A
Anoniem
Guest


















Huidige


Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/01/2020-ford-explorer-debuts-less-weight-new-rwd-platform/
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Aan de 3,0-liter V6 EcoBoost-motor met 350 pk koppelt Ford een 100 pk sterke elektromotor. De stekkeropening van het lithium-ion-accupakket met een capaciteit van 13,1 kWh zit in het voorspatbord verstopt. Het gecombineerde vermogen komt neer op 450 pk met 840 Nm trekkracht. Enkel elektrisch komt de Explorer 40 kilometer ver. De zevenpersoons SUV kan ongeveer 2.500 kilogram trekken. De Explorer Plug-In Hybrid zou een fabrieksverbruik van 3.4 liter op 100 kilometer hebben en heeft een CO2-uitstoot van 78 g/km. Verdere specs zijn vooralsnog onbekend. In het begin van volgend jaar maakt de Explorer PHEV zijn Europese en Nederlandse opwachting!
[size=medium]Ford Explorer maakt oversteek naar Europa[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 3 april 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Ford presenteert de Explorer Plug-in Hybrid en geeft daarmee het startsein voor de oversteek van de SUV naar Europa. De auto komt in de eerste helft van 2020 naar Nederland.
Ford haalt de Explorer naar Europa. De grote SUV komt boven de Edge in het assortiment, is meer dan 5 meter lang en biedt plaats aan zeven personen. Om de auto af te stemmen op de wensen van de Europese automobilist introduceert het merk een plug-in hybride aandrijflijn, waarmee het verbruik en de CO2-uitstoot binnen de perken blijven. Ford geeft een brandstofverbruik op van 3,4 l/100 km (1 op 29,4) en een CO2-uitstoot van 78 g/km. Dat laatste cijfer is in Nederland belangrijk om de BPM-belasting binnen de perken te houden, waardoor de Explorer gunstig geprijsd kan worden.
Het vermogen van de Explorer Plug-in Hybrid is indrukwekkend: 450 pk. En dan hebben we het nog niet eens over het koppel van maar liefst 840 Nm. Verantwoordelijk hiervoor zijn een elektromotor en een 3.0 V6 EcoBoost benzinemotor. Het geheel is gekoppeld aan een tientraps automatische versnellingsbak. De elektromotor wordt gevoed door een 13,1 kWh accupakket, waarmee de SUV over een afstand van maximaal 40 kilometer volledig elektrisch kan rijden.
Ook voor volwassenen
Ford belooft dat de achterste twee zitplaatsen goed bereikbaar zijn, doordat de stoelen op rij 2 eenvoudig naar voren geklapt kunnen worden. De zesde en zevende zitplaats zijn niet alleen geschikt voor kinderen, volgens Ford vinden ook volwassenen hier een prima plek. Alle stoelen van de laatste twee zitrijen kunnen omlaag worden gevouwen, waarna er een laadruimte met een vlakke vloer en een inhoud van 2.274 liter ontstaat.
De Explorer is als vlaggenschip van Ford in Europa voorzien van zo’n beetje alle technologie die je maar kunt bedenken. Zo is de SUV uitgerust met semi-autonome rijfuncties, een rijstandenknop met zeven verschillende instellingen waaronder ‘Deep Sand’ en ‘Tow’ en een infomediasysteem met 10,1 inch aanraakscherm en ondersteuning via een app.
De Ford Explorer wordt in ons land alleen leverbaar als sportief uitgeruste ST-Line. De prijzen worden in aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt.
Der Explorer startet bei 74.000 Euro. Ein Plug-in-Hybrid wird die einzige verfügbare Antriebsoption sein: Hier ist ein drei Liter großer V6-Ecoboost-Benziner an einen Elektromotor gekoppelt. Die Systemleistung beträgt 457 PS und 825 Nm Drehmoment, das reicht für eine Höchstgeschwindigkeit von 230 km/h und für eine Beschleunigung auf 100 km/h in 6,0 Sekunden. Die Kraft wird stets auf alle vier Räder übertragen, das Schalten übernimmt eine Zehngang-Automatik. Der Normverbrauch des 5,05 Meter langen und 2,28 Meter breiten SUVs beträgt nach WLTP 2,9 Liter auf 100 km. Die rein elektrische Reichweite wird mit 48 Kilometern angegeben. Zum Marktstart im März 2020 ist der Ford Explorer zunächst ausschließlich in der umfangreichen Ausstattungslinie "ST-Line" verfügbar. Zu einem späteren Zeitpunkt schiebt Ford noch eine weitere Ausstattungslinie nach. Welche das sein wird, verrät Ford noch nicht.
