Foto's uit de oude doos

Baur

Startmotor
Zoals enkele al hebben meegekregen, ben ik sinds een paar dagen alle dia-lades door aan het nemen op zoek naar foto's met auto's erop. Hier enkele plaatjes!
IMG_0025.jpg

Een Simca 1000 op Francorchamps
IMG_0030.jpg

Nog een 1000-tje
IMG_0035.jpg

In Luxemburg. Achter mijn moeder een Renault 5 Alpine, Alfa Romeo Bertone en Autobianchi.
IMG.jpg

Een parkeerplaats ergens in Duitsland. O.a. een C-Kadett City, B-Kadett Car-A-Van, VW K70 en Peugeot 504.
IMG_0079.jpg

Trabant met poes erop.
IMG_0083.jpg

VW Bus van de groenteboer
IMG_0087.jpg

Een "snelle" Fiat 850
IMG_0091.jpg

Een echte oude Fransoos, en een Ami en Simca
IMG_0084.jpg

De damesclub en een MB 220S
IMG_0094.jpg

Een erg rustige weg, met o.a. een Ami, 204 Coupe en 404
IMG_0095.jpg

Een peage, met 504, DS, Escort, 5 en Volvo
IMG_0097.jpg

Een mooie rooie Alfetta
IMG_0112.jpg

Camping in Frankrijk met oude Eendjes
IMG_0116.jpg

Frans straatje met Simca, Peugeot en Renault
IMG_0132.jpg

Foto van trouwerij in '75...die 203 is nog gewoon dagelijks vervoer.
IMG_0138.jpg

Kom er maar in Eelco: wat staat er in het schuurtje?
IMG_0168.jpg

Borgward Isabella met open dak.
IMG_0164.jpg

Mercedes Heckflosse en B1-Kadett
IMG_0163.jpg

Kerk met ervoor een Ford P4, Rekord A, P3 "Badewanne" en kever. Maar let ook op die mooie bus!
IMG_0160.jpg

Ford P7a met chroom stukkie :D
IMG_0158.jpg

Oude mini met snorretje
IMG_0155.jpg

Mijn opa en zijn eerste niet-Renault
IMG_0001.jpg

De eerste nieuwe auto van mijn ouders; Peugeot 104GL
IMG_0005.jpg

Ander mini, van mijn oom ditmaal
IMG_0002.jpg

Een wielertocht door Maasbracht. Met o.a. Glider, 127, 1000 Rallye en B-Kadett LS
IMG_0015.jpg

Renault 5&6 in Italie
IMG_0017.jpg

Peugeot 104 in de bergen
IMG_0050.jpg

En als berggeit :D
IMG_0019.jpg

Passat en E12 in de bocht
IMG_0021-1.jpg

Alfetta 2.0 in achtervolging
IMG_0022-1.jpg

W123 op weg naar boven
IMG_0023.jpg

Fiat 128 in Italie
IMG_0024-1.jpg

Picknick in de bergen
IMG_0028.jpg

De Visa in Groot-Brittanie
IMG_0030-1.jpg

Hoezo eind '70/begin '80? Oranje, beige en bruin!
IMG_0038.jpg

Schijnt iets bijzonders te zijn, Jamaica Inn. Nu is die Wolseley/Riley wel leuk, en Sunbeam met wit skai ook.
IMG_0049.jpg

Mam met het boodschappen autootje. Wat is eigenlijk die cabrio erachter?
IMG_0051.jpg

NSU Prinz in Italie.

Gr Jeroen
 
Hoi jeroen, ik had/heb al een paar keer op foto emmer bij je plaatjes gekeken, en ik moet zeggen; "it brings up old and dear memories".

Ikzelf ben ook bezig om me door de negatieven van de afgelopen 50jaar heen te worstelen, daar ik ooit een speciale scanner heb gekregen (voor mijn verjaardag).

En ja tis een heel karwei, maar oh oh oh wat leuk om te doen.

En ik zou zeggen; "keep up the good work".

Greetzz Renate.
 
Mooi hoor !
Veel oud familiebezit gezien, waar ik als kind in zat :cool:
Die Visa is zo'n beetje het nieuwste wat ertussen zat, denk ik.

Wel opletten voor het omgekeerd plaatsen bij het scannen : een engelse péage o_O
 
Mooi plaatjes. Écht leuk dit, jammer dat ik niet veel plaatjes uit de oude doos heb.
Vooral die W123 in de bergen, en die Mini die de dam op rijdt zijn erg stijlvol. Leuk dit!(y):D
 
Leuke plaatjes! Wij hebben ook nog stapels dia`s (weliswaar van voor mijn tijd) en die hebben we laatst ook bekeken! Dia`s kijken is toch wel veel gezelliger dan foto`s bekijken. Ook waren er wel dia`s van frankrijk met auto`s erop, maar ik heb niet de mogelijkheid ze in te scannen helaas ;)
 
Mooie foto's, sommige echt goed gelukt. En altijd leuk om die oude auto's terug te zien.
 
