Audi A5/S5

Guest
4r9jqe.jpg

2820prc.jpg

2v1tds5.jpg

2j3l0g5.jpg

Meer info volgt :)

Modedit: "Coupé" uit de topictitel ivm overige A5/S5 modellen (CorZa)

Goed nieuws voor alle A5 rijders die nog niet van plan zijn om in te ruilen, niemand heeft door dat ze in het oude model rijden.

Ja en bij bmw moet je ook 6x kijken of t nou een 3- of 5-serie is...

Het is volgens mij hier wel algmeen bekend dat je de pik hebt op alles wat van VAG komt, RWD, maar hou t hier wel flex, okay?

Cj-MUwJWsAA2BLd.jpg

Cj-MWESW0AEbRPX.jpg

Cj-MXNrWYAABr9A.jpg

Cj-MYhIW0AA8cEq.jpg

Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?ebc=ANyPxKrDaoYKpqfpyq0w-XUVK9KVaidpDH7LZlY-zqwDtQmPgrVMKFdIZ4o9qVciVkN3sSHlQkM1-tSfcu7fjEeZTT39H0IK7g&v=iTCwdNyg31k

Dit is de eerste Audi in tijden die ik interessant vind om naar te kijken, en daarbij nog mooi is ook. Hele verbetering ten opzichte van de voorganger, die mij nooit echt heeft kunnen boeien.

A165032_full.jpg

Komt Audi met een 'speels element' boven het achterwiel, dan vind ik het weer een 'geforceerde bobbel'. Het is ook nooit goed.

Weer een geslaagd ontwerp, Audi is goed bezig. Puur op looks plaats ik deze boven de 4-Serie.

Inderdaad, een geslaagd ontwerp! Geen revolutionair nieuwe auto, maar dat hoeft in dit geval ook helemaal niet. Zo is hij weer helemaal 2016.

Het lijkt meer een facelift dan een nieuw model. Maar dat vind ik ook van de A4.
De voor- en achterkant staan er weer wat frisser bij. Van opzij bezien oogt het wat gedateerd vanwege de raamlijn en wat rommelig; de zwierige lijn in de flank past niet bij de overige lijnen en dat friemeltje bij voorportier / voorscherm kan me niet echt bekoren (net als bij veel andere merken overigens).

Alweer meer van hetzelfde...

Maar ja, VAG is al langer in dat bedje ziek.
Ze hebben dringend nood aan een stijlbreuk, zoals destijds van de Kever naar de Golf 1; was dat ook een verdere evolutie van de Kever geweest, het merk bestond niet meer.

R W D zei:
Goed nieuws voor alle A5 rijders die nog niet van plan zijn om in te ruilen, niemand heeft door dat ze in het oude model rijden.

Tot je er in stapt. Ik heb de oude A5 sportback heel recent nog serieus overwogen, maar knapte af op het interieur. Dat is nu weer bij de tijd. En ook de evolutie in het ontwerp van het exterieur vind ik erg geslaagd.

Fraai, maar m.i. net een fractie teveel poespas. Niettemin een aantrekkelijke auto. Niet in de laatste plaats door het interieur; wat is Audi op dat gebied goed bezig.

En uiteraard is het geen grote ommezwaai. Audi zou wel gek zijn om teveel met DeSilva's meesterwerk te gaan knoeien.

Werd de A5 destijds niet geïntroduceerd als een sportieve (en wat luxere) versie van de A4, toen nog alleen als coupé?

Dat zie ik nu niet meer terug. De oude coupé vond ik stoer, de nieuwe (te) sierlijk.

voiture zei:
Het lijkt meer een facelift dan een nieuw model. Maar dat vind ik ook van de A4.
De voor- en achterkant staan er weer wat frisser bij. Van opzij bezien oogt het wat gedateerd vanwege de raamlijn en wat rommelig; de zwierige lijn in de flank past niet bij de overige lijnen en dat friemeltje bij voorportier / voorscherm kan me niet echt bekoren (net als bij veel andere merken overigens).

Mee eens.
Ontbreekt visuele spanning in de zijkant.
Plaatwerk oogt, net als voorheen, als een lel tamelijk fantasieloos plaatwerk.

Ze lijken op elkaar, maar heb een voorkeur voor deze.
- expressiever, eleganter, agressiever.
Wel die bewerkte achterste wielkasten. En net zo premium.

https://www.kbb.com/car-news/all-the-latest/2017-infiniti-q60-coupe-unveiled/2100000150/?r=63

Eerste reactie: mwah, niks veranderd.
Tweede reactie: wat een prachtige auto eigenlijk!

