A
Anoniem
Guest
Smaken verschillen inderdaad. Die Rapid is een beetje stoffig, maar lelijk is anders. De sedan met achterklep ziet er het sufst uit (net als familieleden Toledo en Jetta).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wheel Critic zei:Smaken verschillen inderdaad. Die Rapid is een beetje stoffig, maar lelijk is anders. De sedan met achterklep ziet er het sufst uit (net als familieleden Toledo en Jetta).
Mits2002 zei:En wat een binnenruimte....
https://www.autoforum.cz/predstaveni/tohle-jsou-nejlepsi-fotky-nove-skody-fabia-prohlednete-si-ji-do-detailu/obrazek/27
RickM zei:Een aparte mix van Skoda en Seat.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/30129/skoda-fabia-combi-al-op-internet-te-zien[size=x-large]Skoda Fabia Combi nu al op internet te zien[/size]
Skoda had de Fabia al als hatchback onthuld, maar wilde de Combi nog als aandachtstrekker op de Autosalon van Parijs neerzetten. Helaas voor de Tsjechen: ook deze Parijs-primeur is voortijdig op internet beland. Auto.cz publiceerde de foto's van de station-Fabia. Volgens de Tsjechische website groeit de inhoud van de bagageruimte met 50 liter. Dat zou een inhoud van ongeveer 550 liter betekenen.
Verder weet de website nog te melden dat de basismotor van de Fabia, een 60 pk sterke driecilinder, niet in de Combi komt te liggen. In plaats daarvan zou de basisversie een 75 pk sterke benzinemotor onder de kap krijgen, als onze Tsjechische talenknobbel ons niet in de steek laat, tenminste.
Op de officiële informatie moeten we nog wachten tot donderdag, want dan trekt Skoda op de eerste persdag van de autosalon van Parijs het doek van de auto.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/30133/officieel-nieuwe-skoda-fabia-combi[size=x-large]Nu officieel: de nieuwe Skoda Fabia Combi[/size]
Skoda heeft kort na het uitlekken van de foto’s van de Fabia Combi besloten om zelf alle informatie over de nieuwe stationwagon maar openbaar te maken. Vanmiddag verschenen de eerste foto’s van de nieuwe Fabia Combi op internet, voor Skoda een reden om de oorspronkelijke embargodatum van 2 oktober maar overboord te gooien en alles vandaag alvast maar openbaar te maken. Bij deze dus alle officiële informatie over de nieuwkomer.
Om maar met een van de belangrijkste onderdelen te beginnen: de inhoud van de laadruimte. Die meet 530 liter, met de achterbank plat wordt dat 1.395 liter. Dat is aanzienlijk minder dan de 1.485 liter die de huidige Fabia Combi maximaal slikt. Dat heeft waarschijnlijk deels te maken met de afgenomen hoogte van de auto (- 31 mm), de lengte (+ 10 mm) en breedte (+ 90 mm) namen namelijk wel toe ten opzichte van het huidige model. De laadlengte is 1,55 meter, de stahoogte onder de achterklep 1,90 meter.
De bagageruimte heeft een dubbele vloer, waardoor je spullen op twee ‘niveau’s’ kunt vervoeren. De tweede vloer kun je ook schuin zetten of bovenop de ‘ondervloer’ leggen waardoor je maximale laadcapaciteit hebt. Een flexibel bagagevak is optioneel, hetzelfde geldt voor het glazen panoramadak, dat niet eerder op de Fabia Combi leverbaar was.
Onder de motorkap biedt Skoda keuze uit drie benzinemotoren van 75 tot 110 pk en drie diesels, waarbij de vermogens uiteenlopen van 75 tot 105 pk. De zuinigste versie is de Greenline, die in de loop van 2015 komt. Deze verbruikt gemiddeld 3,1 l/100 km (CO2-uitstoot 82 g/km) en daarmee is-ie goed voor 14% bijtelling. Een elektronisch sperdifferentieel (XDS+) is standaard op alle versies.
De nieuwe Skoda Fabia Combi maakt z’n debuut deze week op de salon van Parijs en staat medio februari 2015 bij de Nederlandse dealers. De prijzen volgen later deze week.
---GT--- zei:Kijk naar de oude Seat Cordoba Vario: daar is nog steeds veel vraag naar.
JP2010 zei:Toevallig zijn net de NL verkoopcijfers hier gepost en hoe goed ik die lijst ook langsga, ik kan die Seat Cordoba Vario er niet tussen ontdekken.
Hou jij andere lijsten bij, GT, of zoek ik verkeerd?![]()
---GT--- zei:Open eens een topic over een goedkope lichtgewicht stationwagen; en je wordt om de oren gesmeten met Vario's als advies.
Moderator
Mach1 zei:Ik zou wel eens een witte Rapid Spaceback nasst deze witte Combi willen zien, de verschillen zijn minimaal.
verlichting zei:@GT: de Rapid is zeker ruimer op de achterbank. De spaceback is misschien wel ingekort ten opzichte van de Rapid notchback maar de wielbasis is gelijk: 260 cm. De Fabia III meet tussen de assen slechts 250 cm. Die 10 centimeter voel en zie en merk je terug. De Fabia III is wel breder dan de Rapid, misschien dat je wel merkt in het interieur.
Zelfde copy-paste design gedrag als Audi dus.Wouter82 zei:Mach1 zei:Ik zou wel eens een witte Rapid Spaceback nasst deze witte Combi willen zien, de verschillen zijn minimaal.
https://lmgtfy.com/?q=rapid+spaceback+white+images
![]()
![]()
Zelfde copy-paste design gedrag als Audi dus.Wheel Critic zei:
Ami zei:Staat deze Skoda nu wel of niet op MQB-platform? Er wordt niets over gemeld. Iig, ik kan het niet vinden.
Official sources have confirmed to motoring.com.au that the MkIII Fabia will not, as originally expected, be based on an all-new, shortened version of the Volkswagen Golf's MQB chassis architecture, dubbed MQB-A, which will also underpin the next-generation VW Polo, SEAT Ibiza and Audi A1.
Instead, it will be underpinned by a modified version of the 'PQ' platform on which the existing Fabia, Polo and A1 are based.
Mach1 zei:Rij-impressie Autoweek
Volgens de presentator wel MQB, die weet volgens mij dus niet waar hij het over heeft...
Blijft dat platform gezever aan de gang?Ami zei:Staat deze Skoda nu wel of niet op MQB-platform? Er wordt niets over gemeld. Iig, ik kan het niet vinden.