Audi Q7 | Nieuw: facelift 2024 p.3

A

Anoniem

Guest
15988742281554580821.jpg

14805963131476199803.jpg

5569820991224642054.jpg

The first official images depicting the highly anticipated second generation Audi Q7 have surfaced the web ahead of an imminent online reveal.

Bron: worldcarfans.com.

Meer info blijkbaar heel binnenkort.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een raar ontwerp. Enerzijds gedateerd omdat het nogal veel de oude Q7 is, anderzijds wat gekke moderne elementen (achterlichten, de grille).
Audi had de laatste tijd wat frissere, aansprekendere modellen. Deze Q7 behoort daar mijns inziens niet toe.

Mooie auto (y) Veel vernieuwing had de Q7 ook niet nodig, het huidige model is nog erg fris. Als een stadsbus een facelift krijgt, zie je ook niet veel verschil. Dus waarom bij een Q7 wel?

Mooi interieur, verder lijkt 'ie inderdaad sterk op zijn voorganger. Niet heel mooi en verder niet veel aan. De achterkant doet me aan de A6 Avant denken met zijn aflopende daklijn, schuine achterruit en pruillip-achtige uitstekende (onder)bumper. Niet fraai dus. Apart zijn de Skoda-hoekjes tussen de achterlichten.

Om positief te eindigen: alsnog stukken geslaagder dan de X5 en M-klasse.

Van buiten vallen de (te) hoge zijruiten op, verder zie ik er behoorlijk veel Touareg in.

In het interieur een klapscherm, net zo (lelijk) geplaatst als in het oude model XC90 uit 2002 (!)......

Ik zeg Nee.

Exterieur: 't lijkt steeds meer een stationwagon (met hoge zijruiten) ipv een SUV. En weinig echte vernieuwing
Interieur: doorlopende roosters (a la Passat) staan bij deze auto mooi en opgeruimd. Dat klapscherm vind ik juist een mooie oplossing. Vond ik in de Volvo's ook al mooi.

Rembrandt zei:
Dat klapscherm vind ik juist een mooie oplossing. Vond ik in de Volvo's ook al mooi.

In de tijd dat Volvo zo'n klapscherm had deed het scherm alleen nog maar dienst als navigatiescherm, kon het dus heel vaak ingeklapt blijven. Tegenwoordig geeft het beeldscherm zoveel informatie weer dat het tijdens elke rit continue in gebruik is, en om het dan zo lelijk uit het dashboard te laten steken vind ik een misser van de bovenste plank.

En dat terwijl Audi zo goed bezig was met de nieuwe TT....

Ze hadden gewoon ff moeten wachten en de nieuwe designtaal moeten gebruiken.
Ik vind dit echt een miskleun en een samenraapsel (o.a. VW en Skoda) en niet echt iets vernieuwend.

Dat doet Volvo echt veel beter.

Ik vind hem nog steeds niet bepaald mooi, maar wel een hele verbetering ten opzichte van het oude model. Het geheel oogt net wat lager, sportiever en (vooral belangrijk) minder pompeus.

Interieur is prima, buitenkant vind ik hondslelijk. Niet saai zoals de vorige, maar echt lelijk. Maar goed, ik was toch niet in de markt voor deze auto, dus dat zal audi wurst wezen.

[size=medium]Audi onthult Q7, e-tron met 7 procent bijtelling[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 12 december 2014 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Nadat eerder vandaag de eerste beelden uitlekten onthult Audi de nieuwe Q7 nu officieel. Het belangrijkste nieuws is de Q7 e-tron plug-in hybride, die met een CO2-uitstoot van minder 50 g/km in aanmerking komt voor 7 procent bijtelling.

Een Audi Q7 met 7 procent bijtelling, het kan echt. Het nieuwe model maakt het mogelijk dankzij een gewichtsbesparing van 325 kilogram en een nieuwe dieselhybride aandrijflijn. De Q7 e-tron volgt kort na de introductie van de gewone brandstofuitvoeringen en heeft een systeemvermogen van 373 pk. Een dieselmotor en een elektromotor zorgen voor de aandrijving en stoten gecombineerd minder dan 50 g/km CO2 uit. Het brandstofverbruik is vastgesteld op 1,7 l/100 km (1 op 58,8).

