Sloperijfoto's, deel 3

Arievectra

Wegverkenner
Alweer 51 pgina's pagina's gehaald met schitterende en unieke foto's in Sloperijfoto's, deel 2.
Dus is het tijd voor deel 3!

Link naar deel 2
Daar vind je ook de link naar deel 1.

En dat deel 3 ook weer een succes mag worden met veel mooie foto's.

30032010.jpg

30032010001.jpg

30032010002.jpg

Ik dacht al: die bus heb ik eerder op een foto gezien.

@Arievectra: arme Simca's/Talbots :cry:

had aantal jaar geleden ook nog zo een rancho in de tuin staan
kzal eens een foto zoeken =D

• Leuk
Waarderingen: Jorn
Ik zie een 305 phase 1 op die foto's van 13.34! Op die andere Franse sloperij-foto's zal er ook nog wel links of rechts een 305 liggen, ik zie iig een break.

Shit hee allemaal 1100's.
Wat me opvalt is dat die groene met dat te gekke zeiltje er nog vrij roest vrij uitziet, net als die licht boter gele zonder dat achterlicht.
Een scirocco zie ik nog en een hele berg rancho's, die zijn toch minder schaars dan ik dacht.

JW01 zei:
Stif zei:
(...) en een hele berg rancho's, die zijn toch minder schaars dan ik dacht.

Op de sloop, ja! :)

En daar zijn ze ook al niet meer te vinden.... tenminste niet in nederland.
Je moet voor een Rancho echt met een vergrootglas gaan zoeken bij de liefhebbers, en de meeste exemplaren die je dan nog vind zijn dan al slopers die de rendabele restauratiefase al gepasseerd zijn.
Polyester roest niet en daardoor lijkt een Rancho (op afstand) meestal nog aardig goed, maar kijk maar eens onder dat polyester... de meeste roest is zelfs al opgelost.

KP62 zei:
Hey die Transit had ik ook gezien :p

Wat grappig, zag 'm staan en heb een foto genomen met m'n telefoon.
Staat bij de brug, net buiten Franeker als je via die vreselijk smalle b weg rijdt :D.

^ Autozam was in Japan een submerk van Mazda, net als Eunos destijds. De meeste modellen waren kei-cars.

Die Rancho's blijf ik gave bakken vinden. Mede door Bassie & Adriaan, door die afleveringen heb ik deze auto ontdekt.. :)

Arievectra zei:
Alweer 51 pgina's pagina's gehaald met schitterende en unieke foto's in Sloperijfoto's, deel 2.
Dus is het tijd voor deel 3!

Link naar deel 2
Daar vind je ook de link naar deel 1.

En dat deel 3 ook weer een succes mag worden met veel mooie foto's.

Cool dat het topic dat ik in mei 2004 ben gestart nog altijd zo populair is!!!

Tjah, zo`n AZ1 lijkt me een geweldig autootje, en is volgens mij toch best zeldzaam. Dat zoiets op de sloop beland hè (maargoed, dat geld voor alle auto`s in dit topic).

4463092994_eeb2aa500f.jpg

Bossinkje zei:
Die Rancho's blijf ik gave bakken vinden. Mede door Bassie & Adriaan, door die afleveringen heb ik deze auto ontdekt.. :)
Ik heb er vandaag 1 gekocht op de rommelmarkt. Kostte maar liefst 10 cent. Was wel een hele kleine, van Matchbox.

junkyard-cars.jpg

Was is dat pickupje op de foto met die Amerikaanse station (één na laatste foto in de serie van Louwe)? Die met dat opvallend ronde dak. Ziet er bijzonder uit.

Al die 1100's en Rancho's..:cry:

Zo'n Hillman Imp oftwel Sunbeam hebben m'n ouders ook nog gehad, was m'n pa destijds zo trots op...

Darkhorse zei:
Cool dat het topic dat ik in mei 2004 ben gestart nog altijd zo populair is!!!

Dankzij deel 1 ben ik op dit forum terecht gekomen.
En deel 1 vind ik nog altijd het mooist qua foto's.

simca1006 zei:
Al die 1100's en Rancho's..:cry:

Zo'n Hillman Imp oftwel Sunbeam hebben m'n ouders ook nog gehad, was m'n pa destijds zo trots op...

Was inderdaad 1 van de sympathiekste auto's uit die tijd, ook nog als coupé!(y)

Van de meeste auto's op de sloopfoto's van Louwe zou het jammer zijn als ze voor onderdelen worden gedemonteerd. De meeste auto's lijken nog vrij gemakkelijk te restaureren, wat het plaatwerk betreft.

Weer een paar auto's die er niks aan konden doen
683309.jpg

autovrakac.jpg

trabantromanie3.jpg

dit plijft pijn bij me doen

Ja die Oost-Europese sloopfoto's zijn toch hartverscheurend, maar vooral omdat dit het bewijs is van het snel veranderende straatbeeld in veel van die landen.

Overigens wel opvallend hoe hard zo'n plastic autootje kan roesten! :rolleyes:

alles kan roesten behalven de deure spatborden en moter en achter klep en dak

Tsja, er zit meer metaal in zo'n trabbi dan dat je in eerste instantie zou denken.
Ik heb na de val van de muur eens zo'n ding gekocht voor een paar gulden als zomer-speelobject voor m'n zoontje (rechts op de foto), maar die wist er dus ook wel weg mee....:cool:

Eerst even de nieuwe aanwinst wassen met zusjelief:

Uploaded with ImageShack.us

....euhhh hallo!....wat is trabje al ruim he?...er passen 17 vriendjes tegelijk in.

...nog steeds op zoek naar de radiateur en de oliepeilstok ....

...en toen was de grote vakantie weer bijna voorbij... (en trabje ook).

De jeugd (jong en oud) uit de buurt heeft hem er trouwens geweldig bij geholpen, het was onvoorstelbaar hoeveel plezier ze hebben gehad voor die 25 gulden... daar kan geen pretpark tegen op.

Het leuke is dat zoonlief er nu aan denkt om een trabbi te gaan kopen om er dagelijks mee rond te gaan rijden... wat jeugdsentiment al niet te weeg brengt.:)

Geen foto, maar een oproep: wie weet er een witte Renault 5 (Campus) te liggen op een sloperij, bij voorkeur in de regio Haarlem?

Terug
Bovenaan