BMW X5 | Nieuw: facelift 2023

A

Anoniem

Guest
BMW-X5-2019-G05-2.jpg


BMW-X5-2019-G05-1.jpeg


BMW-G05-X5-1.jpg


BMW-G05-X5-2.jpg


BMW-G05-X5-3.jpg


Mooie auto, lijkt veel op de X3. En gelukkig geen koplampen meer tegen de grille. Achterlampen toch wel anders dan ik had verwacht op basis van de spy shots, ik dacht dat ie namelijk achterlampen zou krijgen ala Z4/8-serie
 
Waarom geen L-vormige achterlichten? De achterkant oogt nu heel inwisselbaar, niet typisch BMW.

Verder qua proporties en belijning wel oké.
 
Mooi ding geworden, mi mooier dan de huidige.
Achterlichten lijken niet echt bmw, maar achterlichten van bmw zijn altijd wat minder geweest, (zeker in de jaren 90)
 
Ziet eruit als een aardige evolutie van het huidige, minder geslaagde model. Niet te pompeus en prima proporties, al ontbeert 'ie mijns inziens de chique uitstraling van een XC90.
 
D-C zei:
... al ontbeert 'ie mijns inziens de chique uitstraling van een XC90.

Die kan dan wel chique zijn, maar ik ken al 2 XC90 rijders die hem al snel weer hebben ingeruild. Veel kwaliteitsproblemen, is het gewoon net niet.
 
Ja, de XC90 kende kwaliteitsproblemen en lijkt wat te snel op de markt te zijn gebracht. Hopelijk is dat inmiddels verholpen. Verder is het de onbetwiste marktleider in Nederland (oké, na buitenbeentje Tesla Model X), in Europa de nummer twee in zijn klasse en wordt door vele autobladen als de referentie in zijn klasse gezien. Dus nee, ik ben het niet met je eens. Bovendien zijn kwaliteitsproblemen ook BMW niet vreemd...

Verkoop top 5 grote premium SUV, 2017, Europa:
1 BMW X5 34.641 37.097 -7%
2 Volvo XC90 30.367 35.471 -14%
3 Audi Q7 30.351 33.358 -9%
4 Mercedes-Benz GLE 26.519 29.923 -11%
5 Range Rover Sport 26.052 28.304 -8%
 
D-C zei:
Verder is het de onbetwiste marktleider in Nederland

Tja, is goeiekoper hè dan willen de Hollanders wel :) En Holland is natuurlijk best wel een Volvo-land.
Maar wel bizar hoe die Q7 is weggezakt in de NL verkoopcijfers, vooral omdat het nog zo'n recent model betreft. Zelfs de uitlopende X5 verkocht bijna 4x zoveel stuks. Blijkbaar vinden meer mensen hem lelijk.
 
D-C zei:
... door vele autobladen als de referentie in zijn klasse gezien. ...

de mening van auto bladen zegt mij niets, die testen een auto voor een uur of 2, en vinden m dan wel prima of niet. Pas als je een paar weken met een auto rijdt ga je deze pas waarderen.
 
Dat is volgens mij onjuist, voor de zogenaamde rij-impressies worden de journalisten uit alle landen van de wereld vaak op een mooie locatie uitgenodigd en rijden dan inderdaad een blokje om, maar voor de rijtesten, doorgaans op eigen bodem, krijgt men volgens mij vaak pakweg een week de sleutels van een auto en wordt er zo 1.000 km mee geklokt.
 
Ik zie het echt nieuwe ten opzichte van de huidige er niet meteen aan af en die achterkant vind ik een blunder. Hoe dertien in een dozijn kan je achterlichten bedenken? Fijn dat ze een keer iets anders doen dan de L, maar om nou het meest inspiratieloze te kiezen...
 
Ik vind de voorkant dan weer vooral jammer. Het ligt misschien aan mijn (gebrek aan) interesse, maar ik zie niet zo snel een verschil met de huidige X5.
 
D-C zei:
Dat is volgens mij onjuist, voor de zogenaamde rij-impressies worden de journalisten uit alle landen van de wereld vaak op een mooie locatie uitgenodigd en rijden dan inderdaad een blokje om, maar voor de rijtesten, doorgaans op eigen bodem, krijgt men volgens mij vaak pakweg een week de sleutels van een auto en wordt er zo 1.000 km mee geklokt.

