Citroën C3 | Nieuw: prijzen facelift p.5

Wouter82

Moderator

CL-16.058.019-1024x479.jpeg

CL-16.061.040-1024x683.jpeg

[size=x-large]CITROËN C3[/size]

Later vanmiddag wordt de gloednieuwe Citroën C3 voor de rest van de wereld gepresenteerd, wij hebben ‘m nu al. De Franse B-segmenter is compact en opvallend, zowel door het design als wat nieuwe features.

Op het eerste gezicht oogt de nieuwe C3 nogal zoals de C4 Cactus – het grotere broertje dat op hetzelfde platform staat als de uitgaande C3. Dat komt natuurlijk door het design en de AirBumps, die helpen om schade te voorkomen. Wel is de C3 een maatje kleiner: 3,99 meter lang (terwijl de C4 Cactus meer dan vier meter meet), 1,75 meter breed en 1,47 meter hoog. De wielbasis is 2,54 meter, wat bijdraagt aan de draaicirkel van 10,7 meter. Verder maakt Citroën bekend dat de bagageruimte een inhoud van 300 liter heeft. De auto wordt in two-tone uitgevoerd, wat in de praktijk betekent dat je de keuze hebt uit negen kleuren voor de carrosserie en drie voor het dak. Bovendien is de auto behoorlijk licht van binnen dankzij een panoramisch zonnedak.

CAMERA
Verder rept het Franse merk over een nieuwe feature: de ConnectedCam. Deze aan boord van de auto geplaatst Full HD-camera (met een groothoeklens van 120 graden) kan opnames maken, zowel foto’s als korte video’s tot twintig seconden. Bij een ongeval wordt er automatisch een opname gemaakt. Verder beschikt de C3 over onder meer lane departure alert, een dode-hoekdetector en het zogeheten Mirror Screen, dat middels Apple CarPlay of Android Auto je telefoonscherm op de display van de auto kan weergeven.

MOTOREN
Op motorisch vlak is er keuze uit drie benzinemotoren: allemaal driecilinders, met 68 pk, 82 pk of 110 pk. Dieselen kan met 75 pk of 100 pk. In eerste instantie is er alleen een handgeschakelde versnellingsbak, later volgt ook een nieuwe automatische transmissie met zes verzetten. Tijdens de Autosalon van Parijs in oktober is ‘ie voor het eerst te zien en vanaf november staat de C3 bij de dealers.
https://autovisie.nl/2016/06/geen-categorie/nieuwe-citroen-c3-onthuld-speciale-hd-camera/

Wouter82 zei:
He, grappig: Autovisie heeft de pagina verwijderd :)

Noem dat maar grappig - ik vind het diep, diep triest.:)

Zeg, over deze opgeflufte C3:

Een zomerse uitvoering van de 208.
Andere 3 jaargetijden rij je rond als een buitennissige Yankee Doodle.
(de Cactus is NIET het succes wat menigeen wel roept)

Laten we hopen / verwachten / aannemen dat het interieur wat meer een Citroen's signatuur draagt.

Op deze grotere foto kan je de klokkenwinkel wat beter zien.

Deze zat er niet veel naast :)

sans_t14.jpg

Geslaagd model geworden, ook al is het een "vercactuste" 208. Valt helemaal niet tegen na de spypics die wel erg op de 208 leken. Goed gedaan dus.
Erg benieuwd of de C3 ook de nieuwe hydraulische schokdempers en "matrasstoelen" krijgt; waarschijnlijk nog niet, dan was dat wel aangekondigd.

Leuke auto! Leuker dan de 208! Helaas niet zo evenwichtig als de Clio, maar desalniettemin aanwinst in het segment!

@autoradje: Daar is al een topic over.

Voor de citrofiel die graag bijzondere Citroëns ziet is het jammer. De C3 heeft nu twee generaties een kenmerkende ronde vorm met iets hogere zit, die wellicht een bepaalde klantenkring heeft. Maar op zich was een wending als deze te verwachten. Vanuit de strategie van PSA om van Citroën het basic/goedkopere merk te maken bezien, is een ver-Cactuste 208 wel te begrijpen.

Joël D. zei:
autoradje zei:
Op deze grotere foto kan je de klokkenwinkel wat beter zien.

Deze zat er niet veel naast :)

https://i86.servimg.com/u/f86/16/78/07/53/sans_t14.jpg

Fraai interieur.

