Het grote Autoweek poetstopic!

Guest
Het clean en detail topic is op slot gegooid, maar ik me voor kan stellen dat er wel behoefte is aan een leuk, informatief en ontstpannen topic over car care, detailing en poetsen van je auto.

Een nieuw topic starten dus!

Ik trap even af met de vraag: waarmee poetsen jullie?

Natuurlijk kunnen alle vragen, problemen en alle poetsgerelateerde zaken in dit topic aan bod komen, maar je moet ergens mee starten, toch?

Leuk?

Brand maar los!

Ik poets eigenlijk met alles, omdat ik alles wil testen en alls ook leuk vind. Zaterdag gaat mijn R8 weer onder handen genomen worden. Ik denk dit keer met Dodo Juice :)

Ik poets nog steeds met Meguiars. Deed dat al toen het Meguiars forum nog maar 5 actieve leden had :) Maar wat ik allemaal gebruik... don't know, gewoon de juiste spulletjes :)

Hehehe, de juiste spulletjes ;)

Prima merk Meguiar's, trouwens even ter info: Meguiar's producten gaan per 1 maart in prijs omhoog. Niet alle producten, maar een groot deel met ongeveer 8%.

Meguiar's vond zichzelf te voordelig denk ik. :eek:

Tim,

Mooie aanzet voor weer een nieuw poetsfanaten Topic (y)

Red doe ik met de volgende spulletjes

Wassen met Gold Class Car Wash + washandschoen
Drogen met Mothers droogdoek
Poorboys Klei (is net ff wat soepeler dan die van Meq)
Poorboys SSR 1.0 en 2,5 voor het verwijderen van Swirls (wel machinaal)
Poorboys Black Hole Glaze
Poorboys EX-P Sealent
Poorboys Natty's Red Wax
Dodo Juice Orange Crush Wax
Mequiers M26

Daarnaast als finishing touch tussen de wax beurten en na iedere wasbeurt of vogelkwakje de Mequiers Ultimate Quick Detailer

Silver Cabrio doe ik met de volgende spulletjes

Wassen met Gold Class Car Wash + washandschoen
Drogen met Mothers droogdoek
Poorboys Klei (is net ff wat soepeler dan die van Meq)
Poorboys SSR 1.0 voor het verwijderen van Swirls (wel machinaal) die er niet op zaten (y)
Poorboys White Daimond (moet nog bestellen, nu van FASt gebietst
Poorboys EX-P Sealent
Poorboys Natty's Red Wax - moet nog andere wax voor komen
Dodo Juice Orange Crush Wax - moet nog andere voor komen

Daarnaast als finishing touch tussen de wax beurten en na iedere wasbeurt of vogelkwakje de Mequiers Ultimate Quick Detailer

Beiden

- Rubber (al het rubber dus ook de raamrubbers en de banden) met de Bold & Bright van Poorboys als vind ik voor de banden de No Spitting Tire Spuitbus van Monkey een uitkomst.

- Ramen (binnen) maak ik eens in het jaar schoon met Dasty :rolleyes:

- Wielen zet ik in de Wheelwax en de Caractere pijpjes cq. einstukken van de Cabrio hou ik bij met All Metal Polish

Poetsen is voor mij echt een hobby geworden.
Grote beurt is vaak wel een heel klus maar heb gelukkig hulp van een poetsgekke dochter, beter bekend onder de naam Ms Cabrio.

Pff.. net het vorige topic doorgenomen... Ik zal er maar niets meer over zeggen, maar goed...

Ik ben aangestoken met het poetsvirus dankzij een poetsmeeting, de overbekende Easterwood-meetings.

Voorlopig heb ik alleen nog Meguars spullen en dat bevalt uitstekend(y)

Audi R8 Driver (ik blijf je wel even zo noemen ;)) ik kan dus het beste vóór de komende meeting nog even wat spullen gaan bestellen bij de webwinkel waar ik het altijd bestel?

Goed om te weten, binnenkort maar even inventariseren wat er bijna op is na 1 jaar poetsen(y)

Keep up the good work!(y)

Wil op de volgende poetsmeeting eens wat anders dan Meg's proberen. Was na de vorge meeting niet echt blij met het resultaat.

