Jaguar XE

Guest
766750c4c11b3e73e10306bef44bc14f.jpg

b392d3c564756afee78c0b8454d49c8c.jpg

1388567e7647cbed1a4fb72e7546adfa.jpg

1b9815fa06d54556e7bd8ef97fdf5726.jpg

95f9c5ee6ad6bcff3a63713e35a9bb29.jpg

1e40d5f548a0606b5a6fbca295ff3623.jpg

c7ca9816070b447d23b19163182be01b.jpg


eyolrjgoldqopowcxs1x.jpg


oay6pefdedx8igchjkse.jpg


rcqourltxd8rwyf4x62k.jpg


thumb

thumb

thumb

thumb

thumb

thumb




:)
 
Erg mooie auto. Beetje 3-serie, beetje Mazda6, beetje Lexus... Maar vind 'm best geslaagd. Ik ben zeer benieuwd naar vanafprijzen!
 
Fraai, met name het interieur. Van buiten niet erg onderscheidend, zeker de achterkant niet (achterlichten doen mij denken aan de Kia Rio).
 
Waardige openingspost, je kunt het JP2014 (y)

Wat een pracht bak, Wow (y)(y)
Deze auto heeft hier eigenlijk maar 2 concurrenten (C-Klasse, 3-Serie), en op basis van wat ik hier zie vind ik deze Jag de mooiste van de 3. Vooral het interieur ziet er top uit, i.t.t. de andere 2 met die losse iPads op het dashboard. Hier alles netjes geïntegreerd, dash mooi bekleed met leer, top (y)

En het exterieur doet idd wat aan de 3 denken, ook door z'n lange wielbasis (door RWD), maar ik vind hem toch onderscheidend genoeg.

Toppertje deze Jaguar (y)

Tóch één puntje van kritiek: die bekerhouders, daar had wel even een klepje overheen gemogen.
 
Deze auto gaat wat doen, ook in Nederland. Ben ook benieuwd naar prijzen. Ik vind exterieur mooi. Die roodleren bekleding hoeft fan mij niet. Dash is netjes.
 
[size=x-large]Jaguar XE gooit de trossen los![/size]

Een groot evenement in Londen luidt vanavond de start in van een geheel nieuw tijdperk voor Jaguar. Het stralende middelpunt heet XE, de BMW 3-serie concurrent waar we nu de eerste foto's van kunnen laten zien. De XE neemt een bijzondere plek in het Jaguar-gamma in. In de eerste plaats natuurlijk omdat het Engelse merk het met deze auto het weer in het D-segment gaat proberen. Na het verdwijnen van de X-Type had Jaguar immers geen auto meer in de middenklasse.

De nieuwe Jaguar wordt de eerste D-segmenter met een aluminium monocoque. Daardoor is de XE ook de lichtste én stijfste sedan die het merk ooit heeft gemaakt. Daarnaast is de auto met een Cw-waarde van 0,26 de meest aerodynamische Jaguar ooit. De Engelsen beloven uiteraard vijf EuroNCAP-sterren voor hun nieuwste telg.

Bij de onthulling in Londen richt Jaguar vanavond de spotlight op de voorlopige topversie, de XE S. Die heeft een 3,0-liter V6 met supercharger onder de kap, die goed is voor 340 pk en 450 Nm. Schakelen gaat via een achttrapsautomaat. Deze versie sprint in 4,9 seconden naar 100 km/h, de topsnelheid is 250 km/h. Dit is echter niet de definitieve topversie. In een eerder persbericht maakte Jaguar namelijk al melding van een versie met een topsnelheid van 'bijna 300 km/h'. Deze heeft vermoedelijk de 5,0-liter V8 Supercharged uit diverse andere Jaguars onder de kap.

Veel belangrijker voor de Nederlandse markt is echter de versie met de nieuwe Ingenium-turbodiesel. Jaguar belooft voor dit blok een gemiddeld verbruik van 3,1 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 99 g/km voor de variant met 163 pk en 380 Nm. Dat betekent - in ieder geval tot 1 januari 2016 - 20% bijtelling en de lage uitstoot heeft in ons land ook een gunstige invloed op de prijzen.

