BMW X4 (facelift @ pag. 2)

A

Anoniem

Guest
2019-bmw-x4-62.jpg


2019-bmw-x4-64.jpg


2019-bmw-x4-65.jpg


2019-bmw-x4-60.jpg


2019-bmw-x4-61.jpg


Natuurlijk laten we weer eerst de dikste versie zien, de M40i

2019-bmw-x4-25.jpg


2019-bmw-x4-21.jpg


2019-bmw-x4-24.jpg


2019-bmw-x4-26.jpg


2019-bmw-x4-27.jpg


2019-bmw-x4-23.jpg


2019-bmw-x4-44.jpg


2019-bmw-x4-37.jpg


2019-bmw-x4-40.jpg


2019-bmw-x4-41.jpg


2019-bmw-x4-47.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2018/02/2019-bmw-x4-arrives-bigger-yet-lighter-sleeker/

Slechts vier jaar mocht de eerste generatie X4 van BMW klanten voor zich proberen te winnen. In Genève maken we namelijk al kennis met een volledig nieuwe X4, een auto waar we nu al naar kunnen kijken!
In maart 2014 rolde de eerste X4 van de eerste generatie van de band en nog geen vier jaar later presenteert BMW al een volledig nieuwe generatie. Dat is niet zo gek, daar de X4 zijn basis deelt met de X3, een auto die onlangs volledig werd vernieuwd. In grote lijnen herkennen we in de nieuwe X4 natuurlijk gewoon zijn voorganger voor, maar het geheel is doorspekt met zowel X3- als X2-details. De nieuwe basis zorgt voor een gewichtsverlies van zo'n 50 kilo. Led-koplampen zijn voortaan overigens standaard.

Net als de X3 waar de auto zijn basis mee deelt, groeit ook de X4 behoorlijk bij zijn generatiewissel. De auto neemt in de lengte met 7,6 centimeter toe en tussen de wielen bevindt zich 5,3 centimeter extra. Hoewel de auto ook breder is geworden (+3,6 centimeter) is de nieuwe X4 enkele millimeters lager dan zijn voorganger. Van die grotere exterieurmaten profiteren de inzittenden op de achterbank het meest, zij krijgt, er ruim 2,5 centimeter extra beenruimte bij. In het interieur monteert X4 standaard een 10,25-inch groot infotainmentscherm, een unit dat een plek krijgt bovenop het dashboard.

BMW brengt net als bijvoorbeeld van de X2 versies die de naam xLine-, Sport X en M Sport heten. Voor het eerst is de X4 ook aan te kleden met moois uit BMW's Individual-catalogus.

Net als zijn voorganger is de nieuwe X4 er ook weer als M40i, een uitvoering net in het vooronder een 360 pk en 500 Nm sterke 3,0-liter zes-in-lijn. Wie deze sportversie op z'n falie geeft, moet in 4,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. De topsnelheid is – geheel volgens Duitse traditie – begrensd op 250 km/h. Daarnaast is de X4 er voor het eerst als M40d. Deze variant heeft een 326 pk en 680 Nm sterke 3,0-liter grote zescilinder diesel in de neus, gekoppeld aan een achttraps Steptronic-transmissie.

Voor wie het allemaal niet zo extreem hoeft, heeft BMW op benzinevlak de 184 pk en 290 Nm sterke xDrive20i als instapper klaarstaan. Daarboven staat de 252 pk en 350 Nm sterke xDrive30i. Dieselaars kunnen kiezen uit de 190 pk en 400 Nm sterke xDrive20d, de 231 pk en 500 Nm sterke xDrive25d en de 265 pk en 620 Nm sterke xDrive30d.
 
Dergelijke achterlichten gaan we ook zien op de Z4, Z8, X7 en ook de 3 Serie volgens mij
 
En profil lijkt het net of 'ie elk moment achterover kan kieperen. Verder eigenlijjk niet eens onaardig.
 
Hoe kan BMW - een merk waarvan ik de gewone sedans echt prachtig vind - de achterkant van zo'n ding zó enorm verknallen? In alle eerlijkheid kan ik me niet bedenken hoe zo'n crossoversedan er van achteren wel mooi uit kan zien, de GLC vind ik op het moment het minst lelijk.
 
Ik vind het een gaaf ding. Zelf zou ik toch liever de X3 kopen. Die staat nu overigens op mijn shortlist.
 
Mooi zal een suv nooit worden, maar deze X4 ziet er wel 100x beter uit dan z’n mislukte voorganger.
 
Mooie achterlichten, mooi interieur en voor de rest een vadsig, log en lelijk ding.
 
