Lexus LS (facelift @ pag. 3)

Rutger DC

Asfaltkampioen
[size=medium]2018 Lexus LS: Once Again at the Top of Its Class?[/size]
Lexus's biggest sedan looks to reinvent itself.

JAN 2017 BY JOSEPH CAPPARELLA MULTIPLE PHOTOGRAPHERS

It’s possible that Lexus will never be able to make as big a splash as it did when the first LS400 made its debut at the 1989 Detroit auto show. Sure, the new LC coupe is ridiculously cool, and the RX crossover sells in big numbers, but no other vehicle in Lexus’s history has been as much a signal of intent as that original LS was. That’s the true power of a flagship, and Lexus is looking to recapture some of that same enthralling aura with the all-new 2018 Lexus LS500 sedan, debuting nearly three decades later.

To re-establish the LS’s credentials in the segment it once upended, Lexus is making this fifth-generation luxury sedan larger, more powerful, and more stylish than ever before. The front end, with its prominent spindle grille and sharply angled front headlights, is mostly in keeping with Lexus’s current design language. But beyond that, the designers have taken a few more liberties with the car’s profile, introducing a flowing character line along the side and softer, more rounded forms around the rear fenders; they’re refreshing changes from the sharper, creased aesthetic found across the rest of the Lexus lineup. The LS also is breaking tradition from its typically upright, conventional three-box shape with more rakish rear glass and a D-pillar that curves dramatically downward, both of which suggest that Lexus is keen to draw comparisons with cars such as the Audi A7 and the Porsche Panamera.

One Size Fits All

Underneath the dramatic new sheetmetal is a version of the same Global Architecture-Luxury (GA-L) platform used in the LC, although the wheelbase is stretched by 10 inches for duty in the four-door. Lexus is offering a choice between standard- and long-wheelbase versions instead of going with a single size, better aligning the LS with its German rivals in the U.S. market (the Audi A8, the Mercedes-Benz S-class and the BMW 7-series are sold here only in long-wheelbase form). The new LS’s overall length is up by one inch over the outgoing long-wheelbase LS, which puts the new car in the same size neighborhood as the Benz and the BMW. And the car is lower and wider now, which is said to impart it with a lower center of gravity for improved handling and responses.

The same front and rear multilink suspension setup that imbues the LC with spirited handling is employed in the LS, as is a rear-wheel-steering system. Air springs are optional; cars so equipped have an access mode that automatically raises the sedan for easier entry and exit.

All-New Powertrain

For now, Lexus is showing only the LS500 model, which uses an all-new, twin-turbocharged, direct-injected 3.5-liter V-6. Output is 415 horsepower and 442 lb-ft of torque, numbers that put this six-cylinder somewhat in the hunt with competitors’ V-8s, including the 449-hp Mercedes-Benz S550 and the 445-hp BMW 750i. It mates with an Aisin-supplied 10-speed automatic transmission, with rear-wheel drive standard and all-wheel drive optional. A claimed zero-to-60-mph time of 4.5 seconds for the rear-drive model is impressive, no surprise given the new engine’s 29-hp and 75-lb-ft boost over the rear-drive version of the outgoing LS460 with its 4.6-liter V-8.

A hybrid model could join the lineup later on; although Lexus isn’t releasing any details yet, it likely will use the same multi-stage hybrid setup from the LC500h. There’s also no mention of an F Sport trim level for the new LS, although we suspect it will be added sooner rather than later.

Plush, Posh, and Premium

Lexus built its reputation largely on impeccable assembly quality inside and out, and the new LS looks to carry that torch. Plush, buttery-smooth leather pervades the cabin, and a beautifully sculpted dashboard design is more daring than anything you’ll find in the current Lexus showroom. Customers can choose among several different types of wood trim, and ambient lighting is said to be inspired by Japanese lanterns. Each door panel is artfully crafted, too, incorporating a gorgeous wood inlay, a highly detailed speaker grille, and an armrest that appears to be floating. All in all, the new LS appears to rival the wow factor of the latest Mercedes-Benz S-class’s interior, at least based on first impressions.

A large, 12.3-inch central display screen is controlled by a new version of Lexus’s remote touch interface, with a new, supposedly more smartphone-like operation that should improve on the clunkiness of the current mouse-like pad. As in the LC, twist knobs to select the drive mode and stability-control setting are mounted on top of the gauge pod, a nod to Lexus’s LFA supercar.

Lavishly appointed 28-way power front seats with a massage function are an option, and a rear-seat luxury package offers heating, cooling, and massage for passengers there. To ensure that the rakish roofline does not impede rear-seat headroom too much, the rear headliner is scooped out, and the sunroof slides up and out rather than retracting into the roof.

Curiously, Lexus is relatively mum on the LS’s semi-autonomous driving capability, saying only that the LS500 will offer the Lexus Safety System + array of features (adaptive cruise control, lane-departure warning, automated emergency braking, and automatic high-beams) along with an optional Advanced Safety package. The latter will include a new pedestrian-detection system that can brake and steer the car around a pedestrian.

