BMW 7-serie (G11)

Guest
wbewsj.jpg

2zokj6t.jpg

3501or8.jpg

11kuk4k.jpg

2ezibrt.jpg

2m35nkm.jpg

2886rd3.jpg

Op basis van de scoopfoto's was ik al niet echt enthousiast, maar dat ben ik nog steeds niet. Erg massieve zijkant, veel chromen frutsels en de auto had in zijn totaal wellicht wat meer vernieuwend mogen zijn in plaats van de optelsom F01+F30=G11...

Had mijn twijfels na het zien van de spyshots. Toch ziet het er allemaal erg stijlvol en tegelijkertijd sportief uit. M-pakket is wat too much, maar ben heel benieuwd naar meer foto's van de gewone neus. De F01 vind ik een van de mooiste BMW's van de afgelopen tijden, maar deze lijkt op z'n minst in de buurt te komen.

Ziet er sportief uit met M-pakket. Groot 5-serie/6-serie GT gehalte. Anderzijds mist het wel de chique uitstraling van de S-klasse. Teveel kunstverlichting en andere grappen op deze foto's zodat ik het lastig vind om er een echt goed oordeel over te hebben

Zo'n M pakket is toch wel noodzakelijk om deze auto een beetje lekker te laten smoelen.

11kuk4k.jpg

en...

mp1y8wgb766x_800.jpg

Wat een slagschip zeg! Is de grijze de L versie? Mooi vind ik het niet:

- De grille is echt te groot en massief
- Het M pakket is veel te opzichtig (met zichtbare ielige uitlaatjes in de bumper)
- 'iPad navigatiescherm'
- Veel te veel chroom
- Een antenne
- Grote versnellingspook
- Een uitsparing in het panoramadak voor de antenne

Het lijkt wel alsof BMW met deze foto's duidelijk de minpunten wil camoufleren. iPad scherm is niet duidelijk zichtbaar en de bewerking van de foto's maakt veel onduidelijk.

Ik vind het ook niks, zeker met de M-pakket niet. Die voorbumper doet me denken aan de bumpers voor een Golfje, die in de D&W catalogus stonden...

Weer een echte 7, een baas van een auto, "König der Autobahn" (y)(y)

Komt (zoals verwacht) nu al heel anders (lees beter) uit de verf dan op die eerste gelekte foto's. En dit zijn nog niet eens de officiële foto's van BMW, dus het kan alleen nog maar beter worden.

@ Flieger: Welke auto heeft er dan geen antenne? :confused:
Wel mooi dat grote panoramadak, ben benieuwd doe die open schuift. Hopelijk als bij de Touring-modellen binnen langs i.p.v zoals bij o.a. Audi en Mercedes over het dak heen.

De Schaduw zei:
Ik zie bijna allemaal halve auto's. o_O

JP2010 is helaas altijd van de te grote foto's waardoor bij de meesten een deel wegvalt, beetje jammer.

@R W D:
Een S-Klasse Coupé bijvoorbeeld. :) Eerlijk gezegd was ik in de veronderstelling dat de S-Klasse en A8 geen zichtbare antenne hadden. Blijkbaar valt deze bij de nieuwe 7 Serie meer op. In negatieve zin.

Volgens mij voor het eerst dat BMW naar een ander merk voor inspiratie heeft gekeken:
004-2015-audi-s8-quick-spin-1_zpst9cjxawa.jpg

11kuk4k201_zpsd0iddi0n.jpg

R W D zei:
Wel mooi dat grote panoramadak, ben benieuwd doe die open schuift. Hopelijk als bij de Touring-modellen binnen langs i.p.v zoals bij o.a. Audi en Mercedes over het dak heen.

Gezien de rand en sluiting op de foto van de droevige man achterin lijkt het dak inderdaad over het dak heen te schuiven.

R W D zei:
De Schaduw zei:
Ik zie bijna allemaal halve auto's. o_O

JP2010 is helaas altijd van de te grote foto's waardoor bij de meesten een deel wegvalt, beetje jammer.

Een normale PC/browser schaalt de foto's. Ik weet natuurlijk niet waar jij op kijkt, maar ik heb op verschillende devices nergens last van. Liever grote HD-foto's dan kleine foto's waarbij de pixels te tellen zijn.

Flieger zei:
Volgens mij voor het eerst dat BMW naar een ander merk voor inspiratie heeft gekeken:
004-2015-audi-s8-quick-spin-1_zpst9cjxawa.jpg

11kuk4k201_zpsd0iddi0n.jpg

Wat een onzin, ik zie totaal geen gelijkenis. O, je bedoelt de chromen strip over de achterkant? Nou, die had BMW al bij de E65:

bmw_750i_individual_lci_02b.jpg

Dus wie kijkt er nu naar wie? ;)

R W D, je lijkt wel een heuse 'fanboy' zoals je op iedereen met minpunten reageert. Smaken verschillen, gelukkig! Ik vind de nieuwe 7 Serie enorm tegenvallen en de minst mooie in het segment. Daar kan jij niets aan veranderen. ;)

Ik ben benieuwd naar de échte officiële foto's en naar andere kleurstellingen.

