Vreemde DOT code

A

Anoniem

Guest
Hi,

Ik verdenk mijn achterbanden ervan een storend zoemend geluid te maken dus wilde ik de leeftijd van die plakken rubber eens controleren.
Echter staat er het volgende: “DOT 65EX 3T3”
Heb beide banden helemaal afgespeurd maar dit is de enige code wat erop staat. Ik word hier alleen niet wijzer van.. iemand anders die dit kan ontcijferen?

Het zijn General Altimax banden.
Ik zal zo eens wat foto’s uploaden. Ben namelijk ook wel benieuwd naar jullie mening over de staat van de banden, omdat ik vond dat ze er erg oud uitzagen.

IMG-2026.jpg

IMG-2027.jpg

IMG-2028.jpg

Krijg die foto's er niet fatsoenlijk op... of ze zijn gigantisch groot of je hebt een vergrootglas nodig

Als ze er slecht uitzien, je er niets aan data op ziet staan (ook niet aan de andere kant van de band?) en gezien het merk (al is dat een ondermerk van Conti) zou ik ze vervangen.

Andere kant van de band zat ik ook al aan te denken, maar ik had nog geen zin het wiel eraf te halen. Peugeot heeft een heel omslachtig systeem dat ze de krik onder het reservewiel ONDER de auto verbergen dus dat moet eerst los. Ik neigde sowieso al naar vervangen vanwege dat geluid, maar dat wil ik eerst even door de garage laten controleren

65EX = identificatie van de producent
3T3 heeft geen officiële betekenis; anders even vragen bij importeurs deze
voor de exacte productiedatum zal je toch aan de andere kant van de band moeten kijken....

Thx voor de uitleg. Ik zal maandag de auto dan ff opkrikken om te kijken, heb alvast een offerte gevraagd voor Kleber Dynamaxer HP4 bij mijn vaste bandenboer.

Mobiel met lampje aan erachter houden en filmpje maken, eventueel nog een halve slag doorrollen en nogmaals doen.
Niet te dicht tegen de band houden.

V0RQ zei:
Mobiel met lampje aan erachter houden en filmpje maken, eventueel nog een halve slag doorrollen en nogmaals doen.
Niet te dicht tegen de band houden.

Precies, daar ga je toch geen auto voor opkrikken?

Dat was inderdaad de betere tip! Aan de binnenkant staat er een jaar (geen week...), maar goed ze blijken uit 2011 te komen. Vervangen maar? Heb ook een mooie prijs gekregen van de banden boer voor de Klebers

Ik ga ze inderdaad vervangen. De voorbanden zijn vorig december al vervangen dus straks nieuw rondom.
Kleber Dynaxer HP4 is een goede band voor de prijs.

Terug
Bovenaan