Het Formule 1 spelletje 2020: Oostenrijk, Red Bull Ring

Ivanov

Moderator

Het heeft een beetje langer geduurd dan eigenlijk de bedoeling was, maar F1 is terug. Hopelijk. We weten helemaal niets. Alleen dat Honda als een malle heeft doorgewerkt aan de powerunit én dat het gaat regenen dit weekeind. Wie durft er een gok te nemen en een andere naam dan Max Verstappen op te schrijven voor pole en winst?

Denk allemaal ook aan de seizoensvragen, die kunnen nog tot de start van de GP van Bahrein Steiermark beantwoord worden. Of welke race dan ook de tweede zal zijn.

Maar goed... Graag jullie voorspellingen voor de top 8 van de startgrid, dus na alle straffen en terugzettingen, en de race. Nogmaals : De FIA heeft in haar onmetelijke wijsheid besloten om de puntentelling overhoop te gooien en alle resultaten uit het verleden per meteen in de prullenbak te deponeren. De waarde van een overwinning in de jaren 70 was 9 punten en de kans dat je na een ongeluk niet meer wegwandelde. Nu behaal je met een 5e plaats al meer punten... Aangezien ik het er niet mee eens ben ga ik gewoon verder met het spelletje onder de "oude" vlag. Ik ga dus verder met de top acht van de startgrid. En dan de bonusvragen...2. Vraag 1: Gaat de race überhaupt door? Ja of nee, te beantwoorden voor... laten we zeggen de start van de eerste vrije training op vrijdag. Mocht er voor die tijd een antwoord zijn... dan geldt dat. Vraag 2: Gaat er dit keer een keer een auto... nou ja, rijder van niet Mercedes/Ferrari/Red Bull op het podium komen. Ja, vorig jaar stonden de Toro Rosso's elk een keer op het podium, maar dat was niet in een 'gewone' race.

Jullie kunnen jullie voorspelling doen via dit topic, via PM, via e-mail(forumivan@hotmail.com en ik beloof tijdig mijn junkmailbox te bezoeken), via SMS naar 0615-550333. De SMS optie is weer beschikbaar en er is nu zelfs de optie Whatsapp die ik ook nog eens als programma op mijn computer heb staan dus nog beter bereikbaar! Daarnaast heb ik een nieuwe telefoon waar Twitter nu op draait: @FormuleAw. Probeer ook de #AWF1spel. Ik ben nieuw op Twitter, dus geen idee wat dat zal doen. Doe wijzigingen altijd via een nieuwe post (of App of tweet), als ik namelijk zie dat je een complete voorspelling doet(quali en race) en je past je racevoorspelling aan, dan kan ik nu niet zien dat het alleen de race voorspelling is. Het is namelijk erg makkelijk om dan net een paar namen op een andere plek te zetten, zeker als je de qualificatieuitslag al weet. Daarbij controleer ik niet of er hernieuwde wijzigingen gedaan worden, ik zie een post met een voorspelling, en die staat dan! Ook al verander je het drie minuten nadat ik het gezien heb naar een voorspelling die op alle 8 plaatsen goed blijkt te zijn, die telt dan niet mee! Zet er ook duidelijk bij of je voorspelling voor de qualificatie of de race is!

De voorspelling/verwachting voor de kwalificatie moet binnen zijn op zaterdag 4 juli 15:00u Nederlandse tijd. 14:59u is op tijd, 15:00u is te laat. Voor de race geldt zondag 5 juli 15:10u (uiteraard ook Nederlandse tijd). 15:09u is ok, 15:10u te laat. De servertijd van AutoWeek is hierbij leidend, dat is de tijd die er bij jouw post staat en die geldt. Misschien is het overbodig om te melden, maar je mag je voorspelling zo vaak als je wilt veranderen, als het maar voor het begin van de betreffende sessie is én in een nieuwe post.

