Het Formule 1 spelletje 2020: Portugal, Portimão.

Ivanov

Moderator

En weer twee weken voorbij. Twee weken waarin in Nederland veel gebeurde. Ik zou op dit moment bezig moeten zijn met het schrijven van het raceverslag en het persbericht van de Van Wezel Westfieldcup races op Zandvoort van gister, maar die races... die gingen dus niet door. Gelukkig denk ik dan wel aan dit spelletje, dat net als de F1 wel doorgaat. En naar Portugal alwaar exact 0% van het veld ervaring heeft en we dus een interessante race mogen verwachten.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...2: Vraag 1: Ferrari heeft het inmiddels wel gepresteerd, dus: gaat Williams in Q2 terecht komen? Ja of nee. Wederom: het maakt niet uit of het met één of beide auto's is. Vraag 2: Daniel Ricciardo flikte het in de GP van Eifel: podium en een tattoo voor zijn baas. Dus: gaat een andere team dan Red Bull/Mercedes/Ferrari op het podium komen? Ja of nee.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Ik ben nieuw op Twitter, dus geen idee wat dat zal doen. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post (of App of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 24 oktober 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 25 oktober 14:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 14:09u is ok, 14:10u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post. Bonusvraag 1 dient voor de start van de kwalificatie beantwoord te zijn, bonusvraag twee voor de start van de opwarmronde (15:00/14:10u)

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1958	Stirling Moss	GB	Vanwall
1959	Stirling Moss	GB	Cooper-Climax
1960	Jack Brabham	Aus	Cooper-Climax
1961 ~ 		
1983			
1984	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1985	Ayrton Senna da Silva	Bra	Lotus-Renault Turbo
1986	Nigel Mansell	GB	Williams-Honda Turbo
1987	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1988	Alain Prost	Fra	McLaren-Honda Turbo