A
Anoniem
Guest
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Portofino is ook een plaatsnaam, net als Maranello en Modena. Je zou haast zeggen dat Ferrari wel vaker haar modellen naar een plaats in Italië vernoemt...FH163500 zei:Hou jij je maar liever bij je Chinese meuk. Die Roma heeft juist erg weinig stijlkenmerken wat een Ferrari een Ferrari maakt. En over de naam gesproken...er is ook geen Volkswagen Wolfsburg of Bonn, of een DAF Amsterdam.
Curlew zei:"minachting" ... FH163500 (nooit van gehoord..) valt lekker snel door de mand
Ik blijf die hoge middentunnel onhandig vinden. Parkeren Ferrari-bezitters nooit op plekken waar ze maar aan één kant kunnen uitstappen?
Assenaar zei:Ik blijf die hoge middentunnel onhandig vinden. Parkeren Ferrari-bezitters nooit op plekken waar ze maar aan één kant kunnen uitstappen?
FH163500 zei:Ik zie je misschien wel bij Ferrari Kroymans op 22 november aanstaande wegens de introductie van de F8 Tributo of ben je daar niet voor uitgenodigd?
D Elzinga zei:Wat een ongezelligheid hier, en ik wil alleen maar weten of deze Ferrari ook geschikt is om de woonwagen te trekken...![]()
Dat mocht die willen. De Daytona is pure kunst. De Roma daarentegen kan ik niet zo goed plaatsen.straatos zei:Zou eigenlijk Daytona II moeten heten; heeft ie nog het meest weg van. Hieronder de 365 GTB, bijgenaamd Daytona.
Ik moest ook echt even in mijn geheugen graven om hier iets van te herinneren!Nog niets meegekregen van dit nieuwe model, maar het ziet er verdomd strak uit
Bizar inderdaad. Terwijl Ferrari altijd de goede gewoonte had haar modellen te noemen naar beroemde Italiaanse steden... :Trw54 zei:Dat met die naam is een tegenvaller, in het italiaanse spraakgebruik zijn er zoveel andere mogelijkheden die dan ook nog mooi klinken.
Als je iemand Roma noemt dan ist het een zigeuner, tenminste in de duitse taal. Nu was er laatst een fabrikant die had "Zigeunersauce" in zijn aanbod. Heeft hij nu een andere naam gegeven, leek hem verstandiger. Ook het woord "Neger" mag je niet niet zeggen, dat is nu "ein Schwarz-afrikaner. Ook de bekende "Mohrenkopf" (negerzoen) is nog een thema. En ga zo maar door........
Ferrari hoeft wat mij betreft geen familiegezicht te krijgen, en ik vind die neus de Roma toch een beetje dat eigenwijze geven wat (goed) Italiaans design altijd kenmerkt.Jay DoubleYou zei:Persoonlijk vind ik dat ze beter een neus als die van de 812 Superfast hadden kunnen nemen en die aanpassen naar iets subtielers.