Flieger zei:
R W D, je lijkt wel een heuse 'fanboy' zoals je op iedereen met minpunten reageert. Smaken verschillen, gelukkig! Ik vind de nieuwe 7 Serie enorm tegenvallen en de minst mooie in het segment. Daar kan jij niets aan veranderen. ;)

Je mag alles vinden, maar je moet geen onzin uitkramen.
En ik vind het een mooi merk met een mooie historie, maar ben absoluut geen 'fanboy'. Als een Mercedes mij meer aanstaat dan zal ik zeker daar voor kiezen.

@ Flieger, je vindt de nieuwe 7 serie erg tegenvallen, maar desondanks ben je benieuwd naar de officiële foto's. Logisch redeneren is anders...

@rdam010:
Hij valt tegen, maar ik ben wel degelijk benieuwd naar meer foto's, andere hoeken en vooral andere kleurstellingen. Voor een beter oordeel. Misschien dat het dan iets beter te pruimen is, maar de mooiste zal het zeker niet worden.

Flieger zei:

Bemoei me er ook ff tegenaan:
Je stelt dat Bimmer naar Ingolstadt heeft gekeken. En da's in dit geval aantoonbare onzin.

Ik zou graag de huidige 7 serie willen inruilen voor de nieuwe!
Dus nog even wachten.

106859-unknown-7_zps92mf2wp1.jpg

Ik zou een andere kleur dan groen instellen, maar wel heel fraai die verlichting in de glazen daken (y)

De 7 vind ik best mooi geworden. Alleen zou ik bij zulke lange achterportieren liever een oplossing zien met derde zijruitjes. Zou misschien ook wat statiger staan.

Wat zou het zwarte strookje tussen de neusgaten op die witte zijn? En het strookje daaronder in de onderbumper?

Dat zijn hoogstwaarschijnlijk sensoren voor bijv. het automatisch inparkeren of ACC.

Toch een statige en sportieve auto, deze 7! Ik zou de S-klasse er voor laten staan.

Ik krijg niet gauw een 'wauw'-moment, maar het lijkt gebeurd te zijn. Alleen blijf ik de achterportieren zo lang te vinden, dat je daarmee de halve auto opent. Hoevel ruimte kost dat in de parkeergarage? Had de achterportieren nou opgedeeld met derde zijruiten.

Videos:

https://m.youtube.com/watch?v=fPKWij7N1n8

https://m.youtube.com/watch?v=_6bg6t7UP8M

https://m.youtube.com/watch?v=6Viyt2aIOG8

https://m.youtube.com/watch?v=Dg-IxgYTWfY

https://m.youtube.com/watch?v=2eBAGKpf8p8

Voor dit topic weer niet te openen is; hier zijn alle officiele foto's te vinden: https://www.netcarshow.com/bmw/2016-7-series/

Oogt behoorlijk slank en sportief voor zo'n grote auto. Die hockeystick mocht van mij wel anders. En die koplampen.. prima als het doorloopt maar het loopt nu zo knullig door alsof ze er later pas achterkwamen dat het nog even tegen de grille aan moest

Interieur helaas niet zo onderscheidend maar wel herkenbaar als BMW. De zilverkleurige knoppen vind ik echt niet mooi

Uiteindelijk vind ik het toch wel een fraaie BMW geworden. Maar hij overdondert mij niet, omdat ie voortgeborduurd op de huidige designtaal die we allang gezien hebben terwijl de S-klasse juist wat vernieuwends liet zien

---GT--- zei:
Ik krijg niet gauw een 'wauw'-moment, maar het lijkt gebeurd te zijn. Alleen blijf ik de achterportieren zo lang te vinden, dat je daarmee de halve auto opent. Hoevel ruimte kost dat in de parkeergarage? Had de achterportieren nou opgedeeld met derde zijruiten.

Je zit naar de L versie te kijken. L als in 'lang'. ;)

Dit is de 'gewone' 7:

X_20871_5.jpg

Hier staan nog meer foto's https://www.carscoops.com/2015/06/the-all-new-2016-bmw-7-series-in-157.html waaronder uit de fabriek en foto's van zijn voorgangers. Ook bv M-pakket met chroom ipv zwart

2016-BMW-7-Series-New148Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New141Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New53Carscoops.jpg

En Individual, met nog wat extra chroom bv..

