Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Wij komen nog wel eens in Sittard, via de A31 naar beneden is qua tijd op Google Maps even lang als door Nederland. Qua afstand 40km extra. Rijd je buiten de spits om dan hoef je weinig moeite te doen om tijd goed te maken, daar waar dat in NL veel minder goed lukt én gevaarlijker is qua boetes.

@ Vaste wielbouten, mijn broertje heeft een Makita elektrische slagmoersleutel. Ideaal om wielbouten los te krijgen, dat ding heeft gigantisch veel kracht dus als het daar niet mee lukt dan wordt het bij een bandenboer ook lastig. Uiteraard overkill om "even" in huis te halen, maar wel handig om zo'n ding op afroep te hebben big smile smiley

Wielbouten er mee vastzetten moet je vanzelfsprekend dan weer niet doen big smile smiley
Mogguh,

Das een best eind joost, zeker in je UPpie grinning smiley
Maargoed, je kunt er uiteraard prima mee op plek van bestemming komen.

Zow, dit weekend weer veel geld uitgegeven. De babykamer gekocht, halen we komend weekend op.
En maar meteen kinderwagen en maxi-cosi besteld. Als je ziet hoe weinig materiaal er aan zo'n kinderwagen zit, dan zijn die dingen echt belachelijk duur. nut smiley

Vrijdag ook nog een overleg gehad over wat personeelszaken.
Ze gaan bij ons de bedrijfsleiders een bedrijfsauto aanbieden. Niet omdat het nodig is, die mensen rijden nauwelijks zakelijke km. voor het bedrijf, maar meer om als werkgever interessant te blijven. Wel wil de werkgever als eis stellen dat het elektrisch moet zijn.

Nu ben ik daar nog niet zo bang voor, de directeur heeft net rond de zomervakantie zijn Ford Explorer opgehaaldnut smiley
Onder mom "gelijke monnikken...." wil ik die discussie nog wel eens aan grinning smiley

Op EV gebied: Het is met alle voor ons nieuwe merken die er nu ineens voorbij komen ook niet meer te behappen wat er echt als aanbod is.
Wat wel overzichtelijk is....de Kia E-Niro wordt vernieuwd. Ben benieuwd naar wat die auto gaat brengen.
En dan vooral....indien er een coalitie komt, wat gaan die in september 2022 aankondigen waar de reis heen gaat kwa mobiliteit.

Zow, dit weekend weer veel geld uitgegeven. De babykamer gekocht, halen we komend weekend op.
En maar meteen kinderwagen en maxi-cosi besteld. Als je ziet hoe weinig materiaal er aan zo'n kinderwagen zit, dan zijn die dingen echt belachelijk duur. nut smiley

Ach joh..das nog maar het begin..winking smiley komende 20 jaar gaan ze je nog veel meer geld kosten..winking smiley
Maar het is het dubbel en dwars waard!

Ik denk dat die E-niro weer een klapper gaat worden. Lijkt het ouwbollige van de huidige versie van zich af te schudden en lekker fris en modern en als ie dan ook nog de genen van de EV-6 overneemt dan moet het wel een klapper worden.

Das een best eind joost, zeker in je UPpie grinning smiley
Maargoed, je kunt er uiteraard prima mee op plek van bestemming komen.

ach het is ook een beetje psychisch. zo'n Up rijd net zo goed als een B segment auto van 10-15 jaar geleden zoals een corsa D. Het is met name het vermogen dat echt wel weinig is, maar met 100 km/h is dat ook nog wel te overzien. Met name daarboven is de fut er echt uit. En ik hoef er ook niet zover in te rijden grinning smiley

En maar meteen kinderwagen en maxi-cosi besteld. Als je ziet hoe weinig materiaal er aan zo'n kinderwagen zit, dan zijn die dingen echt belachelijk duur.

ik zeg je vast; alles waar het woord baby op staat is duur grinning smiley En als je dan kijkt hoe vaak je sommige dingen gebruikt... Sommige vrij kostbare dingen gebruik je alleen de eerste weken. Heb nog steeds geen spijt dat we grotendeels alles 2e hands hebben gekocht. Kinderwagen hadden we ook nieuw, maar was dan ook een kado van mijn ouders.

Wat wel overzichtelijk is....de Kia E-Niro wordt vernieuwd. Ben benieuwd naar wat die auto gaat brengen.
En dan vooral....indien er een coalitie komt, wat gaan die in september 2022 aankondigen waar de reis heen gaat kwa mobiliteit.

De huidige Niro is al een van het eerste aanbod van wat er nu is, won zelfs van de ID3. Dus zelfs met weinig verbeteringen moet het al een topper zijn op EV gebied.

Mijn schoonzus heeft vorige week hun e-2008 opgehaald (eindelijk). volgend weekend komen ze hier. Ben benieuwd.
De 1 serie staat voor de APK, Er is 2180 km mee gereden in een jaar tijd.
Het is toch de moeite. Maarja, wegdoen en een "goedkopere" auto terugkopen is ook geen optie, want eer je die aanschaf terug hebt verdient. Dan rijd ik nog wel even in de 1 serie.
Die overigens al sinds augustus 2015 in bezit is.

@Ruud, ja wen er maar aan, zoals Joost al zegt, als er baby opstaat is het duur. En zodra het gebruikt is, is het geen fluit meer waard en willen ze het alleen nog maar gratis hebben. Maargoed, je weet waarvoor je het doet.

