Renault Captur II

Gepost door Joop Passchier 
Re: Renault Captur II
25-01-2020 15:19
Dank voor de reactie,.
Heb begin januari mijn Megane IV 2016 ingeruild voor een Captur Intens 130 GPF , maar na een proefrit met de Captur kun je nog niet veel zeggen, de tijd zal het leren, maar eerste indruk was goed!

Zag zojuist de nieuwe Captur in deze witte kleur. Ik had nog niet echt een uitgesproken mening over deze auto maar ik vond hem echt wel tof! Dat 'knikje' in de koplampen vind ik wel storen maar de rest oogde stoer en ook een beetje chique. Totaal anders dan de bejaardenauto dat het eerst was (maar wel een grote doelgroep dus zag het niet als iets negatiefs). De Clio vind ik ook zeer geslaagd, veel meer auto dan voorheen. Alleen als ik 'm van voren zie denk ik elke keer dat het een Megane is. Iets meer onderscheidt was wel wenselijk geweest

Renault Clio en Captur nu ook met LPG-installatie verkrijgbaar
Autonieuws • 11 maart 2020 • Tekst: Bob Kroese

Renault presenteert de LPG-versies van de nieuwe Clio en Captur. Beide modellen zijn uitgerust met 100 pk TCe-motor, die zowel op LPG als benzine werkt.

Renault voegt een LPG-uitvoering toe aan het aanbod van de nieuwe Clio en Captur. De 100 TCe Bi-Fuel is voorzien van LPG-installatie, waarmee je goedkoper kunt rijden. Volgens Renault ligt het omslagpunt al bij 5.000 kilometer per jaar. De eerste winst pak je al bij de aanschaf, want de LPG-varianten zijn door de lagere CO2-belasting 300 euro goedkoper dan de TCe 100-benzineversies.

De 100 pk sterke driecilinder turbomotor kan zowel op benzine als LPG rijden en is op verschillende punten aangepast. Het vermogen is echter exact gelijk aan dat van de benzineversie, terwijl de CO2-uitstoot 8 procent lager ligt. Voor de Clio geeft Renault 93 g/km op en voor de Captur 107 g/km.

De Clio Bi-Fuel is verkrijgbaar in de uitvoeringen Zen en Intens, wat betekent dat de uitrusting minimaal bestaat uit airconditioning, led-koplampen, een multimediasysteem met 7 inch touchscreen, 16 inch lichtmetalen wielen en diverse rijhulpsystemen. De Captur met LPG-installatie is er daarnaast ook in de basisversie Life, waarmee dat meteen de voordeligste uitvoering in het assortiment is.

De prijzen van de Clio en Captur 100 TCe Bi-Fuel vind je hieronder in de tabel. De Clio verschijnt deze maand al bij de dealers, de LPG-versie van de Captur volgt in mei.

Prijzen Captur 100 TCe Bi-Fuel
100 TCe Life € 21.790
100 TCe Zen € 23.690
100 TCe Intens € 25.690

Bron: [www.autokopen.nl]

Begin dit jaar trok Renault in één soepele beweging het onthullingsdoek van twee geëlektrificeerde modellen: de Clio en Captur E-Tech. Waar de E-Tech-variant van de Clio een hybride-aandrijflijn heeft, is Captur E-Tech een plug-in hybride. Renault laat nu weten hoe groot de spaarpot van gewilligen moet zijn om een exemplaar te kunnen aanschaffen.

De Captur E-Tech is Renault's eerste auto met een plug-in hybride aandrijflijn. Het systeemvermogen van de Captur E-tech bedraagt 160 pk. Volledig elektrisch moet de Captur zo’n 65 kilometer kunnen afleggen. De Captur E-Tech is verkrijgbaar in vier uitvoeringen. De prijzen beginnen bij €33.290 voor de Intens-versie. De Edition One mag vanaf €35.490 mee naar huis. Deze Edition One krijgt net als bij de topversie van de Clio een groter scherm met een diameter van 9,3-inch. De wielen zijn 18 inch groot en ook de Captur krijgt rondom parkeerhulp met daarbij een camera. De prijzen voor de Série Limitée E-Tech en Initiale Paris volgen binnenkort nog.

Beide Renaults zijn per direct te bestellen. Na de zomer start het Franse merk met de levering.

Bron: [www.autoweek.nl]

Ter vergelijking: de Kia XCeed PHEV is er vanaf €35.495, de Niro PHEV vanaf €36.195 (maar momenteel geeft Kia 4.000 euro korting op beide types, waardoor de prijzen tijdelijk lager uitvallen), de Ford Kuga PHEV (2.5) die een klasse hoger opereert vanaf (eveneens) €36.195.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.