en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Citroën C3 | Nieuw: prijzen facelift p.5 28-06-2016 13:10 |
![]() ![]() [autovisie.nl] 3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2020 17:04 door Wouter82. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 28-06-2016 13:22 |
Jep, leuk bakkie! ![]() |
Re: Citroën C3 28-06-2016 13:28 |
Valt mij alles mee ja, ook al is het slechts een vercactuste 208 ![]() |
Re: Citroën C3 28-06-2016 13:33 |
He, grappig: Autovisie heeft de pagina verwijderd ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 28-06-2016 13:41 |
Noem dat maar grappig - ik vind het diep, diep triest. ![]() Zeg, over deze opgeflufte C3: Een zomerse uitvoering van de 208. Andere 3 jaargetijden rij je rond als een buitennissige Yankee Doodle. (de Cactus is NIET het succes wat menigeen wel roept) Laten we hopen / verwachten / aannemen dat het interieur wat meer een Citroen's signatuur draagt. 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2016 15:12 door Thiago. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 14:05 |
Op deze grotere foto kan je de klokkenwinkel wat beter zien. Deze zat er niet veel naast ![]() ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2016 14:09 door autoradje. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 14:29 |
Geslaagd model geworden, ook al is het een "vercactuste" 208. Valt helemaal niet tegen na de spypics die wel erg op de 208 leken. Goed gedaan dus. Erg benieuwd of de C3 ook de nieuwe hydraulische schokdempers en "matrasstoelen" krijgt; waarschijnlijk nog niet, dan was dat wel aangekondigd. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 15:36 |
Hier staat een Frans verhaaltje over de nieuwe schokdempers.![]() |
Re: Citroën C3 28-06-2016 15:48 |
Leuke auto! Leuker dan de 208! Helaas niet zo evenwichtig als de Clio, maar desalniettemin aanwinst in het segment! @autoradje: Daar is al een topic over. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 16:30 |
Voor de citrofiel die graag bijzondere Citroëns ziet is het jammer. De C3 heeft nu twee generaties een kenmerkende ronde vorm met iets hogere zit, die wellicht een bepaalde klantenkring heeft. Maar op zich was een wending als deze te verwachten. Vanuit de strategie van PSA om van Citroën het basic/goedkopere merk te maken bezien, is een ver-Cactuste 208 wel te begrijpen. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 18:15 |
Fraai interieur. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 28-06-2016 18:45 |
Vind je? Vreemde Nunchuk achtige console. Dieppaarse bekleding met gele biezen, je moet maar durven. Geen klokken. Wel drie voorstoelen! |
Re: Citroën C3 28-06-2016 18:47 |
![]() ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2016 18:50 door Carfanatic. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 28-06-2016 19:07 |
Voor bepaalde citrofielen is het nooit goed. Daar zitten ook zeikerds tussen hoor! :-) |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 28-06-2016 20:01 |
Re: Citroën C3 28-06-2016 20:16 |
Tsja.... Eerder was de C-lijn voor de 'normale' Citroens, de DS-lijn voor de gewaagdere Citroens. Nu loopt het weer door elkaar, vaag. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 21:01 |
Klassieke klokken. Jammer. Ontwerp budget zo klein? Of onmogelijk door donor 208? 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2016 21:02 door autoradje. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 21:35 |
Een leuke auto, met een wat saai achterste. Jammer dat de al aangehaalde kenmerken van de C3 zijn gesneuveld. Daarmee wist de auto zich goed van de concurrentie te onderscheiden. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 21:50 |
Nou, dat valt niet echt tegen. De proporties lijken weliswaar sterk op die van de 208, maar het is gelukkig niet een Saxo geworden. Nu heb ik een beetje het gevoel dat de auto het wel erg moet hebben van de afwijkende ontwerpdetails, waarbij ik de achterbumper overigens niet geslaagd vind. Sowieso komt de achterkant nogal ongeïnspireerd over.