Ik vind de voorkant en de achterkant niet bij elkaar passen. Achterzijde is redelijk clean en gedrongen, terwijl de voorkant heel druk en uitgerekt is.
 
Zondermeer de mooiste BMW-suv van dit moment. Ook X5 en X6 kunnen hier niet aan tippen.
 
Ach de 'looks' het blijft altijd zo persoonlijk. Zelf vind ik de X2 op dit moment het mooist, maar iedereen heeft zo zijn eigen mening.
 
Mwah nee.

Voorkant veel te druk. Nieren zijn ook te groot (hoog). En bij de achterkant moest ik gelijk aan een Mercedes denken.

De M-sport modellen worden me tegenwoordig vaak al helemaal te druk en overdreven.
 
Tja, mijn mening wordt grotendeels bepaald door het gegeven dat ik dit type auto helemaal niks vind. Hier word ik totaal niet hebberig van. Doe me dan maar een 4 GC. Dan neem ik dat "verouderde" dashboard wel voor lief.
 
Mooi om te zien dat de meningen zo uiteen liggen.
Het zal iig meer afwisseling op de weg brengen dan een 3 en 5 serie of een a4 en a6. Deze modellen worden vaak verweten niet te veranderen en veel van hetzelfde te zijn.
Nu brengen ze iets compleet anders uit en krijg je dus mensen die het heel lelijk, dan wel heel mooi vinden.
Ik zal er zelf niet in rijden (hoef er ook niet over na te denken vanwege de prijs), maar ben blij dat dergelijke auto's te vinden zijn in het straatbeeld.
 
Ik had ook nooit wat met dergelijke modellen (sowieso niet met suv's), maar gek genoeg vind ik dit model eigenlijk wel heel goed gelukt. De juiste verhoudingen, een daklijn die niet te recht loopt zoals bij de X3/X5 en ook niet te schuin afloopt zoals bij de X4/X6. Ook geen auto die er maar wat tussen bungelt zoals een 3GT of 6GT, maar een stoere suv met een sportieve uitstraling. En de achterkant vind ik zelfs ronduit fraai, zelfs mooier (lees: strakker) dan de achterkant van de 5 Serie (sedan en Touring).

Eerst maar eens in de showroom en op de weg zien, maar tot nu toe vind ik het eigenlijk wel een aardig alternatief voor een 5 Serie.
 
Opmerkelijke overeenkomst. De X4 een SUV coupé en de Stelvio een coupé achtige SUV.
BMW-X4-2018-Bilder-und-Infos-1200x800-8e896ebc2ccc23b0.jpg

170222_Alfa-Romeo_Stelvio_18-1099x618.jpg
 
Prachtige fotoreportage met veel technische informatie. Helemaal top en veel dank daarvoor.
En deze nieuwe BMW X4 is in één woord: G E W E L D I G !!!!!!!!!
 
Man die Stelvio is zo overrated die niemand koopt! 100x Liever X4!
 
Live @ Autosalon van Genève:

autosalon-geneve-2018-bmw-x4-294203-800.jpg


autosalon-geneve-2018-bmw-x4-294205-800.jpg


autosalon-geneve-2018-bmw-x4-294213-800.jpg


autosalon-geneve-2018-bmw-x4-294211-800.jpg


autosalon-geneve-2018-bmw-x4-294210-800.jpg


bmw-al-salone-di-ginevra-2018_ec2dbd97d265bcf492652d477f5ff83a.jpg


bmw-al-salone-di-ginevra-2018_e99699f178c7124850d9813101687fcd.jpg


Meer foto's:
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/maart/44468-bmw-x4-maakt-debuut-op-autosalon-van-geneve
https://www.omniauto.it/salone/ginevra2018/stand/1913/bmw
 
autosalon-geneve-2018-bmw-x4-294211-800.jpg


Ik krijg associaties met een Ssang Yong, de Rodius of zo. Wát een stuk massief plaatwerk :eek: Nee, ik ben niet enthousiast. Maar ik denk dat de Chinezen dit prachtig vinden.
 
[size=medium]Prijzen van de BMW X4, hier zijn ze[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 12 april 2018 • Tekst: Ellen Kole[/size]

Wacht je op de nieuwe BMW X4? Vandaag hebben we de prijzen en op 14 juli aanstaande arriveert de SUV in de BMW-showrooms.