Sinterklaas heeft dit jaar ook hoge kosten, de cadeaus op het verlanglijstje liggen allemaal toch wat hoger in prijs.
Mogguh!

Het afgelopen weekend ook weer geld uitgegeven: actie bij Bol.com voor een Nest mini en Nest hub... kon ik niet laten liggen big smile smiley
Daarnaast muis, keyboard, fietstassen en een paar dagen Londen volgend jaar mei.
Nu eerst wel weer even goed zo drinking smiley Al twijfel ik nog over een Bose koptelefoon... dat is er toch 1 die ik al jaren wil en begint nu interessant te worden qua prijs.

@ Kinders: Ja, duur iets hoor ik ook om mij heen. En dan vooraf besluiten dat alles tweedehands prima is, maar zodra de zwangerschapshormonen beginnen op te spelen dat er dan toch wat nieuwe dingen worden gekocht big smile smiley (happy wife, happy life)
Maarja; trouwen, kinderen en begrafenissen zijn de duurste momenten want daar spelen emoties in mee.

ach het is ook een beetje psychisch. zo'n Up rijd net zo goed als een B segment auto van 10-15 jaar geleden zoals een corsa D.
Heb eigenlijk nog nooit zo'n nieuw kleintje gereden: niet in de Karl, niet in een Up oid... misschien toch ter oriëntatie niet verkeerd om eens te doen winking smiley

Ze gaan bij ons de bedrijfsleiders een bedrijfsauto aanbieden. Niet omdat het nodig is, die mensen rijden nauwelijks zakelijke km. voor het bedrijf, maar meer om als werkgever interessant te blijven.
Zo heb ik ook wel eens een auto aangeboden gekregen, maar dan voel ik me toch enigszins opgelaten... voelt niet helemaal terecht tegenover de rest van het personeel.
Ik heb toch ook vaak genoeg bij het afrekenen van baby spul een "oh, dat valt mee. Ik had erger verwacht" gevoel gehad. Maar ja, de woorden "vaak genoeg" zeggen ook al een hoop..... al met al tikt het wel aan big smile smiley
Kinderwagen hebben we nieuw gekocht. Een Mutsy, prima prijs/kwaliteit. Echter zijn ze nu failliet dacht ik?
Maxicosi en kinderstoeltjes via via gebruikt gekocht. Alles nog netjes met amper gebruikssporen en vooral schadevrij. Naja, netjes en schoon werd bij het kinderstoeltje bij de 1e keer gebruik al om zeep geholpen omdat meneer z'n avondeten eruit gooide. Was even gedoe, maar uiteindelijk weer helemaal schoon gekregen.''

De 1 serie staat voor de APK, Er is 2180 km mee gereden in een jaar tijd.
Het is toch de moeite. Maarja, wegdoen en een "goedkopere" auto terugkopen is ook geen optie, want eer je die aanschaf terug hebt verdient. Dan rijd ik nog wel even in de 1 serie.
Die overigens al sinds augustus 2015 in bezit is.

Dat is nog aanzienlijk inderdaad. Iets anders weer kopen kost ook altijd geld, dus dan maar doorrijden.

Ben ook wel benieuwd hoe het bij ons qua kilometers gaat. Voorheen werd de lease auto voor elk ritje gebruikt, nu verdelen we dat over twee auto's. Waarbij we echt niet voor elk kort ritje de C1 pakken.
We hebben inmiddels sinds begin juli 9.000km gereden met de BMW, waarvan bijna 4.000km in de vakantie. Geen maand is hetzelfde bij ons qua kilometers, dus inschatten waar we op jaarbasis op uitkomen is lastig. De 15.000km zullen we wel halen en daarbij ook nog wel 10 á 15.000km met de C1 vermoed ik.

Ik mis de 45.000km per jaar in de Astra nog niet. Dat lag niet aan de Astra uiteraard, maar zoveel kilometers kosten wel een hoop vrije tijd big smile smiley
Wel kwam ik destijds veel beter door mijn lijstje met podcasts heen, dat mis ik oprecht nog wel eens big smile smiley
Hij is alweer klaar en opgehaald, 45,- armer maar verder niets aan de hand. smiling smiley echt top!
Corsa 20SEH
Hij is alweer klaar en opgehaald, 45,- armer maar verder niets aan de hand. smiling smiley echt top!

zo is het inderdaad nog wel interessant om de BMW te blijven rijden. Als er ineens iets duurs komt worden het wel hele dure kilometers

ach het is ook een beetje psychisch. zo'n Up rijd net zo goed als een B segment auto van 10-15 jaar geleden zoals een corsa D.
Heb eigenlijk nog nooit zo'n nieuw kleintje gereden: niet in de Karl, niet in een Up oid... misschien toch ter oriëntatie niet verkeerd om eens te doen winking smiley

Het rijd echt wel prima hoor vind ik. Het is met name het vermogen. De Up heeft maar 60pk, in de stad prima maar van 80 naar 100 schiet niet op naar daarboven is de fut er echt wel uit. Denk dat de 75Pk in de karl wel iets prettiger is. Twingo is er zelfs met 90PK turbo maar die schijnt op de snelweg weer minder prettig te rijden. De Picanto is er ook met turbo blokje, maar die zijn weer zeldzaam en duur. Idem voor de Up met TSI.