Jaguar gebruikt in de XE voor het eerst elektronische stuurbekrachtiging. Tot nu toe vonden de ingenieurs de techniek te weinig gevoel bieden, maar die plooien zijn - volgens Jaguars persbericht althans - gladgestreken. Het systeem heeft als voordeel dat het een CO2-reductie van zo'n drie procent met zich meebrengt. Een heuse wereldprimeur is er in de vorm van All Surface Progress Control (ASPC). Dit systeem, dat werkt tussen 3,6 en 30 km/h, functioneert als een cruise control bij glad wegdek. De ingenieurs hebben hierbij geput uit de kennis die de collega's van Land Rover de afgelopen decennia hebben opgedaan. Ook nieuw is het InControl-infotainmentsysteem, dat je kunt bedienen met een 8-inch touchscreen. De navigatiemodule bevindt zich op een SD-kaart, het systeem ondersteunt ook iOS- en Android-smartphones.

De Jaguar XE beleeft z'n publieksdebuut op de Autosalon van Parijs in oktober. Begin 2015 verwachten we de auto bij de dealers.
https://www.autoweek.nl/nieuws/29811/jaguar-xe-gooit-trossen-los
 
Leesvoer: de persinformatie in pdf https://newsroom.jaguarlandrover.com/media/8405025/jag_xe_s_interactive_press_kit_080914.pdf en een uitgebreid verhaal op de mediawebsite van Jaguar: https://newsroom.jaguarlandrover.com/en-in/jaguar/news/2014/09/jag_xe_press_release_080914/
 
Prachtige auto. Komt qua design bij de Mazda 6 in de buurt maar mist die de strakke en dikke lijnen van deze Jag. Achterkant is iets teveel A5 SB maar het geheel klopt. En niet te overdreven LED lichten voor zoals bij de XF. Interieur heb ik wel zo mijn twijfels over
 
Huh, wordt de stationwagon nu al getoond? 't Zal wel een XF zijn, maar het front is zo mogelijk nog meer gelijkend dan bij die 'Duitse drie' vaak het geval is.
 
Wel een handige foto, want zo kun je de verschillen tussen XE en XF tenminste een beetje zien. De neus van de XE lijkt wat scherper, wat agressiever getekend dan het gladde, ronde ontwerp van de XF. Met name rond de koplampen zie je 't verschil.
 
Eindelijk een roemrijk automerk met karakter wat nu serieus kan gaan meetellen in het premiumsegment (naast Mercedes-Benz en BMW). Ik zie dat veel liever dan opgeleukte Toyota's of Volkswagens die door een iets betere afwerking voor "premium-merk" moeten doorgaan, dat blijven voor mij karakterloze auto's.

Jaguar zal echter wel het dealernetwerk moeten uitbreiden wil het serieus gaan meetellen qua verkoopaantallen, en natuurlijk is ook de prijsstelling van de XE erg belangrijk. Bovendien zullen er op korte termijn varianten (Estate, Coupé, Cabriolet) bij moeten komen en niet pas jaren later zoals bij de XF en destijds bij de X-type. Laatstgenoemde is nooit succesvol geweest door z'n te grote Ford-gehalte (en bovendien FWD), iets waar deze XE natuurlijk geen last van heeft.

Ik hoop nog altijd dat Cadillac zich nog eens aan het rijtje weet toe te voegen. Ook een merk met een mooie historie, en maken ook steeds mooiere en betere auto's. Maar ook daar is de dealerdichtheid nog veel te klein (en de prijzen hier nog altijd te hoog).
 
[size=x-large]Jaguar unveils the XE, calling it the 'definitive' sports sedan[/size]


Automotive News Europe | September 8, 2014 17:10 CET

LONDON -- Jaguar today unveiled its new XE midsize car, calling it the "definitive" sports sedan. The XE's success will be key to the brand's goal of tripling its annual vehicle sales within the next four years.

"The XE is unbelievably important," Jaguar Land Rover CEO Ralf Speth said ahead of the car's unveiling at a gala event in London. With its more affordable price tag, "we will have an opportunity to bring younger customers, to bring female customers into the range of Jaguar."

Jaguar is confident that the XE will outperform rivals such as the BMW 3 series because of features such as a new lightweight aluminum platform and a rear integral link suspension set-up.

The XE redefines the concept of the sports sedan thanks to its advanced lightweight construction, streamlined styling, luxurious interior, and outstanding ride and handling, Jaguar said in a statement.

The XE will be the first Jaguar to be equipped with electric power steering, which is tuned to provide responsiveness and offers improved efficiency over hydraulic systems, Jaguar said.

BMW benchmarked

The XE was benchmarked foremost against the BMW 3 series in terms of handling, Paul Atkins, XE vehicle integration manager, told Automotive News Europe. "The BMW is a great car, but I think we've managed to create something that takes it a little bit further, especially for the enthusiastic driver," he said.

