Guest







Meer info en foto's: https://www.netcarshow.com/toyota/2016-hilux/
Wanneer leren ze bij Toyota nou eens moderne auto's (incl. interieurs) te ontwerpen? Er zijn echt wel mooiere pickups te koop
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Is dit een andere als in dit topic?
[size=medium]Toyota onthult nieuwe generatie Hilux[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 21 mei 2015 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Toyota onthult een nieuwe generatie van zijn trouwe werkpaard, de Hilux. De pick-up is dankzij een nieuw design, een moderner interieur en schonere motoren weer helemaal bij de tijd.
Het werkpaard van Toyota is vernieuwd. Het merk stelt in Thailand de nieuwste generatie van Hilux voor. Na 10 jaar trouwe dienst mag de huidige generatie met welverdiend pensioen. Het nieuwe model heeft dezelfde robuuste uitstraling als zijn voorganger, maar oogt dankzij de chromen grille, grote koplampen met led-dagrijverlichting en vloeiende lijnen veel moderner.
Ook het interieur is opgewaardeerd, met elementen uit de Yaris en Auris waardoor het dashboard van de Hilux veel meer de uitstraling heeft van dat van een personenauto. Toyota stelt de nieuwste generatie van zijn infotainmentsysteem beschikbaar voor de pick-up. Daardoor beschikt de Hilux (optioneel) over telefoonkoppeling, muziekstreaming, een uitgebreid navigatiesysteem en een achteruitrijcamera.
Alleen dieselmotoren
De Hilux wordt in Nederland leverbaar met twee (nieuwe) dieselmotoren. Er is een 2.4 liter diesel met 150 pk en 343 Nm en een 2.8 dieselmotor met 177 pk en 450 Nm. Beide zijn gekoppeld aan een nieuwe, zestraps automatische versnellingsbak. De motoren zijn speciaal ontworpen voor zwaar (bedrijfswagen)gebruik.
Het nieuwe model is flink gegroeid ten opzichte van de uitgaande Hilux. In de lengte meet hij 9 centimeter meer, in de breedte 9,5 centimeter. Dat laatste zorgt er samen met toegenomen stijfheid (20 procent beter) voor dat de wegligging en rij-eigenschappen flink verbeterd zijn.
De Hilux wordt eind dit jaar leverbaar in Nederland in verschillende varianten. Zo zijn er twee- en vierwielaangedreven versies en versies met enkele (foto's 3 en 4) of dubbele (foto's 1, 2 en 6) cabine. Prijzen zijn nog niet bekend.
De vernieuwde Hilux is vanbuiten te herkennen aan zijn opgefriste snuit. De in theorie naast het asfalt onverslaanbare Toyota heeft een nieuwe, meer uitgesproken grille, krijgt een nieuwe voorbumper en wordt uitgerust met nieuwe ledverlichting aan zowel de voor- als de achterzijde. Toyota zet nieuw 18-inch lichtmetaal op de bestellijst en levert de pick-up voortaan in drie nieuwe kleuren: Emotional Red II, Dark Blue en Oxide Brons.
Ook is er motorisch nieuws. De 150 pk sterke 2.4-diesel die momenteel in de Hilux leverbaar is, krijgt gezelschap van een 204 pk sterke 2.8-dieselmotor. Deze maar liefst 500 Nm leverende viercilinder helpt het werkpaard in exact tien tellen aan een snelheid van 100 km/h. Daarmee troeft hij zijn minder krachtiger broertje met 2,8 seconden af. Het gemiddelde verbruik is vastgesteld op 7,8 l/100 km. Zowel de Hilux Xtra- als de Dubbele Cabine-versies zijn met de 2.8 te krijgen en zijn altijd voorzien van vierwielaandrijving. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak of met een automaat met zes verzetten. Voor alle vierwielaangedreven versies is het maximum laadvermogen vastgesteld op 1.000 kilo en het maximum trekgewicht ligt op 3.500 kilo. Daarbij maakt het dus niet uit of je de 2.4 of de 2.8 bestelt. Volgens Toyota is de ophanging van de Hilux aangepast, iets wat voor meer comfort aan boord moet zorgen. Zo zijn de dempers voor en achter vernieuwd en past Toyota achter aangepaste bladveren toe. De Hilux is eveneens voorzien van een elektronisch sperdifferentieel.
In het vernieuwde interieur plaatst Toyota voortaan een infotainmentsysteem met een scherm van 8 inch. Het systeem, dat zich nu ook via fysieke knoppen laat bedienen, is sneller dan voorheen en kan overweg met zowel Apple CarPlay als Android Auto. Op de optielijst komen we items tegen als Smart Entry, navigatie, automatische airco, parkeersensoren voor en achter en een uitgebreid audiosysteem van JBL met negen luidsprekers.
Nieuw is de Invincible-uitvoering, een voor de Xtra Cabine en Dubbele Cabine bedachte uitvoering die onder meer wordt aangekleed met aan aangepaste grille, afwijkende bumpers, skidplates, andere wielkastranden, speciale wielen en een afwijkende achterklep.
De vernieuwde Hilux staat vanaf midden oktober bij de Nederlandse dealers. De prijzen volgen later.
Moderator
Ja, dit is vrij idioot. Daar hoort inderdaad gewoon Toyota te staan.929V6 zei:Dat "Invincible" is niet een béétje over de top... Er hoort gewoon over de volle breedte van de klep "TOYOTA" te staan, en verder niks.
Barri zei:Ja, dit is vrij idioot. Daar hoort inderdaad gewoon Toyota te staan.929V6 zei:Dat "Invincible" is niet een béétje over de top... Er hoort gewoon over de volle breedte van de klep "TOYOTA" te staan, en verder niks.
Die SUV is ook wel grappig. Welke merken doen dat nog meer, een SUV en echte pickup op dezelfde basis met ongeveer dezelfde neus? Ik herinner me de Nissan Pathfinder nog.