Al twijfel ik nog over een Bose koptelefoon... dat is er toch 1 die ik al jaren wil en begint nu interessant te worden qua prijs.

Ik heb zo'n Bose met noice canceling. Zeker in het vliegtuig ideaal grinning smiley was elke euro waard. en zit ook nog goed geluid in. Al gebruik ik hem buiten vliegen maar zelden
Inderdaad @ Joost. ze leveren 2e hands nog wel wat op,maar als je eigenlijk toch een 2e auto nodig hebt, is het voor nu prima. Hopelijk is hij volgend jaar niet meer nodig.
Ik pak zoveel mogelijk de fiets, maar soms kan het niet anders omdat K. in Breda werkt.

Het afgelopen weekend ook weer geld uitgegeven: actie bij Bol.com voor een Nest mini en Nest hub... kon ik niet laten liggen big smile smiley
Daarnaast muis, keyboard, fietstassen en een paar dagen Londen volgend jaar mei.
Nu eerst wel weer even goed zo drinking smiley Al twijfel ik nog over een Bose koptelefoon... dat is er toch 1 die ik al jaren wil en begint nu interessant te worden qua prijs.

Ja, Black Friday toch altijd weer lastig om jezelf in te houden om dingen te kopen die eigenlijk niet nodig hebt grinning smiley

Aangezien ik op mijn verjaardag een hogedrukreiniger heb gekregen wil ik nu zelf graag een foamgun erbij kopen. Ik houd Carclean dus nauwlettend in de gaten. Als ik hem bestel zal er ongetwijfeld meer in het winkelmandje terecht komen......
Daarnaast heb ik nog een sinterklaas/kerst cadeautje voor de vrouw op het oog.

Verder probeer ik mij in te houden big smile smiley

Noice cancelling koptelefoon heb ik vorig jaar aangeschaft. Onbekend merk, maar zeer goede recensies, voor een habbekrats. Gekocht voor het online gamen met vrienden (deden we in corona tijd regelmatig), echter werkte de koptelefoon niet samen met de PlayStation. Dus ding retour gestuurd en een andere koptelefoon zonder NC gekocht voor meer geld nut smiley
Nog even getwijfeld om het ding te houden, maar ik gebruik hem zelden/niet. NC is in elk geval een zeer aparte maar aangename ervaring thumbs up
Ik vind eerlijk de zogenaamde 'black friday' dealers behoorlijk tegenvallen. Soms is het wel iets goedkoper maar niet zoals in de VS dat je echt voor de helft van het geld super goede koopjes kun doen van de restanten.

Ik zoek nog een Poe 8-poorts swich, maar geen echte deal
Ik zoek nog een infrarood radiatorpanneel, ook hie geen echt goede deal. (prijzen net zoals paar weken gelden allen is nu black friday deal nut smiley )
Vlakke gewone radiator in de hal, ook geen echte aanbiedingen
rookmelders (maar dan zeker niet die van Nest), ook geen echte aanbiedingen
Heb nog gekeken naar mijn klusspullen lijstje, maar helaas, ook niets echt in de aanbieding van wat ik nodig heb

Ga wel alvast schakelmateriaal bestellen. die dat voor sommige dingen de levertijd 2 tot 4 weken is. Bestel wel gewoon, mijn gevoel zegt ook dat de prijzen na 31 december wel eens omhoog zouden kunnen gaan. Bestel dus wel gewoon alvast.
Die foamgun bij Carclean wil ik ook bestellen. Wil namelijk een nieuwe hogedrukreiniger bestellen, ik denk dat het een Karcher K4 wordt.
Blackfriday is op veel vlakken een dikke wassen neus. Daar buiten zijn er ook vaak wel aanbiedingen die vaak veel meer korting geven.

November en december zijn traditioneel dure maanden. Sinterklaas, kerst, kids zijn weer uit de kleren gegroeid, vrijdag nieuw bad en douchecabine besteld, enz...het rolt er weer uit..winking smiley

45 euro is een lachertje smiling smiley
Ja erg duur inderdaad.. Thuis ook met klussen, alles is duurder dan verwacht. behalve dan de nieuwe kunstofkozijnen, die we besteld hebben. Die zijn ruim €1000,- goedkoper dan begroot smiling smiley.
Gelukkig heb ik net vrije dagen laten uitbetalen voor de PL auto, het keuzebudget laten uitbetalen en een goede bonus gehad cool smiley
Jah daar heb ik wat aan barri...grinning smiley

Vrije dagen moet je nooit laten uitbetalen..cadeautje voor de belastingdienst..doodzonde....gewoon opnemen die hap..winking smiley

Bonussen, 13e maanden en dat soort zaken doet mijn werkgever niet aan..winking smiley gelukkig bij mijn vrouw wel..smiling smiley
Hier geen bonus, geen vrije dagen uit laten betalen, wel allemaal dure onkosten met kinderen, poes wat uiteindelijk niet heeft mogen baten, klussen die toch wel duur uitpakken, en eigen risico voor autoschade + beurt + apk. Ook boodschappen en brandstof is duur. Ik merk dat echt wel hoor. Zwemlessen zijn ook begonnen van de oudste, nieuwe kleren voor hen. Heb zelf ook nog wat nodig maar wacht wel tot na de kest, dan is alles in de opruiming grinning smiley

