Nissan Micra | Nieuw: update 2021

Wouter82

Moderator

dhsyv8ybvmbd.jpg

4fgylchb6c5h.jpg

wj0yibmbjroq.jpg

pb2y9yabpk3f.jpg

3uky48fb6fee.jpg

[size=x-large]DÍT IS DE NIEUWE NISSAN MICRA![/size]

SWAY-GENEN VOOR VIJFDE GENERATIE. Nissan heeft zojuist het doek verwijderd van de hagelnieuwe vijfde generatie van de Micra! Aan alles komt een eind, zo ook aan de teasercampagne voor de nieuwe Micra en daarmee ook aan het bestaan van de vierde generatie van de compacte Nissan. De vijfde generatie krijgt een koets mee die zeer sterk leunt op het ontwerp van de vorig jaar in Genève getoonde Sway Concept. Nissan's B-segmenter is niet meer als Micra herkenbaar. Waar de uitgaande generatie in grote lijnen overeenkomsten vertoond met zijn voorganger, gooit Nissan het met de nieuwe Micra over een andere boeg. We zien een scherp getekend front met de inmiddels bekende V-Motion-grille, venijnig de wereld in turende lichtunits en een zijaanzicht dat gekenmerkt wordt door een gloeiende lijn. De handgreep voor het achterportier is, net als bij de Clio van alliantiegenoot Renault, in de C-stijl is verwerkt. Dat designfoefje is niet de enige overeenkomst die de Micra met zijn Franse broer heeft. Net als de Clio zal de Micra door Renault in Flins geproduceerd worden.
https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-nissan-micra/

Ziet er ook in Lease Silver goed uit vind ik :)

lxqyw7ebierx.jpg

h61yvkdbol7h.jpg

1vsyh1hbvof8.jpg

5q3yctab60z3.jpg

mq6yts6bt8qm.jpg

2gry9vablklb.jpg

En het interieur:
7ejyn3dbqzyq.jpg

jtlyci6bckb5.jpg

dbyyo5hbmpb4.jpg

Onder de kap legt Nissan een 90 pk sterke 0,9-liter metende driecilinder turbomotor die benzine drinkt. Ook komt een 1.5-liter diesel met 90 pk de bestellijst, beide motoren kennen we van Renault. In een later stadium volgt een 73 pk sterke 1,0-liter turbo benzinemotor.

In het interieur zien we een 7-inch metend multimediascherm gekoppeld aan een systeem dat onder andere Apple CarPlay ondersteunt. Net als grotere broers Qashqai en X-Trail is Active Ride Control aanwezig, een systeem dat onderstuur moet voorkomen.

Geen nieuwe auto zonder veiligheidssystemen. Nissan brengt Intelligent Drive naar de Micra, een pakket dat onder andere bestaat uit Lane Departure Prevention, Emergency Braking met voetgangersdetectie, Around View Monitor, verkeersbordherkenning, High Beam Assist en dodehoekdetectie. Nissan meldt trots dat de Micra daarmee "[,,.] over de bouwstenen voor autonoom rijden beschikt." Op de optielijst staat een Bose audiosysteem. In maart volgend jaar gaat de Micra in de Europese verkoop

Totaal niet te vergelijken met het huidige model. Heel verstandig wat mij betreft. Interieur ziet er vele malen beter uit dan dat van de Clio. Daar kan Renault nog wel wat van leren.

Opvallend overigens dat 8 jaar na de introductie van de Delta III steeds meer merken komen met de zogeheten 'flying bridge' c-stijl.

Leerafwerking op het dashboard. Primeurtje in het segment?
Maar wat een geweldig leuke auto zeg. Word hier echt heel blij van. Hoop wel dat er nog wat fatsoenlijke motorisering bij komt (120/130pk). Dat verdient het uiterlijk namelijk zeker. (y)

Hele mooie frisse en onderscheidende auto. Je ziet wel dat de Clio als basis is genomen.
Interieur is ook erg fraai. Leerafwerking op het dashboard zie je in dit segment niet veel. De Mazda 2 was denk ik de eerste.