Compared to its relatively impressive performance on the road, the Explorer's cabin is, in a word, disappointing. Fit, finish, and material quality are all not only toward the bottom of its class at its $43,415 as-tested price but also toward the bottom of the next lowest class: Dollar Car Rental-spec plastics, cheap leather, and mismatched colors (which is quite difficult to do when your overall interior color scheme is black). There are even exposed wires—which our fingers found after grabbing our phones out of the very handy cubby beneath the infotainment display.
(...)
Despite our general agreement that the 2020 Ford Explorer is pretty great to drive, it's far from the best balanced of the three SUVs. It has a lot going for it; in a class full of sleepy crossovers, the Explorer is powerful, efficient, and relatively fun to drive. It's roomy and comfortable, too, provided you don't need to use the third row. That being said, the value proposition simply isn't there—especially compared with the other two contenders. The Explorer's interior is a recipe for buyer's remorse, particularly considering how much further your dollar goes with the other two. The Explorer puts up a valiant fight but still finds itself in third place.
Second place, then, goes to the Hyundai Palisade. We love the Palisade's interior; not only is it remarkably roomy, but the attention to detail in both design and quality result in a properly luxurious cabin that shames any Cadillac cabin (and most Lexus and Acura interiors, too) from the past decade. Still, although we don't mind spending time in the Palisade's passenger seats, we wouldn't go out of our way to drive the Hyundai. Its flinty ride, sometimes ponderous handling, and lack of torque make it less enjoyable to drive; as some of its rivals have shown, big three-row SUVs don't need to drive like it.
That leaves first place to the Kia Telluride. The Telluride makes few compromises. From behind the wheel, it makes up for its lack in oomph with good ride quality and engaging handling, and those in back will love its second-row comfort. All, ultimately, will enjoy the exceptionally well-appointed cabin, quality, and most important, value, that the Kia brings to the table. So next time you look over in traffic and see a Kia Telluride, save the sympathy—there's no need to feel bad.
Senior editor Eric Tingwall was harshest when he wrote that the Ford's interior "isn't designed so much as cobbled together." In the Kia, no surface was overlooked. In the Ford, it seems few were looked at. The plastics are hard and unappealing, and the center-stack design appears efficient and clean until you realize that's simply because the Explorer doesn't have many goodies to manage. Our test vehicle didn't even have heated seats. Meanwhile, the Koreans not only heat their front and middle rows, they ventilate those seats as well.
The Explorer is remarkably solid. When the Buick came in at 91 pounds more than the Ford, we did a double take. The Ford feels like it should be the heaviest in this test by several hundred pounds. That solidity should serve it well in its inevitable police duty. Ford offers better Explorers, and the Aviator platform-mate is lovely and luxe, but Lincoln charges way more money for the improvements. Maybe the company ran a little low on R&D dollars after reorienting the engine 90 degrees.
1. Kia Telluride
2. Hyundai Palisade
3. Mazda CX-9
4. Ford Explorer
5. Buick Enclave
[size=medium]Ford hangt prijskaartje aan Explorer PHEV[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 23 december 2019 om 08:31[/size]
Na zo'n vijftien jaar afwezigheid keert de Explorer terug naar de Nederlandse automarkt. AutoWeek kan als eerste melden wat de nieuwe SUV moet kosten.
Begin dit jaar stelde Ford een volledig nieuwe Explorer aan de wereld voor, een auto die straks ook in Nederland te koop is. De Nederlandse importeur haalt de plug-in hybride variant van de 5,05 meter lange, 2 meter brede en 1,78 meter hoge kolos namelijk gewoon naar ons land! De vanafprijs is vastgesteld op € 80.040.
De zevenzits en vierwielaangedreven Explorer PHEV heeft een 3,0-liter V6 die 350 pk levert en is gekoppeld aan een 100 pk elektromotor. Dankzij het 13,1 kWh accupakket komt de SUV op elektrokracht zo'n 40 kilometer ver. Het systeemvermogen bedraagt 450 pk en 840 Nm. In Nederland is de Explorer direct uitgevoerd als ST-Line en dat betekent dat de standaarduitrusting onder meer full ledverlichting, 20-inch lichtmetaal, leren bekleding, verwarmde én geventileerde voorstoelen met massagefunctie, stoelverwarming achterin, een uitgebreid audiosysteem, klimaatregeling met drie zones, een 10,1-inch display, adaptieve cruisecontrol met stop & go-functie en een panoramadak omvat.
Moderator
Barri zei:Die KIA hierboven is gaaf zeg!
En ik dacht dat het een koopje ging worden, de Explorer, maar ik vind 80k een beste sloot geld. Voor dat geld is er veel ander, leuker spul te koop.
Wil je een SUV? Dan zou ik gaan voor een eTron. Wil je 7 mensen mee kunnen nemen, dan zou ik zelfs een Multivan prefereren.