Laten we proberen om de discussie inderdaad achter ons te laten. Het zal voor dit topic geen toegevoegde waarde hebben.

Ik heb in ieder geval erg veel zin in de komende Easterwood!

En je mag me ook Tim noemen :)

En bestellen mag je waar je wilt!

Ik denk dat het leuk is voor de mensen die alleen bekend zijn met Meguiar's op zo'n meeting eens een flesje van iemand anders te pakken en eens te gaan poetsen met andere merken. Er zal een wereld voor je open gaan. Meguiar's is allang niet meer de enige in Nederland die goede producten op de markt aanbiedt.

meeuw zei:
Wil op de volgende poetsmeeting eens wat anders dan Meg's proberen. Was na de vorge meeting niet echt blij met het resultaat.

Als je op Easterwood komt kan je wel een paar poetsmerken proberen, je plundert gewoon de collectie van A6-Red en je kan de hele dag vooruit. :LOL:

Voor Red heb ik eigenlijk alles wel op d eplank liggen maar voor de Zilveren Cabrio zal ik denk ik het eea moeten gaan regelen.

Nog advies voor de volgende wagen:

0010.jpg

0032.jpg

Zat zelf te denken aan PB White Daimond als Glaze en dan de Natty's Paste Wax
of een mooie wax van Dodo, maar welk o_O

Moet ik voor de kap nog andere shampoo gebruiken ?
Had van Meeuw (mede Canrio rijder) begrepen dat ik de eerste 2-3 jaar niets aan de kap hoeft te doen behalve normaal wassen ?
Wat te doen met vogelkwakjes ?

Voor het leder gebruik ik gewoon de cleaner + conditioner die ik ook voor Red gebruik.
Maar wat gebruik ik voor de kunstof delen, zal aanzienlijk eerder/sneller vervuilen door het met de kap open rijden, zeker in een stoffige omgeving zoals zomers in TR

Hoor graag jullie advies ;)

Audi R8 Driver zei:
meeuw zei:

Als je op Easterwood komt kan je wel een paar poetsmerken proberen, je plundert gewoon de collectie van A6-Red en je kan de hele dag vooruit. :LOL:

Leuk Tim :confused:

Moest tijdens de vorige meeting zelf vragen of ik mijn eigen wax potje mocht gebruiken o_O

Red: Als je vogelkwakjes laat zitten zijn ze na een paar weken vanzelf weg. Dikke kwakken laat ik eerst opdrogen en dan de korst voorzichtig eraf wippen. Als je met wassen hard gaat boenen op een kwak krijg je een lichte verkleuring. Belangrijkste is om zo weinig mogelijk met zeep te doen, want die tast de beschermlaag aan die vuil afstoot.

Voor de kap kan je een normale goede shampoo gebruiken. Eens in de zoveel tijd een reiniger en impregneermiddel gebruiken om de kap netjes te houden. (Verschillende merken hebben een mooie set daarvoor).

Van Poorboy's is de White Diamond als glaze mooi, Natty's is een mooie wax voor een leuke prijs. Dodo is exotische en dan zou ik kijken naar de Hard Candy en de Diamond White (lekker verwarrend met de White Diamond).

Toch doet de glaze van Dodo (Lime Prime) het op lichte kleuren ook bijzonder goed. Dus als je die wil proberen is dat ook de moeite waard. Dodo heeft leuke proefsetjes te koop waar je lekker mee kan experimenteren.

Je kunststof binnen gewoon reinigen met een Interior detailer (Meguiar's bijvoorbeeld). Ik zou wel een dressing gebruiken die antistatisch werkt en een UV filter heeft. Meguiar's en Poorboy's hebben daar mooie producten voor.

A6-Red zei:
Audi R8 Driver zei:
meeuw zei:

Leuk Tim :confused:

Moest tijdens de vorige meeting zelf vragen of ik mijn eigen wax potje mocht gebruiken o_O

Ach man, piep niet zo! :) Je hebt zoveel, dat krijg je in je leven niet op! :):)

meeuw zei:
Red: Als je vogelkwakjes laat zitten zijn ze na een paar weken vanzelf weg. Dikke kwakken laat ik eerst opdrogen en dan de korst voorzichtig eraf wippen. Als je met wassen hard gaat boenen op een kwak krijg je een lichte verkleuring. Belangrijkste is om zo weinig mogelijk met zeep te doen, want die tast de beschermlaag aan die vuil afstoot.

