Nieuwe afstandbediening polo 1.4 2001

A

Anoniem

Guest
Goedenavond,

Ik heb pasgeleden een VW Polo 1.4 (6N2) uit 2001 gekocht, alleen is de bijbehorende afstandbediening van de centrale vergrendeling een beetje kapot.
De behuizing van de handzender heeft twee kapotte knopjes waardoor ik hem niet meer kan gebruiken, ik heb online gezocht en contact opgenomen met een sleutelmaker maar ik kan niet vinden welk type behuizing ik nodig heb om deze te vervangen. Bijgevoegd zijn foto's van de behuizing en de elektronica.

Foto's

Kan iemand mij helpen met het bepalen welk type behuizing ik nodig heb?

Met vriendelijke groet,
Yari Wesseling

Ik denk niet dat die elektronica nog gaat werken. Je kan eens bij circuitsonline.net vragen of iemand dat kan oplappen.

Een nieuwe sleutel bij de VW dealer zal flink prijzig zijn, maar wel de meest haalbare kaart. Misschien hebben ze ook losse behuizingen.

Als je kunt solderen:

Die knopjes zijn niet zo duur. heten officieel Microschakelaar of in het engels: smd momentary switch.
Via de gemiddelde internetshop uit azië kosten die dingen geen drol. (lees je krijgt er 10 voor het geld dat een nederlandse shop je er 1 ex verzendkosten durft te vragen)

wat betreft de sleutels zelf: lijkt me aftermarket met die klapsleutel. Voor een vervangende cover zal je even moeten zoeken.

V0RQ zei:
Een nieuwe sleutel bij de VW dealer zal flink prijzig zijn, maar wel de meest haalbare kaart.

En dat maakt de auto waarschijnlijk in één keer totoal löss, bizar wat ze voor een sleutel durven te vragen tegenwoordig

V0RQ zei:
Ik denk niet dat die elektronica nog gaat werken. Je kan eens bij circuitsonline.net vragen of iemand dat kan oplappen.

Een nieuwe sleutel bij de VW dealer zal flink prijzig zijn, maar wel de meest haalbare kaart. Misschien hebben ze ook losse behuizingen.
Sorry, ik ben wat onduidelijk in mijn beschrijving van het probleem geweest.
De elektronica werkt nog prima, het gaat puur om de behuizing die kapot is. Van deze kan ik nergens een vervangende vinden. Toch bedankt!

Pobresh zei:
Als je kunt solderen:

Die knopjes zijn niet zo duur. heten officieel Microschakelaar of in het engels: smd momentary switch.
Via de gemiddelde internetshop uit azië kosten die dingen geen drol. (lees je krijgt er 10 voor het geld dat een nederlandse shop je er 1 ex verzendkosten durft te vragen)

wat betreft de sleutels zelf: lijkt me aftermarket met die klapsleutel. Voor een vervangende cover zal je even moeten zoeken.
Bedankt! maar het ligt niet aan de elektronica maar aan de cover.
Ik heb online overal al gezocht maar kan geen identieke cover vinden.
Best frustrerend want een nieuwe sleutel kost al gauw 100+ euro en zo'n simpele behuizing kost hier maar een fractie van, en dan kan ik juist de behuizing die ik nodig heb niet tussen de honderden anderen vinden.

Nico GTR zei:
Geen reclame maar een goede tip:

Autosleutelkopieeren punt NL in Almere.
Dank, heb ze een mailtje gestuurd. Hopen dat ze de juiste behuizing hebben :)

De auto is 19 jaar oud. Niet zo verwonderlijk dat niet sommige onderdelen dan niet meer overal verkrijgbaar zijn. Je zou eens kunnen kijken bij de sloperij. Misschien vind je daar de complete, passende sleutel van een afgedankte VW. Haal de behuizing er voorzichtig af, zet je eigen binnenwerk erin en voilà.

@ Tydelyck Als het een originele behuizing was geweest. Dan kon dat wel. Maar dat is deze sleutel niet.

@ Yari Wesseling /TS: De electronica begint ook te slijten zoals te zien is op je foto's, vooral als de behuizing al kapot is.

Heb wel wat voor je gevonden:
Dit was de eerste hit die er op leek:
https://www.nieuwesleutel.nl/index.php/autosleutels/nieuwesleutel-mercedes-handzender-behuizing/behuizingen/mercon5.html

Mogelijk is deze ook geschikt,
https://klapsleutels.nl/mercedes/1073-diverse-modellen-3-knops-behuizing.html

Deze is nog wat goedkoper
https://ledprojectorshop.nl/product/mercedes-3-knops-klapsleutel-behuizing/

Zijn wel erg prijzig, maar wellicht heeft het nut om verder te zoeken naar mercedes klapsleutels, want die lijkt er het meest op.
Hopelijk kun je er wat mee!

Pobresh zei:
Zijn wel erg prijzig, maar wellicht heeft het nut om verder te zoeken naar mercedes klapsleutels, want die lijkt er het meest op.

Dan kan hij dus ook op de sloop zoeken naar een Mercedes-Benz drieknops klapsleutel...

Tydelyck zei:
Dan kan hij dus ook op de sloop zoeken naar een Mercedes-Benz drieknops klapsleutel...
Klopt, maar dan moet je al weten welk model het is. En reken er maar op dat de sloperij ze niet met bosjes heeft staan.

Pobresh zei:
@ Tydelyck Als het een originele behuizing was geweest. Dan kon dat wel. Maar dat is deze sleutel niet.

@ Yari Wesseling /TS: De electronica begint ook te slijten zoals te zien is op je foto's, vooral als de behuizing al kapot is.

Heb wel wat voor je gevonden:
Dit was de eerste hit die er op leek:
https://www.nieuwesleutel.nl/index.php/autosleutels/nieuwesleutel-mercedes-handzender-behuizing/behuizingen/mercon5.html

Mogelijk is deze ook geschikt,
https://klapsleutels.nl/mercedes/1073-diverse-modellen-3-knops-behuizing.html

Deze is nog wat goedkoper
https://ledprojectorshop.nl/product/mercedes-3-knops-klapsleutel-behuizing/

Dank! Ze lijken er wel erg op ja, alleen zit er bij mij een lampje aan de voorkant en bij deze mercedes sleutels blijkbaar niet, ik zal eens kijken of het misschien alsnog past en anders stuur ik ze gewoon terug :)

Yari Wesseling zei:
Dank! Ze lijken er wel erg op ja, alleen zit er bij mij een lampje aan de voorkant en bij deze mercedes sleutels blijkbaar niet, ik zal eens kijken of het misschien alsnog past en anders stuur ik ze gewoon terug :)

Of je pakt een boormachine en maakt gewoon een gat, als dat het enige is... :)

Edit: Als ik trouwens op het typenummer van de printplaat zoek, vind ik dat golf 4/bora wel origineel met dit type sleutel geleverd is of het is een aftermarket optie geweest voor vw uit die periode.
Misschien toch wat op de sloop te vinden dan?

Terug
Bovenaan