Leuke auto! Zelfs al is het niet helemaal mijn smaak, Nissan toont de laatste tijd wel veel lef met auto's als de Amerikaanse Maxima, de Chinese Lannia, de aardige Braziliaanse Kicks en nu de Europese Micra. Ik vind dat Nissan-interieurs over het algemeen een nogal goedkope uitstraling hebben, dat is hier wel anders. Dat nieuwe Nissan-stuurwiel is oneindig veel beter dan die oude suf vormgegeven stuurwielen. De Aziatische concurrenten mogen nu wel oppassen met zo'n sterke concurrent erbij. En de Europese concurrenten wellicht ook. In eigen huis zal de Note het ook niet gemakkelijk krijgen, ik ben benieuwd of die blijft bestaan in Europa. De huidige Pulsar is een opgewarmd model dat Nissan al op de plank had liggen in Azië en nog niet echt indruk weet te maken, de concurrenten mogen zich best een beetje zorgen maken over de volgende Pulsar. Met name Toyota moet er hard aan trekken om de koppositie bij de Aziatische merken op Europees niveau te verdedigen.

Wat ik wel jammer vind is dat Nissans eigen 1.2 DIG-S driecilinder compressor-motor nu wordt 'verwaarloosd' ten faveure van de Renault-driecilinder. Nissans motor was en is toch behoorlijk innovatief en schoon.

Medeforummer Elco is er namens Autokopen.nl vroeg bij met een set live-foto's vanuit Parijs:

autosalon-parijs-2016-nissan-micra-283696-800.jpg

autosalon-parijs-2016-nissan-micra-283694-800.jpg

autosalon-parijs-2016-nissan-micra-283706-800.jpg

autosalon-parijs-2016-nissan-micra-283704-800.jpg

autosalon-parijs-2016-nissan-micra-283705-800.jpg

autosalon-parijs-2016-nissan-micra-283700-800.jpg

Meer foto's en info: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/september/41596-nissan-micra-wordt-volwassen-in-parijs

Frisse verschijning hoor! (y)

Met de huidige Nissan Micra is eigenlijk niets mis (ik ben er een enorme fan van, maar dat terzijde), maar de nieuwe mag er ook zijn.
Firs, fruitig en eigentijds waarbij de naad over de motorkap wel erg slordig is gedetailleerd en ook nog eens volstrekt onnodig.
Achterdeuren zonder fatsoenlijke deurgrepen vind ik een gruwel vanuit veiligheidsoogpunt en een zwaarwegende reden om een auto te laten staan.

Die naad onder de motorkap had daar echt niet gezeten als het niet nodig was. En wat heeft zo'n handgreep nou met veiligheid te maken?!

De naad over de motorkap schijnt iets met voorschriften m.b.t. voetgangersveiligheid te maken te hebben. Zie je veel tegenwoordig. En die handgrepen boven in de achterdeur? Niet echt handig; in noodgevallen moet er eerst goed gekeken worden waar ze zitten. Zoiets moet instinctief gaan. Waarom zien we juist bij Japanners niet mer schuifdeuren achter? In het thuisland vind je die op de kleinste modellen. Net als beelden van de parkeercamera in de achteruitkijkspiegel; zag ik bij de Japanse Note.

Oxymoron zei:
Niet echt handig; in noodgevallen moet er eerst goed gekeken worden waar ze zitten. Zoiets moet instinctief gaan.

Sorry, maar wat een onzin zeg. Als je op armlengte van de deur staat dan zie je onmiddellijk waar de deurgreep zit. Het zou pas tegen het instinct indruisen als de deurgreep vlak boven de dorpel zat.

RobEU zei:
Oxymoron zei:
Niet echt handig; in noodgevallen moet er eerst goed gekeken worden waar ze zitten. Zoiets moet instinctief gaan.
Sorry, maar wat een onzin zeg. Als je op armlengte van de deur staat dan zie je onmiddellijk waar de deurgreep zit. Het zou pas tegen het instinct indruisen als de deurgreep vlak boven de dorpel zat.
Geen onzin. De deurgreep is met opzet onopvallend aangebracht. Stel de auto staat in brand, met rookwolken er omheen. Waar zoek je dan als eerste de handgreep om het kind of de hond te redden? In de vouw waar ook de handgreep van het voorportier zit. Verdomd, daar zit-ie niet. Dan moet er even gedacht worden.
Een hoge handgreep is ook lastig als je met een paar dozen in je handen bij de auto komt. Zeg ik niet, zegt vrouwvolk. :) Dat heeft in zo'n geval ook graag zo'n elektrisch bediende Japanse schuifdeur waar wij in Europa het nut niet van inzien.