Leuk topic en erg leuk om al die oude foto's te zien!(y)

Ik heb ook nog een aantal ingescande dia's op m'n harde schijf staan, waarvan ik de meest interessante al eens heb gepost in het parkeerterreinentopic, maar bij m'n ouders liggen er nog dozen vol op zolder, dus misschien moet ik die toch maar eens gaan uitpluizen, maar dat zeg ik wel vaker.

Maar ik heb het idee dat dit een bijzonder goed lopend topic gaat worden, dus wie weet over een jaartje ofzo...;)
 
Hartstikke leuk deze dia's! Super dat je de tijd hiervoor genomen hebt. (y)
Veel herkenbaars (bruin/oranje :D ) uit vroege jeugd.
Ik ga ook maar eens in de dia's van pa en ma duiken.

Overigens lijkt die gele Trabant me eerder een overgeschilderde Peugeot 404.
 
Overigens lijkt die gele Trabant me eerder een overgeschilderde Peugeot 404.

Je hebt helemaal gelijk:D Komt waarschijnlijk doordat mijn oom rond die tijd met een Trabant reed:
IMG_0131.jpg


Gr Jeroen
 
Schitterende platen!(y):D
-Op foto 4 staat tussen de 104 Coupé en de groene Passat nog iets bijzonders, de Datsun 240C (de Cedric in Japan). Dat was Datsuns tegenhanger van de Toyota Crown.
-Het is te donker in het schuurtje.:p
-Een Glider is een ander model dan de Maxi, die je op de foto ziet.
-Van de Princess bij de Jamaica-Inn bestond geen Riley-uitvoering, maar behalve de Wolseley had ook de Morris zo'n verhoging in de motorkap. Die kan het dus ook nog zijn.
-Die cabrio: een Stag misschien?
 
Hoi Jeroen, gave foto's!

Hier ff een paar opmerkingen/kanttekeningen:

- Bij de wielertocht door Maasbracht: de Glider is een Austin Maxi
- De Alfetta 2.0 in achtervolging is volgens mij een vroege Alfasud
- De Wolseley/Riley bij de Jamaica Inn is een Wolseley Six of een Morris (moeilijk te zien vanuit deze hoek), er is geen Princess-variant meer uitgebracht onder de Riley-naam. Anyway, zowel in Morris als Wolseley-vorm zeer zeldzaam!
 
:)

Nu ik die foto van dat schuurtje nog eens nader bekijk, kom ik aan de hand van de locatie van de nog net zichtbare kentekenplaat tot de conclusie dat het wel een Yank moet zijn. Naar Nederlandse maatstaven een breed schuurtje dus! :D Misschien schiet me nog wel wat te binnen.
 
Wow, dit is echt zo gaaf om te zien! Bij oude films kijk ik ook altijd of ik oude auto's spot die ik ken
 
IMG_0163.jpg

Volgens mij is dit geen kerk maar het stadhuis van Gouda.
Zo'n panoramabus is inderdaad geweldig mooi. Een taxibedrijf hier heeft er nog eentje.
 
Erg gave foto's.:)
Wat mij opviel was dat bij 'het Mini'tje met snorretje' het portier tot haaks op de auto geopend kan worden!!! Kan mij herinneren dat dat niet kan bij de Mini met weggewerkte scharnieren.
 
Mooie platen zeg, krijg er spontaan de drang van bij mn ouders de negatieven van zolder te halen :) Die hebben ook een hoop van dit soort foto's.

@Giletti: Is inderdaad het stadhuis van Gouda, met op de achtergrond de Waag.
 
Helemaal geweldig, Jeroen!
Die cabrio op de voorlaatste foto lijkt me iets van een Triumph Stag, zeker gezien de foto in Engeland genomen is. Andere optie zou een Peug 504 Cabrio zijn, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk in GB. Ook die chroomstrip die je op de foto zien klopt niet bij de 504CC.
 
heel erg leuk Baur!, die Italië pics, zijn die bij het Como meer gemaakt?
 
Schitterend topic, Jeroen! Doet me terugdenken aan mijn eigen historie-reeks... ;)





Weten de heren kenners zeker dat de vermeende Glider een Maxi is en geen Balanza? :cool:





De Ford P2 is toch gewoon een 12M?

En die met het (plastic) chroomstukkie zal wel een 20M zijn.


Op de "oude eendjes" foto zie ik links achteraan nog een A-Kadett staan, exact zoals mijn vader heeft gehad! :)
 
ZEN schreef:

Weten de heren kenners zeker dat de vermeende Glider een Maxi is en geen Balanza?

Google maar eens even op Austin/Morris Balanza, ZEN. Die hebben een duidelijk afwijkende neuspartij van het eenvoudigere Maxi-broertje.;)
 
Zal ik doen, maar het heeft niets met eenvoudiger te maken. Het zijn vier grootte klasses:

Mini
Glider
Maxi
Balanza (waar ook nog een oerlelijke sedan van bestond)
 
Op foto 3 is rechts trouwens nog net een stukje bruine Vauxhall te zien. Zeldzaam!!!




De schuur: ik denk aan een Javelin. Of... een Chrysler-Simca.