Beschermlaag kan je op peil houden met een impregneermiddel (Autoglym, Raggtopp etc etc hebben dit soort setjes). Gewoon 1 keer per kwartaal doen en het onderhoud blijft een makkie.

meeuw zei:

Had ik het toch goed begrepen de laatste keer dat we het erover hadden.
Zit nu een flinke kwak op en vrouwlief stond al met mijn spullen gereed, heb toch maar ff ingegrepen en voorgesteld ff te wachten.

Audi R8 Driver zei:
Voor de kap kan je een normale goede shampoo gebruiken. Eens in de zoveel tijd een reiniger en impregneermiddel gebruiken om de kap netjes te houden. (Verschillende merken hebben een mooie set daarvoor).

Van Poorboy's is de White Diamond als glaze mooi, Natty's is een mooie wax voor een leuke prijs. Dodo is exotische en dan zou ik kijken naar de Hard Candy en de Diamond White (lekker verwarrend met de White Diamond).

Toch doet de glaze van Dodo (Lime Prime) het op lichte kleuren ook bijzonder goed. Dus als je die wil proberen is dat ook de moeite waard. Dodo heeft leuke proefsetjes te koop waar je lekker mee kan experimenteren.

Je kunststof binnen gewoon reinigen met een Interior detailer (Meguiar's bijvoorbeeld). Ik zou wel een dressing gebruiken die antistatisch werkt en een UV filter heeft. Meguiar's en Poorboy's hebben daar mooie producten voor.

Kap, duidelijk maar wanneer weet je dat je aan de slag moet met een impregneermiddel, wagen is van 26-01-09 ?

Glaze/Wax : OK, proefsetjes zijn altijd goed, hoef je niet meteen een super investering te doen maar kan je het eerste ff lekker uit proberen.
Dodo spreekt me wel erg aan. Orange Crush doet het nl. ook super en ben wel benieuwd naar de overige producten van hun.

Wat bedoel je met dressing ?
Maak nu het interieur al schoon met de Meq ID maar dressing gebruik ik (nog niet)

Re: Impregneermidel
Ik heb gemerkt dat het impregneermiddel alleen pakt als je eerst weer het dak helemaal schoonmaakt met het specale schoonmaakmiddel. Als er nog resten impregneermiddel op het dak zitten dan krijg je alleen maar druppeltjes die er niet in trekken. Dus bijwerken lukt niet, allen complete behandeling.

Goedendag,

Even een vraagje, ik heb een zwarte golf IV en als ie in de zon staat komen er van die rare plekken tevoorschijn.

Swirls hologrammen, weet iemand een middeltje om deze plekken te verwijderen???

Alvast bedankt.

Greetz,
Marcel

Pulk zei:
Goedendag,

Even een vraagje, ik heb een zwarte golf IV en als ie in de zon staat komen er van die rare plekken tevoorschijn.

Alvast bedankt.

Greetz,
Marcel
Ben bang dat je door de Golf lak echt machinaal moet (laten) poetsen met bijv. een DAP500.
Met zo'n machine zijn ze eenvoudig zelf te verwijderen.

De afgelopen dagen bezig geweest om mijn auto weer toonbaar te maken na 3 maanden er niks aan gedaan te hebben.

Wassen met NXT Generation en daarna poetsen met Autoglym Polish.
Gebruik al jaren Autoglym en het bevalt me nog prima, gebruik het ook voor het chroomwerk en de velgen.
Remstof wat niet weggaat met wassen verwijder je hier makkelijk mee.

Wil de volgende keer ook het kleien eens proberen.

Voor de kunststof delen een Gel van Sonax gebruikt, dadelijk eens kijken hoe dit opgedroogd is.

img_1513.jpg

Ik reageer niet echt vaak hier op AW, maar geweldig weer hoe elke keer opnieuw dezelfde discussies los barsten met gesloten topics, bans, waarschuwingen, etc. als gevolg.

Word toch echt een keer tijd dat dat op houdt en iedereen zich lekker gaat bezig houden met hetgeen waar het uiteindelijk allemaal over gaat;
Het poetsen / detailen

Maakt het een stuk gezelliger!

