Ferrari Roma | Nieuw: Spider

A

Anoniem

Guest
ferrari-roma.jpg

ferrari-roma.jpg

ferrari-roma.jpg

ferrari-roma.jpg

QoLIcCi.png

Wallpapers en alle info: https://www.netcarshow.com/ferrari/2020-roma/

Mooie, chique, ingetogen GT (y)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow, dat is voor het eerst sinds de 550 Maranello (en ja, dat is al een poosje geleden...) dat ik een nieuwe Ferrari écht mooi vind! (y)

Deze is haast minimalistisch voor Ferraribegrippen. Achterkant wel een stuk sterker dan de voorkant, maar dat is mijns inziens wel vaker zo bij Ferrari's met de motor voorin, lijkt haast een bewuste keuze. Fraaie auto sowieso!

Schitterend interieur vooral!(y) Buitenkant ook fraai al had ik liever de achterlichten uit één geheel gezien en een echte Ferrari hoort natuurlijk rood te zijn!:)

Heel aparte mengelmoes m.i. Achterkant is Porsche, zijkant AM Vantage/Mercedes AMG GT, en schuin van voren meen ik er wat nieuwe Supra in te zien. Of ik 'm mooi vind ben ik nog niet over uit.

Interieur is wel erg fraai.

Mooi model, strak, geen frutsels. Maar wat doet dat schermpje voor de knieën van de passagier? Bedient dat zaken die de chauffeur niet mag doen?

Doe mij dan maar een Portofino. De naam Roma kan echt niet trouwens. Waar ik vroeger woonde kwam in de buurt 1x per jaar een maand een Roma-zigeunerfamilie langs. Dan was er 1 maand een enorme inbraakgolf in huizen en auto's en na vertrek keerde de rust weer terug. Maar de -toen al- politiek correcte politie legde geen enkel verband.

Dit is geen Teutonia, dus houd al dat antiziganisme, antisemitisme, fascisme en aankondiging van cultuuroorlogen, de naderende ondergang en andere irrationele, onsamenhangende en verontrustende praat, diepgaande afgunst, chagrijn, doemdenken, minachting en generaliseringen maar lekker daar. Kunnen we hier over auto's praten. Roma is naast een volk dat door de nazi's deels is uitgemoord (eenvierde ofwel 500.000 Roma en Sinti) overigens ook de hoofdstad van Italië, het geboorteland van Ferrari, die ongeveer 2,9 miljoen mensen telt en als een bijzonder fraaie historische stad kan worden beschouwd waar de Italianen trots op mogen zijn.

Vind het een interessante auto, die Ferrari Roma. Heb het idee naar een mix tussen een Jaguar F-Type of Aston Martin en een Ferrari te kijken. Vind de neus en achterkant erg fraai, de harmonie tussen voor- en achterkant vind ik een beetje bijzonder. De zijkant is voor een Ferrari opmerkelijk rustig. Een perfect ontwerp vind ik het zeker niet, maar perfectie is vaak ook maar saai, de Italiaans design excelleert toch vaak door het imperfecte. Ben erg benieuwd hoe de auto in het echt overkomt.

Hou jij je maar liever bij je Chinese meuk. Die Roma heeft juist erg weinig stijlkenmerken wat een Ferrari een Ferrari maakt. En over de naam gesproken...er is ook geen Volkswagen Wolfsburg of Bonn, of een DAF Amsterdam.

"minachting" ... FH163500 (nooit van gehoord..) valt lekker snel door de mand

ferrari-roma-le-foto-live.jpg

Meer foto's: https://www.motor1.com/news/382272/ferrari-roma-live-debut-photos/

Op hun eigen website staan ook nog paar foto's, o.a van de uitklapbare spoiler: https://www.ferrari.com/en-EN/auto/ferrari-roma

Op deze foto's komt de auto aanzienlijk beter uit de niet-rode verf! Een echte Italiaan, dus geen perfecte (saaie) schoonheid, maar wulps en intrigerend. Doet mij er maar één. Dan klaag ik niet over dat opklapspoilertje dat de mooie lijnen spoilt, en het interieur dat mij qua vormgeving meer aan een Honda of Corvette doet denken -ik zie liever die technisch-functionele interieurs van de andere Ferrari's, het maakt allemaal niet meer uit!

