Kia Stinger | Nieuw: facelift 2021

Wouter82

Moderator

Niet officieel, wel goed genoeg :)

gallery-1483891841-15895635-1239041276180131-4108633098800188528-o.jpg


landscape-1483891780-kia.jpg


1483891971-15895641-1239041366180122-7115034871723207597-o.jpg


1483891938-15895833-1239041326180126-6833769684764376301-o.jpg


gallery-1483891881-15936748-1239041289513463-6112591588967874729-o.jpg
 
Wow! Helemaal goed dit. Kia gaat de Duitse premium klasse te lijf. Let's beat the A5 sportback and the 4 Serie Gran Coupé.

Veel mooier dan de gelekte fabrieksfoto's.
 
[size=x-large]Hij is moooiii!!![/size] [size=x-small](en natuurlijk ook met 7 jaar garantie. Da's pas PREMIUM!)[/size]

gallery-1483891841-15895635-1239041276180131-4108633098800188528-o.jpg
a040.gif
 
Inderdaad oogt die zo veel beter dan op die foto's in de fabriek. Geweldige zet van Kia, maar geld zullen ze er niet mee verdienen. Mooi rustig ontwerp zonder al te gekken vouwen en lijnen. Sommige details zijn wel geïnspireerd op de Duitse Drie, de achterkant is nogal A7-achtig, de kieuwen op de voorschermen BMW GT en de blokjesgrille van Mercedes. Evengoed een fraai totaalplaatje naar mijn idee.
 
bjtyssnb9su4.jpg


je8yomrb7c0r.jpg


[size=x-large]Kia onthult langverwachte Stinger GT[/size]

Achterwielaandrijving, 365 pk! Kia kondigt z’n ‘GT’ al weken aan door allerlei teasers op de wereld los te laten. Vanavond gaat het doek dan eindelijk van de auto af. Het moet gezegd: de Stinger ziet er veelbelovend uit! Het is niet gek als 'Stinger' een belletje bij je doet rinkelen, want deze naam verscheen drie jaar geleden op een Concept-coupé. Deze productie-auto is van een heel ander slag, en vindt z'n roots juist in de GT Concept, die alweer uit 2011 stamt. Dat veel van de lijnen van die showauto behouden zijn gebleven, is wat ons betreft goed nieuws. De langgerekte daklijn eindigt in een zeer korte 'kont' met bijzonder gelijnde achterlichtunits. De lijn boven de achterruit geeft weg dat het hier niet om een sedan, maar om een 'vijfdeurs coupé' gaat. De achterruit schaniert dus, net als bij bijvoorbeeld de BMW 4-serie coupé, mee omhoog. Aan de voorzijde zorgen de hoog gepositioneerde lichtunits en brede grille voor een overduidelijk sportief karakter.

Die uitstraling maakt de Stinger GT op papier ook waar. Deze grote vijfdeurs krijgt in beginsel namelijk een 3.3-liter V6 mee die via een achttraps-automaat maar liefst 365 pk naar de achterwielen brengt. Dat zou goed moeten zijn voor een 0-100 tijd in iets meer dan 5 seconden. Daaronder komt een 2.0-viercilinder met 255 pk beschikbaar. Het interieur oogt op de eerste afbeelding die ervan is afgegeven behoorlijk hoogwaardig. Leer tot op het dashboard draagt daar stevig aan bij, maar ook de hoge middentunnel en de ronde ventilatieroosters maken duidelijk dat dit niet zomaar een Kia is.

De Stinger is eerder op het internet verschenen dan gepland, de teller op Kia's speciaal hiervoor in het leven geroepen website loopt nog. De niet al te grote foto's verschenen via verschillende Amerikaanse media op internet en de kans is aanwezig dat er later vandaag nog meer informatie vrijkomt. Opvallend is dat Kia de Stinger GT kennelijk met Duitse kentekenplaten presenteert, terwijl de auto in het Amerikaanse Detroit aan het publiek wordt voorgesteld. Moeten we dat als een waarschuwing voor de veelal Duitse concurrentie zien?
https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-onthult-langverwachte-stinger-gt/
 
Leuk geprobeerd, maar als vierdeurs coupé een kont nog lelijker dan een BMW GT gaat 'ie niet ver komen. Idee is top, uitvoering ziet er nogal lomp en 'gezocht' uit. Jammer...
 
Echt een mooi ding geworden. Beetje 6 serie neus met een A7 kont en Mercedes interieur lol. Ben benieuwd hoe de acgterlichten op een andere kleur er uit zien.
 
Gaaf ding wel. En toch zal het niet verkopen, want iedereen wil priemiejum rijden. Maakt niet uit dat je sjoemelt, dat de verbruikscijfers te hoog zijn en de betrouwbaarheid ruk is, je blijft gewoon verkopen. Zie de verkoopcijfers van VAG/Audi afgelopen jaar.
 