2016-BMW-7-Series-New59Carscoops.jpg

Rest moet je maar in deze link https://www.carscoops.com/2015/06/the-all-new-2016-bmw-7-series-in-157.html bekijken. Ik vind het zelf altijd wel fijn om detailsfoto's van interieur te zien

Wel leuk om die vorige versies even aan te halen, toch? :)

2016-BMW-7-Series-New150Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New151Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New152Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New154Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New157Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New158Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New159Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New161Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New164Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New166Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New167Carscoops.jpg

2016-BMW-7-Series-New168Carscoops.jpg

Prachtig, die E38.
Die E65 daarentegen...

[size=x-large]De 12 highlights van de nieuwe BMW 7-serie[/size]

1 BMW EfficientLightweight
Een groot deel van de structuur is, net als bij de BMW i8, gemaakt van CFRP en aluminium. Dat zorgt ervoor dat de nieuwe 7-serie 130 kilo lichter is dan z'n voorganger.

2 BMW Laserlight
Optioneel is er voor de koplampen van de 7-serie BMW Laserlight te kiezen, iets dat we ook kennen uit de i8. Daarmee verlicht je tot 600 meter ver, terwijl de Selective Beam Assistant ervoor zorgt dat je geen tegenliggers verblindt.

3 Welcome Light Carpet
Het Welcome Light Carpet, zoals BMW het zelf zo mooi noemt, projecteert een waar lichttapijt voor de portieren. Op de standaard 7-serie zijn de lichtbronnen alleen vooraan te vinden, in de verlengde variant wordt er ook vanuit de B-stijl licht geprojecteerd.

4 Sfeerverlichting
De vele sfeerverlichting in de auto is in te stellen met BMW Touch Command. Geheel naar smaak en wens.

5 Executive Lounge
De 7-serie met verlengde wielbasis kan worden uitgerust met het Executive Lounge-pakket, waarin alles draait om het comfort van de passagiers. De bijrijdersstoel kan bijvoorbeeld 90 millimeter naar voren worden gezet zodat je met behulp van de voetsteun languit kunt liggen.

6 BMW Touch Command
Met BMW Touch Command kunnen de massagestoelen worden ingesteld, net als de airco en vele verlichting, maar je kunt er ook muziek en video's mee streamen en games mee spelen, want met een WiFi-hotspot aan boord ben je altijd online.

7 Draadloze telefoonoplader
Terwijl je ontspannen in de auto zit, laadt je telefoon zichzelf draadloos op dankzij de inductietechniek in de telefoonhouder.

8 Head-Up display
Alle veiligheidsfuncties worden net als navigatie, informatie over de auto en telefoon- en entertainment opties, op de voorruit geprojecteerd met het Head-Up display dat 75 procent groter is dan voorheen.

9 BMW Gesture Control
De nieuwe 7-serie is de eerste auto die is uitgerust met Gesture Control. Dat herkent handgebaren met behulp van een 3D-sensor en stuurt die door naar het iDrive-systeem. Op die manier kun je met één simpele handbeweging je telefoon opnemen of het volume van de audio aanpassen.

10 BMW Display Key
Op de sleutel van de 7-serie zit een klein touchscreen waarmee je het Remote Control Parking-systeem kunt bedienen.

11 Remote Control Parking
Met Remote Control Parking parkeer je je auto met terwijl je ernaast staat en via Surround View obstakels in de gaten houdt. Inparkeren wordt net een computergame spelen!

https://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/22898/de-12-highlights-van-de-nieuwe-bmw-7-serie?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Lol, ze hebben er slechts 11 uitgeschreven

Topics zijn soms amper te laden, JP, kan je je aub beperken in de aantal foto's? Ik geef niet voor niets een link zodat men zelf alles kan bekijken

Jeetje, dit doet bijna pijn aan de ogen. Laat ik het simpel houden: die nieren... Die halfords voorbumper... Dat veel te grote stuk tussen het voorwiel en voorportier... Die veel te korte kofferklep... Dat onnodige chroom....

In de basis best een fraaie auto maar ik vind 'm wel iets te veel bling... vooral die lelijke chroom-strook over de zijkant met en luchthapper erin oid. 1 of ander designer heeft blijkbaar besloten dat er aan de zijkant van elke BWM iets geks moet komen. De 3/4 serie heeft ook al zo'n lelijk luchthappertje.
De doorlopende koplampen en het zwarte stukje tape tussen de nieren vind ik persoonlijk ook niet erg mooi...

Interieur: Inn de basis best fraai maar ook weer met een aantal mindere puntjes.

Het is dus even wachten op een facelift.

Fantastische bolide, kan ongetwijfeld prima wedijveren met de S-Klasse!
Enige minder mooie vind ik de 'koppeling' tussen de nieren. Dan maar een donkere kleur dan valt dat minder op.

