€10-15k voor auto om door Europa te rijden

Broodje met beleg

Startmotor
Beste,

Ik ben opzoek naar een ruime auto waarmee ik flink wat kilometers kan maken door Europa.

Vanaf volgende maand ga ik namelijk iedere maand op een andere plek in Europa leven.

Het eerst in Malaga Spanje. Ongeveer 1,5 maand later Santander in Noord Spanje. Daarna in Porto, Portugal. En zo ga ik heel zuid Europa door.

Maar om van plek naar plek te rijden heb ik wel een ruime auto nodig waarin ik voldoende spullen mee kan nemen.

Voldoende kleding, Sport spullen, gitaar, etc. Geen meubels.

Wat is een betrouwbare auto met voldoende ruimte? Ik heb zelf namelijk geen verstand van auto’s, meer van muziek

Dus heel graag zou ik jullie advies horen over leuke opties.

Het hoeft niet moeders mooiste te zijn, en dan verwacht ik ook niet voor mijn budget. Maar ik zou wel graag een auto willen met een betrouwbare reputatie.

Dat budget ligt tussen de €10k en €15k. Ik denk zelf dat een diesel wel een goeie optie is.

Alvast bedankt voor de input!

Is het onderhoud meegerekend bij die 10-15k?

Op zich kun je nog best mooie auto’s kopen met dat budget. Het is maar net wat je eisen/wensen zijn. Kan het gewoon een auto zijn of een camperachtige die je ook gebruikt om in te slapen?

Het ligt er een beetje aan waar je verblijft en hoe je reist. Mijn nichtje doet dit ook, maar dan met een Toyota RAV4 uit 2001. Maar hoef je niet offroad en pak je graag de snelweg, dan zou ik iets anders pakken. Gewoon iets normaals waar elke monteur blind aan kan werken. En je kan het budget best wat beperkter houden.

Ik zal steeds in een appartement / huisje blijven overnachten. Dus ik hoef niet in de auto te slapen.

Off-road hoeft eigenlijk ook niet. Soms wel een zand-straatje, maar het is in principe niet de bedoeling om actief te off-roaden.

Op de vraag of onderhoud bij de 10-15k hoort, daar had ik eigenlijk niet over nagedacht. Maar het lijkt me wel verstandig inderdaad om dat erbij te hebben.