Dat is redelijk onverwacht nog een bijzonder fraaie auto geworden! Inderdaad, op de fabrieksfoto zag de auto er niet erg evenwichtig uit, maar dat kan ook komen omdat het een van dichtbij gemaakte telefoonfoto was. De neus en achterkant vind ik echt moddervet ogen, maar ook gewoon heel fraai. Gelukkig heeft de auto in tegenstelling tot de K9 (K900/Quoris) wel in voldoende mate een eigen gezicht. Mooi ook dat de daklijn van de Optima is overgenomen, wat dan weer jammer is, is dat de Optima bij de laatste generatiewissel veel aan aantrekkingskracht heeft moeten inboeten. Het interieur vind ik ook al fraai. Jammer dat de verbruikscijfers wel weer dusdanig zullen zijn, dat ze in Nederland niet competitief geprijsd kunnen worden. Veel zouden er toch niet van worden verkocht, maar nu zijn de kansen echt nihil.
 
Wat mij betreft had er nog wel een aantal details weggelaten mogen worden. Zoals de kieuwen voor de voorwielen, die tegenwoordig ook al menig BMW verpesten. En die reflector-streepjes (?) op de zijkant achteraan.

Maar al met al een gave kar.
 
Piet_Piraat zei:
Gaaf ding wel. En toch zal het niet verkopen, want iedereen wil priemiejum rijden. Maakt niet uit dat je sjoemelt, dat de verbruikscijfers te hoog zijn en de betrouwbaarheid ruk is, je blijft gewoon verkopen. Zie de verkoopcijfers van VAG/Audi afgelopen jaar.

Anders ga je ff uithuilen bij je oma....
 
Ik vind 'm schitterend! Heel erg mooi, na decennia eindelijk een ontwerp uit die contreien dat gewoon super is.

Overigens lees ik ook hier weer de verwachting dat de auto naar verwachting voor hier te duur zal gaan worden. Hoezo!?
 
In een andere kleur komen de details net wat beter tot hun recht...

2017-kia-stringer-rear.jpg


2017-kia-stringer-rear-side.jpg


2017-kia-stringer-rear-side-on.jpg


2017-kia-stringer-side-parked.jpg


Ben er helemaal weg van...
Zou zo wel eens de opvolger van mijn Accord kunnen worden.
Topmodel, maar door het merkembleem ondergewaardeerd en - heel belangrijk - democratische uitstraling (want geen Audi/BMW/Benz)
 
Wel volgt er een kleine teleurstelling: de Stinger komt eind 2017 in de VS op de markt, maar de Nederlandse importeur zegt nog niet te weten of de auto ook hier geleverd zal worden.
https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-onthult-langverwachte-stinger-gt/
 
Carfanatic zei:
Wel volgt er een kleine teleurstelling: de Stinger komt eind 2017 in de VS op de markt, maar de Nederlandse importeur zegt nog niet te weten of de auto ook hier geleverd zal worden.
https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-onthult-langverwachte-stinger-gt/

Auto55.be zei:
En die staat in de herfst gewoon bij de dealer om de hoek.

Duimen dat we in BE dan beter bedeeld worden dan jullie in NL.
 
P. Klieder zei:
Piet_Piraat zei:
Gaaf ding wel. En toch zal het niet verkopen, want iedereen wil priemiejum rijden. Maakt niet uit dat je sjoemelt, dat de verbruikscijfers te hoog zijn en de betrouwbaarheid ruk is, je blijft gewoon verkopen. Zie de verkoopcijfers van VAG/Audi afgelopen jaar.

Anders ga je ff uithuilen bij je oma....
Ik hoef helemaal nergens uit te huilen. Het zegt vooral iets over jou dat je iets direct persoonlijk maakt ipv inhoudelijk te reageren. Kinderen doen dat vaak ook, wist je dat?

Ik geef enkel aan hoe in mijn ogen het koperspubliek in Nederland denkt. In die klasse wordt er amper privé gekocht en vooral geleased. Dan zul je als Kia dus wel met een heel goed aanbod moeten komen wil je mensen over de streep trekken met zo'n kar. Want met 255pk of 300+pk zit je toch wel bij een bepaalde doelgroep te vissen die normaal alleen groot Duits koopt. Hoe dubieus die kwaliteit vaak ook is.
 
We nemen een middenconsole uit een Audi, zetten er een rijtje ventilatieroosters uit een Mercedes bovenop, en plaatsen daar bovenop een beeldscherm op de manier zoals BMW dat de laatste tijd ook doet. Et voilà....

sbkykhab23vf.jpg


Leuk geprobeerd, maar in West Europa op voorhand kansloos.
 
Het is inderdaad een verzameling kenmerken van andere auto's, maar het totaalplaatje is m.i. geslaagd.
 
Kia is goed bezig,super mooie auto!(y)
Vroeger was het andersom geweest,maar tegenwoordig heb ik veel liever een Kia dan een VAG auto.
 
speedtouch zei:
Charger zei:
Vroeger was het andersom geweest,maar tegenwoordig heb ik veel liever een Kia dan een VAG auto.

Jouw volgende auto, die Stinger GT?;)

Erg mooie auto,maar mij iets te groot.:D
De nieuwe Rio die dit jaar komt is een zeer goede kanshebber als volgende auto.:)
 
Kia Stinger diesel confirmed for Europe, electrified versions may follow

Kia isn't entirely sure about building a fully electric Stinger yet, but the company is not ruling out the idea.

