Mazda2 | Nieuw: update 2023

Wouter82

Moderator

m1myqk0b2nl4.jpg


m1myqk0b07l5.jpg


m1myqk0b4nl3.jpg


m1myqjxbwal6.jpg


m1myqjxbp5l2.jpg


[size=x-large]Mazda 2 mogelijk te vroeg verschenen[/size]

Het lijkt erop dat er bij Mazda momenteel gemopperd wordt. Naar verluidt zijn dit de eerste afbeeldingen van de compleet nieuwe Mazda 2! Helemaal zeker zijn we er niet van, maar het lijkt er toch sterk op dat de Amerikaanse site Carscoops de eerste foto's van de nieuwe Mazda 2 in handen heeft gekregen.

In maart presenteerde Mazda de Hazumi Concept, een studiemodel dat duidelijk een voorproefje gaf op de nieuwe 2. De fraai gelijnde Japanner werd vrijwel overal positief ontvangen en het mag dan ook geen verrassing zijn dat we op latere spionagefoto's konden zien dat de nieuwe 2 sterk op de Hazumi gaat lijken.

Op deze - naar verluidt gelekte - afbeeldingen kunnen we inderdaad goed zien dat de nieuwe 2 een ietwat rustiger versie van de Hazumi-verpakking meekrijgt. Het studiemodel debuteerde met een 1,5-liter Sky-Activ-D-motor onder de kap, een diesel dus. Ongetwijfeld wordt de 2 daarmee ook leverbaar. Het interieur is uiteraard wat rustiger vormgegeven. Het geheel ziet er simpel maar doeltreffend uit, de grote lijn is opnieuw overgenomen van de Hazumi Concept - zoals we dat in juni al op AutoWeek Live konden zien. Boven op het dashboard komen we een infotainment-display tegen dat we kennen van de 3 en de 6.
https://www.autoweek.nl/nieuws/29159/mazda-2-mogelijk-te-vroeg-verschenen
 
Letterlijk een kleine 3. Ik vind de achterkant een beetje vreemd en de verhoudingen ook niet helemaal lekker. Het interieur oogt dan weer geweldig!

Hier zijn de foto's trouwens in mooie kwaliteit: https://www.autoevolution.com/news/2014-all-new-mazda2-hatchback-leaked-ahead-of-debut-83997.html
 
Veek beter dan de oude 2, die er nogal lijnenloos uitzag. Maar ik zie weer dezelfde dingen als bij de 6 en de 3: de raamlijn achter is weer niet ideaal vanwege de rare verhoudingen en een onnodige knik. Het doet de auto wat hulpeloos ogen. En dat terwijl de rest van de auto wel mooie lijnen laat zien.
Dus, mooi of niet mooi; daar kom ik niet uit.
De neus oogt, zoals bij de andere Mazda's, erg lang, maar dat komt omdat Mazda de voorruit niet MPV-achtig te ver naar voren plaatst, wat alle andere merken wel doen. De neuzen van de concurrentie zijn minstens net zo lang, maar ogen korter door de positie van de voorruit. En misschien haalt Mazda hier een voordeel uit, want een zichtbaar langere neus maakt een auto stoerder.
 
m1myqm4b3elk.jpg


m1myqm4bl1lj.jpg


m1myqm4b1hll.jpg


m1myqm3bxxlm.jpg


m1myqm3bvxln.jpg


[size=x-large]Officieel; de nieuwe Mazda 2[/size]

Het is niet helemaal duidelijk of de lekkage gisteren er iets mee te maken heeft, maar hier hebben we als een duveltje uit een doosje de nieuwe 2 via de officiële kanalen van Mazda! De nieuwe 2 krijgt een motorenpalet dat volledig uit SkyActiv-motoren bestaat. Dat zijn 1,5-liter benzine- en dieselmotoren. De diesel komt in één vermogensvariant (105 pk), de benzinemotor komt beschikbaar met de keuze uit meerdere vermogens. Ook de body, het chassis en de transmissies hebben SkyActiv-techniek. Die heeft een lager gewicht als doel. Zo kunnen Mazda's lichtvoetiger worden én krijgen ze een lagere CO2-uitstoot. Andere highlights zijn het MZD Connect infotainmentsysteem met display boven de middenconsole en een pakket 'i-ActivSense' veiligheidsvoorzieningen. Mazda brengt de nieuwe 2 in de herfst in Japan op de markt. Daar gaat de auto overigens Demio heten. De Europese 2 volgt iets later.
https://www.autoweek.nl/nieuws/29172/officieel-nieuwe-mazda-2
 