Model ziet er gelikt uit behalve dan het ontbreken van fatsoenlijke deurgrepen achter , toen de Alfa 156 in 1997 als eerste hiermee kwam was dat iets unieks...nu een totaal achterhaald detail (n) . De nu oude Micra was dan wel geen schoonheid maar wel een kampioen voor wat betreft beschikbare ruimte t.o.v. de buitenmaten. Ik vraag me af of dit nu nog zo is wanneer de auto gebaseerd is op de Clio....mooi model maar ook de krapste in zijn klasse qua ruimteaanbod .

Oxymoron zei:
(..)
Een hoge handgreep is ook lastig als je met een paar dozen in je handen bij de auto komt. Zeg ik niet, zegt vrouwvolk. :) (..)

Komt dat nog voor dan, tegenwoordig?
Ik heb de indruk dat 'vrouwvolk' heel veel online kopen en laten bezorgen.. ;)

Oxymoron zei:
De naad over de motorkap schijnt iets met voorschriften m.b.t. voetgangersveiligheid te maken te hebben. Zie je veel tegenwoordig. (..)

De bolling van de neus inderdaad, minder scherp.
Echter, de Clio heeft de vergrendeling toch ook verder naar voren zitten.

Renault-clio-rs16-concept.jpg

Denk dat het een design keuze is geweest. Hoef er minder 'motorkap' omhoog getrokken/gehouden te worden..?

Pak je ook wel direct de meest begerenswaardige en snelste Clio van t moment. ;) Ze hebben nog niet eens officieel gezegd dat ze hem gaan maken.

Auto geeft me wel het gevoel dat het een Clio is waar plaatwerk overheen gezet is. Dat is natuurlijk niet zo, maar komt doordat de basisvorm identiek is.

Hoge deurgreep vind ik geen enkel probleem. Heb 5 jaar lang een Civic gehad en geen moment aan gestoord. Onveiliger vraag ik me af. In geval van een ongeval verwacht ik dat een hoger gepositioneerde handgreep minder snel beschadigd raakt. Nadeel is dat je minder houvast hebt als je er flink kracht op zou wilen zetten.

Durashift zei:
Oxymoron zei:
De naad over de motorkap schijnt iets met voorschriften m.b.t. voetgangersveiligheid te maken te hebben. Zie je veel tegenwoordig. (..)

De bolling van de neus inderdaad, minder scherp.
Echter, de Clio heeft de vergrendeling toch ook verder naar voren zitten.

Renault-clio-rs16-concept.jpg

Denk dat het een design keuze is geweest. Hoef er minder 'motorkap' omhoog getrokken/gehouden te worden..?

Zou gek zijn als een zustermodel van de Clio geen gasveer zou hebben, niet?

Dat is dus niet de reden. Ooit bij BMW gehoord dat het bij de 3-serie was omdat er zo meer kappen in een vrachtwagen/transportunit pastte. Denk eerder dat er zo'n reden achter zit, of te scherpe/dure hoek voor productiemethode;)

Durashift zei:
Oxymoron zei:
(..)
Een hoge handgreep is ook lastig als je met een paar dozen in je handen bij de auto komt. Zeg ik niet, zegt vrouwvolk. :) (..)
Komt dat nog voor dan, tegenwoordig?
Ik heb de indruk dat 'vrouwvolk' heel veel online kopen en laten bezorgen.. ;)
U gaat te weinig winkelen in gezelschap. Vreselijk vermoeiend, en als het een beetje tegenzit loop je met handen vol tasjes, zakjes en dozen. Vooral als het de vorm aanneemt van een dagje uit van de "provincie" naar de "grote stad" ... Ik heb wel eens voorgesteld om dan een boodschappentas met wielen mee te nemen, maar dat kan dan ook weer niet; te burgerlijk, alsof je naar de supermarkt gaat. En er bestaan toch heel nette modellen van.

Een vaag verhaal, Oxymoron. Bij een auto met schuifdeuren zit de deurgreep ook niet op de plek 'waar men hem verwacht'. Ook zijn ze na een crash wellicht wat lastiger te openen omdat er meerdere bevestigingspunten zijn, die derhalve kunnen blokkeren. Kortom, je spreekt dan wel hard maar ook jezelf tegen.