Ik had liever gezien dat de DS-lijn zich nooit had afgescheiden van Citroën. Sowieso vind ik het best bijzonder om een automerk te lanceren met de naam van een van de twee meest beroemde Citroëns. Maar goed, DS heeft dringend behoefte aan |
Re: Citroën C3 28-06-2016 21:59 |
Ik vind m leuk! Dash ook! |
Re: Citroën C3 28-06-2016 22:02 |
Ik vind het ook een tof ding ![]() Ik ben het met D-C eens dat de achterbumper suf is, maar de auto kan het op zich wel hebben. Of toch op deze foto's en met deze kleurstelling. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 28-06-2016 22:39 |
Afgaande van de Scoops vreesde ik ook dat het om een vertrutde (is dat een woord?) 208 gaat. Maar dit is gelukkig voor het grootste gedeelte herkenbaar als Citroën. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 28-06-2016 23:06 |
"Sowieso komt de achterkant nogal ongeïnspireerd over". Geldt eveneens voor Cactus. En dat is vreemd. Beide zijn zoveel 'anders' aan de voorzijde, Airbumps aan de zijkanten, tof interieur ..... maar de achterzijde is wat flets. |
Re: Citroën C3 28-06-2016 23:22 |
Dat vind ik bij de 508-facelift en de 208 ook, eigenlijk. |
Re: Citroën C3 29-06-2016 00:06 |
Jammer dat de verlengde voorruit is vervallen ( was hét punt waarmee de oude C3 zich onderscheidde in zijn klasse) , verder best een mooie auto geworden met die two tone kleurstelling ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 29-06-2016 09:15 |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 29-06-2016 09:22 |
Is dit nu meer een vrouwen dan mannen auto? Of toch meer een transgender, hermafrodiet model? Vragen, vragen ... ![]() Qua achterzijde: Die vindt menigeen dus wat mat. Toch liggen >10 designers te schetsen en te schaven, tekenen op computers, bouwen mock-ups, directie komt langs, een consumer clinic wordt uitgevoerd en pas dan volgt de GO! Beter, de VA! Misschien dat na een tijdje e.e.a. visueel meer op zijn plaats valt. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 29-06-2016 09:26 |
Zie na bovenstaande post de screenshots van JP Optisch best een hoge, "in-your-face" voorzijde. Net zoals de 5008, maar dan toned-down. De 3008 is immers een SUV |
Re: Citroën C3 29-06-2016 09:58 |
Ik zou hier als man prima in willen rijden hoor, Thiago ![]() Erg fris model en ook lekker onderscheidend. Of de Cactus nu een succes is of niet, hij blijft geweldig en elke keer als ik er een zie (wat behoorlijk vaak is) blijf ik er toch een ogenblik langer naar kijken dan menigeen auto. Ik ben altijd een stille Citrofiel geweest (als kind had ik tientallen Citroen speelgoedautootjes en de mooiste heb ik zelfs bewaard) en vind de nieuwe richting die ze met de DS-lijn, Picasso, Cactus en nu de C3 een goede. Hopelijk weten ze ook een spraakmakende C4 en C5 neer te zetten en het gamma is weer compleet. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 29-06-2016 10:42 |
LM, mijn Citroënophilie gaat niet zo ver, wijd, hoog, diep als de Uwe. Edoch, bij iedere Cactus, C6, C4 Picasso, DS3 , DS5 alsmede vele unieke Citroen's uit het verleden (denk SM, CX, XM, DS, GS) kijk ik even om. Vanaf mijn driewieler Low' & Slow. Geeft de sinusknoop een extra hartimpuls ter hoogte van de apex cordis. Dank de dag c.q. koester het moment dat mijn nervus opticus den cortex mocht verblijden met de registratie van zoveel automobilistische laissez faire. In de goede betekenis van het woord, bien evidement! Want U weet, de context van laissez faire wordt bij gelegenheid wel eens misbruikt. Dan wil een cynische snoodaard, doorgaans met een manifeste voorkeur voor het Teutoonse, de goegemeente laten geloven dat Franse monteurs bij de assemblage de vooruit achter en de zijruit voor heeft geplaatst. De trommelrem li. achter op de plek van de schijfrem re. voor. De pot met roestwerende tectlyl bij de lunch met oude wijn heeft verdund. Affreus!!! ![]() ![]() Heb weinig met dat serieuze, grimmige Duitse blik. Deze nieuwe C3 kan mij niet snel genoeg het wegennet verrijken. Waar was ik? Oh ja, de achterzijde lijkt vooralsnog wat mat te ogen ....... ![]() |
Re: Citroën C3 29-06-2016 13:39 |