Nee, er hoeft geen giro geopend te worden om mij hoor grinning smiley maar man man, wat vliegt er de afgelopen 2 maand het geld de deur uit. December zal wel niet anders verlopen. Hopelijk januari en februari beetje wat sparen.

want maart en april worden een van de duurste maanden in jaren nut smiley 10K voor kozijnen met tripple glas, 20K voor keuken, 10K voor vloer verwijderen, egaliseren, vloerverwarming aanleggen weer egaliseren en PVC vloer op de gehele benedenverdieping incl plinten. Dan komt behang er nog bij, loodgieters werk, stukadoor, screen, elektra. Veel word zwart gedaan en wat ik zelf kan ga ik zelf doen om het nog een beetje in de hand te houden (oke ik ben op sommige vlakken ook een zeur dat ik het liever zelf doe) grinning smiley

maar goed, dan is ook alles nieuw, en zelfs beter afgewerkt en beter geïsoleerd dan menig nieuwbouwhuis.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2021 16:19 door AsconaGT.
Ik maak er bij veel wat duurdere hebbedingetjes een sport van om een aanbieding af te wachten. Rond Black Friday zijn er vaak goede deals, maar je moet wel goed opletten want soms is het inderdaad wel een wassenneus. In zo'n geval sla ik de aanschaf dan ook over en wacht ik rustig nog een tijdje.

@ Berry, specifieke reden waarom je een Karcher K4 op het oog hebt?
Mijn broertje heeft een K4 of K5 en dat vond ik voor mijn gebruik wat overkill. Mijn vader heeft een K2, die heb ik geleend en was prima voor mijn gebruik (= autowassen). Heb uiteindelijk een K3 gekregen. Nog niet uitgeprobeerd, maar zal voor mijn gebruik ruim voldoende zijn ga ik van uit.
Prijsverschil is volgens mij best aanzienlijk.
carclean zelf heeft toch ook hogedrukreinigers? EDIT: DEZE Meende dat de mensen die hem geprobeerd hadden zeer positief waren. Ik zit niet zo in die dingen maar de bouwmarkt lijn van karcher staat bij de fijnproevers toch niet echt heel goed bekend? Iets met de pomp of de koeling daarvan wat andere merken beter voor elkaar hebben.

maar misschien is dat tegenwoordig achterhaald.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2021 16:24 door AsconaGT.
@Richard: ik had een heel goedkope Karcher, ooit eens tweedehands gekocht. Mijn vader heeft een K7 dacht ik. De K3 zou ook prima zijn, maar de K4 is net ff beter smiling smiley Daarmee krijg ik ook de tegels beter schoon bijvoorbeeld (groene aanslag verwijderen). En heeft een meter meer slang (8m), wat nét lekker is voor het wassen van de auto. K3 is €125 dacht ik, en de K4 €205.
@Joost: hm, Karcher lijkt me juist hét merk voor een hogedrukreiniger!

@Rob: sja, ik krijg die dagen niet op joh! Heb er 34 dacht ik. Kleine bonus en 13e maand is altijd, maar dit jaar zat er onverwacht een pittige extra bonus bij!

@Joost: hm, Karcher lijkt me juist hét merk voor een hogedrukreiniger!

iig het bekendste merk thumbs up Maar heb wel eens iets gelezen over de pomp, of de koeling daarvan. Wat vroeg of laat snel stuk gaat. maar weet er het fijne niet van. Denk dat er op het internet genoeg over te vinden valt.

MacDonalds is ook het bekendste restaurant van Nederland, maar of dat nu de beste is voor je geld....? drinking smiley
Kärcher is niet echt topkwaliteit hoor. Dan moet je voor een Kränzle gaan. Heb zelf een Nilfisk met inductiemotor. Kostte rond de 200 euro en doet het erg goed. Nilfisk schijnt net wat beter te zijn als een Kärcher.
Ik zit nog eens te googlen. De Karcher modellen hebben vanaf de K4 ook een wat beter binnenwerk, met een metalen pomp. De Nilfisk ziet er ook wel goed uit. Slang moet minimaal 8 meter zijn vind ik.
Praxis heeft wel een mooie aanbieding: [www.praxis.nl]
Maar 2100 watt vind ik wel weer veel.

K4 vind ik nog steeds niet gek: [www.bol.com]
Nilfisk: deze is niet gek, zit alles al bij: [www.vvs-online.nl]
Of wat goedkoper, een 130-6 (ja, 6 meter slang): [www.vvs-online.nl] met een losse foam sprayer: [www.vvs-online.nl]
Scheelt toch weer €70...

edit: ok, de Nilfisk 140-8 besteld! smiling smiley thumbs up

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2021 22:04 door Barri.

@Rob: sja, ik krijg die dagen niet op joh! Heb er 34 dacht ik. Kleine bonus en 13e maand is altijd, maar dit jaar zat er onverwacht een pittige extra bonus bij!
Allemachies... 34 dagen. Ik heb er 24 smiling bouncing smiley en verder geen vaste bonussen winking smiley Ik moet toch eens in het westen gaan werken.

MacDonalds is ook het bekendste restaurant van Nederland, maar of dat nu de beste is voor je geld....?
grinning smiley

edit: ok, de Nilfisk 140-8 besteld!