De BMW X4 is te bestellen vanaf 62.995 euro. Bij de showroomintroductie zijn vijf uitvoeringen leverbaar, die in onderstaande tabel worden toegelicht. Later dit jaar volgen de X4 M40i en de X4 xDrive 30d. Er komen ook M-performance-modellen. Laten we eerst nader kennismaken met de SUV.

De nieuwe generatie X4 is in lengte gegroeid (+81 mm), in breedte (+37) eveneens maar is 3 mm lager dan de vorige. Bovendien is het gewicht gedaald, afhankelijk van de uitvoering tot 50 kg. De lichtere ondersteltechniek is speciaal op de X4 afgesteld. De luchtweerstandscoëfficiënt (Cw) van het sportieve model ligt op 0,30.

Elke van de vijf modellen die het eerst worden geïntroduceerd hebben standaard een achttraps Steptronic-automaat en de intelligente vierwielaandrijving 'xDrive'. Als uitrustingsniveaus kent de BMW X4 de Model xLine, Model M Sport X en de Model M Sport, elk met de nodige personaliseringsmogelijkheden. Het bedieningssysteem iDrive en intelligente stembediening zijn standaard. Nieuw is dat de SUV ook leverbaar wordt met opties uit het BMW Individual-assortiment.

Prijzen BMW X4 2019
Benzine
Model Aantal cilinders / Motorinhoud Vermogen / Koppel Vanafprijs
xDrive20i 4 / 2,0 liter 184 pk / 290 Nm 62.995 euro
xDrive30i 4 / 2,0 liter 252 pk / 350 Nm 75.595 euro

Diesel
Model Aantal cilinders / Motorinhoud Vermogen / Koppel Vanafprijs
xDrive20d 4 / 2,0 liter 190 pk / 400 Nm 71.995 euro
xDrive25d 4 / 2,0 liter 231 pk / 500 Nm 78.995 euro
M40d 6 / 3,0 liter 326 pk / 680 Nm 97.695 euro

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/april/44722-prijzen-van-de-bmw-x4-hier-zijn-ze
 
Mooie auto, tikkie aan de prijs, die benzine. Of zwaar aan de prijs, die diesels.

Het zal allemaal wel uitgekiend in lijn liggen met de marketeers van MB, wat die vragen voor hun GLC Coupé , maar... twee keer modaal als instapprijs voor een 190 PK Diesel lijkt me aan - of zelfs over - de grens van wat maatschappelijk nog aanvaardbaar is. Je kunt het ook te bont maken.

Zie de blog van Bas van Putten Pleidooi tegen de SUV en mijn Pleidooi vóór de SUV

mvrgr,
m´ns
 
2019-bmw-x4-with-m-performance-parts.jpg


2019-bmw-x4-with-m-performance-parts.jpg


2019-bmw-x4-with-m-performance-parts.jpg


2019-bmw-x4-with-m-performance-parts.jpg


2019-bmw-x4-with-m-performance-parts.jpg


bmw-x2-x3-x4-with-m-performance-parts.jpg


bmw-x3-with-m-performance-parts.jpg


Veel meer foto's: https://www.motor1.com/news/249494/bmw-x4-m-performance-photos/
 
Bmw en achterlichten. Het wilt maar niet lukken om er wat premiums van te maken, ondanks de vele designers die ze op hun loonlijst hebben staan.

Hetzelfde geldt voor de nieuwe 8 serie. Die achterlichten straalt, in tegenstelling tot de voorzijde, niks premiums uit. Jammer is dat toch.

Waarom laten ze het hier toch steeds zo liggen?
 
DagDromer zei:
Wat zit Jeroen van Inkel daar nu dom te grijnzen? Goede inruil voor z’n S8 gekregen ofzo?

Echt, grap van de maand dit. Wanneer sta je in het theater?
 
Ik heb eerlijk gezegd niks met dit type auto’s maar als ik perse een SUV moest kiezen dan de Alfa Romeo Stevio. Het mooiste en ongetwijfeld de best sturende in zijn klasse.
 
Carfanatic zei:
een premium achterlicht :confused:

Geef het beestje een naam. Bij VAG snappen ze het in elk geval. Je kunt standaard achterlichten monteren, of iets meer premium, zoals met mooie ledjes. Net zoals dat mogelijk is bij die golf van jou.

Bij bmw zouden ze in potentie ook meer geld kunnen verdienen, door dit soort verkooptrucjes toe te passen.

Misschien gaat het dan ooit nog eens goed komen met die achterlichten.
 
