Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
rzasa zei:Wat een enorm saaie auto zeg. Bleh.
dca492 zei:Gewoon een mooie wagen en zal als een speer gaan verkopen maar de ontwerpen van Seat en Skoda, VW (met name de SUV/crossovers) lijken wel erg op elkaar. VAG concern moet tientallen modellen vorm geven inmiddels, en dat kost zichtbaar moeite, het onderscheid wordt bij sommige modellen en merken wel flinterdun.
R W D zei:Maakt de overgewaardeerde Audi Q5 volstrekt overbodig, voor veel minder geld is dit een mooier alternatief.
Lada Niva Urban zei:Het blijft apart dat VAG onder verschillende vlag vrijwel identieke auto's uitbrengt, waarvan toch geen enkel plaatdeel uitwisselbaar is.
Uit het oogpunt van efficiency zou ik de badge-engineering veel verder doorvoeren. De auto's lijken toch al veel te sterk op elkaar,
dus het uitbrengen van één model met voor de verschillende markten een ander merkembleem (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen) op de neus
zou toch moeten volstaan.
[size=medium]Skoda maakt vanafprijs Karoq bekend: 28.990 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 12 oktober 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]
De vanafprijs van de Skoda Karoq is bekend. De opvolger van de Yeti kost minimaal 28.990 euro en is vanaf eind deze maand te bestellen. De leveringen starten eind januari.
Skoda opent eind deze maand de orderboeken voor de Karoq. De SUV is dan te bestellen vanaf 28.990 euro, je krijgt dan de 1.0 TSI benzine-uitvoering in Ambition-trim. De prijzen van de overige versies maakt Skoda binnenkort bekend. Naast de 110 pk sterke 1.0 TSI wordt de Karoq leverbaar met de nieuwe 1.5 TSI-motor met 150 pk en twee diesels met 110 en 150 pk. Alle motoren zijn ook verkrijgbaar met DSG-automaat, de krachtigste dieselversie heeft altijd een automatische versnellingsbak.
De standaarduitrusting van de Karoq bestaat uit airconditioning, cruise control, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, 16 inch lichtmetalen wielen, parkeersensoren en een noodremsysteem met voetgangersherkenning. De Karoq is leverbaar met diverse nieuwigheden, zoals een volledig digitaal instrumentenpaneel, intelligente led-koplampen en adaptieve cruise control.
Skoda maakt eind deze maand alle prijzen van de Karoq bekend, vanaf dan is de auto ook te bestellen. Eind december staat de SUV in de showrooms en eind januari vinden de eerste leveringen aan klanten plaats.
Moderator
Dat kan ook best met levertijden van rond de 12 maanden.D-C zei:De prijzen van de nu erg scherp geprijsde Kodiaq zullen nog wel worden verhoogd.
Bird Nerd zei:Wat is hier "leuk" aan dan?
D-C zei:De oude Yeti vond ik leuk, de oude Superb (hatchback, voor de facelift) had een eigen uitstraling. Nu is het allemaal VAG-eenheidsworst, helaas hebben de ontwerpen van Volkswagen, Audi, Skoda en Seat nog maar nauwelijks (onderlinge) identiteit. Helaas gaan Hyundai-Kia met de hatchbacks al dezelfde kant op.
Als ik zo'n Superb Combi (smalletjes, druk) en Kodiaq (idem) op de weg ziet, word ik niet vrolijk. En met zulke prijzen zullen de verkoopcijfers ook niet zo imponeren, een vergelijkbare Kodiaq kost kennelijk hetzelfde als de Karoq - de prijzen van de nu erg scherp geprijsde Kodiaq zullen nog wel worden verhoogd.
D-C zei:Ja, ik zie dat je dat punt al ongeveer 46 keer probeert te maken hier en in andere topics, ik ben het er eigenlijk niet mee eens, want over het algemeen zijn auto's wat mij betreft helemaal niet saaier geworden. Er is nog maar weinig vraag naar sportauto's, een aantal exoten met klinkende namen daargelaten.
Kunnen we het weer over de Argo hebben?![]()
HarrieD zei:Ik vind 'm minder origineel vormgegeven dan de Yeti. De Yeti had wat mij betreft nog wel mogen blijven. Verder vind ik het een hele nette auto, zoals de meeste Skoda's.
s velthuis zei:verlichting2 zei:...een nette auto staat....
Dat is precies de aanduiding die bij veel nieuwe auto's wordt gebruikt. "Net". Een nette Audi. Een nette Golf. Een nette Megane. Veel verder komen we blijkbaar niet meer met de aanduidingen. "Net". Dat werd van de Multipla niet gezegd. Daar waren de meningen een heel stuk uitgesprokener.
+1. De Peugeot is zo veel mooier. Alleen wat minder ruim.Bird Nerd zei:Ik vind de Skoda wel wat chiquer ogen dan de Seat. Maar de 3008 is pas echt een fraai ding
Steefy zei:is er ondertussen al wat meer bekend over de levertijden en prijzen van de Karoq?
Moderator
Barri zei:Dat denk ik ook niet. Waarom dan niet een Ambition Business?
Matthijs82 zei:Net zelf even de Style Business samengesteld;
1.5 automaat.
Emerald Green
18"
Totaal € 37.830
Liefst wil ik daar nog een Travel pakket pro erop en getinte ramen achter. Echter het budget is € 37.500.
Denk niet dat ik op een Business model 1800 euro korting kan krijgen.
Mooiroodisnietlelijk zei:Matthijs82 zei:Net zelf even de Style Business samengesteld;
1.5 automaat.
Emerald Green
18"
Totaal € 37.830
Liefst wil ik daar nog een Travel pakket pro erop en getinte ramen achter. Echter het budget is € 37.500.
Denk niet dat ik op een Business model 1800 euro korting kan krijgen.
Op het Business model zit niet eens €1800 marge![]()