05.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


06.jpg


07.jpg


009_o.jpg


010_o.jpg


013_o.jpg


Meer foto's:
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20140717_658413.html
https://autoc-one.jp/news/1835241/

Er komen dus drie motoren: een 1.3 met waarschijnlijk 75 pk, een 1.5 met 100 pk en een 1.5 dieselmotor met 105 pk.
 
29.jpg


23.jpg


24.jpg


05.jpg


01.jpg


Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/impression/20140718_658479.html

De nieuwe 2 heeft een flinke groeispurt gemaakt:

Lengte × breedte × hoogte: 4060 × 1695 × 1500 mm
De breedte is om Japanse belastingtechnische redenen gelijk gebleven, de lengte is echter met 14 cm gegroeid, terwijl ook de hoogte met 2.5 cm toenam.
 
Ai, de koplampen halen het stoere wat het concept wel had weg. De koplampen (ofwel de ruimte voor de koplampen) waren bij de concept scherper.
Mooi dashboard, lijkt uit een andere (hogere) klasse te komen (y).
 
---GT--- zei:
De neus oogt, zoals bij de andere Mazda's, erg lang, maar dat komt omdat Mazda de voorruit niet MPV-achtig te ver naar voren plaatst, wat alle andere merken wel doen. De neuzen van de concurrentie zijn minstens net zo lang, maar ogen korter door de positie van de voorruit. En misschien haalt Mazda hier een voordeel uit, want een zichtbaar langere neus maakt een auto stoerder.

Maar ook minder ruim. Mazda kiest voor die lange neuzen vanwege de RWD-look, het is dus puur een esthetisch verhaal. Ik betwijfel of de auto ondanks toegenomen carrosserielengte ook ruimer is geworden.
 
Neuzen: Demio, Axela, Atenza (2,3,6) en CX-5



Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20140720_658764.html
 
Wat een geweldig leuke auto om te zien, echt weer verrijking voor het (toch al heel leuke) B-segment. Mits een goede zit- en stuurpositie mogelijk is in deze auto, zie ik echt nul reden -in mijn huidige situatie- om een grotere auto te rijden.
 
D-C zei:
---GT--- zei:
De neus oogt, zoals bij de andere Mazda's, erg lang, maar dat komt omdat Mazda de voorruit niet MPV-achtig te ver naar voren plaatst, wat alle andere merken wel doen. De neuzen van de concurrentie zijn minstens net zo lang, maar ogen korter door de positie van de voorruit. En misschien haalt Mazda hier een voordeel uit, want een zichtbaar langere neus maakt een auto stoerder.

Maar ook minder ruim.

De neus oogt lang, maar is niet langer dan die van de concurrentie. De voorruit staat op de ouderwetse manier ver naar achteren, waar de concurrentie een mpv-achtige oplossing gebruikt, waardoor een groot deel van de neus in het interieur zit.
 
Valt me nog mee dat er niemand zeurt over dat ene ventilatierooster in het midden.
 
D-C zei:
Neuzen: Demio, Axela, Atenza (2,3,6) en CX-5



Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20140720_658764.html

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze bij Mazda geen familiegezicht hebben....
 
Wheel Critic zei:
Valt me nog mee dat er niemand zeurt over dat ene ventilatierooster in het midden.

Dat is een aparte keuze, temeer omdat er duidelijk wel een uitstroomopening aan de andere kant van de middenconsole zit. Het heeft ongetwijfeld met feng shui te maken: Ik tel 8 tastbare ronde vormen op het dashboard. Het getal 8 staat voor geluk en welvaart. :cool:

(Ja, die verzin ik ter plekke.)

Erover zeuren gaat me veel te ver, in ieder geval.