FH163500 zei:
Hou jij je maar liever bij je Chinese meuk. Die Roma heeft juist erg weinig stijlkenmerken wat een Ferrari een Ferrari maakt. En over de naam gesproken...er is ook geen Volkswagen Wolfsburg of Bonn, of een DAF Amsterdam.
Portofino is ook een plaatsnaam, net als Maranello en Modena. Je zou haast zeggen dat Ferrari wel vaker haar modellen naar een plaats in Italië vernoemt...

Maar als er straks een Ferrari Sinti uitgebracht wordt neem ik deze theorie natuurlijk terug ;)

Curlew zei:
"minachting" ... FH163500 (nooit van gehoord..) valt lekker snel door de mand

Dat stukje kon het daglicht kennelijk niet verdragen, vind het wel een leuk tegeltje eigenlijk. Leuk om in mijn hoogbejaarde Hyundai te hangen. "Jij zal in ieder geval nooit een Ferrari bezitten. Ik heb er een aantal gehad. Jouw mening over Ferrari is totaal niet relevant." :LOL:

Maar goed, er zijn inderdaad genoeg Ferrari's en andere auto's vernoemd naar plaatsnamen. Seat stond erom bekend: Marbella, Toledo, León, Arosa (Vilagarcía de Arousa), Ibiza, Córdoba, Altea, Ronda en misschien omdat Granada al door Ford was gebruikt, werd er maar gekozen voor Alhambra. Er is echter nooit een Seat Madrid of Barcelona geweest. Mijn theorie is dat autofabrikanten liever de rivaliteit tussen de grootste steden ontlopen. Alfa Romeo wilde de kleinste hatchback oorspronkelijk Milano noemen, naar de geboortegrond van Alfa, maar daar stoken ze in Turijn, waar de hatchback gebouwd zou gaan worden, een stokje voor. Zo ontstond de naam MiTo (Milano Torino). Iedereen blij.

Dat Ferrari wel kiest voor de naam Roma en niet voor een veilige naam van een Italiaans stadje, dorpje of eiland is op zich opmerkelijk, maar de klandizie van dat merk zal er vermoedelijk minder moeite mee hebben.

De Wolfsburgers en alle Duitsers kunnen trots zijn op Volkswagen, echter zijn zowel de naam als de stad zelf verder bepaald niet tot de verbeelding sprekend.

Ford had ook al een Torino. En een Capri. Er is niet zoveel beschikbaar. Sorrento is KIA, Venezia en Napoli hebben wellicht wat rare associaties. Roma is een veilige keus. Ik blijf die hoge middentunnel onhandig vinden. Parkeren Ferrari-bezitters nooit op plekken waar ze maar aan één kant kunnen uitstappen?

Ik blijf die hoge middentunnel onhandig vinden. Parkeren Ferrari-bezitters nooit op plekken waar ze maar aan één kant kunnen uitstappen?

Dan laat je eerst de passagier uitstappen en parkeer je vervolgens andersom in. Ik heb dit werkelijk nog ooit als argument gehoord.

Assenaar zei:
Ik blijf die hoge middentunnel onhandig vinden. Parkeren Ferrari-bezitters nooit op plekken waar ze maar aan één kant kunnen uitstappen?

Ik vrees dat de Roma op dit onderdeel keihard verslagen gaat worden door de Skoda Octavia in de eerste de beste vergelijkingstest.

De naam is idd wel beetje apart. Roma staat ook buiten onze landsgrenzen synoniem voor...............oei, lange tenen.

