Uitslag Formule 1 spelletje 2021: Frankrijk, Paul Ricard

Ik geef deze race het cijfer:

• 1

Stemmen: 0 0.0%
  • 2

• 3

• 4

• 5

• 6

• Ik heb de race niet gezien (en heb dus heel wat gemist)

• Totaal aantal stemmers
    10
  • Opiniepeiling gesloten .

Ivanov

Moderator

Over het algemeen worden de races hier in Frankrijk niet gezien als erg spannend of opwindend. Gelukkig hebben de heren Verstappen en Hamilton daar dit keer een heel ander idee over. Max pakt pole, verliest de plek in de eerste bocht, komt dankzij een puike undercut voor Hamilton als de eerste pitstops achter de rug zijn voor de #44 terecht en houdt Sir Lewis achter zich. Daarna wordt het voor Max en Red Bull duidelijk dat ze dit niet tot het einde van de race gaan volhouden en pakken ze het scenario erbij waarmee Mercedes in Hongarijë ooit de overwinning bij Verstappen weghaalde: relatief vroege stop voor zachtere banden en gas op die lolly. En dat werkte! Met nog twee ronden te gaan pakt Verstappen Hamilton, clean op de baan en in een tweegevecht! Schitterende actie!

De uitslag:
Code:
1	Clocala	41	Punten
2	Total Loss	33	Punten
3	Richie	32	Punten
4	mrs daf-xf	31	Punten
5	Ivanov	28	Punten
5	Nico GTR	28	Punten
7	beretta	27	Punten
8	Pensionada	25	Punten
8	opel-omega	25	Punten
8	Marvant	25	Punten
11	Elaste	23	Punten
12	Guus Leferink	13	Punten

De tussenstand:
Code:
1	3	Clocala	200	Punten
2	1	mrs daf-xf	194	Punten
3	2	Total Loss	193	Punten
4	3	Richie	191	Punten
5	7	Ivanov	176	Punten
6	5	Marvant	175	Punten
7	6	Pensionada	174	Punten
8	8	opel-omega	171	Punten
9	9	beretta	169	Punten
10	10	Nico GTR	163	Punten
11	11	Guus Leferink	67	Punten
12	12	Elaste	33	Punten

Thanks Ivan.
Wat een heerlijke race zeg, kon niet anders dan een 10 geven voor dit spektakel. Geen crashes of schade of safety car of wat dan ook maar pure spanning om met name de top 4 die onderling zo dicht bij elkaar bleven. Ook fijn dat Red Bull nu eindelijk eens het heft in eigen handen nam en de extra pitstop deed, Verstappen riep het aan het eind, wat heerlijk om nu eens een keer de jager te zijn in plaats van de prooi! (y):D

Van mij ook een 9. Topspanning tot aan het einde. Wel een beetje sneu voor Ferrari, aan de commentaren achteraf te horen hadden die echt compleet geen idee wat er met hun banden aan de hand was.

Dit was echt reclame voor F1. DIT was zoals F1 moet zijn. Wat een spanning! Vrijwel geen crashes en geen safetycar maar door het gevecht van de topteams vooraan was het spanningsniveau echt hartslag 180! Een magistrale Verstappen en tactisch zeer sterk RB! Geven Mercedes een koekje van eigen deeg. De laatste 5 rondjes zat ik letterlijk op het puntje van de bank. Bij de inhaalactie van Max op Lewis volgde er een luidde 'YEAH COME ON" oerkreet (y). Misschien wel de allerbestte race van Max tot op heden. Ondanks dat er relatief weinig spectakel was geef ik deze race absoluut een 10. Spannend van begin tot einde!

Ivanov bedankt weer voor dit mooie overzicht :D

Terug
Bovenaan