Škoda Kamiq | facelift 2023

Rutger DC

Asfaltkampioen
Op het Autosalon van Genève 2018 presenteerde Skoda de Vision X, een voorbode van - houd je goed vast - een crossover! De productieversie gaat wellicht Polar heten, al zou dat niet helemaal passen tussen de Karoq, Kodiaq en Chinese Kamiq. De techniek is bekend van de Seat Arona en Volkswagen T-Cross. De auto wordt op de 2019-editie van het Geneefse autosalon gepresenteerd. Er zijn nog geen spionagefoto's opgedoken, maar er zijn al wel illustratoren creatief geweest met de persfoto's van de Vision X, die vast een goed beeld geven van hoe de productieversie eruit komt te zien.

Vision X

3dxysaqbzq8l_800.jpg


j2wyf1abz8fy_800.jpg


Impressies:

Impressies van AutoExpress/AutoWeek en AutoBild

skoda_small-suv_frontquarter.jpg


skoda-rear.jpg


827cc110.png
 
Tsja, het is niet zo moeilijk om te voorspellen hoe deze toch al weinig zinnenprikkelende concept eruit gaat zien als eindproduct. Kleinere velgen, iets andere bumpers en interieur, minder levendig kleurtje, en dan ben je er wel. Het zal allemaal weer naadloos aansluiten bij het gamma en straatbeeld...
 
Impressie-topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,3251008
 
Bird Nerd zei:
Impressie-topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,3251008

Skoda Polar-topic: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5847136

Leeft Huckfeldt nog? Prima dat niet er topics worden geopend met op gebakken lucht gebaseerde impressies, maar in dit geval gaat het gewoon om een productieversie van een prototype dat duidelijk was ontworpen toen het uiteindelijke ontwerp al klaar was. Een topic lijkt me dan ook gerechtvaardigd.
 
Bird Nerd zei:
Ja als er spy shots zijn.. :rolleyes:

Je verwijst naar een topic waarin al 2 jaar en 3 maanden geen reactie meer geleverd is en derhalve geen functie meer vervuld.

"Hierin worden impressies geplaatst van alle impressionisten, uitgezonderd Huckfeldt. Zijn er bij een impressie spyshots, dan komt er uiteraard wel een eigen topic.
Met dit topic willen we een wildgroei aan topics met op niks gebaseerde impressies voorkomen.

Aangezien dhr. Huckfeldt altijd erg goed geïnformeerd is, mogen zijn shops wél in een eigen topic komen."

Huckfeldt maakt geen impressies meer of is niet meer. Deze impressies zijn niet op niks gebaseerd, maar shops op basis van de Vision X en geven een goed beeld van de productieversie. Wat is het probleem? Het impressietopic kan wat mij betreft worden gesloten. Van een wildgroei aan topics is geen sprake meer omdat het forum toch halfdood is.

Zoals ook bij het Kia Telluride-topic geldt dat anderen regels misschien anders kunnen interpreteren dan jij. Dan kun je heel bits reageren, er een heel punt van proberen te maken en iedereen in ergernis achterlaten, maar daar wordt niemand vrolijk van.
 
Ik ben de details vergeten, maar de looks van het uiteindelijke model vind ik iets minder SUV dan ik hierboven zie.
 
Bird Nerd zei:
Gewoon regeltjes volgen (y) Valt er ook niks te ergeren

Als jij eens zou stoppen met je bemoeizucht dan viel er hier ook een stuk minder te ergeren.

O.T.: Polar? Het bevreemdt mij als Volvo geen patent zou hebben op deze naam.
 
Slim afgeplakt. De diepe groef aan de zijkant is afgeplakt, een deel van de achterlampen is nep en je ziet ook wat plakspul op de achterklep (benaming zoals op de concept) en achterbumper net onder de achterlampen (vast ook lampencluster zoals op de concept)
 
9df19364-2020-skoda-kamiq-europe-2.jpg


caf85c8f-2020-skoda-kamiq-europe-1.jpg


Skoda has revealed the official name of its upcoming subcompact SUV that’s aimed strictly at the European market and will be known as the Kamiq.

The automaker says the word comes from the language of the Inuit people and “describes something that fits perfectly as a second skin in every situation”. It also falls in line with the brand’s SUV naming scheme, with both the Karoq and Kodiaq beginning with ‘K’ and ending with ‘Q’.

The moniker is already being used on another SUV that is limited to the Chinese market. That one, however, is a tad larger than the Karoq, whereas the new one will be smaller. Think of it as the Czech auto firm’s version of the Volkswagen T-Cross and Seat Arona, as it will be underpinned by the same MQB A0 platform.

Expected solely with front-wheel drive, the new Euro-spec Kamiq will share its engines with the Arona and T-Cross. Thus, clients should look for small three- and four-cylinder petrol units, and probably the 1.6-liter TDI diesel as well. An electrified version probably won’t be a long stretch in the future, given that the Vision X Concept that previewed it came with a 1.5-liter turbocharged engine, a rear-mounted electric motor and a 48V system. Which makes it all-wheel drive, though it’s not confirmed that the production car will use the same powertrain.

The Kamiq’s world premiere will take place at the 2019 Geneva Motor Show on March 5, before going on sale across the Old Continent at a later date. Since it slots under the Karoq, it will be cheaper than the compact model, which starts at £21,940 ($28,548/€25,104) in the United Kingdom and €22,490 ($25,572/£19,651) in Germany.
 
Zo zie je maar hoe slecht de autokennis is. Lars let niet op en bijna alle reageerders ook niet. Zit nog veel camouflagespul op maar dan in dezelfde kleur als de rest om de lijnen te verdoezelen
 
Bird Nerd zei:
Zo zie je maar hoe slecht de autokennis is. Lars let niet op en bijna alle reageerders ook niet.
Wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb 'm een paar maanden terug al gezien en moet zeggen dat ze 'm toch wel goed verpakt hebben.
 
Terug
Bovenaan