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2021 22:04 door Barri.
Keuzestress! Maar gefeliciteerd met de aankoop winking smiley
Hier 38 dagen smiling smiley lekker hoor, kan je ook eens gewoon een dag vrij nemen zonder er over na te denken, maar de meeste gaan wel op aan opvang voor L, klussen en vakantie.
We hebben ook een bonus die je deels zelf in de hand hebt. max 10% van je brutojaarsalaris. Ik heb die 10% tot nu toe altijd al weten te scoren smiling smiley Dat is toch erg lekker einde van het jaar. ook K. heeft een 13e maand dus dat is wel prettig.

Ik heb overigens een K2 van Kärcher, prima voor ons, klein, licht en de tuinmeubels spuit je er zo mee af. Als hij groter was dan had ik graag een langere slang dat zeker. Maar voor ons gebruik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2021 10:04 door Corsa 20SEH.

Vrije dagen moet je nooit laten uitbetalen..cadeautje voor de belastingdienst..doodzonde...

Je weet hopelijk dat dat de grootste mythe in belastingland is? winking smiley
Bij je jaarlijkse IB aangifte wordt dat natuurlijk gewoon weer (grotendeels) recht getrokken.

Kärcher is niet echt topkwaliteit hoor. Dan moet je voor een Kränzle gaan. Heb zelf een Nilfisk met inductiemotor. Kostte rond de 200 euro en doet het erg goed. Nilfisk schijnt net wat beter te zijn als een Kärcher.

Dat zou best kunnen. Echter is mijn gebruik beperkt tot een paar keer per jaar autowassen, dan hoef ik geen duurder apparaat dan dat ik nu heb. 200eu is, gok ik want heb hem gekregen, al grofweg dubbel zo duur.

Het tegelwerk is hier gelukkig niet groen, als ik dat wel met een hogedrukreiniger zou willen doen dan moet ik zeker een veel zwaarder apparaat hebben gezien de oppervlakte nut smiley

En heeft een meter meer slang (8m), wat nét lekker is voor het wassen van de auto.

Dat is inderdaad een belangrijke om op te letten!
Die van mijn vader heeft 6m en dat houdt net niet over, ik kon daarmee net niet lekker van midden achter de auto naar de voorkant van de auto.
Die ik nu heb gekregen heeft 7m slang en daarmee zou het precies wel moeten lukken.

Ik heb er 24 smiling bouncing smiley en verder geen vaste bonussen winking smiley Ik moet toch eens in het westen gaan werken.

Troost je, ik heb nog minder dagen en ook geen bonussen. Ik klaag niet, want wist het voordat ik hier in dienst trad.
Ik had nooit echt verder gekeken dan Karcher, dus jullie hebben mijn ogen geopend smiling smiley
Ben benieuwd hoe vaak ik 'm ga gebruiken. Gewoon makkelijk om te hebben staan, maar denk niet dat ik 'm bij elke wasbeurt van de auto pak.

Dat is inderdaad een belangrijke om op te letten!
Die van mijn vader heeft 6m en dat houdt net niet over, ik kon daarmee net niet lekker van midden achter de auto naar de voorkant van de auto.
Die ik nu heb gekregen heeft 7m slang en daarmee zou het precies wel moeten lukken.
Heb nu dus eentje met 8 meter slang gekocht. Ietsjes duurder model, maar denk dat ik me anders ga ergeren aan de 6 meter. Die moet je steeds net even verplaatsen als je de auto doet.

24 dagen verlof? Dat is wel erg weinig! Bij mijn vorige werkgever had ik er 25. Van de 34 verkoop ik er meestal 5 voor korting op de PL. Ik hoorde veel mensen altijd over 'extra belasting op dagen verkopen' maar bij de IB aangifte wordt het idd gewoon op één hoop gegooid dus die woorden nam ik altijd met een korretje zout. Ben blij dat onze belasting specialist dat bevestigt smiling smiley
Volgens mij geldt hetzelfde voor het periodiek of incidenteel uitbetalen van je vakantiegeld.

@Jimmy: max 10% bonus is wel erg lekker! Bij ons is het meestal een paar honderd euro, maar nu ineens wat meer. Maar nog geen tien procent. Aan de andere kant: wel een 13e maand, dus dan kom je wel in de buurt.
Mijn vader heeft een oude Kärcher die ik nog wel eens gebruik voor het terras, maar die slang is veel te kort. Op termijn zelf maar eens 1 aanschaffen met zo'n lange slang; dat is echt wel een pré.

Troost je, ik heb nog minder dagen en ook geen bonussen. Ik klaag niet, want wist het voordat ik hier in dienst trad.
Meestal zit er wel een bonus in als we een goed jaar hebben gedraaid, maar het is geen zekerheid dus daarom reken ik er niet op. Een mooie verrassing aan het begin van het jaar is altijd leuk thumbs up

Een leuke werkgever en een prima salaris is voor mij ook goed; die extra's zijn dan mooi voor de toekomst onderhandelbaar winking smiley

Hier 38 dagen smiling smiley lekker hoor, kan je ook eens gewoon een dag vrij nemen zonder er over na te denken, maar de meeste gaan wel op aan opvang voor L, klussen en vakantie.

