A
Anoniem
Guest
De nieuwe 5008:

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rembrandt zei:7-zits 3008.
Een concurrent van de Skoda Kodiaq. Als ie hetzelfde interieur krijgt als de 3008 heeft ie daar alvast een voorsprong op de Kodiaq.
Hopelijk niet met de derde zitrij van zijn voorganger en de Grand Picasso, want dan wint op dat vlak de Skoda.
Carscoops zei:The second- and third-row have separate seats that are folding, titling and removable
Rembrandt zei:Carscoops zei:The second- and third-row have separate seats that are folding, titling and removable
Dat klinkt veelbelovend.
Dat wegklappen is leuk, maar als je zelf kan bepalen welke stoelen je meeneemt is in de praktijk nog veel handiger.
En dit klinkt als een combinatie van beide.![]()
calin zei:Oei, ik ben benieuwd hoe dat "SsangYong-aanbouwdeeltje" bij de achterruit er in het echt uitziet. Op de foto's ziet het er namelijk erg geknutseld uit.
Marang73 zei:Kodiaq ... Tiguan XL ... Nissan X Trail ... 5008 .... het wordt druk in de 7 zits SUV modellen
JP2010 zei:Marang73 zei:Kodiaq ... Tiguan XL ... Nissan X Trail ... 5008 .... het wordt druk in de 7 zits SUV modellen
Koleos![]()
iDS zei:Ik heb zo'n vermoeden dat dit wishful thinking is van Auto Moto: op geen enkele andere Franse website wordt dit nieuws gemeld. Hij ziet er ook vrij sterk 'geshopt' uit.
Een te enthousiaste Peugeotfan die de eerste wilde zijn met het nieuws?![]()
Thiago zei:JP2010 zei:Marang73 zei:Kodiaq ... Tiguan XL ... Nissan X Trail ... 5008 .... het wordt druk in de 7 zits SUV modellen
Koleos![]()
Die ik zou kiezen.
Komt ook nog een Opel SUV aan.
calin zei:Oei, ik ben benieuwd hoe dat "SsangYong-aanbouwdeeltje" bij de achterruit er in het echt uitziet. Op de foto's ziet het er namelijk erg geknutseld uit.
Een schoon vel papier papier zit er niet meer in bij PSA. Alles in het kader van 'most efficiënt carmaker'. Het is duidelijk dat deze SUV's (3008 en 5008) dicht tegen de MPV's C4 Picasso en Grand Picasso aanschurken. Dat verklaart het wat gekunstelde design.D-C zei:Verlengingen gaan nogal eens mis bij SUV's: de Qashqai+2 was optisch een Qashqai die een beetje uit verhouding was getrokken, de Tivoli XLV is niet moeders mooiste en bij de nieuwe Tiguan XL lijken de proporties ook wat vreemd te worden. Dat gevoel heb ik bij de 5008 ook. De achterkant oogt ronduit geforceerd en lijkt een beetje afgeknot, alsof de achterklep naar binnen loopt. Bovendien heb ik naar aanleiding van de foto's helemaal niet het gevoel dat hier een stoere SUV staat. Nee, het lijkt meer een MPV en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Jammer dat Peugeot niet met een schoon vel papier is begonnen, maar een 3008 heeft verlengd.
JP2010 zei:Filmpje van de 5008:
https://www.dailymotion.com/video/x4sakuj_decouvrez-le-nouveau-suv-peugeot-5008_auto
D-C zei:Het was me nog niet opgevallen dat er twee 'neuzen' zijn: een neus identiek aan die van de 3008 en een meer klassieke met horizontale spijlen in de grille en andere bumpers. Live ziet de auto er minder onevenwichtig uit dan op de persfoto's, vind ik.
Rembrandt zei:Helaas. De 5008 heeft dezelfde waardeloze derde zitrij gekregen als de C4 Picasso en oude 5008.
Daar heeft de Kodiaq het beter voor elkaar.
calin zei:Rembrandt zei:Helaas. De 5008 heeft dezelfde waardeloze derde zitrij gekregen als de C4 Picasso en oude 5008.
Daar heeft de Kodiaq het beter voor elkaar.
Het is in ieder geval niet dezelfde derde zitrij. Dat betekent natuurlijk niet dat die nu niet waardeloos is
De stoelen zijn er duidelijk anders uit. En uit dit videootje blijkt dat je iig de achterste rij eruit kan nemen. Zie vanaf ca. 30 seconden dat de stoelen dikker zijn en vanaf 45 seconden voor het eruithalen van de derde zitrij.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-kost-de-peugeot-5008/[size=x-large]DÍT KOST DE PEUGEOT 5008[/size]
INSTAPPEN VANAF € 32.660. In Parijs stelde Peugeot de nieuwe 5008 aan de wereld voor. Vandaag weten we wat die nieuwe cross-over minimaal moet gaan kosten. Wie € 32.660 naar Peugeot overmaakt, krijgt de 5008 met 1,2 liter grote PureTech-benzinemotor met 130 pk mee naar huis. Het betreft dan de Access-uitvoering. Een trede hoger op de uitvoeringsladder staat de Active, die € 34.460 moet opbrengen. Als Allure gaat de grotere broer van de 3008 met plek voor zeven inzittenden minimaal € 35.660 kosten. Liever een GT-line met sportieve uiterlijke aankleding? Reserveer dan € 37.660 voor deze variant. Prijzen van de overige motorenversies volgen spoedig.
Lancia Lover zei:Peugeots worden steeds duurder. Blijkbaar werkt het wel, aangezien PSA nu een van de meest winstgevende autofabrikanten is. Wel jammer, want daardoor dalen de verkopen.