De nieuwe Q7 is door Audi officieel onthuld, nadat eerder vandaag de eerste beelden al uitlekten. Audi heeft het nieuwe model niet groter gemaakt, maar 37 mm korter en 15 mm smaller. De hoogte is gelijk aan die van het uitgaande model, terwijl de binnenruimte juist toegenomen is. De SUV wordt verkrijgbaar als vijf- en zevenzitter.

Die inzittenden komen niets tekort, Audi heeft alle registers opengetrokken om de Q7 voorop te laten lopen op het gebied van infotainment. De achterpassagiers kunnen beschikken over een tablet, waarmee de multimedia is te bedienen. Het instrumentarium is volledig digitaal, net als in de nieuwe TT. De vernieuwde MMI-bediening geeft haptische feedback, terwijl je op het touchpad letters kunt 'schrijven'. De Q7 beschikt daarnaast over geheel nieuwe en ‘natuurlijke’ spraakbesturing. Volledig integratie van smartphones middels Android Auto en Apple CarPlay ontbreekt niet.

Dynamischer
De vormgeving van het dashboard is sportief. De nieuwe Q7 moet dan ook veel dynamischer rijden dan zijn voorganger dankzij het lagere wagengewicht en zwaartepunt. De nieuwste veiligheidssystemen uit de Volkswagen-stal zijn te vinden op de Q7, zoals Rear Cross Traffic Assistent en Trailer Assist. Audi heeft nu ook een systeem waarmee de auto in de file automatisch gas geeft, stuurt en remt.

De Q7 wordt in eerste instantie leverbaar met twee motoren, kort gevolgd door de eerder genoemde e-tron plug-in hybride. De 333 pk sterke 3.0 TFSI is 28 procent zuiniger geworden, de 3.0 TDI dieselmotor met 272 pk verbruikt 23 procent minder brandstof. Die laatste heeft een CO2-uitstoot van 149 g/km, het verbruik is 5,7 l/100 km (1 op 17,5). Later volgt nog een 3.0 TDI met 218 pk.

Het officiële debuut van de nieuwe Q7 vindt plaats op de autoshow van Detroit in januari. Leveringen starten halverwege 2015, prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/december/37665-audi-onthult-q7-e-tron-met-7-procent-bijtelling

Ben er niet echt van onder de indruk, ben benieuwd hoe deze Q7 in het echt over komt. De koplampen zo tegen de grille vind ik wat goedkoop ogen.

Erg mooi interieur, niet zo overladen et verschillende materialen als de A8.
De buitenzijde is een verbetering t.o.v. het huidige model maar nog geen schoonheid en toch vrij anoniem. De XC90 steekt hier wel érg positief tegen af.
Bovendien lijkt het wel of Audi aandelen heeft bij Tupperware, als ik die enorme zwarte plastic vlakken aan de voorzijde zie! De Duitsers moeten dringend af van die obsessie om nep ventilatieopeningen voor de remmen in de voorbumper te integreren: het ziét er gewoon niet uit. Over een vijftal jaar lacht iedereen met deze designtrend.

Ik vind het net een Audi Touareg. De verschillen tussen Audi, VW, Seat en Skoda zitten niet meer in het carrosserieontwerp, maar in de aankleding van de auto.
De oude Q7 was niet moeders mooiste, maar het prototype van die auto blijf ik prachtig vinden. De kans lag er om de Q7 meer richtig die prototype te trekken, in plaats van een Touareg te ver-Audi-ficeren.

12481527082037215782.jpg

Vooral vanuit deze hoek gezien ziet die neus er hopeloos mislukt uit met die uitgetrokken grill. En hoe langer ik ernaar kijk, des te meer designmissers zie ik in het ontwerp van deze auto.

Ik kan me niet voorstellen dat dit een topper gaat worden, volgens mij gaan de XC90, X5 en de RR sport de komende jaren de dienst uitmaken in deze klasse.