Vind je?
Vreemde Nunchuk achtige console.
Dieppaarse bekleding met gele biezen, je moet maar durven.
Geen klokken.
Wel drie voorstoelen!

Voor bepaalde citrofielen is het nooit goed.
Daar zitten ook zeikerds tussen hoor! :)

Tsja....

Eerder was de C-lijn voor de 'normale' Citroens, de DS-lijn voor de gewaagdere Citroens. Nu loopt het weer door elkaar, vaag.

Klassieke klokken. Jammer. Ontwerp budget zo klein? Of onmogelijk door donor 208?

Een leuke auto, met een wat saai achterste. Jammer dat de al aangehaalde kenmerken van de C3 zijn gesneuveld. Daarmee wist de auto zich goed van de concurrentie te onderscheiden.

Nou, dat valt niet echt tegen. De proporties lijken weliswaar sterk op die van de 208, maar het is gelukkig niet een Saxo geworden. Nu heb ik een beetje het gevoel dat de auto het wel erg moet hebben van de afwijkende ontwerpdetails, waarbij ik de achterbumper overigens niet geslaagd vind. Sowieso komt de achterkant nogal ongeïnspireerd over.

Mach1 zei:
Tsja....

Eerder was de C-lijn voor de 'normale' Citroens, de DS-lijn voor de gewaagdere Citroens. Nu loopt het weer door elkaar, vaag.

Ik had liever gezien dat de DS-lijn zich nooit had afgescheiden van Citroën. Sowieso vind ik het best bijzonder om een automerk te lanceren met de naam van een van de twee meest beroemde Citroëns. Maar goed, DS heeft dringend behoefte aan nieuwe modellen succes (dus geen halfslachtige modellen voor de Chinese markt) en Citroën heeft nog veel achterstallig onderhoud (C3 Picasso, C5, C4, C4 Aircross, gebrek aan identiteit - misschien wel door DS los te koppelen van Citroën...)

Ik vind het ook een tof ding (y). Ik had op basis van de scoops iets vrij dramatisch verwacht, maar dit is best herkenbaar als een Citroën voor een omgebouwde 208 (wat bij de vorige C3-modellen veel minder duidelijk het geval was, overigens). Nee, die 208-deuren e.d. vind ik wat jammer, maar het in mijn ogen fantastische interieur maakt veel goed. Wat een geslaagde combinatie van modern en retro, zo mogelijk nog beter dan in de Cactus.
Ik ben het met D-C eens dat de achterbumper suf is, maar de auto kan het op zich wel hebben. Of toch op deze foto's en met deze kleurstelling.

Afgaande van de Scoops vreesde ik ook dat het om een vertrutde (is dat een woord?) 208 gaat. Maar dit is gelukkig voor het grootste gedeelte herkenbaar als Citroën.

"Sowieso komt de achterkant nogal ongeïnspireerd over".

Geldt eveneens voor Cactus.
En dat is vreemd.
Beide zijn zoveel 'anders' aan de voorzijde, Airbumps aan de zijkanten, tof interieur ..... maar de achterzijde is wat flets.

Thiago zei:
"Sowieso komt de achterkant nogal ongeïnspireerd over".

Geldt eveneens voor Cactus.
En dat is vreemd.
Beide zijn zoveel 'anders' aan de voorzijde, Airbumps aan de zijkanten, tof interieur ..... maar de achterzijde is wat flets.

Dat vind ik bij de 508-facelift en de 208 ook, eigenlijk.

Jammer dat de verlengde voorruit is vervallen ( was hét punt waarmee de oude C3 zich onderscheidde in zijn klasse) , verder best een mooie auto geworden met die two tone kleurstelling (y) en het mooie interieur .

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=w11uyVLMeho

Met wat screenshots:

Is dit nu meer een vrouwen dan mannen auto?
Of toch meer een transgender, hermafrodiet model?

Vragen, vragen ... :)

Qua achterzijde:

Die vindt menigeen dus wat mat.
Toch liggen >10 designers te schetsen en te schaven, tekenen op computers, bouwen mock-ups, directie komt langs, een consumer clinic wordt uitgevoerd en pas dan volgt de GO! Beter, de VA!

Misschien dat na een tijdje e.e.a. visueel meer op zijn plaats valt.