2014-all-new-mazda2-hatchback-leaked-ahead-of-debut-83997_2.jpg
 
Rij-impressie Mazda2: https://www.caradvice.com.au/302520/2015-mazda-2-review-2/

+ Silky, refined, quiet engine; smooth auto; improved steering; softer ride; great driving position; cabin layout, quality and tech
- Tiny boot; less space and few creature comforts for rear passengers; handling lacks sharpness of old model

---GT--- zei:
De neus oogt lang, maar is niet langer dan die van de concurrentie. De voorruit staat op de ouderwetse manier ver naar achteren, waar de concurrentie een mpv-achtige oplossing gebruikt, waardoor een groot deel van de neus in het interieur zit.

"The prioritisation of the driver, along with the company’s commitment to the tight, sporty lines of its Kodo design language, means second-row occupants have literally taken a back seat in the new model. Mazda admits there’s less rear head, leg and shoulder room in the 2 than its predecessor, despite it being longer and taller and possessing a longer wheelbase. With my 180cm frame seated behind my driving position, my head narrowly avoids rubbing on the roof liner and my knees float millimetres from the soft front seatbacks. Back-seat passengers continue to miss out on door pockets, grab handles, a centre armrest and a light, though the seat itself is more comfortable than before and there’s now material lining the doors.

More disappointing than the tighter second row is the boot, which is 30 litres smaller at 220L, and soundly beaten by the Honda Jazz (350L), Renault Clio (300L), Ford Fiesta (281L) and Volkswagen Polo (280L)."
 
Ik vind dat het model de dikke 'Duitse' C-stijlen mist, waardoor de auto minder massief oogt en zelfs een beetje A-segment. De Audi A1 heeft mi. hetzelfde probleem. Ookal is de auto langer dan vier meter; het lijkt een klein en simpel koektrommeltje, met in het geval van de Mazda een wat langer ogende neus om het nog een beetje goed te maken.
 
Teleurstellend na de geweldige proto. De neus vind ik, net als bij de Mazda3 en Mazda6 helemaal top maar vanaf de C-stijl gaat het helemaal mis. Net als bij de Mazda3 loopt het allemaal te bol en daardoor truttig en niet stoer terwijl de rest van de auto dat wel is. Interieur vind ik daarentegen waanzinnig!

01.jpg


2011_Mazda_Demio-2.jpg


zelfde achterbumperstuk?
 
Mazda kiest (stilletjes) voor de Indonesia International Motor Show in Jakarta voor het werelddebuut van de nieuwe Mazda2:

02.jpg


04.jpg


Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/IIMS2014/20140920_667770.html
 
D-C zei:
Mazda kiest (stilletjes) voor de Indonesia International Motor Show in Jakarta voor het werelddebuut van de nieuwe Mazda2

Raar maar waar: in Parijs staat de nieuwe Mazda2 niet, wel de nieuwe MX-5. Jammer, ik had 'm graag vergeleken met de i20, Fabia, Corsa etc.
Erg vreemd.
 
[size=medium]Meer bekend over motoren nieuwe Mazda 2[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 10 oktober 2014 • Tekst: Bob Kroese[/size]

De nieuwe Mazda 2 krijgt de beschikking over een 1.5 benzinemotor in drie vermogensversies en een nieuwe 1.5 dieselmotor. De vermogens lopen uiteen van 75 tot 115 pk.

Hij schitterde op de autosalon van Parijs door afwezigheid, omdat de nieuwe MX-5 daar alle aandacht kreeg. Maar de nieuwe Mazda 2 is klaar voor zijn marktintroductie in februari 2015 en daarom maakt Mazda nu meer bekend over de motoren van de compacte hatchback.

De nieuwe 2 krijgt de beschikking over een 1.5 benzinemotor in drie vermogenssmaken: 75, 90 en 115 pk. Die eerste twee worden gekoppeld aan een nieuwe versnellingsbak met vijf verzetten, de sterkste versie krijgt een zesbak. Er is ook een nieuwe SkyActiv-Drive automaat beschikbaar, deze levert Mazda straks als optie op de 90 pk-versie. Het merk geeft een verbruik op van 4,5 tot 4,9 l/100 km (1 op 20,4 tot 22,2), de CO2-uitstoot varieert van 105 tot 115 g/km, wat betekent dat diverse uitvoeringen (de handgeschakelde versies van 75 en 90 pk-motoren) in de 20 procent bijtellingscategorie vallen.