Jaguar design chief Ian Callum said the XE's styling, with its long hood and short front overhang, creates the "definitive" sports sedan. "The cab-rearward proportions and tight packaging give the XE the appearance of movement even when it's standing still. It bears a strong family resemblance to the F-Type and will stand apart in the crowd," he said.

The XE marks Jaguar's return to the compact luxury segment it exited the compact segment in 2009, when the X-Type ended production. The X-Type, derived by then-owner Ford Motor from the Mondeo, was widely panned by critics for its transverse-mounted engine, Ford underpinnings and retro styling.

The XE will be the first model to use Jaguar Land Rover’s new aluminum-intensive, rear-wheel-drive architecture that is expected to underpin much of the brand’s range in the future.

It is also the first vehicle to be powered by Jaguar Land Rover's Ingenium family of four-cylinder gasoline and diesel engines. The 163-hp 2.0-liter entry diesel will have CO2 emissions of 99 grams per kilometer, making it a tax-efficient choice in many European markets.

The diesel engine is the first to be produced in Jaguar’s new engine plant in Wolverhampton, England, and will be joined in the future by a more powerful, twin-turbo diesel and a turbo gasoline.

"The XE is most efficient and sustainable Jaguar we have ever produced. It's arguably the most important car in our history," the car's program director, Nick Miller, said.

The 75 percent aluminum content in the XE's body helps to lower emissions and improve the car's handling. "This is lightest, stiffest and also the most aerodynamic Jaguar saloon ever built,” Miller said.

The gasoline engines offered at launch will include two Ford-supplied units: a 2.0-liter turbocharged four-cylinder that will eventually be dropped for a Jaguar-built equivalent, and a 340hp 3.0-liter V-6 supercharged gasoline unit taken from the F-Type sports car to create a high-performance flagship model that will be badged as the XE S.

Jaguar Land Rover has created capacity in Solihull, England, to build 180,000 cars underpinned by its new architecture. XE production starts at the end of this month, initially with a single shift.

Speth said that the 168,000 capacity will not be reached until the plant is making three models from the new architecture. He did not say which other models will be built in Solihull, but reports say Jaguar plans crossover and station wagon variants of the XE.

Smart apps

Technology available on the new XE includes a new infotainment system with apps that can be migrated from the driver's smartphone, including a calendar. Some models will be fitted with a 3G sim card that will give the car WiFi capability. A smartphone app enables the car to be locked or the heating and air conditioning units turned on or off from any location.

The XE is part of Jaguar's goal to triple annual sales to about 230,000 cars by 2018. XE sales are forecast to peak at 63,700 cars in 2016, which approaches the brand's 2013 global deliveries of 74,500, according to market research company IHS Automotive.

The XE will be the Jaguar's cheapest vehicle with prices starting at about 27,000 pounds ($44,000) in the UK. The pricing has been closely matched to rivals such as the 3 series. "We've targeted to be like-for-like and feature-for-feature for the segment," Atkins said.

The XE will go on sale in Europe early next year with U.S. sales starting in 2016.

Jaguar will release more information about prices and engine lineups at the Paris auto show next month.

https://europe.autonews.com/article/20140908/ANE/140909880/jaguar-unveils-the-xe-calling-it-the-definitive-sports-sedan
 
R W D zei:
Bovendien zullen er op korte termijn varianten (Estate, Coupé, Cabriolet) bij moeten komen en niet pas jaren later zoals bij de XF en destijds bij de X-type.

Onhandig destijds was in elk geval dat de X-type in het begin alleen leverbaar was met twee zware benzinemotoren. De diesels en zeker de station kwamen (te) laat. Wat betreft de motoren lijkt Jaguar het nu wel goed te doen door meteen met een competitive diesel te komen.

R W D zei:
Laatstgenoemde is nooit succesvol geweest door z'n te grote Ford-gehalte (en bovendien FWD), iets waar deze XE natuurlijk geen last van heeft.

Dat is wat iedereen roept ja. Maar nog geen 20% van de onderdelen is te herleiden tot Ford, waaronder wat knoppen op het dashboard. De X-Type is een volwaardige Jag die op punten ook beter was dan bijvoorbeeld de E46.
 
Elaste zei:
R W D zei:
Tóch één puntje van kritiek: die bekerhouders, daar had wel even een klepje overheen gemogen.

Volgens mij schuift de armsteun daar overheen.