Zie na bovenstaande post de screenshots van JP
Optisch best een hoge, "in-your-face" voorzijde.
Net zoals de 5008, maar dan toned-down. De 3008 is immers een SUV

Ik zou hier als man prima in willen rijden hoor, Thiago ;) zeker met de juiste kleurstelling.

Erg fris model en ook lekker onderscheidend. Of de Cactus nu een succes is of niet, hij blijft geweldig en elke keer als ik er een zie (wat behoorlijk vaak is) blijf ik er toch een ogenblik langer naar kijken dan menigeen auto.

Ik ben altijd een stille Citrofiel geweest (als kind had ik tientallen Citroen speelgoedautootjes en de mooiste heb ik zelfs bewaard) en vind de nieuwe richting die ze met de DS-lijn, Picasso, Cactus en nu de C3 een goede. Hopelijk weten ze ook een spraakmakende C4 en C5 neer te zetten en het gamma is weer compleet.

LM, mijn Citroënophilie gaat niet zo ver, wijd, hoog, diep als de Uwe.

Edoch, bij iedere Cactus, C6, C4 Picasso, DS3 , DS5 alsmede vele unieke Citroen's uit het verleden (denk SM, CX, XM, DS, GS) kijk ik even om. Vanaf mijn driewieler Low' & Slow. Geeft de sinusknoop een extra hartimpuls ter hoogte van de apex cordis. Dank de dag c.q. koester het moment dat mijn nervus opticus den cortex mocht verblijden met de registratie van zoveel automobilistische laissez faire. In de goede betekenis van het woord, bien evidement! Want U weet, de context van laissez faire wordt bij gelegenheid wel eens misbruikt. Dan wil een cynische snoodaard, doorgaans met een manifeste voorkeur voor het Teutoonse, de goegemeente laten geloven dat Franse monteurs bij de assemblage de vooruit achter en de zijruit voor heeft geplaatst. De trommelrem li. achter op de plek van de schijfrem re. voor. De pot met roestwerende tectlyl bij de lunch met oude wijn heeft verdund. Affreus!!! :cry:. Enfin, U kent de mores van de opposanten van de Franse autoindustrie. U en ik weten gelukkig beter! :D

Heb weinig met dat serieuze, grimmige Duitse blik.
Deze nieuwe C3 kan mij niet snel genoeg het wegennet verrijken.

Waar was ik? Oh ja, de achterzijde lijkt vooralsnog wat mat te ogen ....... :cool:

Ik ben deze wagen nu serieus als opvolger van mijn huidige C3 aan het overwegen. Zoals die oranje uitvoering is het naar mijn idee best nog wel een mannelijke wagen. Ik ben vooral benieuwd wat deze gaat kosten, en helemaal benieuwd wat deze in 2017 gaat kosten. Er is beloofd dat het kopen van een auto weer wat goedkoper gaat worden.

Goed nieuws voor de anti-Airbump-mensen: Hij wordt ook zonder leverbaar! Gelukkig maar, want waar de C4 Cactus een nieuwe modellijn was en dus met een wit vel kon beginnen, moet Citroën bij de C3 de huidige klanten niet te zeer voor het hoofd stoten. Dan maar een 'gewonere' variant aanbieden.

Neliz1234 zei:
Ik ben deze wagen nu serieus als opvolger van mijn huidige C3 aan het overwegen. Zoals die oranje uitvoering is het naar mijn idee best nog wel een mannelijke wagen. Ik ben vooral benieuwd wat deze gaat kosten, en helemaal benieuwd wat deze in 2017 gaat kosten. Er is beloofd dat het kopen van een auto weer wat goedkoper gaat worden.

Nelisz, kerel, van je 1234 bestellen!
Geen gemits, gemaar, gedrein of gejeremieër ~ gaan met die aankoop!

Ik zeg: knap gedaan van Citroen. Toch een heel eigen gezicht en tegelijk (misschien) wel de 'most efficiënt carmaker'.
Even vergelijking interieur (foto boven) en Peu 208. Als je goed lijkt zie je hoe ze toch een eigen sfeer hebben weten creëren en tegelijk veel hetzelfde hebben gehouden.
Peugeot208041.jpg

Wat mij verder opvalt:
-A stijl matzwart (bij in luxe versie B/C stijl piano.
- toch geen derde zijruitje
- even snelheidsmeter weer (eis van Dong Feng?). Verder is instrumentenpaneel qua opzet gelijk aan Jumpy/Space Tourer.
- 1.0 VTI weg. 68 pk is 1.2 VTI geworden (ook bij 208 trouwens).