Pulk zei:
Goedendag,

Alvast bedankt.

Greetz,
Marcel

Ha Marcel,

Verbergen kan ook met een filler, maar dan maskeer je het alleen en komt het elke keer weer terug.

Als je het echt zelf weg wilt halen, is dat met de hand erg intensief. Het kan wel, maar je bent wel even zoet. Met een D/A (Dual Action) machine kom je een heel eind.

Misschien heb je er foto's van die je hier kan plaatsen?

meeuw zei:
Ik heb gemerkt dat het impregneermiddel alleen pakt als je eerst weer het dak helemaal schoonmaakt met het specale schoonmaakmiddel. Als er nog resten impregneermiddel op het dak zitten dan krijg je alleen maar druppeltjes die er niet in trekken. Dus bijwerken lukt niet, allen complete behandeling.

Het ligt eraan wat je hebt. Je hebt ook spuitbussen, die zijn makkelijker te gebruiken om bij te werken. Vloeibare impregneermiddelen wordt lastiger inderdaad, dan moet je eerst met de cleaner aan de slag.

Wat gebruik jij?

A6-Red zei:
Kap, duidelijk maar wanneer weet je dat je aan de slag moet met een impregneermiddel, wagen is van 26-01-09 ?

Glaze/Wax : OK, proefsetjes zijn altijd goed, hoef je niet meteen een super investering te doen maar kan je het eerste ff lekker uit proberen.
Dodo spreekt me wel erg aan. Orange Crush doet het nl. ook super en ben wel benieuwd naar de overige producten van hun.

Maak nu het interieur al schoon met de Meq ID maar dressing gebruik ik (nog niet)

Je weet wanneer je met een impregneermiddel aan de slag kan, wanneer de beading van je dak minder wordt. Dus dat het water in de toplaag van je dak trekt (wil overigens niet zeggen dat je dak dan lek is uiteraard, daar is de onderlaag weer voor.

Dodo is knettergek, en erg leuk om te gebruiken.

Een dressing kan een glans of juist een natuurlijke uitstraling geven aan je kunststof. Het maakt het meestal dieper en egaler van kleur, sommige hebben ook een reinigende functie. Het hoeft zeker niet vettig of plakkerig te zijn zoals cockpitspray (is ook een dressing, maar dan in een spuitbus). Een goede dressing werkt lekker.

JeroenQQ zei:
Wassen met NXT Generation en daarna poetsen met Autoglym Polish.
Gebruik al jaren Autoglym en het bevalt me nog prima, gebruik het ook voor het chroomwerk en de velgen.
Remstof wat niet weggaat met wassen verwijder je hier makkelijk mee.

Wil de volgende keer ook het kleien eens proberen.

Voor de kunststof delen een Gel van Sonax gebruikt, dadelijk eens kijken hoe dit opgedroogd is.

Autoglym komt binnenkort ook met klei had ik vernomen! Het is zeker een mooi merk.

Pas op dat je niet alleen met de Polish van Autoglym aan de gang gaat (Je bedoelt Super Resin Polish denk ik?), die zorgt wel voor wat bescherming, maar is daar niet primair voor ontworpen.

Het beschermen van je auto met een wax of sealant is ook erg belangrijk. Als Autoglym je bevalt, ze hebben mooie producten daarvoor in het assortiment zitten. Die kan je mooi over de Resin Polish heen doen.

Audi R8 Driver zei:
A6-Red zei:

Je weet wanneer je met een impregneermiddel aan de slag kan, wanneer de beading van je dak minder wordt. Dus dat het water in de toplaag van je dak trekt (wil overigens niet zeggen dat je dak dan lek is uiteraard, daar is de onderlaag weer voor.

Zal dan toch maar eens een foto maken van het dak.
Ziet er goed uit qua beading alleen op 1 stuk totaal geen beading :(
Wellicht moet ik toch nu al aan de slag ?

Dodo is knettergek, en erg leuk om te gebruiken.

YEP :D

Een dressing kan een glans of juist een natuurlijke uitstraling geven aan je kunststof. Het maakt het meestal dieper en egaler van kleur, sommige hebben ook een reinigende functie. Het hoeft zeker niet vettig of plakkerig te zijn zoals cockpitspray (is ook een dressing, maar dan in een spuitbus). Een goede dressing werkt lekker.