Die lage motorkap met die hoog op getrokken luchtinlaten naast het kenteken zijn echt niet mijn cup of thea. Daarbij is de achterkant vrijwel geheel A4. Recht van achteren zou ik de A4 en A5 nu niet meer kunnen onderscheiden.
De doorlopende luchtroosters in het interieur vind ik ook niet fantastisch. Erg kil en zakelijk allemaal.

Nee, doe mij dan maar de C coupe of nog liever, de RC.

Barri zei:
Eerste reactie: mwah, niks veranderd.
Tweede reactie: wat een prachtige auto eigenlijk!

hetzelfde als met de A4.
Dat golvende lijntje had de vorige A5 ook al, dus qua hoofdontwerp lijkt er weinig veranderd.
Lijkt, want waarschijnlijk net als bij de A4 is het best een verschil. Ik vind de a4 er toch flink op vooruit gegaan, met name in het interieur. Dat zal voor de A5 ook wel op gaan.

Mooiste uitvoering blijft wat mij betreft de Sportsback. Dus benieuwd naar die versie. Al laat de uitkomst zich raden.......:rolleyes:

Als een ontwerp zo evolutionair is, is een vergelijk met zijn voorganger onvermijdelijk en dan slaat de balans voor mij helemaal de verkeerde kant uit. De vorige A5 was vooral voor de facelift dik en strak, met subtiele lijnen en zonder franje, een wereld van verschil destijds met de drukke E-klasse coupé en iele 3-serie coupé. Echt een mooie, imposante auto.

2vwtvo8.jpg

Helaas moeten kennelijk tegenwoordig alle Audi's - wat zeg ik - alle auto's van de Volkswagen-groep tegenwoordig van die lelijke, geprononceerde lijnen hebben. Ik kan het niet mooi vinden. Ik moet zeggen dat de achterkant wel weer geslaagd is, maar vooral en profil is de auto er op achteruit gegaan door de te sterk aangezette lijnen en dat ornamentje bij de voorportieren. Nu wordt er nadruk gelegd op die lijnen en frutsels in plaats van het algehele ontwerp. Op de motorkap zijn een tweetal, uiteraard dik aangezette lijnen toegevoegd, de koplampen vind ik niet echt mooi de lijnen volgen: de zijkant kenmerkt zich door de twee rondingen boven de wielkasten, nu volgen de koplampen nog eens hetzelfde patroon, bovendien ogen ze een beetje te lief voor zo'n auto. Het interieur ziet er ontegenzeggelijk goed uit. Het is heus nog steeds een mooie auto hoor, maar euhh...
Nein, nein, nein. Zonde.

Helaas moeten kennelijk tegenwoordig alle Audi's - wat zeg ik - alle auto's van de Volkswagen-groep tegenwoordig van die lelijke, geprononceerde lijnen hebben.
Klopt inderdaad. Pas in een preview de nieuwe Polo gezien, en daar moet ik direct aan denken nu jij dit post. Meer ga en mag ik er niet over zeggen ;)

De vorige A5 was vooral voor de facelift dik en strak,
Grappig, ik vond de vorige juist net wat iel ogen.

Mach1 zei:
R W D zei:

Net als bij BMW bedoel je! ;)

Precies! Met het vorige model 7 rijd je er ook nog zeer actueel bij, en dat zal straks met de 5 net zo zijn als de nieuwe er is. Daarom zeg ik ook "goed nieuws", JP2010. Dat jij dat dan meteen weer negatief interpteteert is jouw probleem.

Het zijn blijkbaar modellen die een min of meer ideale design-lijn hebben bereikt. Niet dat ze daarmee ieders smaak zijn, maar de beoogde cliëntele is er blijkbaar zeer tevreden mee. Prima toch?

Na een eerste aarzeling (de C-stijl van versie 1 komt toch echt wel scherper/sterker over) vind ik het toch een geslaagde wagen.
De voorzijde is een hele verademing: de initiële versie (rechthoekige lampen in de meest vloeiend vormgegeven Audi) was niet echt samenhangend, de 'oogjes' na de facelift waren veel te iel om ernstig genomen te worden.
Dit front vind ik in evenwicht, ondanks de enorme single frame muil.

Zoals al door anderen gemeld: veruit boven een 4-serie coupé te verkiezen.