Ook na 1000km leer je een auto nog niet goed kennen, dat blijft een momentopname. Pas bij een duurtest zoals Autobild dat vaak deed (ik zie ze de laatste tijd eigenlijk nooit meer) kan er een goed oordeel over een auto worden gegeven. Of door de bezitters van een auto, waarbij ik er dus 2 ken die een XC90 hebben gehad, eens maar nooit meer.
 
D-C zei:
Ziet eruit als een aardige evolutie van het huidige, minder geslaagde model. Niet te pompeus en prima proporties, al ontbeert 'ie mijns inziens de chique uitstraling van een XC90.

Sorry maar ik vind de nieuwe XC90 net zo pompeus en ordinair als de meeste SUV's in dit segment. Zeker als je hem zo vaak in het zwart met flinke wielen ziet. De vorige was sympathiek en dat is het merk zelf ook waardoor mensen dat graag blijven willen zien. Maar imo zijn ze met het nieuwe modellengamma gewoon beetje als Audi geworden
 
Veel meer foto's: https://www.carscoops.com/2018/06/2019-bmw-x5-g05-first-official-photos/

2019-BMW-X5-G05-Carscoops-51.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-12.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-49-1.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-41.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-40.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-52.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-10.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-59.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-63.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-60.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-61.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-16.jpg


2019-BMW-X5-G05-Carscoops-18.jpg
 
En nu dan echt officieel met scherpe foto's: https://www.netcarshow.com/bmw/2019-x5/

LZo01QN.jpg


zDbyAbM.jpg


EhAAf7c.jpg
 
Ik vind deze X5 beslist een mooie auto, maar zou zelf liever voor een lagere variant kiezen. Zoiets als de X2. Die vind ik echt de mooiste BMW SUV.
In dit segment zou het de Audi Q8 worden of als het elektrisch mag de Jaguar I-Pace. Die vind ik echt geweldig.
 
Wouter82 zei:
Ik zie het echt nieuwe ten opzichte van de huidige er niet meteen aan af en die achterkant vind ik een blunder. Hoe dertien in een dozijn kan je achterlichten bedenken? Fijn dat ze een keer iets anders doen dan de L, maar om nou het meest inspiratieloze te kiezen...

Het basisontwerp van de achterlampen is inderdaad inspiratieloos, 20 in een dozijn en niet geslaagd. Maar het deel met de achteruitrijlampen ligt een behoorlijk stuk dieper dan de rest van de lamp. Misschien dat het daardoor in het echt toch niet zo saai oogt.
2019-BMW-X5-G05-Carscoops-10.jpg


De X-line ziet er waarschijnlijk beter uit in een lichte kleur dan de M-Sport. Bij zo'n M-Sport in een lichte kleur vind ik de meegespoten wielkastranden niet mooi en ook die enorme gaten in de neus vind ik too much. In een donkerdere kleur is dat al een stuk beter.
BMW-G05-X5-1.jpg
.

Sowieso lijkt me de X-Line of zonder line de chiquere X5:
BMW-G05-X5-3.jpg
 
[size=medium]BMW X5 xDrive 45e iPerformance: tot 80 kilometer elektrisch[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 7 september 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

BMW X5 xDrive 45e iPerformance. Dat is de volledige naam van de nieuwe plug-in hybride-uitvoering van de X5. De aandrijflijn is ten opzichte van de voorgaande X5 flink verbeterd, met als resultaat een grotere elektrische actieradius, betere prestaties en een lager verbruik.

BMW presenteert de xDrive 45e iPerformance, de nieuwe plug-in hybride uitvoering van de X5. Het merk heeft ten opzichte van de hybrideversie van de vorige generatie X5 talloze verbeteringen aangebracht. Zo kan de X5 45e nu 80 kilometer volledig elektrisch rijden, drie keer meer dan het vorige model.