Bij bv Audi heb je standaard lampen maar die zie je zelden. Als je ze ziet ziet de auto er gelijk erg basic uit. Dus in dat opzicht verdienen ze er lekker aan. Bij BMW heb je ook verschillen maar dan alleen in de koplampen, zover ik weet. Niets mis mee, achterlampen maken ook deel uit van een nieuwe designtaal en dat is wat ze bij de X4, Z4 en Z8 al hebben laten zien. Of het mooi vind weet ik nog niet
 
Je kan hem nu ook configureren op de NLse BMW-site: https://www.bmw.nl/nl/ssl/configurator.html#/UJ11/P0A83,S025T,S04K8,S02TE,S0431,S08R9,S01DE,S02PA,S08KA,S0230,S02VC,S02VB,S0886,S0868,S0493,S0534,S0Z19,S0423,S08S3,S04NE,S01CA,S01CB,S0925,S0704,S06AP,S07CG,S05DA,S08TF,S06AK,S05AV,S0548,S0428,S06AF,S06AE/G02/esl/new/

6ahvPzq.png
 
Ik vind eerlijk gezegd al die modelvarianten te druk/schreeuwerig. Hoewel een mooie M Sport ik wel kan waarderen vind ik de X4 er nog het beste uitzien zonder enige modelvariant maar gewoon als High Executive met Individual bekleding en mooie wielen (kleur is saai maar dan komen de details op deze afbeeldingen gewoon wat beter over)

L7hZR1R.png


YNwZn9P.png


iID65IH.jpg
 
BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC Coupé:

bmw-x4-2018-mercdes-glc-coupe-02.jpg


bmw-x4-2018-mercdes-glc-coupe-01.jpg


bmw-x4-2018-mercdes-glc-coupe-07.jpg


bmw-x4-2018-mercdes-glc-coupe-03.jpg


bmw-x4-2018-mercdes-glc-coupe-12.jpg


bmw-x4-2018-mercdes-glc-coupe-62.jpg


1. BMW X4
2. Mercedes-Benz GLC Coupé

Complete vergelijkingstest: https://www.largus.fr/actualite-automobile/le-bmw-x4-20d-2018-defie-le-mercedes-glc-coupe-220d-9315391.html

Zo'n GLC Coupé oogt wel een stuk eleganter dan de X4.
 
[size=medium]Nieuw in de M-familie: BMW X3 M en X4 M[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 13 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

BMW breidt het aanbod van snelle M-modellen in een keer uit met twee nieuwe versies: de X3 M en X4 M. De SUV’s hebben een vermogen van 480 pk, dat optioneel verhoogd kan worden naar 510 pk.

BMW presenteert de X3 M en X4 M. De nieuwe, sportieve topversies van de middelgrote SUV’s hebben een 3,0 liter zescilinder TwinPower turbomotor, die 480 pk vermogen en 600 Nm koppel levert. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je kiezen voor het Competition Pack waarmee er nog eens 30 pk bijkomt. Dan haal je 0,1 seconde van de standaard 0-100 km/u sprinttijd van 4,2 seconden af. Een achttraps automaat verzorgt het schakelwerk.

De M-modellen zijn voorzien van xDrive-vierwielaandrijving, die is aangepast voor de snelste versie. Het meeste koppel wordt naar de achterwielen gestuurd. Uiteraard zijn het onderstel, de remmen en de besturing aangepast. Zo hebben de X3 M en X4 M een sperdifferentieel op de achteras, elektronisch aangestuurde dempers en verstevigingen in de carrosserie. Met de rij-instellingenknop kun je de verschillende systemen scherper afstellen. In de rijstand M Dynamic Modus laat het ESC-systeem in beperkt mate gripverlies toe. Als je echt wilt driften, dan kun je de elektronische beschermengel ook uitschakelen.

De X3 M en X4 M zijn te herkennen aan de M-bumpers en side skirts, de hoogglans zwarte accenten en de 21 inch wielen. De auto is verder op te waarderen met koolstofvezel elementen, die later dit jaar leverbaar worden. BMW heeft het interieur voorzien van diverse rode accenten, M-sportstoelen met verlicht logo en koolstofvezel sierstrips.

De X3 M en X4 M worden in het voorjaar leverbaar in Nederland. De prijzen zijn nog niet bekend.

bmw-x3-m-x4-m-300639-800.jpg


bmw-x4-m-300636-800.jpg


bmw-x4-m-300635-800.jpg


bmw-x3-m-300634-800.jpg


Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/februari/46115-nieuw-in-de-m-familie-bmw-x3-m-en-x4-m
 
Hoeveel schuine lijnen kan je op 1 bumper hebben.. o_O Gedateerd qua aandrijving, lelijk design en vulgair
 
Terug
Bovenaan