Dat laatste geldt ook voor de enige dieselmotor, de nieuwe 1.5 SkyActiv-D. Deze heeft een CO2-uitstoot van 89 g/km en verbruikt 3,4 l/100 km (1 op 29,4). De dieselmotor heeft een vermogen van 105 pk en een koppel van 220 Nm en is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten.

Meer informatie over de nieuwe 2 volgt binnenkort. Het Europese debuut van de Mazda 2 vindt plaats op het filmfestival van Rome, later deze maand.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/oktober/37265-meer-bekend-over-motoren-nieuwe-mazda-2
 
D-C zei:
D-C zei:
Mazda kiest (stilletjes) voor de Indonesia International Motor Show in Jakarta voor het werelddebuut van de nieuwe Mazda2

Raar maar waar: in Parijs staat de nieuwe Mazda2 niet, wel de nieuwe MX-5. Jammer, ik had 'm graag vergeleken met de i20, Fabia, Corsa etc.
Erg vreemd.

In R'dam staat ie al wel.. in zandsculptuur;)

artikelen_fotos_24849_800.jpg


https://www.automobielmanagement.nl/nieuws/autonieuws-nieuwe-modellen-en-typen/nid20363-nieuwe-mazda-2-in-zand-bij-mulder-gereed.html
 
2015-Mazda-2_201.jpg


2015-Mazda-2_161.jpg


2015-Mazda-2_17.jpg


2015-Mazda-2_071.jpg


2015-Mazda-2_315.jpg


2015-Mazda-2_313.jpg


2015-Mazda-2_312.jpg


2015-Mazda-2_336.jpg


2015-Mazda-2_337.jpg


2015-Mazda-2_051.jpg


2015-Mazda-2_021.jpg


+ More equipment available across the range; affordable pricing for all models; still very fun to drive; cheap options, including city emergency braking availability for all models
- No reverse-view camera or parking sensors standard on any model; touchscreen media only on top-spec; interior room, storage and cargo space well short of class leaders

Rijtest: https://www.caradvice.com.au/316318/2015-mazda-2-review-first-australian-drive/
 
Vanafprijs Mazda 2 nu al bekend

Mazda gaat voor de nieuwe vijfdeurs hatchback minimaal € 14.990 vragen. De overige prijskaartjes worden in een later stadium bekendgemaakt, maar ruim voor de officiële marktintroductie. Voor die kleine 15 mille levert Mazda in ons land de 2 met een 1,5 liter viercilinder benzinemotor, goed voor 75 pk. Aan het blok koppelt de autobouwer een handgeschakelde vijfbak. Met de krachtbron in het vooronder accelereert de hatchback in 12,1 tellen van stilstand naar 100 km/h. De top bedraagt 171 km/h. Mazda claimt een gemiddeld benzineverbruik van 4,7 l/100 km.

Het programma bestaat verder uit een 90 en 115 pk sterke variant van de eerder genoemde 1,5 liter vierpitter, terwijl er ook een 1,5 liter dieselmotor (105 pk) beschikbaar komt. De krachtigste benzineversie is in staat 200 km/h te halen en legt de sprint 0-100 km/h in 8,7 seconden af. De krachtbron consumeert gemiddeld 4,9 l/100 km.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/mazda/23290557/__Vanafprijs_Mazda_2_nu_al_bekend__.html
 
249374_2_800x533.18284424379.jpg


249374_3_800x533.18284424379.jpg


Eerste rij-impressies op Europese bodem:
https://www.autocar.co.uk/car-review/mazda/2/first-drives/mazda-2-first-drive-review
https://www.autoexpress.co.uk/mazda/2/89312/mazda-2-diesel-2015-review
https://www.whatcar.com/car-news/mazda/2/2015-mazda-2-review/1320506
https://www.autobild.de/artikel/mazda2-2015-fahrbericht-4964173.html
https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrberichte/mazda-2-japanischer-kleinwagen-faehrt-mit-leichtigkeit-8464834.html
https://www.focus.de/auto/fahrberichte/fahrbericht-mazda-2-sitzen-wie-ein-astronaut-wie-gut-ist-der-neue-mazda-2_id_4249651.html

Over de prijzen: niet echt goedkoop, maar ook niet te duur.
 