@ JP2010: Mooi die oude 7-Series (zo zie je goed hoe de 7-serie in al die jaren zichzelf is gebleven), maar je zet ze niet in de juiste volgorde (E32 tussen de E38's, E38 tussen de E65's). Wel leuk overigens om te zien hoe enthousiast je bent over de nieuwe 7-Serie (y)

Verhaaltje over de prijzen:

De nieuwe 7-serie is net als voorheen standaard voorzien van een 8-traps Steptronic automaat. Die transmissie stemt zijn schakelgedrag af op de informatie van het navigatiesysteem. Op een bochtig traject zal de automaat dus andere schakelkarakteristieken tonen dan op een kaarsrechte snelweg.

.
Het goedkoopst (95.500 euro) is de 730d met 265 pk en 620 Nm sterke 2.993 cc 6 cilinder motor. Deze 1.755 kilo zware dieselversie accelereert in 6,1 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 250 km/u. De 730d is optioneel met xDrive vierwielaandrijving leverbaar; in dat geval verloopt de sprintklus 0,3 tel sneller. De 730d verbruikt slechts 4,5 liter diesel per 100 km, hetgeen de CO2-uitstoot beperkt houdt tot 119 gram/km. De 730d is er ook met 14 centimeter langere wielbasis en kost dan 101.000 euro. Voor de xDrive versies vraagt BMW 100.500 resp. 105.800 euro.

Op benzine rijden kan het minst begrotelijk (98.000 euro) in de 740i tegen. Zijn dubbel geblazen 6 cilinder 2.998 cc motor is 326 pk en 450 Nm sterk. De topsnelheid is (vanzelfsprekend) begrensd op 250 km/u en de sprint naar 100 km/u neemt 5,5 seconden in beslag. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,6 liter per 100 km, hetgeen een CO2-uitstoot van 154 gram/km betekent. Met lange wielbasis dient voor de 740i een bedrag van 103.000 euro afgerekend te worden.

Het (voorlopig) topmodel is de 750i xDrive. Die beschikt over een 4.395 cc grote V8 met dubbele turbo. Hij is 450 pk en 650 Nm sterk en sprint in 4,4 seconden naar 100 km/u. Als gemiddeld verbruik geeft BMW 8,1 liter per 100 km op, hetgeen een CO2-uitstoot van 189 gram/km betekent. Aan de 750i xDrive hangt een prijskaartje van 128.000 euro, of 133.150 euro indien u de uitvoering met lange wielbasis wenst.

Volgend jaar wordt de 7-serie ook leverbaar in stekkerhybride uitvoering. Deze 740e heeft net als de deels elektrische X5 een 2,0 liter 4 cilinder benzinemotor als basisunit. Het gecombineerde vermogen bedraagt 326 pk. De 740e sprint in 5,6 seconden naar 100 km/u. De xDrive variant heeft 0,1 tel minder nodig voor de acceleratieklus. De 740e (en de 740Le) komen dankzij een CO2-uitstoot van 49 gram/km in 2016 in aanmerking voor een tot 15 procent v verlaagde bijtelling. Autointernationaal.nl verwacht voor de 740e een prijs vanaf 88 mille.

Een conventionele hybride versie (ActiveHybrid 7) is niet gepland. Wel volgt later de V12 uitvoering 760i. BMW stelt de nieuwe 7-serie in september op de IAA van Frankfurt aan het publiek voor. Van de vorige generatie wist de Beierse autobouwer 370.000 exemplaren te verkopen in hoofdzakelijk China, de Verenigde Staten, Duitsland, het Midden-Oosten en Rusland. BMW streeft er naar om voor het nieuwe type meer orders te noteren. Sinds 1977 zijn er 1,6 miljoen stuks van de 7-serie verkocht.

https://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=24684&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_34.jpg

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_55.jpg

Mooi strak hoe de chroomstrip doorloopt in de achterlichten!

En het interieur ziet er ook heel strak uit, afwerking lijkt weer top (y)

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_48.jpg

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_41.jpg

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_38.jpg

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_40.jpg

BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_4d.jpg

Benieuwd wat dat ding in de ruitsponning tegen de B-stijl nou precies is, het zal voor sfeerverlichting zorgen maar zou dat het enige zijn?

Het Welcome Light Carpet, zoals BMW het zelf zo mooi noemt, projecteert een waar lichttapijt voor de portieren. Op de standaard 7-serie zijn de lichtbronnen alleen vooraan te vinden, in de verlengde variant wordt er ook vanuit de B-stijl licht geprojecteerd.

R W D zei:
BMW-7-Series_2016_800x600_wallpaper_4d.jpg

Benieuwd wat dat ding in de ruitsponning tegen de B-stijl nou precies is, het zal voor sfeerverlichting zorgen maar zou dat het enige zijn?

Het lijkt niets meer dan afwerking te zijn:

2upbvjd.jpg

Terug
Bovenaan