Jaguar-XE-fotoshowImage-ce9d63f5-806925.jpg


Dat lijkt mij niet, dan schuift ie ook over die knoppen heen en komt dan bovendien wel heel ver naar voren.
 
Ben benieuwd hoe een stationwagon / sportswagon versie hiervan uit zal gaan zien...
 
* Front heeft teveel 'kippengaas'.
* Voorzijde had iets expressiever gemogen.
* Interieur: alles zit er in en toch mis ik wat.
* 0-100 in 5 sec, good grief!! (y)
 
De auto lijkt nog het meest op de XF, maar doet me op de een of andere reden ook aan de Ford Falcon denken. Het is een beetje een ontwerp van vijf jaar terug, zonder allerlei plooien en profil, tegenwoordig gemeengoed. Ian Callum vind dat kennelijk maar niets en ergens heeft hij wel gelijk - om niet te zeggen volkomen gelijk. Dit is gewoon een mooie sedan zonder poespas. Geen retromodel zoals zijn geflopte voorganger, maar een Jaguar anno nu. Het goede nieuws voor de XF-eigenaren is dat ze met het verschijnen van de XE toch niet in een achterhaald ontwerp rondrijden.

Die diesel met 20% bijtelling doet het 'm en zal ongetwijfeld ertoe leiden dat de XE uitgroeit tot de met afstand meest populaire Jaguar. Als Jaguar met de XE 10% van de 3-serie-verkopen haalt, kunnen de Nederlandse dealers al dik tevreden zijn. Ergens tussen de 10-20% moet goed mogelijk zijn.
 
D-C zei:
Geen retromodel zoals zijn geflopte voorganger

De X-Type is nooit een retromodel geweest maar was in 2001 gewoon in lijn met de grote Jags, die toen inderdaad nog een redelijk klassieke uitstraling hadden. De S-Type zou je overigens wel kunnen betichten van gezochte retro-elementen.
 
Wouter82 zei:
De X-Type is nooit een retromodel geweest maar was in 2001 gewoon in lijn met de grote Jags, die toen inderdaad nog een redelijk klassieke uitstraling hadden. De S-Type zou je overigens wel kunnen betichten van gezochte retro-elementen.

Ik doelde meer op de retro-uitstraling, niet zozeer op de naam inderdaad. De Chrysler PT Cruiser en Chevrolet HHR delen hun naam (volgens mij) ook niet met een voorganger, het is meer het design dat verwijst naar auto's van weleer.

Het is natuurlijk wel de vraag of de XE slaagt waar de X-Type faalde. Het publiek dat een Jaguar koopt is over het algemeen wat belegen, wellicht dat deze meer neutrale en sportieve vormgeving, zowel van ex- en als interieur, meer in de smaak valt bij een wat minder belegen doelgroep.
 
D-C zei:
Het is natuurlijk wel de vraag of de XE slaagt waar de X-Type faalde. Het publiek dat een Jaguar koopt is over het algemeen wat belegen...

Ik denk dat dat al enkele jaren niet meer zo is. Sinds de XF en XJ is het een totaal ander publiek dat voor Jaguar kiest. De huidige modellen lijken in geen enkel opzicht meer op de Engelse klassieke modellen van weleer.

Als de prijsstelling van de XE goed is dan denk ik dat heel wat 3-Serie rijders (die wel eens wat anders willen) overstag zullen gaan.
 
R W D zei:
Als de prijsstelling van de XE goed is dan denk ik dat heel wat 3-Serie rijders (die wel eens wat anders willen) overstag zullen gaan.

Als richtprijs geeft Jaguar £ 27,000 op, dat is volgens mij voor de kleinste diesel met automaat. Niet verrassend is dat hetzelfde als wat je bij BMW moet betalen (316d ES Saloon automaat £ 27,125).
 
R W D zei:
Als de prijsstelling van de XE goed is dan denk ik dat heel wat 3-Serie rijders (die wel eens wat anders willen) overstag zullen gaan.

Welke prijsstelling moet dan goed zijn? Consumentenprijs of leaseprijs?
Dat tweede zal nog wel een tijd verschillend blijven tov BMW, tenzij Jaquar erg kwistig is met 'bijloop' om de restwaarde concurrerend te krijgen.

Als de 3 serie rijder bereidt is voor 'dat eens iets anders willen' ook een paar tientje per maand meer te betalen, dán zou de XE daar wat weg kunnen snoepen. Wellicht dat dit met een betere uitrusting tov BMW al bereikt kan worden.. dat maakt een paar tientjes vaak al waard.

