Het Formule 1 spelletje 2020: Rusland, Sochi

Ivanov

Moderator

Even een weekje rust in een hectisch en onvoorspelbaar F1 seizoen. Er gebeurt van alles. een virus dat alles in de war schopt. Ferrari dat al voor de start van het seizoen bekend maakt dat Sebastian Vettel mag (moet) vertrekken, Ferrari dat het tempo totaal niet kan volgen. Pierre Gasly die met de Alpha Tauri een Grand Prix wint. Sergio Pérez die er bij RacingPoint/Aston Martin uitgeschopt wordt, nadat hij eerst nog (bijna) eigenhandig het hele team gered heeft van de ondergang. McLaren dat erg goed gaat. Ferrari dat Carlos Sainz aantrekt als vervanger voor Vettel in een tweejarige deal, wat meteen slecht nieuws is voor Antonio Giovinazzi. McLaren dat meteen reageert en Daniel Ricciardo bij Renault weghaalt... dat prompt ook beter gaat. En Max Verstappen die weer in dezelfde situatie zit bij Red Bull. Net niet snel genoeg. Maar de trein die F1 heet dendert verder. Sochi in Rusland is de volgende stop. Gaat Mercedes hier weer domineren. Nou, zeer waarschijnlijk wel. Daar zal niet zo veel aan veranderen. Max zal wel weer derde worden. Kan Bottas, die hier vaker goed gaat, dit keer wel Lewis pakken? Heeft RacingPoint na de klapper van Stroll in Toscane (eerlijk is eerlijk, niet zijn schuld) nog voldoende onderdelen om a ) überhaupt twee auto's op te bouwen en b ) voldoende van de upgrade onderdelen om c ) Stroll te voorzien en d ) Pérez te voorzien? Wie wordt dit keer team 3? McLaren? Renault? RacingPoint of toch Ferrari?

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...4: Vraag 1: Gaat Ferrari het lukken om in Q3 (het derde deel van de kwalificatie) te komen? Eén of beiden, maakt niet uit. Ja of nee. Vraag 2: Gaat er een niet Ferrari/Mercedes/Red Bull op het podium komen? (De RacingPoints worden in dit geval weer NIET meegerekend als Mercedes.) Ja of nee. Vraag 3: Gaat Ferrari überhaupt punten pakken dit weekend? Eén punt is genoeg... niet voor Ferrari, maar wel voor deze vraag. Ja of nee. Vraag 4, een stukje ingewikkelder. Wie wordt het derde team? Ik heb er een algoritme in Excel gemaakt dat de posities van de rijders in een gemiddelde gooit, naar een teamgemiddelde toe. Noem het derde team, maar dat kan dus eventueel ook Red Bull of Mercedes zijn, al lijkt dat laatste zeker onwaarschijnlijk.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Ik ben nieuw op Twitter, dus geen idee wat dat zal doen. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post (of App of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 26 september 14:00u Nederlandse tijd. 13:59u is op tijd, 14:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 27 september 13:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 13:09u is ok, 13:10u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
2014	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2015	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2016	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2017	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes
2018	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2019	Lewis Hamilton	GB	Mercedes

Toevoeging bij vraag 4: 1) als meerdere teams cijfermatig de derde zijn, tellen beide antwoorden. 2) als er een vrijdagrijder ingezet wordt, telt deze mee.

kwalificatie:

1) Bottas.
2) Hamilton.
3) Verstappen.
4) Albon.
5) Sainz.
6) Norris.
7) Ricciardo.
8) Perez.

Race = startopstelling.

Bonus:
1) Ja
2) Nee
3) Ja
4) Mclaren

start:
1.Hamilton
2.Bottas
3.Verstappen
4.Sainz
5.Albon
6.Ricciardo
7.Stroll
8.Leclerc

bonus: ja,nee,ja,Ferrari

Quali:

1. Bottas
2. Hamilton
3. Ricciardo
4. Verstappen
5. Pérez
6. Ocon
7. Vettel
8. Albon

Bonus 1: Ja.
Bonus 2: Ja
Bonus 3: Ja
Bonus 4: Red Bull Racing.

Bonus:
1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. Renault

Quali:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Ricciardo
4. Verstappen
5. Sainz
6. Perez
7. Norris
8. Ocon

Mijn verwachting voor de kwalificatie.
1 Hamilton
2 bottas
3 Verstappen
4 Perez
5 Ricciardo
6 Vettel
7 Stroll
8 Leclerc
Bonus =ja,nee,ja Renault.

Kwalificatie:

1. Bottas
2. Hamilton
3. Verstappen
4. Ricciardo
5. Albon
6. Sainz
7. Stoll
8. Vettel

Bonus:

1. Ja
2. Nee
3. Ja
4. Renault

Kwali :

1. Hamilton
2. Bottas
3. Sainz
4. Ricciardo
5. Verstappen
6. Perez
7. Ocon
8. Norris

Bonus :
Ja, Nee, Ja, Renault

Ivanov zei:
Voor ik het vergeet: Bonus 4 kan/mag worden ingevuld tot de start van de opwarmronde.

We hebben het toch puur over het behalen van punten in de race zelf of tel je ook de resultaten/posities uit kwali en vrije training mee?

Total Loss zei:
Ivanov zei:
Voor ik het vergeet: Bonus 4 kan/mag worden ingevuld tot de start van de opwarmronde.

We hebben het toch puur over het behalen van punten in de race zelf of tel je ook de resultaten/posities uit kwali en vrije training mee?

Nee, alles. VT1, VT2, VT3, Q1, Q2, Q3 en race.

Ivanov zei:
Total Loss zei:
Ivanov zei:

Nee, alles. VT1, VT2, VT3, Q1, Q2, Q3 en race.

Ah dus toch. Klonk me al veel te "ingewikkeld" voor alleen de race resultaten ;)

Race:

1. Hamilton (Verstappen pakt hem bij de start, maar de pure power van de Mercedes wint het uiteindelijk toch)
2. Bottas (pakt Hamilton ook bij de start (Ham naar P3) maar Bottas is de mindere rijder (of Ham is zo enorm goed) en Ham komt er weer langs)
3. Verstappen (pakt zijn winst in het begin van de race als hij voorbij Ham en een tijd voor de beide Mercedessen rijdt, daarna éénzame race)
4. Ricciardo (ik gun hem het podium (ook omdat zijn teambaas dan aan een tattoo moet), maar het gevecht met Pérez gaat het hoogtepunt van de race worden)
5. Pérez
6. Ocon (de Renaults zijn sneller)
7. Sainz (zei ik iets over het gevecht tussen Ricciardo en Pérez als hoogtepunt van de race? Ocon - Sainz - Norris doet anders ook goed mee om deze titel)
8. Norris

Bonus 2: Nee
Bonus 3: Ja, maar nipt 1 puntje
Bonus 4: RacingPoint

Race :

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Ricciardo
5. Perez
6. Sainz
7. Norris