Ik ben deze wagen nu serieus als opvolger van mijn huidige C3 aan het overwegen. Zoals die oranje uitvoering is het naar mijn idee best nog wel een mannelijke wagen. Ik ben vooral benieuwd wat deze gaat kosten, en helemaal benieuwd wat deze in 2017 gaat kosten. Er is beloofd dat het kopen van een auto weer wat goedkoper gaat worden. |
Re: Citroën C3 29-06-2016 13:49 |
Goed nieuws voor de anti-Airbump-mensen: Hij wordt ook zonder leverbaar! Gelukkig maar, want waar de C4 Cactus een nieuwe modellijn was en dus met een wit vel kon beginnen, moet Citroën bij de C3 de huidige klanten niet te zeer voor het hoofd stoten. Dan maar een 'gewonere' variant aanbieden. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 29-06-2016 13:53 |
Nelisz, kerel, van je 1234 bestellen! Geen gemits, gemaar, gedrein of gejeremieër ~ gaan met die aankoop! |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 29-06-2016 18:55 |
Re: Citroën C3 29-06-2016 20:44 |
De versie zonder airbumps ziet er best leuk uit! Beter dan de 208 zelfs! |
Re: Citroën C3 29-06-2016 20:56 |
Ik zeg: knap gedaan van Citroen. Toch een heel eigen gezicht en tegelijk (misschien) wel de 'most efficiënt carmaker'. Even vergelijking interieur (foto boven) en Peu 208. Als je goed lijkt zie je hoe ze toch een eigen sfeer hebben weten creëren en tegelijk veel hetzelfde hebben gehouden. ![]() Wat mij verder opvalt: -A stijl matzwart (bij in luxe versie B/C stijl piano. - toch geen derde zijruitje - even snelheidsmeter weer (eis van Dong Feng?). Verder is instrumentenpaneel qua opzet gelijk aan Jumpy/Space Tourer. - 1.0 VTI weg. 68 pk is 1.2 VTI geworden (ook bij 208 trouwens). |
Re: Citroën C3 29-06-2016 21:05 |
Interieur ziet er inderdaad veel beter uit dan dat 'gesmolten design' van de 208. Hopelijk ook meer zachte materialen, want daar schort het nogal aan in de 208. |
Re: Citroën C3 29-06-2016 21:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [www.autoweek.nl] |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 29-06-2016 22:42 |
Kijkend naar de binnenkant van de portier (zie buitenfoto's / rode) lijkt het niet de meest hoogwaardige kunststof. Sterker, oogt minder dan dat van de 208, en lichtjaren verwijderd van het massieve, "edel" ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-06-2016 22:43 door Thiago. |
Re: Citroën C3 29-06-2016 22:46 |
Mooie auto, maar waarom dit naast de Cactus? Dit is toch precies hetzelfde, maar dan 2 jaar later? |
Re: Citroën C3 29-06-2016 22:52 |
Een (half) maatje kleiner, al valt het verschil mij tegen: C3 is 3,99 meter lang, de C4C 4,15 meter ![]() |
Re: Citroën C3 29-06-2016 22:56 |
Begin 'm steeds leuker te vinden!![]() |
Re: Citroën C3 29-06-2016 22:58 |
Ik vind deze nieuwe C3 ook leuker dan de Cactus, maar ik vraag me dus serieus af of deze modellen niet teveel in elkaars vaarwater zitten. |
Re: Citroën C3 30-06-2016 00:21 |
@smarter: helemaal eens. Erg leuke wagen, maar lastig verdienmodel: verschil met Cactus is beperkt (feitelijk slechts een halve klasse) en die is pas 2 jaar oud. Ervan uitgaande dat de C4 (inmiddels 6 jaar oud) op termijn wordt vervangen door een grotere Cactus-achtige, komt de originele Cactus klem te zitten. Wellicht dat die nieuwe C4 als allerlaatste van de nieuwe lijn komt, na de C5 en één of meer Aircross-achtige plus de C3 Picasso, en dan tegelijk fungeert als opvolger van de Cactus. Lijkt er achteraf op dat Citroën het niet aandurfde om van de Cactus een echt volumemodel te maken. Anderzijds: het PF1-platform heeft sinds zijn introductie bij de eerste C3 (en grotendeels al bij de Peugeot 206), zijn geld nu wel eens opgeleverd. Dus de ontwikkelingskosten van de Cactus waren beperkt tot die van de nieuwe carrosserie, van de nieuwe C3 zelfs nog minder omdat die onderhuids nog nauwer verwant is aan de 208; net als de ontwikkelingskosten van de C3 II zeer beperkt moeten zijn geweest. Dus wellicht valt het wel mee... 4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2016 00:23 door Zebo. |
Re: Citroën C3 30-06-2016 07:44 |
Zo denk ik eigenlijk ook en daarbij denk ik ook hoe lang duurt de belangstelling voor zo'n 'apart' model. De Cactus loopt, dacht ik, al wat terug in de verkopen. De toekomst zal het uitwijzen. |
