebben, als ze na 4 jaar uit de lease komen, in het algemeen al 120 dkm gelopen (de diesels 150-180.000 km, spreekt voor zich) . Zouden die daarna minder dan 5.000 km per jaar lopen? Nu worden er natuurlijk ook wel eens drietjes particulier aangeschaft. Maar niet vaak door oude vrouwtjes....Vaak door in Duitsland woonachtigen die ze, als ze uit gespeeld zijn, exporteren. Die zijn in NL dus tweedehands geïmporteerd en zijn sowieso dubieus: aan de helft - echt waar! - is 'geknutseld'.
Dan liever een C-klasse. Wel een origineel Nederlandse auto. De kans bestaat dat ie wel degelijk van een oud opaatje is geweest. Neem de raad van Probenator ter harte en check de vorige eigenaar. Neem contact met hem op, bel hem, ga langs. Of zoek er zelf eentje in D. Besteedt dat niet uit aan 'specialisten' !
En als het dan toch per se een drietje moet worden, zou ik die onderhoudsboekjes van minder dan anderhalve ton niet voor zoete slikken, maar daadwerkelijk
controleren, als ik u was.
Onthoudt, beste Furst, voor ons allen geldt: Mundus vult decipi, ergo decipiatur...
Succes!
mvrgr, m'ns
.