Een auto als deze is ook heel geschikt om mee te flaneren, in welgevormd gezelschap. Ik had visoenen van een dwalende Italiaanse rechterhand (geen pook meer ten slotte) naar een gewillige dij, en dan zit zo'n muur toch lelijk in de weg. Maar ach, ik kan zoiets toch niet betalen ...

Ach Rutger DC, ik heb mijn tekst aangepast maar niet omdat ik dingen schrijf die het daglicht niet zouden kunnen verdragen. Maak je daar maar geen zorgen over. Maar ik zal mij niet meer met topics bemoeien waar jij op post. Laat ik maar de verstandigste zijn, ik weet wel beter. Ik zie je misschien wel bij de Ferrari dealer op 22 november aanstaande wegens de introductie van de F8 Tributo of ben je daar niet voor uitgenodigd?

Wat een raar ding, lijkt wel een mix van een Jaguar f type, McLaren en een Aston Martin.
Maar. Misschien valt t in het echt mee.

Wat een arrogantie. Waarom zo uit de hoogte? Zeker een "nieuwe rijke".. die voelen zich al snel beter dan anderen. Vaak nog met een ontzettend lelijk, kitscherig huis in de Vinkeveense Plassen

Had laatst wel een uitnodiging voor de opening van een nieuwe Plus-supermarkt. Voelde me buitengewoon vereerd, net als tienduizenden anderen ongetwijfeld. Maar alle gekheid op een stokje, vond dit bericht destijds niet zo verstandig. Ik druk echt niet zo snel op die melding-knop, maar als je het als volwassen man nodig vindt om via PM intimiderende berichtjes te sturen is voor mij de grens wel bereikt. Hou het een beetje fatsoenlijk en redelijk. Verder ben ik niet erg onder de indruk van je ex-Ferrari's en uitnodigingen voor introducties, al dat bezit interesseert mij niet zo, maar ik gun het je van harte Steven. Ik zou zeggen; geniet van je rijkdom, koester je 'zegeningen', oordeel wat minder snel over het onbekende of ga ermee in gesprek en bekijk de wereld eens wat positiever. We hebben het met zijn allen best heel goed in dit land, zelfs al is die Ferrari Roma niet voor iedereen weggelegd, en de meesten proberen er het beste van te maken, zelfs die vermaledijde politici. Een Ferrari 365 GT4 2+2/400/412 is een van mijn favoriete auto's, de 456 GT en 612 Scaglietti vind ik ook erg mooi en begeerlijk. Wie weet zal ik er ooit een bezitten, wie weet ook niet.

Wat een ongezelligheid hier, en ik wil alleen maar weten of deze Ferrari ook geschikt is om de woonwagen te trekken...:(

D Elzinga zei:
Wat een ongezelligheid hier, en ik wil alleen maar weten of deze Ferrari ook geschikt is om de woonwagen te trekken...:(

Sinds die gebeurtenissen in Oss richt Ferrari zich tegenwoordig op andere markten. :confused:

Zou eigenlijk Daytona II moeten heten; heeft ie nog het meest weg van. Hieronder de 365 GTB, bijgenaamd Daytona.

4748655872_ff6b52fe53_b.jpg

ferrari_daytona_71_verde.jpg

straatos zei:
Zou eigenlijk Daytona II moeten heten; heeft ie nog het meest weg van. Hieronder de 365 GTB, bijgenaamd Daytona.
Dat mocht die willen. De Daytona is pure kunst. De Roma daarentegen kan ik niet zo goed plaatsen.

Nieuwe foto's:

rSOn6Mh.jpg

wA3L18u.jpg

Jy0H567.jpg

yYh69gt.jpg

dptfu8j.jpg

uXtgVSp.jpg

HPR4g8y.jpg

Alle foto's: https://www.netcarshow.com/ferrari/2020-roma/

Nog niets meegekregen van dit nieuwe model, maar het ziet er verdomd strak uit
Ik moest ook echt even in mijn geheugen graven om hier iets van te herinneren!
Strakke vormgeving, bijna on-Ferrari. Voorkant krijg ik wat AM/Honda CRZ-gevoelens bij, maat dat komt vooral door de wat hangende neus met laaggeplaatste koplampen.