Ik vind hem zowaar mooier dan ik had verwacht! Het kon eigenlijk alleen maar tegenvallen na het eerste model, die ik nog steeds stijlvoller vindt.

Alleen die brede lage nieuwe grill vind ik echt geen porum op de nieuwe Audi's.

De gewone versie is overigens ook een stuk mooier dan de S. Wtf zit daar voor bling bling in de luchthappers o_O

de vorige vond ik wat rustiger, de nieuwe heeft wel een fraaier interieur.

De S heeft wat met de wat meer geprononceerde lijnen een uitstraling van een RS5. Tenminste op de foto's. Laat deze maar komen. In het rood wil ik hem zo hebben. Ik vind het knap om een totaal nieuwe auto te tekenen die zo dicht tegen het origineel aan ligt. Da Silva werkte nog bij VAG toen deze op stapel stond. Heeft dus duidelijk een vinger in de pap gehad!! Vaak tekenen italianen de mooiste auto's. En de A5 is volgens een Italiaan die hele mooie auto's getekend heeft(Alfa 156) zijn allermooiste. Ik geef hem gelijk. En de nieuwe is wat mij betreft een verbeterde versie van het origineel.
De A5 stijgt met dit ontwerp boven zijn klasse uit en kan zich meten met de besten.

Ik kwam dit plaatje tegen:

image10.jpg

En inderdaad, zo had ie gemoeten. Ik vind de koplampen niet mooi.

Ben het op het eerste gezicht met je eens, maar wie weet komen de koplampen irl anders en beter over, dat is nog even afwachten;)

Het was niet helemaal mijn bedoeling dat het Sportback-topic werd gesloten, ik hoopte dat de informatie zou worden samengevoegd. Maar goed:

2017-a11.jpg

2017-a10.jpg

2017-a13.jpg

2017-a12.jpg

2017-a14.jpg

2017-a15.jpg

2017-a16.jpg

2017-a17.jpg

2017-a18.jpg

2017-a19.jpg

2017-a20.jpg

2017-a21.jpg

2017-a22.jpg

Bron: https://www.carscoops.com/2016/09/audis-new-2017-a5-s5-sportback-family.html / JP2010 :)

A5 live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

audi-salone-parigi-2016_35.jpg

audi-salone-parigi-2016_42.jpg

audi-salone-parigi-2016_44.jpg

audi-salone-parigi-2016_45.jpg

audi-salone-parigi-2016_46.jpg

Audi stand: https://www.omniauto.it/salone/parigi2016/stand/1501/audi

Wat een mooie wagens maakt Audi toch, onvoorstelbaar. Wellicht wat behoudende vormgeving maar alles is wel tot in de perfectie uitgewerkt en gemaakt. Ik vind de nieuwe A5 echt een plaatje, jammer dat deze wagen met enkele opties bijna onbetaalbaar is, maar met deze afwerking is dat ook wel te verklaren.

Jammer dat er zo'n open navischerm is. Bij de vorige A5 cabrio zat het scherm wat dieper opgeborgen, waardoor je minder last van zon op je scherm hebt. Voor een cabrio extra belangrijk. Bij mijn (vorige) A4 cabrio had ik een TomTom en dan was (bij open dak) het scherm vaak nauwelijks afleesbaar. Nu zit bij mijn A5 cabrio het scherm diep genoeg om het buiten de zon te houden. Bij de nieuwe A5 is dat dus niet meer het geval.

Van zo'n gigabrede middenconsole zie ik het nut ook niet van in. En zou d MMI-knop aan de andere kant van de pook wel handig zijn?

Meeuw zei:
Van zo'n gigabrede middenconsole zie ik het nut ook niet van in. En zou d MMI-knop aan de andere kant van de pook wel handig zijn?
Lijkt mij wel. Je pols steunt op de pook en je hand valt dan precies op de knop. In ieder geval beter dan de MMI van de A1 op het dashboard. Die moet je echt zoeken. Deze opstelling vind je moeiteloos zonder er naar te kijken.

Een navigatiescherm als dit heeft ook niet mijn voorkeur, maar dat is puur om esthetische redenen. De leesbaarheid zal geen probleem zijn. Het is ook echt niet te vergelijken met een TomTom van vroeger.

Ik vind het verreweg de mooiste vierzits cabriolet op de markt. Het derde remlicht in de cabriokap is ook mooier dan hoe het voorheen was.

