Het Formule 1 spelletje 2020: Toscane, Mugello

Ivanov

Moderator

Het leek zo mooi voor Ferrari. Corona gooide heel veel door elkaar, maar langzaam maar zeker keert F1 terug naar wat voor normaal moet doorgaan. Niet één, niet twee maar zelfs drie (3!) Grand Prix in Italië. En dan is het zelfs nog zo mooi uitgemikt dat de GP van Toscane (op zo'n beetje het thuiscircuit van Ferrari) ook nog eens GP nummer 1000 is in de geschiedenis van het team. Wat een feestvreugde! Eh... nee. Want de Tifosi mogen er niet bij zijn. Dat is alleen niet het ergste. De Italiaans GP werd een drama voor de Scuderia. Sorry... Scuderia Ferrari. Die andere Scuderia (Alpha Tauri) deed het juist enorm goed en pakte een onverwachte (nou ja, één meneer in Finland had het podium goed gegokt en met een inzet van 20 cent een winst van zo'n 33.000 euro binnengehaald) overwinning. En nu, GP 1000 voor Ferrari. Wat zal er hier gebeuren? En kan Red Bull de teleurstelling afschudden? Kan en gaat Mercedes weer domineren?

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...4: Vraag 1: De roze Mercedessen lijken terrein te verliezen, de McLarens en Renault zijn ook al sneller. Maar toch: gaat er in Mugello een Mercedes 1-2-3-4 komen? Exacte volgorde maakt niet uit. Ja of nee. Vraag 2: Gaat Ferrari in het derde deel van de kwalificatie terecht komen? Dus daadwerkelijk door naar Q3, niet uiteindelijk 10e door gridstraf(fen). Eén of beiden, dat maakt niet uit. Vraag 3: Gaat er een ander team dan Mercedes, Ferrari of Red Bull op het podium komen? Ja of nee. Vraag 4: Gaan de Ferrari's de finish überhaupt wel halen? Ja of Nee. En dat is finishen en niet geklasseerd worden op ... ronden van de winnaar terwijl we de auto, rokend en al, hebben zien staan.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Ik ben nieuw op Twitter, dus geen idee wat dat zal doen. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post (of App of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 12 september 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 13 september 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek, Whatsapp of Twitter is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post, bericht of tweet staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
Tja...

kwalificatie:

1. Hamilton.
2. Bottas.
3. Verstappen.
4. Ricciardo.
5. Ocon.
6. Perez.
7. Albon.
8. Sainz.

Race = startopstelling.

Bonus:

1) Nee
2) Ja
3) Nee
4) Ja

start:
1.Bottas
2.Hamilton
3.Sainz
4.Verstappen
5.Norris
6.Sainz
7.Perez
8.Ricciardo

bonus: nee,nee,nee,ja

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Sainz
5. Ricciardo
6. Norris
7. Perez
8. Gasly

Bonus 1) nee
Bonus 2) nee
Bonus 3) nee
Bonus 4) ja

Quali:

1. Bottas
2. Verstappen
3. Hamilton
4. Gasly
5. Leclerc
6. Albon
7. Ocon
8. Kvyat.

Tja, dat komt er uit de cijfertjes...

Bonus 1: Nee
Bonus 2: Ja
Bonus 3: Nee
Bonus 4: Ja.

Mijn verwachting voor de kwalificatie.
1 Hamilton
2 Bottas
3 Verstappen
4 Stroll
5 Perez
6 Albon
7 Leclerc
8 Gasly
Bonus Ja,Ja,Nee en Ja.

Kwali :

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Ricciardo
5. Ocon
6. Gasly
7. Perez
8. Albon

Bonus : Nee, Ja, Nee, Ja

Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Albon
5. Stroll
6. Gasly
7. Ricciardo
8. Perez

Bonus:

1. Nee
2. Ja
3. Nee
4. Nee

Hmm... In eerste instantie was het werken met de cijfers me niet zo goed bevallen. Maar aan de andere kant valt het me niet tegen, ik had voor de kwalificatie een ergere score verwacht. Leclerc had ik goed en hoever Gasly gekomen zou zijn als hij niet in Q1 gestrand was weet niemand.

Race:
1. Verstappen (bandenfluisteraar Max gaat de Mercedessen onder druk zetten. Die oververhitten hun banden en moeten 1) eerder stoppen of 2) vaker stoppen of 3) het tempo terugschroeven of 4) 1-2-3 samen)
2. Bottas (is het hele weekeind al sneller dan Hamilton, alleen de gele vlaggen door Ocon voorkwamen een Pole)
3. Hamilton
4. Albon (voor hem een goede race, resultaattechnisch gezien. Racetechnisch: ver achter de top 3, ver voor de nr. 5)
5. Pérez (die zoekt nog een stoeltje voor 2021)
6. Stroll (eigenlijk een 'Albon'. Op afstand achter Pérez, ruim voor de nr. 7)
7. Leclerc
8. Ricciardo (verliest in het begin te veel tijd om Leclerc nog te kunnen pakken)

Race:

1. Hamilton (Mercedes heeft een snellere racepace)
2. Bottas (mag Hamilton niet aanvallen)
3. Verstappen (kan net niet voldoende druk uitoefenen op de mercedessen + inhalen is lastig)
4. Albon (wordt een saaie race voor hem, mits de start goed gaat)
5. Stroll (outperformed Perez op het moment)
6. Ricciardo (komt altijd wel naar voren)
7. Perez (Heeft wat te bewijzen en maakt daarom ergens een keer een fout wat hem tijd gaat kosten)
8. Leclerc (wordt weer een zware dag voor Scuderia)

Terug
Bovenaan