1.2 Puretech dilemma; investeren of vervangen

Ik ben erg benieuwd wat dit gaat brengen. Ik zit in hetzelfde traject met mijn 5008 uit 2017. Garage was tot nu toe zeer meewerkend. Vandaag reiniging maandag ophalen. Mvgr Joost

Ik ben erg benieuwd wat dit gaat brengen. Ik zit in hetzelfde traject met mijn 5008 uit 2017. Garage was tot nu toe zeer meewerkend. Vandaag reiniging maandag ophalen. Mvgr Joost

inmiddels is het juli 2025 en ben ik 2 keer olie bijvullen verder sinds het reinigen van de motor. Dat maakt het actuele olieverbruik 1 liter olie op 1200 kilometer. Deze week start er een nieuwe officiele olieverbruiksmeting over 1000 kilometer om van daaruit de volgende stap te zetten in de Stellantis garantieprocedure.

We zijn weer 1000km en een meting verder. Het olieverbruik is vastgesteld op hoger dan de norm. Nu in afwachting van de vervolgstappen. Het rijplezier met de auto is er nog steeds en de reiniging van de motor heeft nog steeds het effect dat de motor prettiger loopt en beter reageert op het gaspedaal.

Ik heb de reiniging gehad en eerste olie meting na 1000 km. Olie was tot net boven het bolletje van de peilstok afgevuld en bij de meting na 1000 km kwam deze nog net op het meetbereik. Volgens garage 0,3 liter bijgevuld. Uit ervaring met bijvullen weet ik dat dit onzin is. Nu aan de volgende meting begonnen. Ik overweeg om een onafhankelijke meting uit te laten voeren.

Terug
Bovenaan