@Meeuw: dat argument m.b.t. het navigatiescherm komt wel vaker terug. In mijn A3 komt het ook uit het dash eigenlijk op dezelfde wijze. Dus niet in het dash beetje verstopt. In de 2 jaar dat ik de auto nu heb, nog nooit last gehad van slecht leesbaarheid van het scherm. Ook niet in de zomer toen ik met de auto naar Sardinie ben gegaan. Er zit een soort coating op oid, of een bepaald type glas, dat niet glinstert als de zon er op schijnt.

Schitterende auto's!

Wat dat navigatiescherm betreft, het is veel belangrijker van welk materiaal het is gemaakt dan waar het geplaatst is. In m'n x- type (2005) zit het ingebouwd ter hoogte van de versnellingspook maar de kwaliteit is matig dus met zon is het niet meer af te lezen. In m'n 3 serie (2014) zit het bovenop het dash maar omdat de kwaliteit zo hoog is blijft het altijd afleesbaar. Ik verwacht van een merk als Audi dat het gewoon klopt en werkt.

S5 Cabriolet live @ NAIAS Detroit:

2018-Audi-S5-cabriolet-102-876x535.jpg

2018-Audi-S5-cabriolet-103-876x535.jpg

2018-Audi-S5-cabriolet-104-876x535.jpg

2018-Audi-S5-cabriolet-105-876x535.jpg

Fotogalerij: https://www.caranddriver.com/news/2018-audi-a5-and-s5-cabrios-photos-and-info-news

Audi RS 5

audi-rs-5-coupe-a700a1fbb9309aadba95cd2886978587.jpg

audi-rs-5-coupe-2a8daa75afcc14197e9490a70fc7c669.jpg

audi-rs-5-coupe-dfb3280de103318f3ac9235f01e67676.jpg

audi-rs-5-coupe-2a8a5ae8d695f29d5dd76f7a0995ecd0.jpg

audi-rs-5-coupe-a4cdec1e1732eb4d6b3fd6780e5b7076.jpg

audi-rs-5-coupe-c59f44d7b12488b6e239091ba9d18682.jpg

audi-rs-5-coupe-807eb35b6cf2753a84ff64c81aac6c11.jpg

Bron: https://www.omniauto.it/magazine/44555/nuova-audi-rs-5-coupe-2017

[size=medium]Audi A5 nu ook als RS5[/size]
450 pk en 600 Nm voor biturbo knalcoupé
[size=x-small]Lars Krijgsman | 7 maart 2017 09:10[/size]

De nieuwe generatie Audi A5 Coupé kennen we in zijn sterkste vorm als 354 pk sterke S5. Nu is ook de topversie gepresenteerd: de RS5 Coupé!
De nieuwe RS5 perst 450 pk en 600 Nm uit zijn nieuwe 2,9-liter grote TFSI V6 met twee turbo's. Daarmee is het blok maar liefst 170 Nm sterker dan dat van zijn voorganger. Het verbruik moet met 7,2 l/100 km 17 procent gunstiger zijn dat dat van de vorige RS5.

Met zijn nieuwe hart sprint de vierwielaangedreven RS5 in 3,9 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt, met het optionele Dynamic Package, op 280 km/h. Uiteraard is ook het exterieur van de RS5 volgehangen met stevig bumperwerk. We zien grote luchtinlaten, uitgeklopte wielkasten en uiteraard fors 19-inch metend lichtmetaal. 20-inch grote wielen staan op de optielijst. Een uit koolstofvezel opgetrokken dak met zichtbare carbonvezels is optioneel leverbaar. Het totaalgewicht ligt op 1.655 kilo, 60 kilo minder dan de vorige RS5.

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/audi-a5-nu-ook-als-rs5/

Mooi! Die velgen hebben wat weg van de Pirelli velgen van een bepaalde Golf GTI uitvoering.

RS 5 live @ Autosalon van Genève:

audi-al-salone-di-ginevra-2017-cb27ad0d933be09e3d69e5fa7ba70958.jpg

audi-al-salone-di-ginevra-2017-467bdf88fb58ba4de5248f5975acb0b0.jpg

audi-al-salone-di-ginevra-2017-080df731eac65a8a9386d13a19fc8b4e.jpg

audi-al-salone-di-ginevra-2017-d4561dc433eb51bf1e9e254c7a5ba016.jpg

Audi stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2017/stand/1577/audi

Terug
Bovenaan