Das een hoop Jimmy. Maar hoeveel uren is jouw werkweek?
Ik heb 190 uur per jaar. Maar werk 4x9..dat voelt al als een dag in de week vrij..smiling smiley

Je weet hopelijk dat dat de grootste mythe in belastingland is? winking smiley
Bij je jaarlijkse IB aangifte wordt dat natuurlijk gewoon weer (grotendeels) recht getrokken.

Jah klopt hoor..per saldo maakt het niet veel uit...maar vindt het op je loonstrook altijd vreselijk pijn doen als je bijna de helft moet inleveren..smiling smiley
Maar ik heb de laatste jaren nooit meer vakantiedagen over..die besteed ik liever aan mijn gezin dan aan loon..winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2021 14:54 door rjthefrisian.
Vakantiedagen, hou er over op crying smilie

Bijna alles gaat op aan corona afgelopen 2 jaar. Ik heb er ook maar 24 en sta nu al dik in de min. Doorgaans met Korea extreem veel overuren maar die heb ik nu door corona ook al niet meer. Op de school van de oudste zeggen ze nu dat het een kwestie van tijd is dat ook die klas naar huis word gestuurd ivm corona. Bijna alle klassen zijn al een keer aan de beurt geweest op die school. Ook om mij heen hoor ik overal dat klassen naar huis worden gestuurd. Dan krijg je je kind terug voor een week en moet je het maar (weer) zien op te lossen. Ik weet echt niet hoe ik zoiets moet opvangen. de rek is er echt uit. Maar fingers crossed.
Hier in de buurt ook al genoeg berichten van basisscholen waar hele klassen thuis zitten; 1 school zelf meer dan de helft van de leerlingen. Wat een drama...
rjthefrisian

Das een hoop Jimmy. Maar hoeveel uren is jouw werkweek?
Ik heb 190 uur per jaar. Maar werk 4x9..dat voelt al als een dag in de week vrij..smiling smiley

Ik werk 5x8 volgens contract. Meestal komt het wel op wat meer, maar ik ben de moeilijkste niet, dat is mijn management gelukkig ook niet als ik een keer L. moet ophalen van school ofzo.

Bij L. in de klas is nu ook 1 kindje positief getest.

Ben benieuwd hoe vaak ik 'm ga gebruiken. Gewoon makkelijk om te hebben staan, maar denk niet dat ik 'm bij elke wasbeurt van de auto pak.

In de winter wel ideaal. Als je auto goed in de was staat spuit je hem al heel schoon, helemaal als je van te voren ook nog even foamed. En dat is ook wel grappig om te doen.

Hier nog een overschot aan uren, maar met thuiswerken en heel veel werk heb ik er geen zak aan. Neem wel weer twee weken mee naar volgend jaar denk ik.

Ik werk 5x8 volgens contract. Meestal komt het wel op wat meer, maar ik ben de moeilijkste niet, dat is mijn management gelukkig ook niet als ik een keer L. moet ophalen van school ofzo.

Precies..jij werk dus op papier vier uur meer per week..dat zet jouw ruime hoeveelheid vakantiedagen al weer in een ander perspectief.
Ik werk per week contractueel namelijk vier uur minder...

Vakantiedagen, hou er over op crying smilie

Bijna alles gaat op aan corona afgelopen 2 jaar. Ik heb er ook maar 24 en sta nu al dik in de min. Doorgaans met Korea extreem veel overuren maar die heb ik nu door corona ook al niet meer. Op de school van de oudste zeggen ze nu dat het een kwestie van tijd is dat ook die klas naar huis word gestuurd ivm corona. Bijna alle klassen zijn al een keer aan de beurt geweest op die school. Ook om mij heen hoor ik overal dat klassen naar huis worden gestuurd. Dan krijg je je kind terug voor een week en moet je het maar (weer) zien op te lossen. Ik weet echt niet hoe ik zoiets moet opvangen. de rek is er echt uit. Maar fingers crossed.

Ik snap dat dat balen is maar vroeg of laat moet je er toch aan geloven. De piek is volgens mij nog lang niet voorbij. Zou je er maar vast op instellen.

Vroeg of laat zijn we hier ook aan de beurt..direct omdat we zelf Corona krijgen en in quarantaine moeten of indirect omdat er meerdere in de klas besmet zijn en de kids thuis moeten blijven. gebeurt al massaal en is kwestie van tijd dat de klas van onze dochter keer aan de beurt is.
Ik bereid mij er ook voor, we hebben nu de afspraak met 1 en mogelijk 2 ouders dat de kinderen allen 1 dag bij ons komen en dan naar de anderen toe gaan. Want iedereen zit met het probleem. Voordeel is dat je dan van de 3 dagen maar 1 dag de pineut bent en niet vrij hoeft te nemen. Maar het is vanuit corona perspectief totaal niet de bedoeling natuurlijk. Maar het is niet anders.

Hier nog een overschot aan uren, maar met thuiswerken en heel veel werk heb ik er geen zak aan. Neem wel weer twee weken mee naar volgend jaar denk ik.

Hier eerder ook altijd honderden overuren. Heb de 600 wel eens aangetikt. Dat willen ze niet meer (en moet je zelf ook niet willen). Nu is het verplicht uitbetalen en max 50 uur meenemen naar volgend jaar.

Gisteren overigens weer een arteon shooting brake gezien. toch wel een zeldzame verschijning, mogen er wel wat meer van verkocht worden thumbs up
Middag!