Elco zei:
Een vaag verhaal, Oxymoron. Bij een auto met schuifdeuren zit de deurgreep ook niet op de plek 'waar men hem verwacht'. Ook zijn ze na een crash wellicht wat lastiger te openen omdat er meerdere bevestigingspunten zijn, die derhalve kunnen blokkeren. Kortom, je spreekt dan wel hard maar ook jezelf tegen.

Dat dus. Plus is het maar de vraag in hoeverre een elektrische deur functioneert na een ongeval. Dat lijkt me een grotere issue dan een handgreep die een decimeter hoger zit.

Overigens ben ik er ook geen fan van, maar dan vanuit stilistisch oogpunt. Bij de 156 en Civic van twee generaties terug vond ik het echt niet storend, net als bij deze Micra. Leuk ding is het geworden! Niet zo moeilijk ook na de vorige, maar zelfs dan vind ik 'm erg geinig. En ondanks een hechte familieband met de Clio, vind ik 'm best wel iets van de 208 hebben.

Eindelijk een Micra die er mag zijn. Het interieur doet mooi en hoogwaardig aan. Echt een klasse hoger dan het uitgaande model.

Toch vind ik het uiterlijk niet echt geweldig. Het is mij te onrustig. Misschien ben ik saai en conservatief maar ik zie toch vele malen liever een nieuwe Kia Rio. Die auto heeft een strak design zonder frutsels en overbodige lijnen.

De scherpe lijn die over de flank van de Micra loopt van uit de achterzijde gezien scherp naar beneden om daarna opeens onder de zijspiegel weer flink omhoog te lopen om door te lopen in de lijn over de motorkap: dat is gewoon niet mijn ding.

En jammer dat Nissan zijn eigen mooie 1200 compressor motor met pensioen heeft gestuurd ten faveure van het 0,9 Turbo blokje uit de Clio. De afwijkende motorisatie had de Micra juist zo mooi kunnen onderscheiden van de Franse neef.

RobEU zei:
Elco zei:

Dat dus. Plus is het maar de vraag in hoeverre een elektrische deur functioneert na een ongeval. Dat lijkt me een grotere issue dan een handgreep die een decimeter hoger zit.
.
Wat ik bedoel is dat een essentieel bedieningselement als een deurkruk niet op een plaats moet zitten waar je het niet verwacht. Een huis met een deur met de kruk op anderhalve meter hoogte - omdat de architect dat zo leuk vond - is ook niet handig. Daarom mag een architect dat ook niet: deurkrukken zitten op een voorgeschreven hoogte, samen met lichtschakelaars; die moet je op de tast kunnen vinden. Net zo onhandig zijn stengels achter het stuur die "verwisseld" zijn: als je richting aangeeft worden de ruiten gewist. Je went er aan, maar het is niet handig. Ik heb ooit een Renault 5 gehad waarbij de deurkrukken zoals bekend bestonden uit een palletje achter een uitsparing in de rand van de deur. Was ik snel aan gewend, maar passagiers vroegen zich vaak af hoe die deur open ging. En ik heb een buurman van midden 80 die slecht ziet. De man heeft twee kinderen, de een met een C3, de ander met een Clio. Ze komen hem vaak halen, en bij de Clio is het steeds weer even nadenken waarom die kruk niet onder de ruit zit (hij weet inmiddels dat het geen driedeurs is - dat was bij de eerste keer even de vraag). Ook met die klanten moet een ontwerper rekening houden. Bij de Chevrolet Spark zit de handgreep achter boven in de stijl; bij de latere Opel Karl "gewoon" onder de ruit. Kon weleens voortschrijdend inzicht zijn.
Voor het overige zit de deurgreep van een schuifdeur achter wel degelijk op de plaats waar hij moet zitten. Zo'n deur opent als een "suicide door", van voor naar achter, en de kruk zit op de openende kant; dat geldt voor alle deuren, ook in huis. En omdat de hoogte gelijk is aan die van de deurgreep voor is ook zichtbaar waar je hem pakt. Dat elektromotortje speelt verder geen rol; de deur kan altijd met de handgreep geopend worden - tenzij hij bij een botsing zodanig verfrommeld is dat de brandweer erbij moet komen. Maar voor een klapdeur geldt hetzelfde. Wie vol in de flank geraakt wordt stapt aan die kant niet meer uit; heb ik wel eens gehad met een vrachtwagen van het leger die van links kwam.