XE mooie auto.. inderdaad niet te veel lijnen. Krachtige voorzijde (als dit de 'standaard voorzijde is), deursectie (vooral de hendels) wat anoniem..3 serie achtig wat mij betreft.
 
[size=x-large]Meer over motorenpalet Jaguar XE[/size]

Bij de onthulling van de XE bleef Jaguar nog wat vaag over de motoren van de auto. In de aanloop naar de Autosalon van Parijs wil het merk nu iets meer kwijt. Van de nieuwe Ingenium-diesel komen twee varianten beschikbaar. Over de eerste heeft Jaguar al het nodige verteld: een 163 pk en 380 Nm sterke tweeliter met een CO2-uitstoot van 99 g/km.

De sterkste dieseloptie is vooralsnog diezelfde viercilinder, maar dan met 180 pk en 430 Nm. De CO2-uitstoot van dat blok is niet bekend, maar zal ongetwijfeld iets boven de 100 g/km liggen (anders had Jaguar het immers wel in het persbericht gezet).

Op benzinegebied zijn er drie blokken beschikbaar. De eerste twee zijn 2,0-liter benzinemotoren. De prestatiescijfers van deze viercilinders zijn vooralsnog onbekend. Daarover zullen we waarschijnlijk meer horen op de Autosalon van Parijs.

De voorlopige topversie is de XE 3.0 V6 S. Die heeft de 3,0-liter V6 Supercharged onder de kap met een vermogen van 340 pk. Deze motor is volgens de ingenieurs die we in Londen spraken het grote onderscheid met de andere XE's: de S heeft geen wijzigingen aan het onderstel of andere aanpassingen om het bochtgedrag te veranderen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/30051/meer-over-motorenpalet-jaguar-xe
 
JP2010 zei:
Ik vind de achterlichten en de middenconsole niet mooi. :)

Ik vind de achterlichten keurig, maar bedaagd. Die hadden ook op een Xedos 9 uit de jaren 90 kunnen zitten. Wat de middenconsole betreft: zulke ventilatieroosters zitten ook in een Japanner uit 1996. Qua vorm doet de middenconsole mij denken aan eentje uit een oude Subaru. Daar had Jaguar wel een lesje kunnen nemen van Volvo, Nissan, Renault of Tesla.
 
Hieronder een overzicht van de prijzen die Jaguar in Duitsland vraagt voor de nieuwe XE.

Preisliste Jaguar XE


Modell Leistung kW (PS) Preis in Euro
XE PURE
XE E-Performance 120 (163) 36.450
XE 20d 132 (180) 36.500
XE 20t 147 (200) 36.450
XE 25t 176 (240) 39.750

XE PRESTIGE
XE E-Performance 120 (163) 38.750
XE 20d 132 (180) 38.750
XE 20t 147 (200) 38.700
XE 25t 176 (240) 42.000

XE PORTFOLIO
XE E-Performance 120 (163) 41.300
XE 20 d 132 (180) 42.000
XE 20t 147 (200) 41.950
XE 25t 176 (240) 45.250

R-SPORT
XE E-Performance 120 (163) 39.700
XE 20d 132 (180) 40.400
XE 20t 147 (200) 40.350
XE 25t 176 (240) 43.650

XE S
XE S 250 (340) 54.600
 
Eindelijk een nieuwe D- segmenter van Jaguar, gaaf.

Wouter82 zei:
R W D zei:
Laatstgenoemde is nooit succesvol geweest door z'n te grote Ford-gehalte (en bovendien FWD), iets waar deze XE natuurlijk geen last van heeft.

Dat is wat iedereen roept ja. Maar nog geen 20% van de onderdelen is te herleiden tot Ford, waaronder wat knoppen op het dashboard. De X-Type is een volwaardige Jag die op punten ook beter was dan bijvoorbeeld de E46.

Welke knoppen op het dashboard dan? Volgens mij niet één. Moet ik bij zeggen dat ik een X-type Privilege Edition heb, met ingebouwd touchscreen voor navigatie, climate controle en audio dat ook in de XJ en S- type zat.
Volgens wikipedia deelt de X type inderdaad ongeveer 18% van de onderdelen met de Mondeo, met name de diesels, en dat is dan vooral het onderblok van de Ford Duratorq motor en wat mechanische onderdelen. Die techniek werd in aangepaste vorm echter ook gebruikt in auto's van Landrover, Volvo, Mazda, citroen, peugeot, Mini, en zelfs de London Taxi. Zaken als verstuivers, brandstofpompen etc waren van toeleveranciers als Delphi die aan vrijwel alle merken leveren.