Das wel een kl*tensituatie Joost. Snap helemaal dat je dat wel bezig houdt en tot spanningen kan leiden.
Hoewel je werkgever volgens mij nog best welwillend is, is het natuurlijk geen wenselijke situatie.

Hier eerder ook altijd honderden overuren. Heb de 600 wel eens aangetikt. Dat willen ze niet meer (en moet je zelf ook niet willen). Nu is het verplicht uitbetalen en max 50 uur meenemen naar volgend jaar.
Zo'n regel willen we hier ook naartoe, gezien er ook mensen overuren sparen als een malle. Ik zie dan liever dat we 2x jaarlijks uitbetalen tot een x-saldo, zodat men die extra gewerkte uren ook kan omzetten in extra financiën. (afbouwen mag ook, waar mogelijk). Dan merkt het gezin ook de positieve gevolgen van het "ongemak" dat pappa/mamma soms wat langer/vaker werkt.
Kans is groot dat we binnenkort de kinderen thuis moeten houden en dat scholen tijdelijk dicht gaan. Op scholen gaat het als een razende rond en als we de verspreiding de kop in willen drukken, zullen er ook daar maatregelen moeten komen. De persco gaat alweer naar voren en denk niet dat we daar leuke dingen gaan horen gezien het aantal besmettingen....
Nee dat denk ik ook niet Rob. Nadeel is alleen als de kids (weer) thuis zijn er van thuiswerken weinig terechtkomt en iedereen zich weer in bochten moet wringen om alles maar weer gedaan te krijgen.

Die overheid klungelt ook zo maar wat aan volgens mij hoor. Ik zeg niet dat ik het beter zou kunnen, maar je kan niet iedereen tevreden houden. Soms moet je even door de zure appel heen.
Dorus? Heet ik zo tegenwoordig? Zal wel. Maar goed, ik kom me maar eens melden op dit draadje. Ruim 70 jaar oud zijnde, heb ik nu eindelijk een Opel gekocht. Met enige tegenzin. O ja, hiervoor heb ik een jaar of zeven in een Corsa gereden, maar dat reken ik als een jeugdzonde; telt niet mee. Nu dus een Astra, een K, allemaal heel eenvoudig uitgevoerd. Maar wel wat "we" (Janny en ik dus) nodig hadden om met de onlangs aangeschafte Hobby caravan (moest van Janny) te kunnen trekken. Ik heb de aanschaf lang weten uit te stellen, want ik wilde een Venga. Maar Janny vond dat een tragisch suffe auto en ook zoon Ferdinand was een en al afkeuring. Dus nu een Opel Astra geen tourer (mocht niet van Janny; want te groot) en voort maar met de sik.
Ik hoop nog wel eens een paar plaatjes te laten zien.
En ten slotte: ik ben de biologische vader van Hotdog. Niet dat een andere vader ooit in het spel is geweest, maar ik vind het gewoon leuk om zo te zeggen. Dag, jongen van me!

Edit: vertoont Hotdog zich nog wel eens op dit draadje?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2021 16:11 door Dorus 9913910.
Haha leuk big smile smiley Welkom hier!
Fer laat het hier een beetje afweten qua bezoek en posts! smiling smiley
Welkom Dorus! En gefeliciteerd met de Astra; veel veilige kilometers gewenst smiling smiley

En verder een mooi bericht; met een glimlach gelezen, bedankt big smile smiley

Die overheid klungelt ook zo maar wat aan volgens mij hoor. Ik zeg niet dat ik het beter zou kunnen, maar je kan niet iedereen tevreden houden. Soms moet je even door de zure appel heen.
Nou, de laatste persco dacht ik ook echt van 'wat een geknooi'; toen had het polderen wel echt een hoogtepunt bereikt.
De boodschap zal nu vast wat strenger zijn. Misschien zelfs wel de scholen 2 weken dicht, we gaan het zien!
Haha..welkom Dorus of is het toch Ferdinand?

We zien je wel op het Astra K forum...smiling smiley
Welkom Dorus, papa van Hotdog en opa van de Hotpuppies thumbs up
Nou, over die Astra kan ik na 80 km snelweg niet zo veel zeggen, alleen dat die vreselijk weinig brandstof verbruikt. Bij het wegrijden zou er nog voor 176 km aan brandstof aanwezig zijn, vlak bij huis was het zo'n 160 km. Wonderlijk toch?
O ja, ik denk, dat er een start stop systeem in zit. Zeker weten doe ik dat niet. Weet iemand van jullie dat? Opel Astra 1.0 Turbo Online Edition (dat betekent: hartstikke gestripte kar met alleen stuur en wielen).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2021 20:17 door Dorus 9913910.
Mogguh,

Gisteren een bezichtiging gehad en man, wat een ontzettend leuk huisje op een mooie plek, maar er moet nog veel aan gebeuren.
Kijken wat ons bod gaat worden. Lastig...
Sanoma
Mogguh,

Gisteren een bezichtiging gehad en man, wat een ontzettend leuk huisje op een mooie plek, maar er moet nog veel aan gebeuren.
Kijken wat ons bod gaat worden. Lastig...

zoals ik eerder al eens zei, en de letterlijke bewoording van een makelaar die ik ken

aan een huis kun je alles aanpassen, en het hoeft niet altijd in 1x allemaal perfect en nieuw te zijn. Kijk of er mogelijkheden zijn, dan kun je alles (op en duur) aanpassen.