De aandrijflijn bestaat uit een 3.0 zescilinder benzinemotor en een elektromotor met 82 kW vermogen. Het totale systeemvermogen is maar liefst 394 pk, het koppel 600 Nm. De hybride is in staat om in 5,6 seconden van 0 naar 100 km/u te accelereren en een topsnelheid van 235 km/u te halen. Met alleen de elektromotor is maximaal 140 km/u mogelijk. De accu’s van het hybridesysteem zijn in de bodem van de kofferbak ondergebracht, waardoor er 150 liter laadruimte verloren gaat. Er blijft nog 500 liter over.

BMW geeft een verbruik op van 2,1 l/100 km (1 op 47,6) en een CO2-uitstoot van 50 g/km. Deze waarden zijn theoretisch, BMW heeft nog geen cijfers die volgens de standaarden van de nieuwe, meer realistische WLTP-methode zijn gemeten.

De X5 xDrive 45e iPerformance komt in de loop van 2019 naar Nederland. De prijzen zijn nog niet bekend.

bmw-x5-xdrive-45e-iperformance-297961-800.jpg


bmw-x5-xdrive-45e-iperformance-297960-800.jpg


bmw-x5-xdrive-45e-iperformance-297959-800.jpg


Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/september/45392-bmw-x5-xdrive-45e-iperformance-tot-80-kilometer-elektrisch
 
https://www.youtube.com/watch?v=OM8P6kI4RaU

Weer een uitstekende auto. Exterieur vind ik eerlijk gezegd inmiddels niet echt fraai, niet dat ik hem lelijk vind maar hij doet mij niet zoveel
 
Met elke generatie weer ietsje minder lelijk, net als de Mercedes GLE fka ML. En een indrukwekkend ding om in te vertoeven, daar twijfel ik niet aan. Wel apart dat z'n voorganger maar 5 jaar geproduceerd is.
 
Ik begrijp eigenlijk niet dat de oude X5 al na 5 jaar het veld moest ruimen voor deze auto. Zoveel mooier vind ik hem namelijk niet.
Oké, hij oogt iets minder lomp t.p.v. de D-stijl, maar dat had met een facelift ook wel iets aangepast kunnen worden. Verder vind de neus en de achterkant van de oude X5 mooier, de nieuwe heeft te grote nieren en de achterlichten hadden van elk ander merk kunnen zijn behalve BMW. En de zijkant lijkt nu wel heel erg op een X3.

Als het een SUV moet zijn (liever niet...) doe mij dan maar maar de nieuwe GLE. Herkenbaar model, strak gelijnd zonder een teveel aan vouwen, deuken of gaten, en met een prachtig interieur.
 
Een SUV fan ben ik niet maar de nieuwe X5 zou ik wel degelijk overwegen. Naar ik begrepen heb rijdt hij behoorlijk strak en ziet er leuk uit. De beenruimte achterin valt kennelijk wel tegen maar echt bezwaarlijk vind ik dat niet. Ook schijnt hij in het terrein ook nog zijn mannetje kunnen staan. Zal alleen wel erg duur zijn in Nederland. PS. Ik heb problemen met het bewijzen dat ik geen robot ben aangezien ik kleurenblind ben en de code slecht kan lezen. Dot was mijn laatste bijdrage.
 
@ Muster, jammer maar begrijpelijk.

‘K heb de nieuwe X5 al in ‘t echt gezien, identiek aan de foto hierboven. Imposant, zeker maar geen sprong.
Beetje hetzelfde als de G30 vs F10, evolutie i.p.v. revolutie.
Wel leuke pitches als ‘the boss is back’
Imposante auto, maar tranen-in-de-ogen duur, met dank aan NL-belastingregels.
En die terreinvaardigheid daar werd tijdens de presentatie wel over gesproken, maar zag er op de foto’s eerder uit of er dan een andere bumperzet en een paar beschermplaten op zitten. Meer looks dan echt functioneel gok ik.
 
