Carracio zei:
Ja, dat is waar. Ik vind het gewoon vervelend dat ze er dan weer tijd in moeten steken.
Dat is toch hun eigen schuld? Moeten ze maar direct goed werk afleveren...
Je moet niet denken dat je hun er tot last mee bent. Jij hebt last van hun slechte werk. Dat is vele malen erger. Jij hebt er immers voor betaald en niet gekregen wat je kon verwachten.
Zie het als een tv kopen die alleen maar beeld en geen geluid weergeeft. Die breng je ook terug omdat je niet tevreden bent.
Trillende banden na een bandenwissel is eigenlijk altijd een balanceerprobleem.
Het kan trouwens ook zo zijn dat ze de ventielindicatie niet goed hebben gemonteerd. Deze moet de ene keer bij het ventiel en de andere keer juist tegenover het ventiel gemonteerd worden.
Maar dit merk je pas bij balanceren (als het gewicht juist op die plek of er tegenover gecorrigeerd moet worden) Dit krijg je vaak ook niet eruit gebalanceerd.
Soms is de indicatie zelfs helemaal afwijkend, omdat de velgen en ventielen op elkaar afgewogen zijn (dit komt bij handgemaakte of hele dure velgen nog wel eens voor, en je kan ook gewoon geluk hebben)
En inderdaad: beste banden altijd achter!
Je bent gewend om met lichtelijk onderstuur (auto neigt rechtdoor terwijl je een bocht wil maken) te rijden. Ook bij een achterwiel-aangedreven auto is dat het geval.
De oplossing daarvoor is vooral gas los en in de richting blijven sturen waar je heen wil. Vooral dat gas los gebeurt vaak automatisch, omdat je merkt dat er iets niet goed gaat.
Overstuur (uitbreken van de achterkant) is een stuk lastiger om op te vangen als je er nooit mee te maken hebt gehad en al helemaal bij een voorwiel-aangedreven auto.
Gas los is daarvoor onvoldoende. Je zal daarbij ook nog moeten tegensturen. Ongetraind moet je al natuurtalent hebben om dat goed op te vangen.