OK, duidelijk, ga eens rondneuzen wat ik ga doen.

To do lijstje voor dit weekend:

- Red wassen + trachten de schaafwond op de rechter achterzijde zoveel mogelijk weg te werken (foto komt nog)
- Red waxen (ook al krijgt deze volgende week een grote poetsbeurt, verslaafd ???? welnee :rolleyes:
- Red van binnen fatsoeneren want zo durf ik echt niet op de Easterwood meeting te verschijnen.
- Cabrio - wassen + foto schieten van de beading op de kap
- Cabrio ff. lekker met de Meq. Ultimate Quick Detailer boosten om de superglans te behouden.

A6-Red zei:
To do lijstje voor dit weekend:

- Red wassen + trachten de schaafwond op de rechter achterzijde zoveel mogelijk weg te werken (foto komt nog)

Schaafwond? :cry:

meeuw zei:
Volgens mij heeft Red nog een lekker potje aardbeienjam :)

Wat.......wil jiij nu ook al mijn Natty's Red gaan misbruiken :(
Denk dat ik toch maar een extra potje voor mezelf ga aanschaffen.

Meeuw wilde toch een goede en langdurige beading? Ik zeg, Collinite. (y)

Ah, gelukkig een nieuw topic (y)

Ik poets voornamelijk met Meguiars en heb nu een paar dingetjes van Poorboy's, werkt prima.

Zoak alleen nog iets goeds voor het kunstof op de deuren en ramen, want wat ik ook gebruik het vervalt vrij snel weer in de oude staat.
MIsschien op den duur een andere wax, doe het nu nog met Step 3 en dat houd niet over natuurlijk.

Voor de rest tevreden met m'n DAP500, hopelijk de 7e in Easterwood de auto van m'n vader onderhanden nemen (y)

Ik gebruik (na één van de eerste poetsmeetings :confused:) ook alleen maar Meguiars! Erg fijn spul moet ik zeggen. Ik zoek in de toekomst eigenlijk nog wel een (goed) product voor langdurige plastic en rubberbescherming. `T bandenzwart wat ik tot op heden gebruikte, werkte ook niet altijd even fijn!

<MP>

B-Real zei:
Ah, gelukkig een nieuw topic (y)

Ik poets voornamelijk met Meguiars en heb nu een paar dingetjes van Poorboy's, werkt prima.

Zoak alleen nog iets goeds voor het kunstof op de deuren en ramen, want wat ik ook gebruik het vervalt vrij snel weer in de oude staat.
MIsschien op den duur een andere wax, doe het nu nog met Step 3 en dat houd niet over natuurlijk.

Voor de rest tevreden met m'n DAP500, hopelijk de 7e in Easterwood de auto van m'n vader onderhanden nemen (y)

Collinite! Absoluut een verbetering (zowel in glans als in duurzaamheid) t.o.v. Step 3 van Meg's.

Waar ik mee poets?

Meguiars Gold Class shampoo. (geweldige shampoo, mijn zwarte lak wordt gelijk weer een tint donkerder)
Meguiars step 1. (voor het verwijderen van het vorige wax laagje)
Meguiars step 2. (de kleur wordt er duidelijk beter van maar vreselijk om goed uit poetsen)
Meguiars Gold Class liquid car wax. (zeer gemakkelijk wax met een mooie diepe glans, maar een zeer beperkte duurzaamheid)
Meguiars lambswool wash mitt deluxe . (maakt naar mijn idee swirls in de lak, ook al gebruik ik de twee emmer methode)
PB shenille wash mitt (goede wash mitt die geen swirls maakt, zit alleen erg los om de hand)
PB SSR 1.0 ( zeer tevreden over de SSR producten)
PB SSR 2.5
PB trimrestorer ( geweldig voor interieur, niet duurzaam genoeg voor het exterieur)
PB super deluxe mega mega towel, of zoiets (heerlijke poetsdoek)
PB klei (er kwam overigens niets van de lak af bij mij)
PB spray and wipe (voor de klei en even oppoetsen naar een wasbeurt)
Pads, PB microfiber - Meguiars Gold Class foam - een stuk goedekopere foampad die net zo goed is als die van meguiars. (mijn voorkeur gaat hier uit naar de pads van Pb)
DAP 500
Lake country 5.5 inch pads (wit/zwart/blauw/oranje), (helaas erg lastig schoon te krijgen en ik vind de reinigingsproducten die hiervoor te krijgen zijn ook erg duur)
Diverse microfiber doeken
Autotaalglas glasreiniger
Collinite wax 845 (geweldige wax met een prachtige beading en goede duurzaamhied, alleen ben ik bang dat de wax lastig goed te verwijderen is en dus ´lagen´ gaat vormen bij een nieuwe laag)

En alles wat ik vergeten ben.

