Kia K2/Rio/KX Cross [facelift 2020] (CN/RU)

Gepost door Rutger DC 
Dit zijn de eerste afbeeldingen van de nieuwe Kia K2. De K2, die verwarrend genoeg op de Russische markt Rio wordt genoemd, verhoudt zich tot de internationale Rio zoals de Accent/Verna zich tot de i20 verhoudt, echter bestaat er van de i20 geen sedan-uitvoering, van de internationale Rio is die er wél, echter niet in Europa. De K2 is een van de meest belangrijke modellen van Kia op de Chinese markt en een van de bestverkochte auto's van Rusland: samen met de Hyundai Solaris (ofwel Accent/Verna) hebben die modellen flink aan de stoelpoten van Lada weten te zagen en waren vele maanden zelfs de bestverkochte auto van het land. Technisch is de auto identiek aan de nieuwe Hyundai Verna, dus op de Chinese markt blijft de auto onveranderd leverbaar met 1.4 (107 pk) en 1.6 (123 pk) benzinemotoren. De K2 hatchback volgt later.

Bron: [www.autohome.com.cn]
Meer foto's: [car.autohome.com.cn]

Huidig model:

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2020 11:11 door Rutger DC.
Re: Kia K2/Rio (CN/RU)
19-11-2016 04:15
Live @ Auto Guangzhou:

Fotogalerij: [car.autohome.com.cn]
Stoere sedan.
Helemaal niks mis mee.
02-01-2017 19:25
Oei, deze moet wel een lichte kleur hebben vind ik, de witte vind ik mooier ogen als je hem vergelijkt met de donkerblauwe. Ik vind het ook een erg leuke auto, jammer dat er bij ons geen markt voor is.
17-03-2017 07:24
Inmiddels leverbaar:

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Het interieur doet me meer denken aan de nieuwe Picanto dan de nieuwe (internationale) Rio.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2017 07:24 door D-C.
Op Auto China Shanghai debuteert de nieuwe Kia K2 Cross. De K2 Cross volgt de oude hatchback op, al zal die misschien wel in productie blijven aangezien Kia en Hyundai in China geen afscheid kan nemen van de oude modellen. De Kia K2 Cross (en Hyundai Verna hatchback) hebben ongeveer het formaat van de Skoda Rapid Spaceback/Volkswagen Gran Santana/Cross Santana, met een lengte van 4240 mm, breedte van 1750 mm en hoogte van 1505 mm. De wielbasis is 2600 mm. Met deze maten valt 'ie net onder het C-segment en pakweg tussen de internationale Rio en de Cee'd/Forte.

Meer foto's: [info.xcar.com.cn]
K2 Cross live @ Auto China Shanghai:

Meer foto's: [chezhan.bitauto.com]

De internationale Rio ziet er toch wel aanzienlijk beter uit, maar dat was bij het oude model ook al het geval.
Is het in China hip om je auto als een Cross uit te voeren?

Ik vind het een leuke auto om te zien, niet de meest mooie auto trouwens, meer een niet mopperend werkpaard, zoals Kia en Hyundai zijn. Hij doet me denken aan de Kia Cerato om de een of andere manier, misschien ook qua grootte oogt ie best groot. Lijkt haast een Golf (optisch). Waar onze Rio toch nog altijd "Polo" oogt.
Grappig, ik vind deze wel wat weg hebben van de Niro aan de buitenzijde. De verhoudingen zijn ongeveer hetzelfde. De details zijn wel minder mooi uitgevoerd.
Ohh nu je dat zegt Zeebra. Een beetje een verlaagde Niro.. Ja zit wat in.
Tijdje het oude model gereden, maar het nieuwe model ziet er toch veel beter uit.
De Kia KX Cross, zoals de nieuwe K2 hatchback heet, is ook inmiddels leverbaar in China. De prijzen beginnen bij 71.900 RMB.

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]
Een niet erg harmonieuze auto. Je kunt goed zien dat de (internationale) Rio allereerst als hatchback bedoeld is en de K2 als sedan.
De Russische Kia Rio is inmiddels vernieuwd.

Bron: [www.drive.ru]
Als de hatch de voor en achterkant overneemt ziet er een stuk minder suf uit.
Facelift voor de Kia Rio X:

Oud en nieuw:

Bron: [www.drive.ru]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.