Interieur ziet er inderdaad veel beter uit dan dat 'gesmolten design' van de 208. Hopelijk ook meer zachte materialen, want daar schort het nogal aan in de 208.

o6kyg4mbfhl7.jpg

rr7ymdsbx4wm.jpg

ft2y02gbdg8h.jpg

ctxytlmb4dzm.jpg

3f6ywimb4s4b.jpg

b66yfm7b5msu.jpg

jqaynvgbia34.jpg

gfnysb5bsvga.jpg

gooye5kbgwfb.jpg

0a4y44hbxdjb.jpg

op6yh62ba0wk.jpg

mp9ycpubwzr7.jpg

cs8y3erbisgs.jpg

jdqynutbsaar.jpg

8j2yf6ubv137.jpg

wuoyfp4bn2lg.jpg

vgtyx6kb8vsu.jpg

d0fy2lqbbpv7.jpg

1gbyp0tb1tf6.jpg

[size=x-large]Frans wapen in B-segment volgt C4 Cactus[/size]

Citroën slaat met de nieuwe derde generatie van de C3 een compleet andere weg in. Het blijft een B-segmenter met double chevron op zowel neus als kont, maar daartussen verandert alles. Na zeven jaar valt het doek voor de huidige C3 en deze splinternieuwe Citroën met dezelfde naam zal zijn plek gaan opvullen. Opvallend is hoe sterk de nieuwe B-segmenter de designweg volgt die het Franse merk met de C4 Picasso is ingeslagen. Kunststof wielkastranden, airbumps en een hoge neus met ranke kijkers: Citroën durft.

Personaliseren
Met zijn lengte van 3,99 meter groeit de C3 hij zo'n 5 centimeter ten opzichte van het uitgaande model. Bovendien is hij 2 centimeter breder en 4 centimeter lager dan zijn voorganger. De wielbasis neemt uiteraard toe en wel van 2,47 tot 2,54 meter. Daarmee komt zijn wielbasis overeen met die van de Peugeot 208, en dat is geen verrassing. De nieuwe C3 deelt immers het PF1-platform met deze concerngenoot. De bagageruimte meet 300 liter. We zien een B-segmenter met een opvallend fris ogende, in twee kleuren gespoten koets. Dat is niet standaard en dat geldt ook voor de airbumps en de plastic wielkastranden. Zonder deze items (foto 3) ziet de C3 er iets 'normaler' uit, maar het neusje met de boven de koplampen gepositioneerde dagrijlampen is natuurlijk wel altijd present. Dit front wordt het familiegezicht, belooft Citroën. De C3 is de derde die het gezicht krijgt en volgt daarmee de C4 Cactus en de C1. Het dak is in drie kleuren te krijgen en ook voor het materiaal rond de mistlampen, de zijspiegelkappen, de Airbumps en de omlijsting van de achterruit zijn diverse kleuren beschikbaar. Daar houdt de personalisering niet bij op. Voor de aankleding van het interieur zul je als koper kunnen kiezen uit vier 'mood packs' die de bepalend zijn voor de sfeer in het binnenste van de nieuwe C3.

Advanced Comfort
Citroën zegt hoog ingezet te hebben op comfort, iets waarover we kort geleden al iets te horen kregen in de vorm van Citroëns Advanced Comfort-programma. Deze C3 zou daardoor de comfortabelste in zijn klasse zijn. De Fransen beloven een dankzij een panoramisch dak goed verlicht interieur vol opbergmogelijkheden én prettige stoelen. Net als in de C4 Cactus zullen de meeste knoppen vervangen zijn door een centraal geplaatst, 7-inch metend touchschreen. Het dashboard is in diverse materialen uit te voeren, van stof tot kunststof. Eveneens interessant is een HD-camera die Citroën ConnectedCam heeft gedoopt. Met de camera kunnen tijdens het rijden opnames worden gemaakt die direct via social media gedeeld kan worden. Bovendien zijn de geschoten beelden handig bij bijvoorbeeld een ongeval. In dat geval is de ConnectedCam 'slimmer' dan een gewone dashcam: de beelden van de 30 seconden voor én na de impact worden altijd bewaard.