Mijn grootste ergenis tijdens het poetsen is als ik een onderliggende poetslaag zie die niet helemaal goed uitgepoetst is. Meestal is dit ook weer erg lastig te verwijderen. Dit probleem heb ik meestal op de motorkap.

Kreidler zei:
Meguiars step 2. (de kleur wordt er duidelijk beter van maar vreselijk om goed uit poetsen)

Vreselijk om uit te poetsen? Daar heb ik nooit last van :confused: De Step 2 (polish) moet je overigens dun aanbrengen en direct weer verwijderen met microfiber doek (niet laten drogen!)

De Meg's Gold Class was dus na een paar dagen nagenoeg weg. Heb er toen NXT (of NTX?) van een proefsetje op gesmeerd en dat houdt veel beter.

A6-Red zei:
meeuw zei:
Volgens mij heeft Red nog een lekker potje aardbeienjam :)

Wat.......wil jiij nu ook al mijn Natty's Red gaan misbruiken :(
Denk dat ik toch maar een extra potje voor mezelf ga aanschaffen.

Red, kun je ook een potje met bananesmaak aanschaffen :)

Kreidler zei:
Waar ik mee poets?

Meguiars Gold Class shampoo. (geweldige shampoo, mijn zwarte lak wordt gelijk weer een tint donkerder)
Meguiars step 1. (voor het verwijderen van het vorige wax laagje)
Meguiars Gold Class liquid car wax. (zeer gemakkelijk wax met een mooie diepe glans, maar een zeer beperkte duurzaamheid)
Meguiars lambswool wash mitt deluxe . (maakt naar mijn idee swirls in de lak, ook al gebruik ik de twee emmer methode)
PB shenille wash mitt (goede wash mitt die geen swirls maakt, zit alleen erg los om de hand)
PB SSR 1.0 ( zeer tevreden over de SSR producten)
PB SSR 2.5
PB trimrestorer ( geweldig voor interieur, niet duurzaam genoeg voor het exterieur)
PB super deluxe mega mega towel, of zoiets (heerlijke poetsdoek)
PB klei (er kwam overigens niets van de lak af bij mij)
PB spray and wipe (voor de klei en even oppoetsen naar een wasbeurt)
Pads, PB microfiber - Meguiars Gold Class foam - een stuk goedekopere foampad die net zo goed is als die van meguiars. (mijn voorkeur gaat hier uit naar de pads van Pb)
DAP 500
Lake country 5.5 inch pads (wit/zwart/blauw/oranje), (helaas erg lastig schoon te krijgen en ik vind de reinigingsproducten die hiervoor te krijgen zijn ook erg duur)
Diverse microfiber doeken
Autotaalglas glasreiniger
Collinite wax 845 (geweldige wax met een prachtige beading en goede duurzaamhied, alleen ben ik bang dat de wax lastig goed te verwijderen is en dus ´lagen´ gaat vormen bij een nieuwe laag)

En alles wat ik vergeten ben.

Mijn grootste ergenis tijdens het poetsen is als ik een onderliggende poetslaag zie die niet helemaal goed uitgepoetst is. Meestal is dit ook weer erg lastig te verwijderen. Dit probleem heb ik meestal op de motorkap.

Of eenvoudiger ...

SCW001(2).jpg

Je rijdt naar de dichtste doehetzelfcarwash,
je steekt een briefje van 5 EUR in de gleuf,
je krijgt 5 jetons,
en wassen maar ...

Wikipedia zei:
Een jeton - oorspronkelijk een Frans woord - was een penning gebruikt om met behulp van een rekenbord of rekendoek te kunnen rekenen. De penning nam een waarde aan afhankelijk van het vak waar hij op geplaatst was. Het rekenbord was een veelgebruikt hulpmiddel voor de boekhouding.