De Telegraaf heeft een onjuiste vanafprijs gecommuniceerd:

Mazda heeft meer informatie, technische specificaties en foto’s vrijgegeven van de nieuwe Mazda2, zoals deze half maart 2015 bij de Nederlandse Mazda-dealers in de showroom zal staan als vijfdeurs Hatchback, met de keuze uit drie verschillende benzinemotoren en een dieselmotor. De nieuweling in het B-segment is het vijfde model van de nieuwste en zesde generatie Mazda’s, voorzien van het volledige scala aan SKYACTIV technologieën en van het nieuwe Kodo designthema. De versies met de SKYACTIV-G 75, SKYACTIV-G 90 en SKYACTIV-D 105 hebben in Nederland 20 % zakelijke bijtelling. De vanafprijs (in 2015) voor de nieuwe Mazda2 is € 14.490,-. Andere prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: https://www.mazda.nl/nieuws/modellen-nieuws/mazda2/meer-informatie-en-fotos-nieuwe-mazda2-2015/
 
xLight-hatchback-group-1.jpg.pagespeed.ic.SOZvuZQBjV.jpg


xLight-hatchback-group-3.jpg.pagespeed.ic.n2UPiYke2E.jpg


xLight-hatchback-group-2.jpg.pagespeed.ic.c70Eecw0hQ.jpg


Australische vergelijkingstest: https://www.caradvice.com.au/318785/city-car-comparison-mazda-2-v-volkswagen-polo-v-toyota-yaris-v-honda-jazz-v-renault-clio/

1. Volkswagen Polo
2. Renault Clio
3. Mazda2
4. Honda Jazz
5. Toyota Yaris
 
Ik vind 'm eigenlijk helemaal niet zo mooi. Hoe langer ik ernaar kijk, des te lelijker ik 'm vind. Uit proportie, kleine wieltjes, geforceerd (mooi) design van de 6 in een klein autootje gepropt, opgezwollen, omhoog stekende kont... Nee, dit karretje kan mij (helaas) echt niet bekoren. En ik vermoed dat hij het, net als veel andere 'nieuwe' Mazda's, ook niet zo heel goed gaat doen hier. Wel in het Midden-Oosten, Rusland en Zuid-Amerika. Daar zijn die kleine wieltjes wel handig! (y)
 
Rob0032 zei:
Ik vind 'm eigenlijk helemaal niet zo mooi. Hoe langer ik ernaar kijk, des te lelijker ik 'm vind. Uit proportie, kleine wieltjes, geforceerd (mooi) design van de 6 in een klein autootje gepropt, opgezwollen, omhoog stekende kont... Nee, dit karretje kan mij (helaas) echt niet bekoren.

Hoewel ik de 2 graag heel mooi had gevonden, Mazda is immers een sympathiek merk dat meer dan andere Japanse automerken een eigen stijl en karakter heeft, vind ik 'm helaas ook niet mooi. Teveel een in elkaar gedrukte 3, die ik als hatchback ook niet vanuit alle hoeken even fraai geproportioneerd vind.

Van het vijftal hierboven kunnen qua design alleen de Clio en Polo me bekoren.
 
D-C zei:
Rob0032 zei:
Ik vind 'm eigenlijk helemaal niet zo mooi. Hoe langer ik ernaar kijk, des te lelijker ik 'm vind. Uit proportie, kleine wieltjes, geforceerd (mooi) design van de 6 in een klein autootje gepropt, opgezwollen, omhoog stekende kont... Nee, dit karretje kan mij (helaas) echt niet bekoren.

Hoewel ik de 2 graag heel mooi had gevonden, Mazda is immers een sympathiek merk dat meer dan andere Japanse automerken een eigen stijl en karakter heeft, vind ik 'm helaas ook niet mooi. Teveel een in elkaar gedrukte 3, die ik als hatchback ook niet vanuit alle hoeken even fraai geproportioneerd vind.

Van het vijftal hierboven kunnen qua design alleen de Clio en Polo me bekoren.