De X- type is duidelijk veel hoogwaardiger dan een Mondeo. En dan heb ik het niet alleen over gebruikt materiaal en afwerking van het interieur, geluids- isolatie en meubilair, kwaliteit van opties als navigatie en audio, maar ook zaken als de (achter-) wielophanging die van een hoger niveau is dan die van de - al erg goed rijdende- Mondeo. Een X- type rijdt gewoon heel goed, en beter dan een Mondeo.
Cosmetische fout en daarmee debet aan uitstraling vind ik persoonlijk de sleutel. Ze hebben voor de X- type dezelfde klapsleutel als die van de Mondeo genomen. Dat klinkt onbelangrijk maar voor de consument is de uitstraling daarmee ook gelijk minder, 'zie je wel, van Ford'.

Ik heb vorig jaar naar de XF estate gekeken omdat we al een X- type estate hadden, maar vond die te duur en te groot. Uiteindelijk bij de BMW 3 uitgekomen en de X- type als tweede auto blijven gebruiken. Maar als ik over 3 jaar de opvolger van de BMW ga bestellen en de XE is er in station én is zo goed als men belooft, ga ik die zeker serieus overwegen. Maar een F30/31 rijdt wel errug goed hoor, Jaguar moet erg zijn best doen om dat alleen maar te evenaren. My two cents.
 
Bij de Duitse prijzen staat als laatste genoemd de XE S. Als je die letters omdraait heb je precies wat Jaguar is ... op wielen. Alleen heb je daar eigenlijk de F-type met V-8 supercharged motor voor nodig.

Zou Jaguar de snelste XE met opzet zo willen aanduiden?

Interieur: Een Jaguar moet je hebben met lederen bekleding, stof kan in een BMW of Mercedes, niet in een Jag.
 
Bimmert zei:
Welke knoppen op het dashboard dan? Volgens mij niet één.

Lichtschakelaar en hendels aan de stuurkolom. En je hoeft voor mij echt niet de X-Type te verdedigen hoor
icon_lolly.gif


De XE: mooie auto maar die achterlichten blijven wat mij betreft té Kia Rio.
 
Op onderstaande foto oogt de kont wel erg hoog en smal, met name door de naar binnen lopende bumper aan de onderkant:

jaguar_xe_r_sport_04.jpg
 
verlichting zei:
Bij de Duitse prijzen staat als laatste genoemd de XE S. Als je die letters omdraait heb je precies wat Jaguar is ... op wielen. Alleen heb je daar eigenlijk de F-type met V-8 supercharged motor voor nodig.

Zou Jaguar de snelste XE met opzet zo willen aanduiden?

Interieur: Een Jaguar moet je hebben met lederen bekleding, stof kan in een BMW of Mercedes, niet in een Jag.

Zolang Mercedes komt met een omgebouwde Renault Megane als A-Klasse, BMW zijn 1, 2 tot misschien 3-serie baseert op de Mini, compleet met driepittertjes; waarom zou een Jaguar Fiesta dan niet mogelijk zijn? Dan lijkt mij de interieurbekleding niet het grootste probleem.
Wees blij dat Jaguar zijn Ford-wortels achter zich heeft gelaten en weer komt met waardige auto's. Alleen vind ik dat ze op sommige punten een achterstand hebben in te halen. Een Jaguar is tegenwoordig niet meer automatisch meer premium dan bijvoorbeeld een Renault. Elk merk probeert tegenwoordig premium-auto's te bouwen. En dan helpt het om te kunnen lenen op de ervaring van een dochterbedrijf.
 
Ik zie steeds meer A5-achterlichten, jammer, want voor de rest vind ik dit een leukere auto nu dan de X-Type destijds.
 
Best een fraaie auto maar kon ook zo in het vorige decennium geintroduceerd zijn. Vind het design te weinig vernieuwend. Zit hem met name in de flanken volgens mij en de vrij ouderwetse deurgrepen onderstrepen dat nog eens. Verder is de uitsnede van de koplampen aan de bovenzijde wat mij betreft wat te ver gezocht. Net of ze hem op het laatste moment nog iets 'bozer' hebben willen laten kijken.
 
Sorry Jag, maar de Mazda 6 is 3 jaar oud, en moderner!
Achterbank is claustrofobisch / krap.

Prestaties v/d V6 zijn wel overdonderend.
 
Terug
Bovenaan