1.4 tsi (caxa) houdt in bij lage toeren + motormanagement lampje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ben sinds maandje in bezit van een Golf 6 1.4 tsi met 122pk (motorcode CAXA) ,manueel 6 versnellingen, bouwjaar 2009.

Nu heb ik sinds een week dat wanneer ik volgas optrek rond 2200-3000 toeren hij inhoudt/ hapert, lijkt alsof die heel even stopt met optrekken en weer doortrekt, en daarna gaat het motormanagement lampje knipperen voor 30sec-1 minuut, daarna is het weer weg. zolang ik rustig rijd en niet meer als halfgas optrek gebeurt dit niet...
Auto heeft nu 141600 km en heeft een volledig onderhoudsboekje.. klonk heel gezond en niks raar opgemerkt tijdens proefrit en opeens is dit begonnen.

Wie weet wat dit kan zijn?

VW motor uit probleemtijd, hopelijk heb je geen rivisie of nieuwe motor nodig.

Bougies zijn op 112.000km vervangen, in mei 2017, bijna 30.000km geleden en 2jaar 4 maanden geleden,
zou het mss aan de bougie’s kunnen liggen of moeten die langer als dit meegaan?

Door de directe inspuiting vervuilt het inlaattraject, dit ga je als eerste merken aan onregelmatig lopen bij deellast. Gaat om buitensporige koolstofzetting inwendig in het inlaattraject

Hier is chemische reiniging voor mogelijk, maar dat is een lapmiddel en reinigt de inlaatkleppen zelf niet. De enige goede oplossing is walnut blasting, daarna kun je in theorie weer 100.00km vooruit en zul je dit weer moeten laten uitvoeren.

Zoek maar eens op reinigen inlaat TSI.

net weer voorgehad bij stoplicht, ging ik optrekken, maar deze keer ging ook het EPC-lampje branden en deze bleef branden nadat het motormanagementlampje wegging. Pas toen ik auto weer uit en aanzette ging epc-lampje ook weg...
Ik breng hem sowieso morgen of overmorgen ergens binnen in een garage maar heeft iemand ditzelfde meegemaakt ?

Om te voorkomen dat het van kwaad tot erger komt (ongewild en onbewust), zou ik de garage morgen even opbellen of daar langs gaan.

Heb je garantie erbij? Waar woon je? Wellicht heb je VAG garages ergens in de buurt. Even laten controleren dus.

Terug
Bovenaan