Het enige veiligheidsaspect dat volgens mij plausibel is, is dat zo'n hoge hendel niet met gereedschap geopend kan worden door bv. de brandweer. Daarom hebben auto's de laatste jaren ook allemaal deurhendels gekregen die je echt kunt vastpakken, en niet meer van die handgreepjes.

Oxymoron zei:
RobEU zei:
Elco zei:

.
Wat ik bedoel is dat een essentieel bedieningselement als een deurkruk niet op een plaats moet zitten waar je het niet verwacht. Een huis met een deur met de kruk op anderhalve meter hoogte - omdat de architect dat zo leuk vond - is ook niet handig. Daarom mag een architect dat ook niet: deurkrukken zitten op een voorgeschreven hoogte, samen met lichtschakelaars; die moet je op de tast kunnen vinden. Net zo onhandig zijn stengels achter het stuur die "verwisseld" zijn: als je richting aangeeft worden de ruiten gewist. Je went er aan, maar het is niet handig. Ik heb ooit een Renault 5 gehad waarbij de deurkrukken zoals bekend bestonden uit een palletje achter een uitsparing in de rand van de deur. Was ik snel aan gewend, maar passagiers vroegen zich vaak af hoe die deur open ging. En ik heb een buurman van midden 80 die slecht ziet. De man heeft twee kinderen, de een met een C3, de ander met een Clio. Ze komen hem vaak halen, en bij de Clio is het steeds weer even nadenken waarom die kruk niet onder de ruit zit (hij weet inmiddels dat het geen driedeurs is - dat was bij de eerste keer even de vraag). Ook met die klanten moet een ontwerper rekening houden. Bij de Chevrolet Spark zit de handgreep achter boven in de stijl; bij de latere Opel Karl "gewoon" onder de ruit. Kon weleens voortschrijdend inzicht zijn.
Voor het overige zit de deurgreep van een schuifdeur achter wel degelijk op de plaats waar hij moet zitten. Zo'n deur opent als een "suicide door", van voor naar achter, en de kruk zit op de openende kant; dat geldt voor alle deuren, ook in huis. En omdat de hoogte gelijk is aan die van de deurgreep voor is ook zichtbaar waar je hem pakt. Dat elektromotortje speelt verder geen rol; de deur kan altijd met de handgreep geopend worden - tenzij hij bij een botsing zodanig verfrommeld is dat de brandweer erbij moet komen. Maar voor een klapdeur geldt hetzelfde. Wie vol in de flank geraakt wordt stapt aan die kant niet meer uit; heb ik wel eens gehad met een vrachtwagen van het leger die van links kwam.

Met alle respect, maar je verwart nu het praktische aspect met het veiligheidsaspect. Een slechtziende hoogbejaarde zal er vast 'moeite' mee hebben, maar zo veel werken er daarvan niet bij de brandweer. Of is het argument 'wellicht rijdt m'n hoogbejaarde, slechtziende buurman een keer mee en bij een ongeval kan hij niet de deurgrepen achter vinden om mensen te redden' belangrijk bij jouw afweging voor een nieuwe auto?
Ook je opmerking over de locatie van de deurgreep raakt eigenlijk kant noch wal. Waarom zou iemand wel direct zien dat je scheufdeuren hebt en je deurgreep dus aan de 'andere' kant is geplaatst en niet zien dat de deurgreep een decimeter hoger zit dan normaal? En ja, dat de deurgreep zit op de plek waar de deur opent is nogal wiedes, maar dit geldt natuurlijk net zo voor auto's met een deurgreep die wat meer in de C-stijl zit.

Een schuifdeur heeft veel meer verbindingspunten dan een reguliere deur, en als een van deze punten beschadigt door een ongeval, dan functioneert die deur niet meer of nauwelijks. Als het achterste deel van een MPV beschadigt raakt, dan kun je die schuifdeur niet meer naar achteren schuiven. Maar een normale deur nog wel openen.