Ach ja, de huidige BMW X5 is natuurlijk ontzettend mooi met zijn SsangYong Rodius-achtige dakkapel en tierelantijntjes-front. Zolang Audi nog geen antwoord heeft op de X6 en GLE Coupe, twee van de grootste beledigingen voor automotive design, is er nog hoop.

Ik zag dat BMW's voorsprong in de verkoopstatistieken op Audi en Mercedes-Benz wereldwijd steeds verder slinkt. Misschien is dat te wijten aan enkele van de crimineel slechte ontwerpen van BMW.

D-C zei:
Ach ja, de huidige BMW X5 is natuurlijk ontzettend mooi met zijn SsangYong Rodius-achtige dakkapel en tierelantijntjes-front. Zolang Audi nog geen antwoord heeft op de X6 en GLE Coupe, twee van de grootste beledigingen voor automotive design, is er nog hoop.

Ik zag dat BMW's voorsprong in de verkoopstatistieken op Audi en Mercedes-Benz wereldwijd steeds verder slinkt. Misschien is dat te wijten aan enkele van de crimineel slechte ontwerpen van BMW.

Gelukkig heb jij meer verstand van Chinese en Koreaanse meuk ;).

m1nyg3xbpos6.jpg

Much better (y)

Ah, rwd ziet de bedreiging alweer en probeert koste wat kost te downplayen

hqdefault.jpg

Ik begrijp niet wat die Sadam Hoessein volgeling hiermee te maken heeft, rare post JP2014 :confused:.

Ik kan zeker lang niet alles waarderen wat BMW (of Mercedes) momenteel in de showroom zetten. De X4, 3GT, X6 of GLE Coupe kunnen mij niet bekoren. De X5 echter vind ik goed gelukt en hoe meer ik hem zie des te mooier ik hem ga vinden. En zeker vergeleken met de nieuwe Q7, die ik ( net als de Q3 en A7) totaal mislukt vind. Mijn mening.

Hebben ze toch goed voor elkaar bij Audi, staan ze weer op gelijke hoogte met de lelijke X5 van BMW en ML van Mercedes.

Wie dit mooi vindt kunnen ze ook blij maken met 4 ringen die aan elkaar zitten :) Audi wordt het merk van de liniaal én de vierkante dozen.

De extra set lampen in de achterbumper lijkt veel prominenter aanwezig dan bij de eerste generatie, jammer.

JP2010 zei:

Ik ben benieuwd naar de reacties van de pers op dit touch pad (als het een Franse vinding was, kende ik ze al ;) ):
die voorkeuze toetsen zijn onmogelijk te bedienen zonder je blik van de weg af te wenden: misschien een verbetering in de zin van een meer opgeruimde middenconsole, intuïtief te bedienen zonder 'gevaarlijke' situaties te creëren lukt niet m.i. (op dat vlak is het touch screen van Peugeot een veel beter vinding!).

Een touchpad gaat in een auto niet werken. Er moeten voelbare knoppen aanwezig zijn.
Iets waar je op moet kijken voor het aanraken, is geen succes in een auto.

Ken je de draaiknoppen voor de temperatuur en de ventilatie? Ik zou graag een radio willen zien met dezelfde draaiknoppen.
Navigatie? Mij is geleerd zelf na te denken. De Tomtom leidt je vaak teveel onnodig om via snelwegen, terwijl het via binnenweggetjes vaak veel sneller en korter kan.

iDS zei:
Ik ben benieuwd naar de reacties van de pers op dit touch pad (als het een Franse vinding was, kende ik ze al ;) ):
die voorkeuze toetsen zijn onmogelijk te bedienen zonder je blik van de weg af te wenden: misschien een verbetering in de zin van een meer opgeruimde middenconsole, intuïtief te bedienen zonder 'gevaarlijke' situaties te creëren lukt niet m.i. (op dat vlak is het touch screen van Peugeot een veel beter vinding!).

We weten in ieder geval wat Frank ervan vindt... https://www.autoweek.nl/video/4336/dubbeltest-lexus-nx-300h-vs-range-rover-evoque

Bij de Lexus vond hij het "net een behendigheidsspelletje".