With the size, the presence, and the lavish interior of a true flagship sedan, expect the 2018 LS’s price point to rise accordingly. It’s currently a bargain alternative to the Germans, with its starting MSRP of $73,495, but the new model’s starting cost should rise closer to six figures, as have the S550 (base price, $97,525) and 750i (base price, $95,595). The LS500 will go on sale by the end of 2017.

2018-Lexus-LS-101-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-102-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-104-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-105-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-125-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-139-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-148-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-150-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-151-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-155-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-156-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-157-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-161-876x535.jpg

2018-Lexus-LS-166-876x535.jpg

Bron: https://www.caranddriver.com/news/2018-lexus-ls-and-ls500-photos-and-info-news

Bedankt voor de openingspost. Wat een ongenaakbaar mooie auto. Wow! Echt wow! Het enige wat ik minder vind is dat vreemde scherpje voor de passagier. Dat lijkt niet helemaal mee te gaan in de rest van het interieur. De achterkant is heel herkenbaar Lexus, maar wat veilig bij de voorkant. Maar het totale plaatje is echt bizar mooi.

De mensen die kritiek hebben op de Audi SFG zullen bij deze Lexus wel helemaal aan de zuurstof moeten...

Die grilles beginnen potsierlijk te worden. En dat spijltjesmotief is leuk en origineel, maar in Europa moet er nog een balk voor met het kenteken zodat dat effect teniet wordt gedaan. De rest van de auto vind ik ook een tikkie tegenvallen. Vooral jammer m.i. dat ze de achterkant van de concept niet beter konden benaderen:
Lexus-LF-FC-Concept-6.jpg

Wat een gave bak alleen de tekenaars hebben een héél ander idee over hoe de grille er uit moet zien dan ik.

De diabolo neus is verschrikkelijk lelijk en absoluut niet in balans met de vrij conservatief getekende flank en kont.
Het rasterwerk maakt duizelig en is hypergevoelig voor parkeerschades. Dat gaat in de praktijk dus gewoon geld kosten !

Mooiste wat er te koop is in het topsegment op dit moment, deze LS, geweldig mooi daar kan de Duitse edel kitsch qua vormgeving (S-klasse en Audi A8) niet bij in de schaduw staan en qua betrouwbaarheid al helemaal niet.

Nou de grille van de A8 is ook niet iets om over naar huis te schrijven, maar die Lexus spant wel de kroon!;)

Een mix van Maserati Ghibli, Jaguar XJ en BMW E65. En dan in de mislukte vorm. Verschrikkelijk design.

De vergelijking met de huidige A8 wint deze Lexus qua uiterlijk wel wat mij betreft, maar ik kan die Audi dan ook niet bepaald een schoonheid noemen.

En deze lexus heeft enorm veel fraaie details, neem nou de geometrie in het gaas in dat gapende gat wat de voorkant is de grille. Prachtig gedaan. Maar de auto als geheel is, om het met een fraaie Japanse term te duiden, een tikkie gewöhnungsbedürftig.

Ook iets van een Panamera. En weer die samourai vormen. Ja kopieeren kunnen die lui als geen ander.

Wouter, samoeraivormen ziet FH126560 als hij zijn fantasie de vrije loop laat, zoals ik in zijn X3 duidelijk lederhosenvormen zie als ik mijn fantasie de vrije loop laat.

Oké, nu jij!
images

PS Mag ik hem gewoon mooi vinden?

@FH126560

Wat een grapjas, je hebt het er duidelijk moeilijk mee dat Lexus zo'n mooie wagen heeft neergezet, misschien moet je wat hulp zoeken.

Eindelijk een merk dat durft te vernieuwen vwb design, waar de opvolger niet als twee druppels water lijkt op de voorganger, zoals bij Mercedes, Audi en BMW.

Reken erop dat de 'premium-brands' weer met argusogen richting Lexus kijken. Dat is al zo sinds de introductie van de eerste LS in 1989. Niet zozeer voor wat betreft dit deel van Europa, de rest van de wereld is andere Kuchen.

2016 sales Amerika:

Mercedes 340.000
Lexus 331.000

Daarna de overige luxe-merken.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Als alle Teutonen zich hier komen melden en gal komen spuwen weet je dat Lexus een fantastisch product heeft neergezet.

Wat hebben Teutonen hiermee te maken?

ab123cd zei:
@FH126560

Wat een grapjas, je hebt het er duidelijk moeilijk mee dat Lexus zo'n mooie wagen heeft neergezet, misschien moet je wat hulp zoeken.

Eindelijk een merk dat durft te vernieuwen vwb design, waar de opvolger niet als twee druppels water lijkt op de voorganger, zoals bij Mercedes, Audi en BMW.

Zo zie je maar hoe zoekende Lexus is.... Eigen identiteit, kuch.

P. Klieder zei:
ab123cd zei:
@FH126560

Als Lexus al zoekende mocht zijn is het in ieder geval niet naar een goede ontwerper. Die hebben ze duidelijk al. De kopieermachines hebben ze niet nodig en zijn verkocht aan wat Duitsers... :p

P. Klieder zei:
ab123cd zei:
@FH126560

Volgens mij heeft Lexus een zeer eigen familiegezicht zonder dat iedere wagen op elkaar lijkt. Wel zijn ze allemaal te herkennen als Lexus. Of je het mooi vind is een tweede, maar een eigen identiteit hebben ze zeker.

