A
Anoniem
Guest
Hallo!
Auto lijkt (vgm) vrij minimaal koelvloeistof te verliezen. Kan het zijn dat een auto andere peilen (kleine verandering, fluctuaties) aangeeft bij koude motor door buitentemperatuur of andere factoren?
Waterpomp en thermostaathuis beide vervangen, maand terug, na systeem onder luchtdruk. Geen verdere lekken gevonden. Koelvloeistof nu net iets onder max. Geen witte rook, natte plekken of andere eigenaardigheden, soms wat hardere slangen, maar toch niet keihard en het is immers een systeem onder druk. Lees vaak over een koppakking maar heb geen van de symptomen, ook niet aan oliepeilstok, of in carter. Ook geen koelvloeistof onder auto. Motor nog nooit oververhit geweest, netjes op 90. Lucht dat leidt tot koelvloeistofverlies een maand na vervangen waterpomp? Het is geen bol, maar een lang expansievat. Wellicht dat kleine variaties hierdoor beter zichtbaar zijn dan op een vat met groter oppervlak? Las op Engels forum dat ook bij steeds een koude motor kvs kan variëren.
Hoelang na het afzetten van een motor kun je een betrouwbare check doen? Vaak lijkt hij 4-5-6 uur na rijden hoger te staan dan na een nacht.
Alvast erg bedankt! Vakjargon is v.w.b. auto's niet zo mijn ding.
Auto lijkt (vgm) vrij minimaal koelvloeistof te verliezen. Kan het zijn dat een auto andere peilen (kleine verandering, fluctuaties) aangeeft bij koude motor door buitentemperatuur of andere factoren?
Waterpomp en thermostaathuis beide vervangen, maand terug, na systeem onder luchtdruk. Geen verdere lekken gevonden. Koelvloeistof nu net iets onder max. Geen witte rook, natte plekken of andere eigenaardigheden, soms wat hardere slangen, maar toch niet keihard en het is immers een systeem onder druk. Lees vaak over een koppakking maar heb geen van de symptomen, ook niet aan oliepeilstok, of in carter. Ook geen koelvloeistof onder auto. Motor nog nooit oververhit geweest, netjes op 90. Lucht dat leidt tot koelvloeistofverlies een maand na vervangen waterpomp? Het is geen bol, maar een lang expansievat. Wellicht dat kleine variaties hierdoor beter zichtbaar zijn dan op een vat met groter oppervlak? Las op Engels forum dat ook bij steeds een koude motor kvs kan variëren.
Hoelang na het afzetten van een motor kun je een betrouwbare check doen? Vaak lijkt hij 4-5-6 uur na rijden hoger te staan dan na een nacht.
Alvast erg bedankt! Vakjargon is v.w.b. auto's niet zo mijn ding.