En wie wonnen er in het verleden:
Code:
1964	Lorenzo Bandini	Ita	Ferrari
1965 ~ 
1969			
1970	Jacky Ickx	Bel	Ferrari
1971	Joseph Siffert	Zwi	BRM
1972	Emerson Fittipaldi	Bra	Lotus-Ford
1973	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1974	Carlos Reutemann	Arg	Brabham-Ford
1975	Vittorio Brambilla	Ita	March-Ford
1976	John Watson	GB	Penske-Ford
1977	Alan Jones	Aus	Shadow-Ford
1978	Ronnie Peterson	Zwe	Lotus-Ford
1979	Alan Jones	Aus	Williams-Ford
1980	Jean-Pierre Jabouille	Fra	Renault Turbo
1981	Jacques Laffite	Fra	Ligier-Matra
1982	Elio de Angelis	Ita	Lotus-Ford
1983	Alain Prost	Fra	Renault Turbo
1984	Niki Lauda	Oos	McLaren-TAG Turbo
1985	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1986	Alain Prost	Fra	McLaren-TAG Turbo
1987	Nigel Mansell	GB	Williams-Honda Turbo
1988 ~ 			
1996			
1997	Jacques Villeneuve	Can	Williams-Renault
1998	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
1999	Eddie Irvine	GB	Ferrari
2000	Mika Häkkinen	Fin	McLaren-Mercedes Benz
2001	David Coulthard	GB	McLaren-Mercedes Benz
2002	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2003	Michael Schumacher	Dui	Ferrari
2004 ~ 			
2013			
2014	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2015	Nico Rosberg	Dui	Mercedes
2016	Lewis Hamilton	GB	Mercedes
2017	Valtteri Bottas	Fin	Mercedes
2018	Max Verstappen	Ned	Red Bull Racing-TAG Heuer
2019	Max Verstappen	Ned	Red Bull Racing-Honda

Ik knal hem er direct in, onderbuikgevoel :D

Startopstelling:

1 - Hamilton
2 - Leclerq
3 - Bottas
4 - Verstappen
5 - Vettel
6 - Perez
7 - Albon
8 - Sainz

Bonus 1: Ja
Bonus 2: Nee

Startopstelling:

1. Verstappen.
2. LeClerc.
3. Hamilton.
4. Bottas.
5. Vettel.
6. Albon.
7. Perez.
8. Sainz.

Race = startopstelling.

Bonus:
1) ja
2) nee

Bonus beide ja.

Kwalificatie:
1 Hamilton
2 Verstappen
3 Bottas
4 Albon
5 Perez
6 Leclerc
7 Sainz
8 Vettel

Voorlopig:

1. Hamilton
2. Bottas
3. Verstappen
4. Pérez
5. Norris
6. Sainz
7. Ricciardo
8. Vettel.

Bonus 1: ja.
Bonus 2: ja.

Mijn verwachting voor de kwalificatie =gelijk aan de laatste vrije training.
Race gelijk aan de kwalificatie.
Bonus Ja,Nee.

Kwalificatie:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas
4. Leclerc
5. Vettel
6. Perez
7. Albon
8. Stroll

Bonusvraag 2: Nee

Standaard voorspelling voor het seizoen:

- Uitslag VT3 is kwalificatieovoorspelling
- Uitslag kwalificatie is de racevoorspelling
- Eerste antwoord bij elke bonusvraag

Race:

1. Hamilton
2. Verstappen
3. Bottas 3.0
4. Albon
5. Norris
6. Leclerc
7. Perez
8. Sainz

Voor mij net als Clocala mocht ik het eens vergeten:

Standaard voorspelling voor het seizoen:

- Uitslag VT3 is kwalificatieovoorspelling
- Uitslag kwalificatie is de racevoorspelling
- Eerste antwoord bij elke bonusvraag

Voor morgen de race:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Albon
5. Norris
6. Perez
7. Leclerc
8. Sainz

Verstappen morgen hele goede kans om te winnen gezien het starten op de gele band! Goede strategie. (y)

Marvant heeft mij gister de bonusvragen nog doorgegeven, maar ik had geen tijd om het te plaatsen: Ja en nee.

Race:

1. Verstappen
2. Hamilton
3. Bottas
4. Pérez
5. Albon
6. Sainz
7. Norris
8. Stroll

Bonus 2: nee.

Aanpassing Race ( Hamilton toch een grid Penalty )

1. Verstappen
2. Bottas
3. Hamilton
4. Albon
5. Leclerc
6. Norris
7. Perez
8. Sainz

De uitslag zal komen, was gister druk. We hebben net een nieuwe woning en dan moet er veel geregeld worden.

Ivanov zei:
Staat genoteerd, maar wat bedoel je hiermee?

Ik heb me bedacht. Wat ik eigenlijk bedoelde is niet logisch.
Ik verander het naar "Ja" als antwoord op elke bonusvraag.
Is het een open vraag, heb ik pech.

Terug
Bovenaan