Live @ Paris Motor Show:

autosalon-parijs-2018-bmw-x5-298562-800.jpg


autosalon-parijs-2018-bmw-x5-298565-800.jpg


autosalon-parijs-2018-bmw-x5-298560-800.jpg


autosalon-parijs-2018-bmw-x5-298567-800.jpg


Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/oktober/45557-nieuwe-bmw-x5-krachtmeting-op-de-beursvloer
 
Vergelijk tussen de nieuwe X5, Audi Q7 en Volkswagen Touareg:

Audi-Q7-BMW-X5-VW-Touareg-1200x800-a0a57c1141223e64.jpg


BMW-X5-1200x800-67423392423e8611.jpg


VW-Touareg-1200x800-7a64de7892bb6b99.jpg


Audi-Q7-1200x800-01c4c941e37995e6.jpg


BMW-X5-1200x800-935f11388c7e94c3.jpg


VW-Touareg-1200x800-ebe92baf3aa4de92.jpg


Audi-Q7-1200x800-98e8b2b170d3cc98.jpg


1. Audi Q7 600 / 750 punten
2. BMW X5 573 / 750 punten
3. Volkswagen Touareg 570 / 750 punten

Complete vergelijkingstest: https://www.autobild.de/artikel/bmw-x5-audi-q7-vw-touareg-test-14390279.html
 
Wat ogen moderne BMW's toch ongelukkig. Die VW ziet er gewoon echt strak en fraai uit zonder zo saai of uitstralingloos te zijn als de eerste generatie. De Q7 is maar een suf log ding
 
Ik kan ook weinig moois aan de X5 ontdekken. De Q7 ligt nog minder prettig op het netvlies, dan heeft de Volkswagen Touareg inderdaad met afstand de meest geslaagde vormgeving, ondanks de ietwat hysterische neus.
 
Ik vind deze X5 de minst lelijke tot dusver. Dat 'ie er in deze test esthetisch bekaaid vanaf komt ligt naar mijn idee aan de witgoed-uitvoering. Een mooie lak zorgt meteen voor een veel mooiere auto, zeker als je ook nog het M-sport pakket erbij aanvinkt. De Touareg vind ik dan nog steeds de mooiere maar qua bediening zou ik absoluut de voorkeur aan de BMW geven. De Audi heeft dan nog steeds het beste en mooiste interieur, maar ja...
 
BMW X5 vs. Porsche Cayenne & Volkswagen Touareg:

02_48.jpg


dsc_5256.jpg


1. Porsche Cayenne E-Hybrid
2. BMW X5 30d
3. Volkswagen Touareg 3.0 TDI

Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/bmw/x5/105824/bmw-x5-vs-volkswagen-touareg-vs-porsche-cayenne

BMW X5 vs. Audi Q7, Land Rover Discovery, Volkswagen Touareg en Volvo XC90:

luxus-suv-vt.jpg


1. Audi Q7 50 3.0 TDI 3373/5000 punten
2. BMW X5 30d 3333/5000 punten
3. Volkswagen Touareg 3.0 TDI 3306/5000 punten
4. Volvo XC90 D5 2.0 3156/5000 punten
5. Land Rover Discovery Sd4 2.0 2959/5000 punten

Complete vergelijkingstest: https://www.autozeitung.de/audi-q7-bmw-x5-land-rover-discovery-volvo-xc90-vw-touareg-test-195741.html?image=1




Die Duitsers verliezen hun streken niet zo te zien. Echt tenenkrommend hoe die puntentabellen de schijn van objectiviteit en de waarheid moeten suggereren.
 
Ach ja, het is maar een test, het gaat tenslotte om persoonlijke smaak. Heb zojuist ook een SUIV of SAV mogen bestellen. Q7 is t niet geworden omdat er een feestlift aan zit te komen. De Volvo en Discovery spreken me niet aan De touraeq eigenlijk ook niet. Dus bleef over de X5.
 
Rutger DC zei:
...
Die Duitsers verliezen hun streken niet zo te zien. Echt tenenkrommend hoe die puntentabellen de schijn van objectiviteit en de waarheid moeten suggereren.

Lekker belangrijk, koop jij dan een auto omdat een journalist het een top wagentje vind?
Ik kijk toch vooral wat ik er zelf van vind. Kijk als in een test blijkt dat het een levensgevaarlijke auto is, dan koop ik die ook niet. Maar de mening van een ander over hoe een auto rijdt, hoe de knopjes aanvoelen of hoe de navi werkt maakt mij allemaal niks uit. Ik ervaar dat liever zelf.
 