Maar 1 ding kun je nooit veranderen; de locatie.

succes gerwin, maar laat je niet te veel gek maken winking smiley
Spannend Gerwin....!

Pffff....corona hier, corona daar...is echt het onderwerp van de dag...vandeweek heel veel commotie op facebook en de media over het zwembad hier in het dorp.. Een moeder had op FB een vreselijk zielig verhaal opgehangen dat haar kind zonder schoenen het zwembad uit was gezet en zo 1,5 km naar huis was gelopen omdat zijn moeder geen QR code had en hijzelf geen zwempas. Honderden schandalige reacties erop gehad waarbij het zwembad alles over zich heen kreeg. Maar uiteindelijk is moeders ontmaskerd op basis van de camerabeelden van het zwembad en daaruit blijkt dat moeders (een echte strijder) het verhaal compleet opgezet heeft om het zwembad (opnieuw) in diskrediet te brengen. Ze had haar zoon afgezet en is weggereden en het kind is naar binnen gestapt en direct weer naar buiten.
Ze heeft iig de media gehaald (AD, intranet, diverse sites, regionale media) maar denk niet op de manier die ze gewild had..winking smiley
Maar hoe durf je over de rug van je kinderen heen. En nou kwam ik erachter dat haar andere zoon bij onze dochter in de klas zit. Arme jongen.

Het zingt hier daarnaast nu vreselijk door de straat.. meerdere buren positief getest in korte tijd na elkaar (geen verband met elkaar). Vanmorgen druk geweest om als bestuurslid de herhalingslessen EHBO voor morgen te cancellen..vanmorgen kregen we bericht dat twee docenten allebei positief getest zijn en daardoor krijgen we de lessen niet meer rond.
Voordeel is dat mijn vrouw dan morgen ook niet de hele dag weg is en ik een start kan maken met de badkamer..winking smiley

Tot zover het Corona journaal..smiling smiley

En ook nog wat leuks: morgen krijgen we thuis Pieten over de vloer vanuit mijn werk (ipv de viering op kantoor) om de kids te verrassen!
Hopen dat zij niet besmet raken..smiling smiley

aan een huis kun je alles aanpassen, en het hoeft niet altijd in 1x allemaal perfect en nieuw te zijn. Kijk of er mogelijkheden zijn, dan kun je alles (op en duur) aanpassen.

Maar 1 ding kun je nooit veranderen; de locatie.
Klopt helemaal hoor, zijn we ons ook van bewust. Maar goed; er wordt door een taxateur natuurlijk ook bepaald wat de marktwaarde is en aan de hand daarvan wordt bepaald of je een hypotheek kunt krijgen voor het gewenste bedrag. Anders moet je je spaargeld inleggen, of de overwaarde voor de huidige woning winking smiley

En de startlijst met zaken die moeten gebeuren is best lang: algehele isolatie, wanden/plafonds/vloeren vervangen. Wat zaken opknappen in keuken en douche (vervangen kan later) wat kozijnen/ramen vernieuwen, meterkast vernieuwen, etc

Ach, een heel weekend om over na te denken smiling smiley Komt goed!

Pffff....corona hier, corona daar...is echt het onderwerp van de dag...
Ohja, je hoort het erg veel nu; meer dan ooit! Ook veel klanten die thuiszitten vanwege coronagerelateerde zaken.
Zo'n actie als die vrouw heeft gedaan op social media tegenover het lokale zwembad is gewoon te schandalig voor woorden.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het onbegrip ook wel steeds meer kan begrijpen... ik begin in dat opzicht ook wat kritischer te worden.

Ik bedoel: de berichten spoelen over ons heen dat de meeste besmettingen op dit moment op scholen en de thuissituatie plaatsvinden.
Maar wat adviseert het OMT? Scholen open en de rest dicht (even heel zwart/wit) nut smiley

Zelfs docenten begrijpen er niks van:
Er zitten docenten thuis door hun zieke kinderen thuis, omdat ze zelf ziek zijn of omdat hele klassen thuis in quarantaine zitten. En in veel gevallen betekent dat dus weer gewoon online les. Alleen nu mogen de leerlingen ook nog eens niet naar buiten omdat ze in quarantaine zitten. Dat mag met alleen school dicht en online les nog wel.

Dus als ze nou gewoon het onderwijs 2 weken dichtgooien voor de kerstvakantie aan, dan hebben we de ergste besmettingshaard er even 4 weken tussenuit; dat helpt dan toch veel meer?

Maar goed, misschien denk ik er ook wel te simpel over: ben geen expert natuurlijk winking smiley
Ik snap er ook echt effe geen fluit meer van. Scholen zijn de grootste besmettingsbron en die laten ze open. Snap dat het heel veel problemen thuis geeft maar jah...is volgens mij enige wat helpt.

En waarom pakken ze de horeca nou weer aan? Maken die drie uurtjes nou echt uit?

Ze moeten het thuiswerken/kantoorwerken ook veel harder aanpakken. Veel lakse werkgevers en zie veel te veel mensen naar kantoor gaan terwijl die prima thuis kunnen werken. Daar valt ook veel te halen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.