Driepitters
Op de motorenlijst komen drie benzinemotoren te staan, driepitters met 68, 82 of 110 pk. Deze PureTech-motoren kennen we al uit de huidige Citroën C3 én uit de Peugeot 208. Ook staan er twee dieselmotoren met vermogens van 75 en 100 pk op de planning, deze BlueHDi's zijn eveneens reeds bekend. Een zestrapsautomaat zal ook beschikbaar komen. Voor rallyliefhebbers zit er trouwens ook nog wat moois in het C3-vat: de WRC-versie is eerder al getoond en verschijnt nog dit jaar in definitieve vorm. In totaal zijn van twee generaties C3 in ons land 61.361 exemplaren aan de man gebracht. Daarmee is het - op de C1 en BX na - het populairste model dat het merk sinds de jaren tachtig op de Nederlandse markt heeft gebracht. Internationaal gezien is de nieuwe C3 een zeer belangrijke auto voor Citroën. Van de vorige generaties zijn in totaal meer dan 3,6 miljoen exemplaren verkocht. Ondergetekende is op dit moment in Frankrijk om kennis te maken met de nieuwe Citroën C3. Hij zal daar ook in gesprek gaan met de mensen achter deze auto. De uitgebreide analyse die daaruit voortkomt lees je in AutoWeek 27, die vanaf 5 juli op de deurmat verschijnt.
https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is-de-nieuwe-citroen-c3/

Roder zei:
Interieur ziet er inderdaad veel beter uit dan dat 'gesmolten design' van de 208. Hopelijk ook meer zachte materialen, want daar schort het nogal aan in de 208.

Kijkend naar de binnenkant van de portier (zie buitenfoto's / rode) lijkt het niet de meest hoogwaardige kunststof.
Sterker, oogt minder dan dat van de 208, en lichtjaren verwijderd van het massieve, "edel" ;) kunststof van de Polo.

Mooie auto, maar waarom dit naast de Cactus? Dit is toch precies hetzelfde, maar dan 2 jaar later?

Ik vind deze nieuwe C3 ook leuker dan de Cactus, maar ik vraag me dus serieus af of deze modellen niet teveel in elkaars vaarwater zitten.

@smarter: helemaal eens. Erg leuke wagen, maar lastig verdienmodel: verschil met Cactus is beperkt (feitelijk slechts een halve klasse) en die is pas 2 jaar oud. Ervan uitgaande dat de C4 (inmiddels 6 jaar oud) op termijn wordt vervangen door een grotere Cactus-achtige, komt de originele Cactus klem te zitten.

Wellicht dat die nieuwe C4 als allerlaatste van de nieuwe lijn komt, na de C5 en één of meer Aircross-achtige plus de C3 Picasso, en dan tegelijk fungeert als opvolger van de Cactus. Lijkt er achteraf op dat Citroën het niet aandurfde om van de Cactus een echt volumemodel te maken.

Anderzijds: het PF1-platform heeft sinds zijn introductie bij de eerste C3 (en grotendeels al bij de Peugeot 206), zijn geld nu wel eens opgeleverd. Dus de ontwikkelingskosten van de Cactus waren beperkt tot die van de nieuwe carrosserie, van de nieuwe C3 zelfs nog minder omdat die onderhuids nog nauwer verwant is aan de 208; net als de ontwikkelingskosten van de C3 II zeer beperkt moeten zijn geweest. Dus wellicht valt het wel mee...

smarter zei:
Ik vind deze nieuwe C3 ook leuker dan de Cactus, maar ik vraag me dus serieus af of deze modellen niet teveel in elkaars vaarwater zitten.

Zo denk ik eigenlijk ook en daarbij denk ik ook hoe lang duurt de belangstelling voor zo'n 'apart' model. De Cactus loopt, dacht ik, al wat terug in de verkopen. De toekomst zal het uitwijzen.

Ik ben al lang blij dat er ten minste nog één fabrikant is die wat buiten de lijntjes durft te kleuren. Auto's zijn tegenwoordig zulke saaie eenheidsworst aan het worden dat ik serieus mijn hele interesse in auto's begin te verliezen. Gelukkig is er nog wat aan te sleutelen, maar dat zal ook wel een kwestie zijn van tijd.