Schitterende auto. Dit vond ik wel een aardig filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=m85wNWqDO_4

Ik heb hier met veel plezier naar gekeken. Prachtige beelden en leuk gepresenteerd.
https://www.youtube.com/watch?v=xv16ZVsgIWU

Dat met die naam is een tegenvaller, in het italiaanse spraakgebruik zijn er zoveel andere mogelijkheden die dan ook nog mooi klinken.

Als je iemand Roma noemt dan ist het een zigeuner, tenminste in de duitse taal. Nu was er laatst een fabrikant die had "Zigeunersauce" in zijn aanbod. Heeft hij nu een andere naam gegeven, leek hem verstandiger. Ook het woord "Neger" mag je niet niet zeggen, dat is nu "ein Schwarz-afrikaner. Ook de bekende "Mohrenkopf" (negerzoen) is nog een thema. En ga zo maar door........

Sjonge jonge wat een gepijp om die naam zeg. Komen ze eens een keer met iets wat iedereen gewoon uit kan spreken is het wéér niet goed..

Mooie auto, zo'n GT Ferrari doet me altijd veel meer dan dat hypersport spul (y)

rw54 zei:
Dat met die naam is een tegenvaller, in het italiaanse spraakgebruik zijn er zoveel andere mogelijkheden die dan ook nog mooi klinken.

Als je iemand Roma noemt dan ist het een zigeuner, tenminste in de duitse taal. Nu was er laatst een fabrikant die had "Zigeunersauce" in zijn aanbod. Heeft hij nu een andere naam gegeven, leek hem verstandiger. Ook het woord "Neger" mag je niet niet zeggen, dat is nu "ein Schwarz-afrikaner. Ook de bekende "Mohrenkopf" (negerzoen) is nog een thema. En ga zo maar door........
Bizar inderdaad. Terwijl Ferrari altijd de goede gewoonte had haar modellen te noemen naar beroemde Italiaanse steden... :T

Mooie ouwe engelse kakkert Harry Metcalfe rijdt met de Roma. Wat een fantastisch mooi ding is het toch...

https://www.youtube.com/watch?v=bpclpbDmHsw

Absoluut, wat blijft dit een ontzettend begeerlijke Ferrari.
Ik ben echt blij om te zien dat Ferrari de wat genuanceerde kant op is gegaan met deze auto. De andere modellen zijn mij veel te expliciet.
En nee, een Roma is ook niet subtiel, maar die past m.i. beter in het rijtje 360/550: stuk voor stuk ijzersterke designs.

Persoonlijk vind ik dat ze beter een neus als die van de 812 Superfast hadden kunnen nemen en die aanpassen naar iets subtielers.

Jay DoubleYou zei:
Persoonlijk vind ik dat ze beter een neus als die van de 812 Superfast hadden kunnen nemen en die aanpassen naar iets subtielers.
Ferrari hoeft wat mij betreft geen familiegezicht te krijgen, en ik vind die neus de Roma toch een beetje dat eigenwijze geven wat (goed) Italiaans design altijd kenmerkt.

En eens met Magistrat, fijn om weer eens een Ferrari te zien met wat rustiger lijnen, deze is natuurlijk ook bedoeld als GT dus dat was waarschijnlijk ook wel de bedoeling. Maar de meer hardcore Ferrari's beginnen er onderhand ook wel echt een beetje raar uit te zien. De Tributo, de 812, de SF90, allemaal een overdaad aan flapjes, gaten en extreme vormen, en een playstation-achtig interieur. Allemaal modellen die wat mij betreft een aanzienlijke mooiere voorganger (igv de SF90 de LaFerrari?) hadden.

Terug
Bovenaan