Heeft er ooit iemand geklaagd dat bij de Opel Meriva de handgreep niet op de plaats zit "waar die hoort", maar net achter de B-stijl? Hoogst verwarrend, nietwaar?
a042.gif

"Nous avons donc porté beaucoup d'attention aux détails pour être aux standards européens avec par exemple 62% de plastique moussé contre 2% seulement dans la génération précédente"

Wat hier staat is dat de plastics in het interieur van dit kekke karretje voor 62% (y)(y) uit knuffel kunststof bestaat.
Dat was slechts 2%. (!) o_O

Vandaag op het werk kwam Nissan met de nieuwe Micra langs. Hoog tijd om de auto eens goed te bekijken. Wat mij opviel was hoe bijzonder fris wagentje hier stond. Je kan de auto leuk van binnen en buiten aankleden. Het materiaalgebruik in het interieur staat op een veel hoger plan dan zijn soortgenoot de Clio. Wel blijven de krappe achterbank, en de hoge til drempel van de kofferbak een nadeel van dit model. Opvallend vond ik bij deze uitvoering de speakers in de bestuurdershoofdsteun, om de geluidsbeleving nog meer te ervaren. En ook de (nep)leder afwerking van het dashboard kom je niet in alle concurrentie tegen.

Leuk ding zo!

Enzo Ferrari zei:
Het materiaalgebruik in het interieur staat op een veel hoger plan dan zijn soortgenoot de Clio.

Ik neem aan dat je het met de Clio phase 1 vergelijkt? Tegenwoordig is het namelijk een stuk beter.

Ziet er prima uit! Ik ben benieuwd wat de prijs is zoals hij hier staat, ik vermoed ruim boven de 20k. Helaas zie je dat wel bij meer aangeklede B-segmenters met 100pk of meer.

EDIT: even gekeken op Nissan.nl maar helaas nog geen prijsinformatie.

Ziet er prima uit.
Als de prijs redelijk is is dit een aanwinst voor het segment.

Dank voor alle reacties op het lullige kleine deurgreepje in de raamstijl in plaats van een fatsoenlijke stevige greep op de plekwaar hij hoort.

Ander nadeel van het te korte motorkapje is, dat het front vrij snel totaal verwijderd moet worden om onderhoud te kunnen uitvoeren.
Kost weer tijd en dus geld met het risico dat de boel na afmontage net niet meer helemaal prettig zit en dan erger je je kapot aan de naad over de motorkap, die ook nog eens een beetje scheef zit.

[size=x-large]DÍT KOST DE NIEUWE NISSAN MICRA[/size]

INSTAPPEN VANAF 15.190 EURO. Eind september schoof Nissan de vijfde generatie Micra naar voren. We weten nu wat die compacte Japanner moet opbrengen. Om maar met de deur in huis te vallen: wie € 15.190 naar Nissan overmaakt, krijgt de nieuwe Micra mee naar huis. Voor dat bedrag stap je in in een 73 pk sterke Micra met 1,0-liter metende driecilinder in het vooronder. Het betreft dan de Visia-uitvoering. Wie meer luxe wenst, kan kiezen voor de Visia+ of de Acenta, versies die in combinatie met dezelfde driepitter respectievelijk € 16.390 en € 17.190 kosten. Voor wie liever de controle heeft over een krachtigere driepitter, kan de 90 pk sterke IG-T aanvinken. Deze 0,9-liter grote driecilinder gaat als Visia+ vanaf € 17.390 met je mee naar huis. Voor de Acenta vraagt Nissan € 18.190 en voor de N-Connecta € 19.390. Bovenaan de benzineladder staat voorlopig de Tekna-uitvoering. Deze kost minimaal € 20.590. Dieselen kan vanaf € 19.390 met de 90 pk sterke 1,5-liter grote dCi dieselmotor. Het betreft dan de Visia+. De Acenta, N-Connecta en Tekna mogen mee vanaf respectievelijk € 20.190, € 21.390 en € 22.590.
https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-kost-de-nieuwe-nissan-micra/

1.0 Visia € 15.190
1.0 Visia+ € 16.390
1.0 Acenta € 17.190
IG-T Visia+ € 17.390
IG-T Acenta € 18.190
IG-T N-Connecta € 19.390
IG-T Tekna € 20.590
1.5 dCi Visia+ € 19.390
1.5 dCi Acenta € 20.190
1.5 dCi N-Connecta € 21.390
1.5 dCi Tekna € 22.590

Zo zie je maar, die Kia Rio is niet te duur, dit is de realiteit van vandaag de dag... Meer dan 15 mille voor een instapper met turboloze motor met 70 pk is niet niks, zit daar dan net als bij de Rio geen airco op?

