Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-onthult-langverwachte-stinger-gt/[size=x-large]Kia onthult langverwachte Stinger GT[/size]
Achterwielaandrijving, 365 pk! Kia kondigt z’n ‘GT’ al weken aan door allerlei teasers op de wereld los te laten. Vanavond gaat het doek dan eindelijk van de auto af. Het moet gezegd: de Stinger ziet er veelbelovend uit! Het is niet gek als 'Stinger' een belletje bij je doet rinkelen, want deze naam verscheen drie jaar geleden op een Concept-coupé. Deze productie-auto is van een heel ander slag, en vindt z'n roots juist in de GT Concept, die alweer uit 2011 stamt. Dat veel van de lijnen van die showauto behouden zijn gebleven, is wat ons betreft goed nieuws. De langgerekte daklijn eindigt in een zeer korte 'kont' met bijzonder gelijnde achterlichtunits. De lijn boven de achterruit geeft weg dat het hier niet om een sedan, maar om een 'vijfdeurs coupé' gaat. De achterruit schaniert dus, net als bij bijvoorbeeld de BMW 4-serie coupé, mee omhoog. Aan de voorzijde zorgen de hoog gepositioneerde lichtunits en brede grille voor een overduidelijk sportief karakter.
Die uitstraling maakt de Stinger GT op papier ook waar. Deze grote vijfdeurs krijgt in beginsel namelijk een 3.3-liter V6 mee die via een achttraps-automaat maar liefst 365 pk naar de achterwielen brengt. Dat zou goed moeten zijn voor een 0-100 tijd in iets meer dan 5 seconden. Daaronder komt een 2.0-viercilinder met 255 pk beschikbaar. Het interieur oogt op de eerste afbeelding die ervan is afgegeven behoorlijk hoogwaardig. Leer tot op het dashboard draagt daar stevig aan bij, maar ook de hoge middentunnel en de ronde ventilatieroosters maken duidelijk dat dit niet zomaar een Kia is.
De Stinger is eerder op het internet verschenen dan gepland, de teller op Kia's speciaal hiervoor in het leven geroepen website loopt nog. De niet al te grote foto's verschenen via verschillende Amerikaanse media op internet en de kans is aanwezig dat er later vandaag nog meer informatie vrijkomt. Opvallend is dat Kia de Stinger GT kennelijk met Duitse kentekenplaten presenteert, terwijl de auto in het Amerikaanse Detroit aan het publiek wordt voorgesteld. Moeten we dat als een waarschuwing voor de veelal Duitse concurrentie zien?
Piet_Piraat zei:Gaaf ding wel. En toch zal het niet verkopen, want iedereen wil priemiejum rijden. Maakt niet uit dat je sjoemelt, dat de verbruikscijfers te hoog zijn en de betrouwbaarheid ruk is, je blijft gewoon verkopen. Zie de verkoopcijfers van VAG/Audi afgelopen jaar.
Wel volgt er een kleine teleurstelling: de Stinger komt eind 2017 in de VS op de markt, maar de Nederlandse importeur zegt nog niet te weten of de auto ook hier geleverd zal worden.
https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-onthult-langverwachte-stinger-gt/
Carfanatic zei:Wel volgt er een kleine teleurstelling: de Stinger komt eind 2017 in de VS op de markt, maar de Nederlandse importeur zegt nog niet te weten of de auto ook hier geleverd zal worden.
https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-onthult-langverwachte-stinger-gt/
Auto55.be zei:En die staat in de herfst gewoon bij de dealer om de hoek.
Ik hoef helemaal nergens uit te huilen. Het zegt vooral iets over jou dat je iets direct persoonlijk maakt ipv inhoudelijk te reageren. Kinderen doen dat vaak ook, wist je dat?P. Klieder zei:Piet_Piraat zei:Gaaf ding wel. En toch zal het niet verkopen, want iedereen wil priemiejum rijden. Maakt niet uit dat je sjoemelt, dat de verbruikscijfers te hoog zijn en de betrouwbaarheid ruk is, je blijft gewoon verkopen. Zie de verkoopcijfers van VAG/Audi afgelopen jaar.
Anders ga je ff uithuilen bij je oma....
Charger zei:Vroeger was het andersom geweest,maar tegenwoordig heb ik veel liever een Kia dan een VAG auto.
speedtouch zei:Charger zei:Vroeger was het andersom geweest,maar tegenwoordig heb ik veel liever een Kia dan een VAG auto.
Jouw volgende auto, die Stinger GT?![]()
Autorai.nl zei:Kia brengt op termijn meer motorvarianten van de nieuwe Stinger. Het merk trapt af met een 2,0-liter viercilinder turbomotor en 3,3-liter twinturbo V6, beide benzinemotoren. De Koreaanse autobouwer heeft ook een dieselmotor en een deels elektrische aandrijflijn in petto.
Stekkerversie
Volgens Spencer Cho, productbaas van Kia in Noord-Amerika, is een hybride of plug-in hybride aandrijflijn heel goed mogelijk. Dat vertelt hij in gesprek met het Britse AutoCar. “We kunnen deze technologieën probleemloos toepassen in de Stinger”, zegt hij. Kia onderzoekt volgens Cho zelfs de mogelijkheden voor een volledig elektrische variant, als de markt daar rijp voor is. Een definitief besluit over zo’n Stinger EV is echter nog niet genomen.
Autobild.de zei:Motoren: Diesel für Europa bestätigt
Als Antrieb stehen zwei Turbo-Benziner zur Verfügung: Ein Zweiliter-Vierzylinder mit 255 PS und einem maximalen Drehmoment von 353 Nm, der den Sprint von 0 auf 100 in 6,0 Sekunden schaffen soll. Und dann noch ein 3,3-Liter-V6 mit 370 PS und einem maximalen Drehmoment von 510 Nm, der in 5,1 Sekunden auf 100 km/h stürmen soll. Für den europäischen Markt hat Kia bereits einen Dieselmotor bestätigt. Als sehr wahrscheinlich gilt, dass der Stinger mit dem 2,2-Liter-Vierzylinder-Diesel aus dem Sorento und dem Hyundai Santa Fe kommt. Im Kia Sorento leistet der Selbstzünder 200 PS und ist wahlweise mit Zwei- oder Vierradantrieb zu haben. Der Diesel-Stinger wird vermutlich ausschließlich mit einer Achtgangautomatik und optionalem Allradantrieb angeboten. In Zukunft will Kia die Motorenpalette auch um einen Plug-in-Hybrid erweitern. Eine vollelektrische Variante ist auf der neuen Plattform zwar umsetzbar, aktuell aber nicht in Planung. Schon eher denkbar ist ein potentieller BMW M3-Gegner.
RobEU zei:Wat is een democratische auto?