Over het algemeen heb ik het wel voor audi, vooral dan voor de strakheid van hun ontwerpen en de kwaliteitsbeleving van hun interieur en de soms innovatieve leuke dingetjes.
En deze Q7 wat betreft mijn eerste punt (los van de andere): wat een gedrocht zeg!
Snap het eigenlijk niet helemaal...je ziet de TT coupé: mooi... en dan de TT sportback: héél mooi...en dan denk je: goe bezig audi... en dan komen ze met deze verhuisdoos?

JP2010 zei:

....en dan dat grote plakkaat hard-plastic rond pook en touchpad, en die lelijke gaten (bekerhouders) waar niet even een klepje overheen gekund heeft.... met de kwaliteit van afwerking van het merk wordt het ook steeds beroerder. Je kunt tegenwoordig echt net zo goed (of beter) een Volkswagen kopen.

Tuurlijk, rwd. Probeer Audi maar zoveel mogelijk te downplayen zodat jouw zo geliefde merk favoriet blijft
emo.gif

Oh nee, stom, ik heb natuurlijk enkel verstand van Russische auto's..

BMW heeft dat al jaren zo. De pook kan alleen naar voren (R) of naar achteren (Drive), parkeerstand = druk op P-knop.

7_speed_sport_transmission.jpg

Mercedes heeft het ook (tenminste, op de E63 S AMG). Dan moet je ook op een knop drukken om hem in de parkeerstand te zetten.

Is heel standaard, zo'n P-knop als extra beveiliging/vergrendeling voor de P-stand.

Phaeton W12 zei:
Is heel standaard, zo'n P-knop als extra beveiliging/vergrendeling voor de P-stand.

Zo was dat dus meestal, maar sinds een jaar of 5 bij Mercedes en BMW (en nu dus ook bij Audi) is de keuzehendel gewijzigd in een soort yoystick, waarbij je met de P-knop de parkeerstand inschakelt.

Vind de vorige X5 toch mooier dan deze die er opgeblazen uitziet. X5 of Q7....? Lastig, denk maar allebei niet.

R W D zei:
Phaeton W12 zei:

Zo was dat dus meestal, maar sinds een jaar of 5 bij Mercedes en BMW (en nu dus ook bij Audi) is de keuzehendel gewijzigd in een soort yoystick, waarbij je met de P-knop de parkeerstand inschakelt.

Oke helder. Het hendeltje ken ik wel uiteraard maar de 'joystick-P' is me nog niet eerder opgevallen. De Q7 heeft dus beiden.

PSA-rules zei:
Vind de vorige X5 toch mooier dan deze die er opgeblazen uitziet. X5 of Q7....? Lastig, denk maar allebei niet.

Dat vind ik dus ook. De huidige X5 oogt in mijn ogen te lang/te smal, vooral op foto's. In het echt valt het mee, maar in mijn ogen haalt 'ie het zeker niet bij z'n voorgangers. Deze Q7 wil ik vooral eens in het echt zien, hopende dat het meevalt. Ik vind dat Audi sowieso niet echt goed bezig is de laatste tijd. Ja, de TT ziet er aardig uit, maar de A1, A6, A8, Q5 en Q7 dus kunnen mij echt niet boeien. Veel te geforceerd design in mijn ogen.

@ Mark89: Nee, de Q7 heeft het net zo. Hendel naar voren = achteruit, hendel naar je toe = drive, druk op de P-knop = parkeerstand.

Rob0032 zei:
Ik vind dat Audi sowieso niet echt goed bezig is de laatste tijd. Ja, de TT ziet er aardig uit, maar de A1, A6, A8, Q5 en Q7 dus kunnen mij echt niet boeien. Veel te geforceerd design in mijn ogen.

Je ziet het ook aan de verkopen. De A3 doet het heel goed, veel beter dan de 1-serie of A-klasse. Daar laat BMW het momenteel liggen. Maar verder zie je dat de modellen van BMW (vooral de 3 en de 5) momenteel veel beter verkopen dan hun Audi tegenhangers. En dat terwijl de vorige A6 het hier juist een stuk beter deed dan de (vorige) 5-Serie.

Benieuwd of deze "Koe-7" potten kan breken tegen de X5, ik denk van niet.

Terug
Bovenaan