Nee, geen airco:

Visia:
15'' stalen velgen
Zwarte deurgrepen & zijspiegels
Elektrische ramen voor & elektrische zijspiegels
Boordcomputer
Lichtsensor
4-sterren N-CAP veiligheidsuitrusting met Intelligente noodrem

Visia+:
Manuele airconditioning
Audiosysteem met 2 luidsprekers voor
USB met iPod connectiviteit
Bluetooth

Acenta:
16" stalen velgen
Deurgrepen & zijspiegels met richtingaanwijzer in carrosseriekleur
Cruise control en snelheidsbegrenzer
Geavanceerd Drive Assist Display (5'' kleuren touchscreen)
Audioweergave met Apple Carplay (7" kleuren touchscreen)
Toegang tot personalisatie- en geavanceerde technologieopties

N-Connecta:
16" lichtmetalen velgen
Mistlampen voor
Regensensoren en verwarmde zijspiegels (met LED richtingaanwijzers)
Extra getint glas
Lederen stuurwiel
Automatische airconditioning
NissanConnect navigatie met touchscreen inclusief entertainment systeem

Tekna:
17" lichtmetalen velgen
Lederen versnellingspookknop en handrem
BOSE® Personal audiosysteem
Intelligent key
Achteruitrijcamera met parkeersensoren
5* N-CAP Safety Pack (incl. vooruitstrevende veiligheidstechnologiëen)

https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/micra/specificaties.html

Kijk, dat helpt. Bedankt! Het verbaast me dat de Micra diesel in zoveel uitvoeringen wordt geleverd.

Ik ben benieuwd of Dacia de Sandero in Nederland ook nog gaat uitrusten met die SCe 70 motor (1.0), het zou van de Sandero de goedkoopste auto van het land kunnen maken.

Ziet er niet verkeerd uit,maar ik vind het wel armoedig dat zelfs de duurste uitvoering geen elektrische ramen achter heeft.

Charger zei:
Ziet er niet verkeerd uit,maar ik vind het wel armoedig dat zelfs de duurste uitvoering geen elektrische ramen achter heeft.

Gut, en ik dacht eerst nog, ze zullen wel een foutje in de beschrijving gemaakt hebben, maar het lijkt écht niet leverbaar!!! In bijgaande promo zitten in de Tekna (zie die belachelijke Bose speakertjes
h020.gif
in de hoofdsteun) échte raamslingers achterin! Waar krijg je nog dergelijke luxe in een autootje van slechts bijna € 23.000,- (1.5 dCi Tekna) ?
a049.gif

https://www.automobile-magazine.fr/toute-l-actualite/article/15122-la-nouvelle-nissan-micra-sort-de-lombre op 0:12, wel goed kijken, want het is héél snel voorbij...

Ik vind hem leuk, maar Nissan, dit doet toch wel de deur het raam dicht!

@Jazzik
Maar om eerlijk te zijn, wat heb je eigenlijk aan elektrische ramen achter?
Nooit gehad en nog geen seconde gemist.
Als je daar weer wat kilo's mee kan besparen..

Nee Herman, natuurlijk heb je ze nog geen seconde gemist. Wat je nooit gehad hebt, kun je ook niet missen...

D-C zei:
Kijk, dat helpt. Bedankt! Het verbaast me dat de Micra diesel in zoveel uitvoeringen wordt geleverd.

Ik ben benieuwd of Dacia de Sandero in Nederland ook nog gaat uitrusten met die SCe 70 motor (1.0), het zou van de Sandero de goedkoopste auto van het land kunnen maken.

Dan hadden ze dat al wel gedaan, aangezien die motor sinds introductie van de Twingo III al 'in de schappen' ligt.

Roder zei:
Dan hadden ze dat al wel gedaan, aangezien die motor sinds introductie van de Twingo III al 'in de schappen' ligt.

Maar er bestaat wel een Sandero met die (voor Dacia) nieuwe 70 75 pk motor, alleen wordt die (nog) niet in Nederland aangeboden.

Terug
Bovenaan