The Kia Stinger is one of the stars of the 2017 North American International Auto Show, and more details about the production version have started to trickle out. For example, customers in Europe will be able to get the curvaceous grand tourer with a diesel powerplant. Kia will also look at building hybrid and fully electric variants, too.

According to Autocar, the diesel-fueled Stinger will possibly debut as soon as the Geneva Motor Show in March. It will likely use the 197-horsepower 2.2-liter four-cylinder from existing Kia and Hyundai vehicles, and all-wheel drive will continue to be an option with this powerplant. It’ll also likely use an eight-speed automatic, like the gasoline-powered version.

Kia is also mulling whether to electrify the Stinger. According to Autocar, the platform is capable of accepting parts from the Optima hybrid, despite one being front-wheel drive and the new model’s rear-drive layout.

“We don’t have an EV in the plan yet but we have the capability to bring EVs in the near future if demand is there,” Spencer Cho, Kia’s overseas product marketing boss, told Autocar.

Motor1.com
 
Idd ongelooflijk wat Hyundai en Kia weten te presteren in een paar jaar tijd. Inmiddels wordt bijna elke niche gevuld met zeer overtuigende kwaliteitsproducten. Deze Stinger is daar het zoveelste voorbeeld van, VAG, GM, Ford en niet in de laatste plaats Toyota moeten zich nu toch wel wat zorgen gaan maken.
 
Meer foto's @ NAIAS Detroit:

2018-Kia-Stinger-GT-102-1-876x535.jpg


2018-Kia-Stinger-GT-103-1-876x535.jpg


2018-Kia-Stinger-GT-104-1-876x535.jpg


2018-Kia-Stinger-GT-112-876x535.jpg


Fotogalerij: https://www.caranddriver.com/news/2018-kia-stinger-sports-sedan-photos-and-info-news
 
Misschien raar maar toen ik de achterkant van deze GT zag moest ik denken aan de Toledo van eind jaren 90 o_O

SEATToledo-1829_6.jpg
 
Autorai.nl zei:
Kia brengt op termijn meer motorvarianten van de nieuwe Stinger. Het merk trapt af met een 2,0-liter viercilinder turbomotor en 3,3-liter twinturbo V6, beide benzinemotoren. De Koreaanse autobouwer heeft ook een dieselmotor en een deels elektrische aandrijflijn in petto.

Stekkerversie
Volgens Spencer Cho, productbaas van Kia in Noord-Amerika, is een hybride of plug-in hybride aandrijflijn heel goed mogelijk. Dat vertelt hij in gesprek met het Britse AutoCar. “We kunnen deze technologieën probleemloos toepassen in de Stinger”, zegt hij. Kia onderzoekt volgens Cho zelfs de mogelijkheden voor een volledig elektrische variant, als de markt daar rijp voor is. Een definitief besluit over zo’n Stinger EV is echter nog niet genomen.

Autobild.de zei:
Motoren: Diesel für Europa bestätigt
Als Antrieb stehen zwei Turbo-Benziner zur Verfügung: Ein Zweiliter-Vierzylinder mit 255 PS und einem maximalen Drehmoment von 353 Nm, der den Sprint von 0 auf 100 in 6,0 Sekunden schaffen soll. Und dann noch ein 3,3-Liter-V6 mit 370 PS und einem maximalen Drehmoment von 510 Nm, der in 5,1 Sekunden auf 100 km/h stürmen soll. Für den europäischen Markt hat Kia bereits einen Dieselmotor bestätigt. Als sehr wahrscheinlich gilt, dass der Stinger mit dem 2,2-Liter-Vierzylinder-Diesel aus dem Sorento und dem Hyundai Santa Fe kommt. Im Kia Sorento leistet der Selbstzünder 200 PS und ist wahlweise mit Zwei- oder Vierradantrieb zu haben. Der Diesel-Stinger wird vermutlich ausschließlich mit einer Achtgangautomatik und optionalem Allradantrieb angeboten. In Zukunft will Kia die Motorenpalette auch um einen Plug-in-Hybrid erweitern. Eine vollelektrische Variante ist auf der neuen Plattform zwar umsetzbar, aktuell aber nicht in Planung. Schon eher denkbar ist ein potentieller BMW M3-Gegner.

Mevr BRG heeft alvast haar zegen gegeven over het model...
Diesel 4wd automaat zit in de pijplijn.
Dus als het prijskaartje goed zit, is een "democratische" Kia zeker een optie als volgende firmawagen...
 
Europese première @ Autosalon van Genève:

kia-al-salone-di-ginevra-2017-293a341a53e138535cc5b81c79b9a1f5.jpg


kia-al-salone-di-ginevra-2017-dc14afd792c81277864e9059f709a248.jpg


kia-al-salone-di-ginevra-2017-86e2d3dc037592067ff3df2a733b4099.jpg


kia-al-salone-di-ginevra-2017-e8a6798ae1e07c72b9d791c672cd052f.jpg


Kia stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2017/stand/1609/kia
 
Terug
Bovenaan