 
Met die oerlelijke sedan bedoel je de 3Litre met verlengde kofferbak? Die vind ik juist weer wel gaaf, vooral de dubbele koplampen staan hem goed. Wel extreem zeldzaam overigens.:)

Met eenvoudiger bedoelde ik eigenlijk ook een klasse lager, ik zocht naar een Nederlandse tegenhanger van het Engelse humble (The Maxi being the more humble brother of the Landcrab).;)

(Landcrab= Engelse bijnaam voor de Balanza, welke laatste naam overigens bij mijn weten alleen in Nederland gebruikt werd)
 
Gave foto's! (y)
Ook de teksten zijn leuk. Prachtig topic dat je alleen wel doet beseffen dat je ouder aan het worden bent....


Onlangs kreeg ik deze link via m'n broer:

https://www.mijnoudeauto.nl/

Hij heeft er nog een stuk over de aloude Argenta van onze pa geplaatst. Check de site maar n's. Echt een aanrader.
 
Prachtig deze foto's, brings back old memories bij mij.

Gilletti schreef:

Volgens mij is dit geen kerk maar het stadhuis van Gouda.

Volgens mij ook.

ZEN schreef:

De schuur: ik denk aan een Javelin. Of... een Chrysler-Simca.

Ik dacht ook aan een Chrysler Simca of een Taunus coupé, die schoot ook mijn gedachten in.

WOF
emoticones-msn-bravo.gif
 
Mijn oma heeft ook nog "een goudmijntje" aan fotos en ansichtkaarten liggen... iets voor komend weekend!:)
 
Mijn Opa's en Oma's hebben ook zéér bijzondere autos gereden...
Van Jaguar MK1 tot Renault Fuego en van Opel Kadett A Tot BMW 316:D
 
Mooie plaatjes, Jeroen!! (y)

Ik ga ook maar eens wat leuke dingen inscannen. O.a. de VW T2 van mn opa, die was melkboer :) Altijd leuk, die oude foto's!
 
Een Peugeot 104 is toch de 5 deurs variant van de Citroën LN?
 
Nee, de Peugeot 104 is al in 1973 geïntroduceerd. Pas veel later kwam de Citroën LN, die inderdaad afgeleid is van de 104. Citroën plaatste echter wel een motor van eigen fabrikaat in de LN, namelijk de bekende luchtgekoelde tweecilinder boxer.
 
Er is ook een 4 cil. geweest in de LN.. Ook uit eigen huis?
 
De 4-clilinder LN heette LNA en had een Peugeot 104-motor onder de kap. Tegelijkertijd had Peugeot zelf de 104 ZL, die exact dezelfde carrosserie had als de LNA, op een ander front en andere achterlichten na.
 
De LNA is de opvolger van de LN, en de LNA 11 had een 4 cil. motor (vond ineens de visa club site:) stond het op!)
 
Blitz schreef:

De 4-clilinder LN heette LNA en had een Peugeot 104-motor onder de kap. Tegelijkertijd had Peugeot zelf de 104 ZL, die exact dezelfde carrosserie had als de LNA, op een ander front en andere achterlichten na.
De oorspronkelijke 104 Coupé (later kwamen de ZL, ZR en ZS uitvoeringen) had dezelfde achterlichten als de LN, pas bij de facelift van de 104 in '76 (op het moment dat ook de LN verscheen) werden deze vergroot. De LN had een 600 cc Dyane-motor, vanaf '78 was het de LNA met een 650 cc tweecilinder Visa-motor. Uiteindelijk kreeg de LNA nog in '82 de grotere 104 Z-achterlichten en werd hij ook leverbaar met een viercilinder, de 11 E/RE dus.
 
OKe, bedankt alle maal.
Op mn 8e stond er op een camping in France ergens een oude Peugeot 104.... Heb ik nog leuk mee gespeelt.. stond al aardig wat jaren stil.. zou zo weer op willen halen:)
 
Wings of freedom schreef:

QuoteZEN schreef:

De schuur: ik denk aan een Javelin. Of... een Chrysler-Simca.

Ik dacht ook aan een Chrysler Simca of een Taunus coupé, die schoot ook mijn gedachten in.

WOF

Nee, Taunus kan niet, daarvoor zijn de achterlichten te rond.


Maar verder is er niemand met een betere suggestie gekomen dan "onze" Chrysler-Simca... :p






@929V6 en Mlan: Vergeet niet dat de 104 ZL en ZS en de LN / LNA nog een iets groter broertje hadden, de Talbot Samba.
Technisch volkomen identiek aan de Peus, maar met een afwijkende neus en achterkant. Verder was er op de achterbank iets meer ruimte.


Za%204.jpg



189379903.jpg





Zoals redelijk bekend heb ik er zelf eentje gehad. Nieuw gekocht in 1984 en er VIJF jaar heerlijk van kunnen genieten. Afgezien van "wat" roest natuurlijk... ;)
 
Die bovenste Samba is mooi, ZEN! De Samba '80' zoals afgebeeld was/is een uiterst zeldzame speciale uitvoering van de Samba, met een behoorlijk complete uitrusting.
 
Terug
Bovenaan