Re: Citroën C3 30-06-2016 08:43 |
Ik ben al lang blij dat er ten minste nog één fabrikant is die wat buiten de lijntjes durft te kleuren. Auto's zijn tegenwoordig zulke saaie eenheidsworst aan het worden dat ik serieus mijn hele interesse in auto's begin te verliezen. Gelukkig is er nog wat aan te sleutelen, maar dat zal ook wel een kwestie zijn van tijd. |
Re: Citroën C3 30-06-2016 10:46 |
Ik vind over het algemeen ook oudere auto's veel leuker dan de huidige/nieuwe. PSA is echter een van de weinige autofabrikanten waarvan ik de huidige/nieuwe auto's die ze verkopen wel kan waarderen. Leuk ook om de verschillende strategieën van de Fransen te zien. Waar PSA weer teruggaat naar z'n roots ('quircky Citroens, chique Peugeots), komen Renaults juist verder af te staan van hoe ze vroeger waren. Mij bevalt PSA's strategie beter. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2016 10:48 door Lancia Lover. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 30-06-2016 11:25 |
Heeft het feit dat je oude auto's leuker vind dat huidige/nieuwe er ook niet mee te maken dat je met oudere auto's al een langere 'relatie' hebt die ontstaan is na talloze keren het model op de weg zien rijden, zelf zien rijden etc etc? Die 'relatie' moet je met nieuwe modellen met (eventueel) een nieuwe vormtaal (zoals in t geval van Renault) helemaal from scratch opbouwen. Over het algemeen duurt het een bepaalde periode voor je een vormtaal kunt waarderen, vooral als die nieuw is. In het geval van Renault, ik denk dat je over 2-3 jaar nog eens de balans moet opstellen en dan moet kijken of je er nog steeds zo in staat. Ik zeg niet dat dit per se zal veranderen, maar het helpt wel als je de modellen die we nu over het algemeen alleen op ons scherm zien in het eggie zien rijden. Overigens geldt dit vanzelfsprekend voor alle merken ![]() Los daarvan, hoe was Renautl volgens jou vroeger en hoe zijn ze nu? 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2016 11:43 door JP2010. |
Re: Citroën C3 30-06-2016 12:23 |
Tuurlijk, er zijn genoeg modellen die ik bij de introductie niks vond, maar nu wel kan waarderen (Nissan Juke, Qashqai, Mercedes W210, laatste V70). Mijn gevoel zegt me echter dat ik eind jaren 90/begin jaren 00 auto's vaker meteen mooi vond toen ze werden geïntroduceerd, en dat dit de laatste jaren veel minder het geval is. Mijn 'probleem' met de huidige Renaults komt voort uit het feit dat ik het vooral veel show vind, en weinig inhoud. Daar komt bij dat met name de voor- en achterkant van de huidige modellen erg inwisselbaar is, en dat ze op een of andere manier niet Frans ogen. Ze stralen geen 'joie de vivre' uit (wat dat ook moge zijn). Dat olijke, maar ook luxe-gevoel wat bij een Renault hoort missen ze wat mij betreft. Het helpt overigens niet dat ik een grote fan ben van Le Quement, en dat de Renaults van na de eeuwwisseling tot mijn algemene favorieten behoren (en dat ik de Mazda's van vd Acker ook al vreselijk vond bij hun introductie en dat nog steeds vind). Dus als ik nu een nieuwe Franse auto zou aanschaffen, zou dat zeker een Peugeot of Citroen worden. Zoals deze nieuwe C3 bijvoorbeeld. ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2016 12:24 door Lancia Lover. |
Anonieme bezoeker
Re: Citroën C3 30-06-2016 12:57 |
Ik las een post van ene Thiago die inderdaad aangaf dat de Cactus verkopen in zijn 3de jaar iets teruglopen. Nou waren de verwachtingen sowieso 'moderate'. De target is tussen de 70k tot 80k per jaar. Dat is gerealiseerd met 78.888 stuks in 2015. Bij de C3 ligt de lat hoger. De uitlopende C3 deed 123k in 2015. En ligt t/m Mei 2016 10% hoger dan 2015. Opmerkelijke stuiptrekking voor dat oudje. Die 123k geldt voor EU. Dat is exclusief Latijns Amerika. En exclusief C3 Picasso (40k in EU). Neem aan dat de nieuwe C3 wel 175k per jaar kan realiseren. Als de C3 III verkoop op gang komt in 2017 zitten de 208 en Clio in hun 5de levensjaar. Dat helpt. Overigens scoort in EU de Clio 300k p/j en de 208 250.000 p/j. Aanzienlijk meer dus. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2016 13:00 door Thiago. |