Gullwing zei:
Rutger DC zei:
...
Die Duitsers verliezen hun streken niet zo te zien. Echt tenenkrommend hoe die puntentabellen de schijn van objectiviteit en de waarheid moeten suggereren.

Lekker belangrijk, koop jij dan een auto omdat een journalist het een top wagentje vind?
Ik kijk toch vooral wat ik er zelf van vind. Kijk als in een test blijkt dat het een levensgevaarlijke auto is, dan koop ik die ook niet. Maar de mening van een ander over hoe een auto rijdt, hoe de knopjes aanvoelen of hoe de navi werkt maakt mij allemaal niks uit. Ik ervaar dat liever zelf.


Daar heb je een terecht punt!
 
unpama zei:
Gullwing zei:
Rutger DC zei:
...
Die Duitsers verliezen hun streken niet zo te zien. Echt tenenkrommend hoe die puntentabellen de schijn van objectiviteit en de waarheid moeten suggereren.

Lekker belangrijk, koop jij dan een auto omdat een journalist het een top wagentje vind?
Ik kijk toch vooral wat ik er zelf van vind. Kijk als in een test blijkt dat het een levensgevaarlijke auto is, dan koop ik die ook niet. Maar de mening van een ander over hoe een auto rijdt, hoe de knopjes aanvoelen of hoe de navi werkt maakt mij allemaal niks uit. Ik ervaar dat liever zelf.


Daar heb je een terecht punt!

Ik moet wel toegeven dat de X5 absoluut de grote vedette is van deze klasse!
 
Alvinho Gonzalez zei:
Ik moet wel toegeven dat de X5 absoluut de grote vedette is van deze klasse!

Ik moet wel toegeven dat elke opmerking van jou op dit forum en op de FP de inhoud heeft van een lege chips-zak.
 
X5 M / Competition
2020-bmw-x5-m-competition.jpg


2020-bmw-x5-m-competition.jpg


2020-bmw-x5-m-competition.jpg


2020-bmw-x5-m-competition.jpg


2020-bmw-x5-m-competition.jpg


2020-bmw-x5-m-competition.jpg


Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/374033/bmw-x5m-x6m-debut-details/
 
d850140f-2020-bmw-x5-m-x6-mr-128.jpg


e32ba3b5-2020-bmw-x5-m-x6-mr-130.jpg


8b968b89-2020-bmw-x5-m-x6-mr-129.jpg


Hier echt alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/10/bmw-x5-m-and-x6-m-unveiled-with-up-to-617-hp/
 
Netjes gedaan.
Als het BMW wél eens lukt mag dat ook gezegd worden. Zowel het radiatorrooster als de achterlichten zijn voor een keer erg geslaagd.
Ik ben geen fan van die oplichtende sierstrook in het dashboard maar de Arabieren en Chinezen zullen ervan smullen waarschijnlijk.
En de ventilatieroosters van de DS4 lijken navolging te krijgen ;)
 
Basis
DnTQfCt.jpg


M Sport
v76Tcyy.jpg


M Sport Pro
yY62VIo.jpg


M60i
4cCLj9F.jpg


Basis
12p4Z0N.jpg


M Sport
8UOjvU9.jpg


M Sport Pro
QZyDL4F.jpg


M60i
NypQTRX.jpg


Configureren kan hier: https://configure.bmw.nl/nl_NL/configure/G05/21EU/FKPHF,P0C4W,S01CB,S01CE,S01DF,S01W7,S0230,S0255,S02PA,S02TB,S02VB,S0302,S0322,S03AT,S03MB,S0413,S0423,S0428,S0459,S0481,S0488,S0494,S04KR,S04T8,S04UR,S0548,S05AC,S05AL,S05AV,S05DM,S0654,S0676,S06AE,S06AF,S06AK,S06C4,S06NX,S06PA,S06U2,S07CG,S0868,S0886,S08KA,S08R9,S08S2,S08S3,S08TF,S0925?expanded=true
 
Een goed uitgepakte facelift, wat mij betreft. Met name het front is wat strakker nu.
 
Terug
Bovenaan