Waarom is de styling dan van behoudend naar extreem gegaan? Omdat de doelgroep ineens extreme styling wenst?

P. Klieder zei:
Waarom is de styling dan van behoudend naar extreem gegaan? Omdat de doelgroep ineens extreme styling wenst?
Stel je die vraag ook over Jaguar?
Stel je die vraag ook over Citroen?
Etc.
Miste Mercedes ook identiteit toen ze overgingen van hoekig naar rond ontwerp een aantal jaar terug?

Maar nogmaals, dat is de discussie verder ook niet. Jij geeft aan dat Lexus eigen identiteit mist, maar dat is allesbehalve. Elk Lexus model is overduidelijk herkenbaar als Lexus, juist mede door de grill.
De verkoopresultaten van Lexus wereldwijd zijn trouwens prima, dus ik vermoed dat zij heel erg goed weten wat de doelgroep wenst.

P. Klieder zei:

Beide idd merken die een crisis hebben of hebben gehad in het verleden.

P. Klieder zei:
P. Klieder zei:

Beide idd merken die een crisis hebben of hebben gehad in het verleden.

Je quote selectief en wil niet op het grotere plaatje reageren. Discussie klaar.

Amerikaanse markt heel anders dan Europese. Zegt dus niets. Lexus is geen troep, dat hoor je mij niet zeggen. Maar het is heel erg Aziatisch en dat wil ik niet. Grappig dat Lexus wordt vergeleken met Mercedes, blijkbaar is dat de benchmark. En dat klopt ook.

Welnee. Natuurlijk was die LS400 een goede auto maar een Mercedes S als 560SEL was toch van een andere orde. Onvergelijkbaar. En ik heb zeer veel in een LS400 gereden en zelf twee 560's gehad dus ik kan het verschil weten.

Afschuwelijke auto, van binnen en van buiten. Het zal goed rijden dankzij fijne motoren en achterwielaandrijving, maar daarmee houdt het positieve voor mij op.

FH126560 zei:
Amerikaanse markt heel anders dan Europese. Zegt dus niets. Lexus is geen troep, dat hoor je mij niet zeggen. Maar het is heel erg Aziatisch en dat wil ik niet. Grappig dat Lexus wordt vergeleken met Mercedes, blijkbaar is dat de benchmark. En dat klopt ook.

Eerder in tijd leken ze ook heel erg op Benzen.

Ach ja, hele forum is doordesemd met (y)(y)(y) voor de underdog. Of het nou Lexus is, Mazda, Subaru etc is. Allemaal merken die in verkoop onder doen voor Europese (lees Duitse) merken en dan is het heel salonfähig om dan uitgesproken voor die merken te preken.

Heel menselijk, heel eigen. :D

P. Klieder zei:
Ach ja, hele forum is doordesemd met (y)(y)(y) voor de underdog. Of het nou Lexus is, Mazda, Subaru etc is. Allemaal merken die in verkoop onder doen voor Europese (lees Duitse) merken en dan is het heel salonfähig om dan uitgesproken voor die merken te preken.

Heel menselijk, heel eigen. :D

Ja ja... :eek:

@Jazzik: de door ons nieuw gekochte BMW X3 2.8iA High Executive behoort in mijn huishouden aan mijn vrouw toe. Ik zou deze auto niet zelf hebben uitgezocht, ergens klopt er iets niet bij een X3 qua rijden vind ik, maar ik ben heel kritisch. Mijn vrouw vindt t prima. By the way...wat voor auto heeft jouw vrouw?

Dat is mooi Boppie, dan heb jij geen grote auto nodig ter compensatie. Oh wacht, je hebt een Twingo, dus dat klopt dan.

@ FH126560: Dus je vrouw in lederhosen...
a055.gif

Mijn vrouw en ik redden ons prima samen met 1 auto(otje). Wij delen alles samen. Daarnaast hebben we ook beiden een

Maar on topic: gristus, de designer dacht zeker hoe meer lijntjes, frutsels etc. hoe beter. Je wordt haast duizelig van alle wilde lijnen.

In Frankrijk noemen ze dat l'Art pour l'art.

:eek:

Jammer dit weer. Bij het zien van de titel, hoopte ik op de meest fantastische auto om te zien in dit segment. Audi A8 saai. BMW 7, een grote 5 met te veel opsmuck. En de mijn alltime favourite S-Klasse is te rank en te smal, te veel C-klasse. Na de W220 de minste S. Een F-segmenteer (f toch?) hoort groot een statig te zijn.

Nu had Lexus het moment om de underdog op toppositie te zetten. Maar fokkinghell wat een grill, die drukke koplampen, trannende achterlichten en verschrikkelijk spoilerachtige skirts. Toen zag ik pas de Citroen Visa sattelietjes boven het stuur. :eek: Wtf, dit zoek je toch niet in een zakenauto van 150k?

Ach, in Azie vinden ze dit prachtig.

Terug
Bovenaan