Uitslag Formule 1 spelletje 2021: Azerbeidjzan, Baku

Ik geef deze race het cijfer:

• Totaal aantal stemmers
    12
  • Opiniepeiling gesloten .

Ivanov

Moderator

Wat.Een.Race! Hij leek vrij saai te worden, zeker na het spektakel in de kwalificatie, maar dan komt er toch sensatie! Dat Stroll crashde was niet zijn schuld, tyre failure is het goede Engelse woord ervoor. Max overkwam hetzelfde en toen leek de weg voor Lewis Hamilton helemaal vrij te liggen. Of rustig naar plek twee rijden en achttien punten in de tas stoppen of misschien hopen op meer? Of, optie 3: je plaatst een volstrekt mislukte aanval en scoort nul punten. Nul. Niets. Noppes. Max heeft nog steeds de leiding in het WK en als je goed kijkt zie je dat de tweede grote fout van Hamilton is dit jaar. In Imola schoot hij rechtdoor en had hij het geluk van een Wereldkampioen dat er een Code Rood kwam door de crash tussen zijn teamgenoten Bottas en Russell (vul zelf maar in voor welk jaar) dat hij de ronde achterstand weer mocht inlopen maar hier in Baku? Niets van dat alles. En er wordt gesproken over een knop die hij per ongeluk verkeerd gezet heeft; dat veranderd niets aan het kopje 'blunder van Hamilton.' En dat alles heeft het heerlijke effect dat Pérez prachtig wint, Vettel schitterend tweede wordt en Gasly fantastisch derde wordt. Gevolg: erg slechte scores in het spelletje, maar dat vinden we helemaal niet erg. Dat is altijd het gevolg van een onvoorspelbare race.

De uitslag:
Code:
1	Pensionada	21	Punten
1	Marvant	21	Punten
3	mrs daf-xf	17	Punten
4	Total Loss	15	Punten
4	Richie	15	Punten
4	Clocala	15	Punten
7	beretta	14	Punten
7	Ivanov	14	Punten
9	Nico GTR	13	Punten
10	opel-omega	11	Punten
11	Elaste	10	Punten
12	Guus Leferink	8	Punten

De tussenstand:
Code:
1	1	mrs daf-xf	163	Punten
2	2	Total Loss	160	Punten
3	3	Clocala	159	Punten
3	3	Richie	159	Punten
5	7	Marvant	150	Punten
6	8	Pensionada	149	Punten
7	6	Ivanov	148	Punten
8	5	opel-omega	146	Punten
9	8	beretta	142	Punten
10	10	Nico GTR	135	Punten
11	11	Guus Leferink	54	Punten
12	--	Elaste	10	Punten

Ik heb er niet veel meer aan toe te voegen Ivanov. Goed beschreven. Heb wel gemerkt dat WOEDE en blijdschap héél erg dichtbij elkaar liggen. Bij de herstart een seconde of 2 :LOL: .
Ik was echt pislink na het uitvallen van Max (normaal gesproken is een DNF funest voor het wereldkampioenschap). En bij een staande herstart wist ik gewoon, Lewis gaat er voorbij, 100%.... en dat bleek ook (ik was nog bozer!..........maar 2 seconde daarna niet meer ). Hele goeie race ook van Perez! En natuurlijk heel erg leuk voor Vettel en Gasly.
Ik heb de race een 8 gegeven. Spannende race opzich die Verstappen volledig domineerde. Het slot was natuurlijk bizar!

Dank weer voor het rekenwerk en mooie overzicht :D

Terug
Bovenaan