Slecht/geen onderhoud van auto’s door werkgever pizzeria

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal!

Ik ben nieuw hier en weet niet 100% zeker of ik hier juist zit met mijn verhaal maar weet niet waar ik het anders kwijt kan.

Ik werk als maaltijdbezorger bij een lokale pizzeria waar ik mijn hobby (rijden!) kan uitoefenen.

Echter zit ik heel erg in de knoop over het volgende, de bezorgautos zijn stuk voor stuk barslecht onderhouden en lijden aan gevaarlijke problemen. Denk bijvoorbeeld aan barsten in de ruiten, motoren die het nagenoeg hebben begeven, missende veiligheidsriemen, een missende tankdop ( die word dichtgehouden door een prop van tape) kapotte achterlicht(en) en loszittende stoelen die je niet meer vast kunt zetten. De laatste samen met een barst in de ruit is van toepassing voor het voertuig waar ik in rijd. Ik moet de stoel letterlijk met een oud stuk laminaat klemzetten zodat ik niet naar achteren schiet tijdens het rijden. Uiteraard heb ik mijn werkgever hier allang over geïnformeerd maar tevergeefs lijkt het hem weinig tot niks te doen als ik zeg dat dat soort mankementen serieus gevaarlijk kunnen zijn.

Ik zit nu met de vraag of er verder iets is wat ik kan doen om dit probleem aan te pakken. De RDW gaat niet over defecten door slecht onderhoud dus dat is geen optie. Heeft iemand tips voor wat ik kan doen?

Ik hoor het graag, bij voorbaat dank!!

Lucas

EDIT: Heb na een dag al heel veel reacties gekregen en bedankt daarvoor! Binnenkort ga ik kijken hoe ik de eerste stap ga zetten(y)

Ontslag nemen. Als de pizzeria z'n personeel met zulk slecht materieel de weg op stuurt is er geen eer te behalen.

Wegwezen daar. Levensgevaarlijk. Ultieme verachting van de veiligheid van het personeel.
Je bent voor jaren de pineut met pijnklachten als je vanachter wordt aangereden of als je niet goed kan remmen of sturen door de losse stoel. En het kan ook nog véél erger aflopen voor jezelf of iemand anders.