Jeton was dan ook synoniem met rekenpenning. Nu worden onder jetons bijvoorbeeld ook speelpenningen, toegangspenningen etc verstaan en is jeton vrijwel synoniem aan het Engelse woord token.

Audi R8 Driver zei:
meeuw zei:

Het ligt eraan wat je hebt. Je hebt ook spuitbussen, die zijn makkelijker te gebruiken om bij te werken. Vloeibare impregneermiddelen wordt lastiger inderdaad, dan moet je eerst met de cleaner aan de slag.

Wat gebruik jij?

Ik heb nu (2x) een set van AutoGlym gebruikt (bij CC gekocht). Behoudens de eerdere opmerking is het resultaat goed. Alleen de spuitmondjes van de flacons zijn een ramp. Wordt door het druppelen 1 grote kliederpartij. Vervelend is dan ook dat het spul erg moeilijk van je ramen en lak te verwijderen is.

Zo, ik heb een mooie bestelling weer binnen, top verzorgd weer (y)
Leuke extra's erbij, echt top!
Alleen die extra sprayer, die ook niet op de lijst staat, snap ik niet, maar ik zal er binnenkort wel of niet achterkomen :)

meeuw zei:
Vervelend is dan ook dat het spul erg moeilijk van je ramenen lak te verwijderen is.[/
Direct verwijderen met een doek van het glaswerk.

Als het produkt moeilijk afneemt, dan dunner aanbrengen.

Terence zei:
Alleen die extra sprayer, die ook niet op de lijst staat, snap ik niet, maar ik zal er binnenkort wel of niet achterkomen :)

Bijvoorbeeld bij een flesje PB spray and wipe zit standaard geen sprayer.

Phaeton W12 zei:
Kreidler zei:

Vreselijk om uit te poetsen? Daar heb ik nooit last van :confused: De Step 2 (polish) moet je overigens dun aanbrengen en direct weer verwijderen met microfiber doek (niet laten drogen!)

Ik weet niet welke kleur lak jij hebt. Maar ik heb een zwart metallic auto waarbij je het echt goed ziet als een laag niet helemaal goed uitgepoetst is.

Kreidler zei:
Terence zei:

Bijvoorbeeld bij een flesje PB spray and wipe zit standaard geen sprayer.

U gaat door voor de koelkast, die had ik erbij gekregen inderdaad! Top, dankjewel!

@Red
Morgen weet ik of ik nog White Diamond over heb. Je weet wel die Glaze die nu op de A4 Cabrio zit o_O Ik krijg dan uitsluitsel of dit met super-Scratch X hersteld gaat worden:
20090219ongevalcloseupok0.jpg

Bijna de laatste post, maar ik waag het erop.. hopelijk leest men de "vorige" pagina nog.

Ik poets zoals sommigen misschien weten met meguiars. Totaal niet professioneel met de juiste pads, maar gewoon met valma microdoekjes. Eenmaal gepoetst is hij duidelijker dieper rood, vooral als je op de helft bent is dat duidelijk te zien. Echter heeft mijn auto altijd met links in de zon gestaan, als de zon erop schijnt zie je enig kleurverschil. Absoluut niet roze, maar wel minder diep rood. Meguiars (deep crystal stap 1,2 en 3) zou de uitkomst bieden, maar na 4x uitvoerig poetsen in ongeveer een jaar is er echt geen verbetering. Is er kans dat het ooit weer diep-diep-diep-rood word net als de rst van de auto, en zo ja: Hoe?

Verder: Swirls, heb er last van. na het poetsen verbetering, maar 50% zit er nog, en de krasjes (swirls) zijn niet voelbaar. Om de factor poetsdoek uit te sluiten, heb ik 1 plek met nieuwe schone doeken gepoetst, maar geen verbetering. What`s the way to go?

Op de motorkap heb ik wat diepere krassen, niet tot op de primer dus op het eerste gezicht valt het ook totaal niet op, maar zijn ze eruit te krijgen?

edit: De auto staat te koop, dus ik wil geen fortuin te spenderen aan nieuwe zooi. Wil best wat aanschaffen, maar een poetskit van 150 euro gaat me te ver.

Terug
Bovenaan