Ik vind over het algemeen ook oudere auto's veel leuker dan de huidige/nieuwe. PSA is echter een van de weinige autofabrikanten waarvan ik de huidige/nieuwe auto's die ze verkopen wel kan waarderen.
Leuk ook om de verschillende strategieën van de Fransen te zien. Waar PSA weer teruggaat naar z'n roots ('quircky Citroens, chique Peugeots), komen Renaults juist verder af te staan van hoe ze vroeger waren. Mij bevalt PSA's strategie beter.

Lancia Lover zei:
Ik vind over het algemeen ook oudere auto's veel leuker dan de huidige/nieuwe. PSA is echter een van de weinige autofabrikanten waarvan ik de huidige/nieuwe auto's die ze verkopen wel kan waarderen.
Leuk ook om de verschillende strategieën van de Fransen te zien. Waar PSA weer teruggaat naar z'n roots ('quircky Citroens, chique Peugeots), komen Renaults juist verder af te staan van hoe ze vroeger waren. Mij bevalt PSA's strategie beter.

Heeft het feit dat je oude auto's leuker vind dat huidige/nieuwe er ook niet mee te maken dat je met oudere auto's al een langere 'relatie' hebt die ontstaan is na talloze keren het model op de weg zien rijden, zelf zien rijden etc etc?
Die 'relatie' moet je met nieuwe modellen met (eventueel) een nieuwe vormtaal (zoals in t geval van Renault) helemaal from scratch opbouwen. Over het algemeen duurt het een bepaalde periode voor je een vormtaal kunt waarderen, vooral als die nieuw is. In het geval van Renault, ik denk dat je over 2-3 jaar nog eens de balans moet opstellen en dan moet kijken of je er nog steeds zo in staat. Ik zeg niet dat dit per se zal veranderen, maar het helpt wel als je de modellen die we nu over het algemeen alleen op ons scherm zien in het eggie zien rijden.
Overigens geldt dit vanzelfsprekend voor alle merken :)

Los daarvan, hoe was Renautl volgens jou vroeger en hoe zijn ze nu?

JP2010 zei:
Lancia Lover zei:

Heeft het feit dat je oude auto's leuker vind dat huidige/nieuwe er ook niet mee te maken dat je met oudere auto's al een langere 'relatie' hebt die ontstaan is na talloze keren het model op de weg zien rijden, zelf zien rijden etc etc?
Die 'relatie' moet je met nieuwe modellen met (eventueel) een nieuwe vormtaal (zoals in t geval van Renault) helemaal from scratch opbouwen. Over het algemeen duurt het een bepaalde periode voor je een vormtaal kunt waarderen, vooral als die nieuw is. In het geval van Renault, ik denk dat je over 2-3 jaar nog eens de balans moet opstellen en dan moet kijken of je er nog steeds zo in staat. Ik zeg niet dat dit per se zal veranderen, maar het helpt wel als je de modellen die we nu over het algemeen alleen op ons scherm zien in het eggie zien rijden.
Overigens geldt dit vanzelfsprekend voor alle merken :)

Los daarvan, hoe was Renautl volgens jou vroeger en hoe zijn ze nu?

Tuurlijk, er zijn genoeg modellen die ik bij de introductie niks vond, maar nu wel kan waarderen (Nissan Juke, Qashqai, Mercedes W210, laatste V70). Mijn gevoel zegt me echter dat ik eind jaren 90/begin jaren 00 auto's vaker meteen mooi vond toen ze werden geïntroduceerd, en dat dit de laatste jaren veel minder het geval is.
Mijn 'probleem' met de huidige Renaults komt voort uit het feit dat ik het vooral veel show vind, en weinig inhoud. Daar komt bij dat met name de voor- en achterkant van de huidige modellen erg inwisselbaar is, en dat ze op een of andere manier niet Frans ogen. Ze stralen geen 'joie de vivre' uit (wat dat ook moge zijn). Dat olijke, maar ook luxe-gevoel wat bij een Renault hoort missen ze wat mij betreft. Het helpt overigens niet dat ik een grote fan ben van Le Quement, en dat de Renaults van na de eeuwwisseling tot mijn algemene favorieten behoren (en dat ik de Mazda's van vd Acker ook al vreselijk vond bij hun introductie en dat nog steeds vind).
Dus als ik nu een nieuwe Franse auto zou aanschaffen, zou dat zeker een Peugeot of Citroen worden. Zoals deze nieuwe C3 bijvoorbeeld. :)

Terug
Bovenaan