Kleur koelvloeistof

dekraan

Net ingestapt
Hallo!

Dit is de kleur van onze (Renault Grand Scenic) koelvloeistof. Die moet worden bijgevuld. Maar welke kleur is het? Ik word hier geen wijs uit!

bcLkvAxPSLURfhFJA

Volgens mij doet de image het niet. Dit is de link: https://photos.app.goo.gl/bcLkvAxPSLURfhFJA

Hi Velthuis,

Ik heb ook het idee dat het dat moet zijn,

Maar dit ziet er toch niet echt rood uit?

Lijkt me meer op remvloeistof oid :D

Als dit echt zeker weten een foto van de koelvloeistof is zou ik even wachten met rood er in gooien, rood mixt niet goed met groen en blauw en kan je koelsysteem beschadigen. Wat je nu hebt is nog groen nóg blauw dus bij twijfel gewoon even snel langs een garage.

Kan ook een aanmaak kvs zijn, volvo heeft ook zo'n fijn geel/oranje vloeistof, leest lekker af als je vaatje betere tijden gekend heeft. Groene kvs kan je met alle andere kleurtjes mengen, behalve met de rode, als ik het goed onthouden heb.

R W xxx zei:
Kan ook een aanmaak kvs zijn, volvo heeft ook zo'n fijn geel/oranje vloeistof, leest lekker af als je vaatje betere tijden gekend heeft. Groene kvs kan je met alle andere kleurtjes mengen, behalve met de rode, als ik het goed onthouden heb.

Hey hey,

Volgens Kroon Oil is het SP16,

kroon oil

Qua kleur komt dat misschien wel in de buurt. Zou dat erbij moeten kunnen?

Ik weet iig zeker dat dit de koelvloeistof is :)

dekraan zei:
Hi Velthuis,

We hebben ooit één keer bruine koelvloeistof gehad, maar dat was uit een 205 waar vermoedelijk alleen water óf zeer oude aanmaakvloeistof heeft gezeten. Dit lijkt meer olie te zijn...

s velthuis zei:
dekraan zei:
Hi Velthuis,

We hebben ooit één keer bruine koelvloeistof gehad, maar dat was uit een 205 waar vermoedelijk alleen water óf zeer oude aanmaakvloeistof heeft gezeten. Dit lijkt meer olie te zijn...

Dat wordt dus maar even langs de garage morgen. En hopen dat het een of andere mooie cocktail is die makkelijk bijgevuld kan worden :)

Ik heb hem met SP16 gevuld inderdaad recent. Mooi groen zoals die OEM hoort.

rood is veelal G12, VW, kan opzich ook wel.....maar goed. Waarom moet die gevuld worden vind ik een belangrijkere vraag. ;)

dekraan zei:
Hallo!

Dit is de kleur van onze (Renault Grand Scenic) koelvloeistof. Die moet worden bijgevuld. Maar welke kleur is het? Ik word hier geen wijs uit!

bcLkvAxPSLURfhFJA

Volgens mij doet de image het niet. Dit is de link: https://photos.app.goo.gl/bcLkvAxPSLURfhFJA

Heel simpel, kijk in de handleiding van de auto. In die handleiding staat de specificatie genoemd waar de koelvloeistof aan moet voldoen. Vervolgens koop je de koelvloeistof die aan die specificatie voldoet en die doe je er in.

Terug
Bovenaan