Nou, dat dus. Hoewel ik moet zeggen dat Lexus en Honda me nog iets meer aanspreken, misschien omdat het minder knullige merken zijn dan Mazda in mijn ogen. En ik haat het om te zeggen, maar van dat rijtje vind ik alleen de Polo maar 'mooi'. Ook die Clio vind ik niet heel geslaagd (tenzij als Estate). Gelukkig biedt het segment ook nog een erg mooie 208, een leuke Rio, Ypsilon en MiTo aan. ;)
 
Rob0032 zei:
Gelukkig biedt het segment ook nog een erg mooie 208, een leuke Rio, Ypsilon en MiTo aan. ;)

En niet te vergeten een Feestelijke Fiesta ;)

Hier ook mixed feelings. Hoewel ik 'm op de foti van D-C hierboven (1, 2) weer behoorlijk geslaagd vind, is 'ie imo wat te smal om die schwung van de 6, de 3 en zelfs de CX-5 goed uit te laten komen. Maar zoals altijd, eerst IRL zien en dan zeker weten.
 
Fukuppy zei:
Rob0032 zei:
Gelukkig biedt het segment ook nog een erg mooie 208, een leuke Rio, Ypsilon en MiTo aan. ;)

En niet te vergeten een Feestelijke Fiesta ;)

Hier ook mixed feelings. Hoewel ik 'm op de foti van D-C hierboven (1, 2) weer behoorlijk geslaagd vind, is 'ie imo wat te smal om die schwung van de 6, de 3 en zelfs de CX-5 goed uit te laten komen. Maar zoals altijd, eerst IRL zien en dan zeker weten.

Ik had het over leukere en mooiere auto's. ;)
Ook de Fiesta overtuigt mij nauwelijks.

En dat is waar, eerst maar een in het echt zien. Hopelijk valt het allemaal mee.
 
Rob0032 zei:
Nou, dat dus. Hoewel ik moet zeggen dat Lexus en Honda me nog iets meer aanspreken, misschien omdat het minder knullige merken zijn dan Mazda in mijn ogen. En ik haat het om te zeggen, maar van dat rijtje vind ik alleen de Polo maar 'mooi'. Ook die Clio vind ik niet heel geslaagd (tenzij als Estate). Gelukkig biedt het segment ook nog een erg mooie 208, een leuke Rio, Ypsilon en MiTo aan. ;)

Honda stond ooit misschien een treetje hoger, maar inmiddels kan het dat wat mij betreft niet meer waarmaken. De Accord verdwijnt volgend jaar uit het Europese modellengamma. Met een Jazz, Civic, HR-V en CR-V heeft het wat mij betreft geen meerwaarde meer tegenover Mazda, Nissan, Subaru en Toyota dat wel wat te bieden heeft in de hogere prijsklassen. Vooruit, er zijn een paar sportwagens aangekondigd, van de S1000 tot de NSX. Ooit was Honda technisch vooruitstrevend, maar dat is het eigenlijk ook niet meer.
 
Mooie auto,de Mazda 2 zou ik zeker wel willen overwegen als volgende auto.(y)
 
Beter in balans dan de hatchback, maaruh... Deze 2 blijft een beetje gekunsteld.
 
Omgerekend vanuit Zwitserse Franken en vanuit het basismodel met 75 pk motor wordt de versie met 115 pk motor hier € 20.200.
Alle benzineversies mogen niet meer dan 900 kg geremd trekken en voor de diesel wordt geen trekgewicht aangegeven.
Zie voor verdere technische specificaties de prijslijst op www.mazda.ch de Duitse versie.
 
Zoals verwacht een keurige sedan!(y) Zeker voor een klein model en waarschijnlijk veruit de mooiste in zijn klasse. (de Kia Rio sedan mag er ook zijn) Jammer dat er hier geen markt is voor dergelijke sedans, ik hou er wel van!:)

Ik vind de 2 overigens ook als hatchback samen met de Swift een van de mooiste B-segmenters. Perfect is 'ie niet, zoals de veel genoemde dunne C-stijl en de positie van de achterwisser maar ik vind het als geheel zeker een zeer fraai en sportief ogend modelletje. Hij zal het kwa ruimte ongetwijfeld afleggen tegenover de concurrentie (maar dat is meer een bewuste keuze dan onkunde) Vergeleken met de modellen in de test hierboven vind ik hem veruit de mooiste. De anderen zijn óf deprimerend saai of geforceerd hippe of opgezwollen wannebe MPV modellen...
 
Terug
Bovenaan